Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

tutaj podaje fajną stronke na której jest opisane krok po kroku jak sie reperuje grzechoczącego vanosa krok po kroku jakie narzędzia potrzeba jakie części i na co trzeba zwrócić szczególną uwage... stronka jest niestety po angielsku ale można wiele zrozumieć instrukcja wraz z rysunkami w PDF-ie mozna wydrukować...

 

http://www.drvanos.com/install.htm

 

może sie przyda

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Panowie czy spotkaliście się może z takim błędem wyświetlanym przez INPA:

%5B331%3A480%5Dhttp%3A//img220.imageshack.us/img220/912/vanoslz8.jpg

Samochód mój, jak w podpisie. Czy ma znaczenie LPG?

:?:

 

EDIT:

"Wypięła" się wtyczka od Vanosa...

Edytowane przez fixxxer1
Opublikowano

Dizwna sprawa, napisałem do jedynej osoby która to zakupiła 2 dni wczesniej, a juz wieczorem dostalem odpowiedz o zaletach tej gumki!

Cos mi tu podpada, gościu kupuje to o 23 wieczór dnia 05.01 a wieczorem dnia 07.01 już pisze że super sprawa itepe.

czytałem cały angielskojęzyczny opis montażu i zalecenia. Otóż by móc powiedzieć że vanos jest naprawiony najpierw trzeba go docierać przez około 160 km... i pojawia sie pytanie : jak to ten koleś zrobił?! :) On żyje tylko vanosem czy jak?

 

Poza tym jaką mam pewność że owa gumka nie jest od zetora albo ursusa? EWENTUALNIE zastanawiam sie nad zakupem tego ze źródła, wyślą to w liście to za pare dodatkowych bucków się opłaca.

 

Co do sprawdzenia . jedni piszą że to na 100% zębatka, drudzy że vanos nie trzyma ciśnienia (ta uszczelka)... jak myślicie?

Opublikowano
a co się właściwie u Ciebie dzieje?

 

Właściwie to nie mam problemu z przyśpieszeniem , czyli tzw. przyrostem mocy poniżej 3k rpm, natomiast mam warkot metaliczny, bardzo mocny gdy silnik jest zimny, a słabszy gdy silnik jest nagrzany.

Opublikowano
Nalezy rozróżnić 2 rzeczy. Już pisałem wczesniej : pojęcie chałasujący vanos to do wymiany te elementy (między innymi zębatka) o których mowa w poście - zestaw naprawczy. Brak mocy , charakterystycznej dla vanosa - to jest uszkodzony vanos - być może ta uszczelka nawet by coś pomogła. Kolego prl ty masz typowe objawy grzechotnika czyli do wymiany "zestaw naprawczy" (czytaj wczesniej). Jeszcze raz : każdy kto powie "vanos ci hałasuje" - to jest bzdura , jedynie ten odgłos dobiega z pod pokrywy vanosa.

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
Nalezy rozróżnić 2 rzeczy. Już pisałem wczesniej : pojęcie chałasujący vanos to do wymiany te elementy (między innymi zębatka) o których mowa w poście - zestaw naprawczy. Brak mocy , charakterystycznej dla vanosa - to jest uszkodzony vanos - być może ta uszczelka nawet by coś pomogła. Kolego prl ty masz typowe objawy grzechotnika czyli do wymiany "zestaw naprawczy" (czytaj wczesniej). Jeszcze raz : każdy kto powie "vanos ci hałasuje" - to jest bzdura , jedynie ten odgłos dobiega z pod pokrywy vanosa.

nic dodać nic ująć

Opublikowano

a Jak jest z podwójnym Vanosem ?

Też wymienia się zębatki jak w jak w pojedyńczym? Jak tak to które ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a Jak jest z podwójnym Vanosem ?

Też wymienia się zębatki jak w jak w pojedyńczym? Jak tak to które ?

 

W podwójnym Vanosie (głównie M52) szwankują właśnie te oringi jak aukcji wyżej. Ktoś już robi interes na tych "gumkach" ze stanów.

Wg mnie ma to jak najbardziej sens. Jak przyjrzeć się budowie Vanosa, którego rzekomo należy wymienić przy takiej przypadłości jaką niektórzy u siebie rozpoznają. Jest to zespół dwóch tłoczków (uszczelnionych tymi oringami) poruszanych ciśnieniem oleju. Dopływem oleju do każdego z tłoczków sterują osobne elektrozawory. Więc co może popsuć się w takim "urządzeniu" ?? Jedyne logiczne wytłumaczenie, to stwardniały/uszkodzony oring, przez co np: tłoczki nie pracują płynnie w pewnych fazach pracy silnika i wtedy kąt pracy któregoś z wałków ma odchyłkę od zadanych parametrów. To właśnie może być przyczyną złej pracy silnika do 3000 RPM, jak i grzechotki w zakresie 1500-2500 RPM

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

A jak się mają nastepujące błedy w kompie:

- mechaniczna usterka vanosa

- uszkodzenie czujnika wałka rozrządu

 

na poprawną pracę vanosa. Czy silnik przechodzi w tryb awaryjny/serwisowy. Pomimo tych błedów silnik normalnie przyspiesza.

Opublikowano
a ja powiem wam tak ze żeby vanos działał jak należy trzeba przestrzegać (pilnować) górnego stanu oleju na bagnecie szczególnie w silnikach z dużym przebiegiem a pamiętajmy że fabryczna rękojmia tzw. gwarancja na rozrząd wynosi przebieg rzędu 400-500tysięcy kilometrów ale pod jednym warunkiem że sumiennie zmieniamy olej i to na olej zawsze dobrej jakości syntetyczny i półsyntetyczny jeśli do auta był wlewany jakiś syf nie daj boże mineralny to zapomnijmy o tym ze zamontowany w naszym silniku vanos działa poprawnie wtedy poprostu tylko jest i nic więcej w silnikach z vanosem olej to priorytet
Opublikowano
A jak się mają nastepujące błedy w kompie:

- mechaniczna usterka vanosa

- uszkodzenie czujnika wałka rozrządu

 

na poprawną pracę vanosa. Czy silnik przechodzi w tryb awaryjny/serwisowy. Pomimo tych błedów silnik normalnie przyspiesza.

te dwa błędy mogą być ze sobą powiązane i mogły wystąpić sporadycznie

przede wszystkim należałoby skasowac błędy przejechać się autem i ponownie podłaczyć pod kompa w celu sprawdzenia czy błędy powrócą

nie wydaje mi się aby przy takich błędach silnik pracował poprawnie

Opublikowano
a ja powiem wam tak ze żeby vanos działał jak należy trzeba przestrzegać (pilnować) górnego stanu oleju na bagnecie szczególnie w silnikach z dużym przebiegiem a pamiętajmy że fabryczna rękojmia tzw. gwarancja na rozrząd wynosi przebieg rzędu 400-500tysięcy kilometrów ale pod jednym warunkiem że sumiennie zmieniamy olej i to na olej zawsze dobrej jakości syntetyczny i półsyntetyczny jeśli do auta był wlewany jakiś syf nie daj boże mineralny to zapomnijmy o tym ze zamontowany w naszym silniku vanos działa poprawnie wtedy poprostu tylko jest i nic więcej w silnikach z vanosem olej to priorytet

z pewnością dobry olej jest w silnikach bmw rzeczą ważną jak i poziom

ale nie jest to jedyny warunek

Vanos może ulec uszkodzeniu mimo pilnowania tych rzeczy

przebieg auta ma tu zasadnicze znaczenie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja uważam, ze jest to częsta usterka w wielu autach z Vanosem, szczególnie M52TU. Wiele osób jednak mając auto z mocniejszym silnikiem nie czuje róznicy zbyt wielkiej. A sporadyczna czkawka silnika jest zrzucana na cewki/świece lub silnik krokowy.

Ja zauważyłem, ze wiele osób wspomina o awarii czujnika wałka rozrządu (wydechowego). Ja miałem to samo, wymieniłem (błąd występujący sporadycznie). Z uwagi na to, że posiadam własną diagnostykę mam możliwość sprawdzenia silnika co jakiś czas. No i okazało się, że czujnik niby nowy, a błąd ten sam, występujący tak samo sporadycznie (1x na kilka/kilkanaście dni).

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Widzę temat odrobinę zamarzł. Przykro tak trochę czytać o sobie coś niezbyt miłego, co napisała to osoba, która boi sie zainwestować 150 zł w gumki podobno od zetora.

 

Drogi Panie to co na allegro sprzedawane jest jako zestaw uszczelek do vanosa jest to produkt od beisan systems z USA. Jako gwarancje masz moje słowo(ja sprzedaję je na allegro) ze jak zamówisz sobie zestaw z USA to będzie to to samo(jeśli dojdzie) co ja moge Ci zaoferować z dnia na dzień, o cenie nie wspominając.

 

 

sam mam BMW z silnikiem M50B25TU (automat) auto inaczej jeździ w zakresie do 3K obr. Nie czuć już tego "kopa" przy 3500-4000obr, moc jest od początku. Filmik ten obrazuje prace mojego silnika przed i po wymianie. 2 część nakręcona była kilka minut po wymianie. Po przejechaniu 2 km :

 

 

 

Kwiatus19 tez z tego co wiem jest po wymianie i może juz coś powiedzieć na ten temat

 

 

 

 

 

Kolego prl nie wiem czy to chodzi Ci o tego maila ale 7.01 o godzinie 23.18 dostałem maila od Ciebie ([email protected]), nie pamiętam o jakiej porze odpisałem ale jeśli jestes łaskaw sprawdzić od kogo dostałeś tego maila albo nawet do kogo go napisałeś to byłbym wdzięczny o podanie publicznie tej informacj(po sprawdzeniu tego ).

Opublikowano

Witam.

To nie tak kolego elmo0104, że chciałem Cie obrazić.

W obecnych czasach ciężko jest komukolwiek zaufać. Dużo kupuje/sprzedaje poprzez internet i wiem że ciężko jest określić czy dany towar jest oryginalny lub 'zgodny z opisem' przed zakupem. Jeśli poczułeś się osobiście dotknięty to za to przepraszam, nie taki miałem zamiar i mam nadzieję że ten temat nie będzie już poruszany :)

Co do gumek, to najwidoczniej ich nie potrzebuję gdyż auto ma moc od praktycznie samego dołu. Gdy silnik pracuje to na zewnątrz słychać charakterystyczny warkot metaliczny, właśnie dochodzący z okolic głowicy gdzie mieści się vanos - tu ustaliliśmy że winę ponoszą zębatki, auto w końcu ma 230 tys przebiegu. Natomiast ciekawe jest to że wewnątrz auta słychać nie ten dźwięk a inny, nagle włączający się gdy naciśnie się pedał gazu. Pareset obrotów wyżej niż na biegu jałowym. Coś jakby jeździł papier ścierny po piasku.... Puszczam pedał i dźwięk znika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja tak jak kolega elmo0140 pisze jestem po wymianie uszczelniaczy Vanosa.

U mnie za raz po wymianie nie było poprawy, po przejechaniu 300 km jest już różnica na plus, ale jeszcze nie do końca jestem zadowolony.

Wg. informacji i za razem zgodnie z logiką uszczelniacze Vanosa potrzebują nawet 300 km jazdy typowo miejskiej, aby się ułożyć dobrze. Z uwagi , że miasto u mnie to max 30% jazdy muszę jeszcze trochę pojeździć i w jakiś wolny dzień odpalić zimne auto, podpiąć pod kompa i posłuchać co i jak.

Opublikowano
Panowie czy na postoju powinno być słychać pracę vanosa? Wczoraj otworzyłem maskę i przysunąłem ucho do vanosa i zacząłem się wsłuchiwać, słyszalne jest "terkotanie" (ale przy zwiększaniu obrotów nie ma takiego dźwięku jak na filmikach z youtube). Napiszcie że jestem przewrażliwiony i tak powinno być :D
Opublikowano
jesteś przewrażliwiony:). Do vanosa nie trzeba ucha przytykać zeby było słychać terkotanie. jak otworzysz maske to już powinno byc słychać. sprawdź jeszcze dodając gaz po woli czy vanos sie nie odzywa przy trochę wyższych obrotach.
Opublikowano
Na szczęście przy dodawaniu gazu tego nie słychać :) Ale chyba coś było robione z vanosem kiedyś, bo spod pokrywy wystaje kawałeczek brązowego silikonu...
Opublikowano
mogło byc coś np robione z wałkami bądź samoregulatorami, pod pokrywą nie tylko vanos jest;) albo jakiś remoncik miał Twój silnik i się nie chciało uszczelki nowej założyć;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na szczęście przy dodawaniu gazu tego nie słychać :) Ale chyba coś było robione z vanosem kiedyś, bo spod pokrywy wystaje kawałeczek brązowego silikonu...

 

To bardzo dobrze, jasny lekko przezroczysty brąz = fabryka :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.