Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Po zmianie oleju vanos jakby był cichszy..... a przecież on wewnątrz nie jest smarowany - prawda?

To może często sprawa vanosa to sprawa łancucha?

 

Kolego sam Vanos jest sterowany ciśnieniem oleju oczywiście poprzez elektrozawór który na nim siedzi

a wiec jest on pełen oleju

 

Czyli jednak wymiana oleju pomogła nieznacznie!

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

dopisuje się z zapytaniem; 320i 91r

powyżej 4,5 rpm zaczyna grzechotać

czy to będzie vanos; co się mogło stać

będę miał chwile to nagram i wrzuce

Opublikowano
Po zmianie oleju vanos jakby był cichszy..... a przecież on wewnątrz nie jest smarowany - prawda?

To może często sprawa vanosa to sprawa łancucha?

 

Kolego sam Vanos jest sterowany ciśnieniem oleju oczywiście poprzez elektrozawór który na nim siedzi

a wiec jest on pełen oleju

 

Czyli jednak wymiana oleju pomogła nieznacznie!

 

2008-11-28 : Jednak zmiana oleju nie wpływa na grzechoczący VANOS. Kiedy jest zimny silnik to warczy bardzo głośno, kiedy silnik w niektore dni (nie wiem od czego to jest zależne) jest rozgrzany to VANOSa prawie wogóle nie słychać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
słuchajcie, czy ktoś z was wie gdzie mozna kupic zestaw oringów do naprawy vanosa, o którym jest mowa tutaj?

http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_procedure.htm

 

Mnie też nurtuje taki zestawik, w serwisie raczej nie maja takowych O-ringów a u mnie też słychać dziwne brzęczenie w pewnym przedziale obrotów. Początkowo myślałem że to jakiś rezonujący element, jednak po przysłuchaniu się hałasom stwierdziłem ze dochodzą z okolic Vanosa.

 

Można by zamówionko złożyć zbiorowe i nabyć drogą zakupu z USA :D

Opublikowano
Można by zamówionko złożyć zbiorowe i nabyć drogą zakupu z USA :D

 

Tak tylko ile procent masz pewności że to jest przyczyną grzechotania?

 

Ja posty z vanosem przeczytałem chyba wszytskie na wszystkich forach, na wiosne będę się zabierał za mojego i wymieniać będe te "talerze" o których mowa w poscie , oraz zębatki , łańcuch łączący wałki, napinacz. (zestaw naprawczy). Wątkie żeby te oringi miały coś wspólnego z grzechotaniem.

 

pozdrowienia

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Można by zamówionko złożyć zbiorowe i nabyć drogą zakupu z USA :D

 

Tak tylko ile procent masz pewności że to jest przyczyną grzechotania?

 

Ja posty z vanosem przeczytałem chyba wszytskie na wszystkich forach, na wiosne będę się zabierał za mojego i wymieniać będe te "talerze" o których mowa w poscie , oraz zębatki , łańcuch łączący wałki, napinacz. (zestaw naprawczy). Wątkie żeby te oringi miały coś wspólnego z grzechotaniem.

 

pozdrowienia

 

Pewności nie mam. Większość problemów dotyczy jednak silników z pojedynczym Vanosem, szczególnie starszych. Ja mam podwójny i tu jest problem bo o zestawie naprawczym do tego silnika nie słyszałem a w rozmowie z panem z ASO(części zamienne) dowiedziałem się że jako taki zestaw naprawczy nie występuje.

Opublikowano
Pewności nie mam. Większość problemów dotyczy jednak silników z pojedynczym Vanosem, szczególnie starszych. Ja mam podwójny i tu jest problem bo o zestawie naprawczym do tego silnika nie słyszałem a w rozmowie z panem z ASO(części zamienne) dowiedziałem się że jako taki zestaw naprawczy nie występuje.

 

Wszystko się zgadza kolego. Zestaw naprawczy to nazwa jaka została użyta tu na forum. W servisie nie istnieje coś takiego, racja. Ale czy to vanos pojedyńczy czy podwójny zużywają się sie te same elementy: zębatki , łańcuch , napinacz. Jeśli vanos by się zepsuł to napewno odczuł byś spadek mocy auta , przyśpieszenie. Grzechotanie nie ma nic wspólnego z vanosem , ale przyjeło się tak na forum bo dźwięki te dochodzą z pod pokrywy vanosa.

A co do panów z ASO to jak byś im podstawił auto do naprawy , skasowali by 2tyś zł, to napewno by doznali olśnienia że istanieje zestaw naprawczy , który poradzi sobie z grzechotaniem.

Ja dopiero na wiosne zabiore się za mojego grzechotnika i albo potwierdze albo nie że wymiana elementów o których mowa na początku postu przyniosła jakiś skutek.

Przede wszytskim poszukaj kogoś co już kiedyś to robił jeśli będziesz się zabierał za naprawe. Samego vanosa lepiej wogle nie ruszać, bo ktoś coś kiedyś mówił że nalezy również ustawić komputerowo kąt vanosa, oczym mało kto wie jak i jak również.

 

powodzenia [/i]

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Samego vanosa lepiej wogle nie ruszać, bo ktoś coś kiedyś mówił że nalezy również ustawić komputerowo kąt vanosa, oczym mało kto wie jak i jak również.

 

powodzenia

 

Tak dla jasności to wymiana jakichkolwiek części o których mowa w poście czyli podkładek, sprężyn itp. wiąże się z rozregulowaniem układu Vanos. Element dokręcany do czoła głowicy to hydrauliczny układ sterujący wyprzedzeniem/opóźnieniem wałków. Zbudowany jest z tłoczka (lub 2 tłoczków) które sterują przesunięciem wałków.

Wymiana O-ringów w przypadku podwójnego Vanosa jest bardzo prosta i jest alternatywą dla poważniejszego grzebania.

No niestety są problemy z dostępnością tych uszczelniaczy. Jestem jednak w stanie przychylić się do opcji, że np: ciężko pracujący tłoczek zawiesza się czasem powodując pracę silnika na złych ustawieniach rozrządu. Jeżeli wałki nie są dobrze zsynchronizowane (ze sobą, z zapłonem) może to powodować naprężenia/luzy łańcuszka na wałkach a co za tym idzie GRZECHOTANIA i BRZĘCZENIA wszelkiego typu.

Opublikowano
Ok. Szacuneczek za wiedzę kolego. A wiesz jak sprawdzić , przy ewentualnej wymianie (zestaw naprawczy :D ) czy wałki są dobrze zsynchronizowane jak powiadasz...?

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano

Tak dla jasności to wymiana jakichkolwiek części o których mowa w poście czyli podkładek, sprężyn itp. wiąże się z rozregulowaniem układu Vanos. Element dokręcany do czoła głowicy to hydrauliczny układ sterujący wyprzedzeniem/opóźnieniem wałków. Zbudowany jest z tłoczka (lub 2 tłoczków) które sterują przesunięciem wałków.

Wymiana O-ringów w przypadku podwójnego Vanosa jest bardzo prosta i jest alternatywą dla poważniejszego grzebania.

No niestety są problemy z dostępnością tych uszczelniaczy. Jestem jednak w stanie przychylić się do opcji, że np: ciężko pracujący tłoczek zawiesza się czasem powodując pracę silnika na złych ustawieniach rozrządu. Jeżeli wałki nie są dobrze zsynchronizowane (ze sobą, z zapłonem) może to powodować naprężenia/luzy łańcuszka na wałkach a co za tym idzie GRZECHOTANIA i BRZĘCZENIA wszelkiego typu.

 

podejrzewam że miałem robioną głowice;

wiec możliwe że vanos jest niewyregulowany i mi grzechocze łańcuch po 4,5rpm ??

 

wg książki sam naprawiam

u mnie nie ma Vanosa :/

od września 92r m50 vanos

mój to lipiec 91r

więc co to może być??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok. Szacuneczek za wiedzę kolego. A wiesz jak sprawdzić , przy ewentualnej wymianie (zestaw naprawczy :D ) czy wałki są dobrze zsynchronizowane jak powiadasz...?

To jest taka moja teoria z synchronizacją wałków (bardziej chodzi mi tu o podwójny vanos) i o z obrazowanie możliwej przyczyny hałasów.

Jeśli chodzi o wymianę O-ringów w podwójnym vanosie to jest "bułka z masłem" bo nie ingerujemy tu w system zębatek rozrządu, ściąga się tylko hydrauliczną część z głowicy i wymienia uszczelniacze. Kusząca jet to propozycja w momencie kiedy przez telefon serwisant z BMW proponuje mi wizytę w celu diagnozy w cenie około 400-500 zł (komp + gdybanie specjalistów). W tych pieniądzach mogę mieć 2-3 zestawy uszczelek i jeśli się uda to mam satysfakcję, sprawny (cichy) Vanos i otwartą drogę do kariery jako specjalista od Vanosa :D

Co do ustawiania wałków/zębatek to wiem że nie jest to proste, nie dłubałem się jeszcze w tym osobiście, więc nie bedę pisał głupot, albo zasłyszanych teorii.Czuje natomiast ze niedługo bedę miał okazję sam się z tym zmierzyć.

Nie mam zamiaru płacić mechanikom, którzy nawet nie do końca mają świadomość jak działa Vanos.

Opublikowano
ja mam silnik M43 ale moj znajomy ma V6 na wanosie i mu tam w nim klekotalo oddal do zmajomego mechanika i ten jak wczesniej juz bylo pisane wymienil jakies pierscienie i jest teraz ok a i wszystko mu dzila
jedynakk
Opublikowano

Witam,

u mnie w E46 M52TU na podwójnym vanosie wystepuje dzwiek

http://www.youtube.com/watch?v=P1CyoX08ehU

, mozna go usłyszeć miedzy 1500 a 2000 rmp, na ciepłym silniku czyli temp. powyżej niebieskiego pola do 1/4 kreski wskaźnika, jeżeli jest całkiem zimny lub gorący pracuje jak nowy.

Dziwięk zaczął pojawiać się odkąd zrobiło się zimno, oddałem bmw do M cars w krakowie powiedzieli że nie są pewni ale prawdopodobnie jest do wymiany cały Vanos koszt 1.770 + 900 zł wymiana :duh: , powiedzieli "że w samochodzie nie ma żadnych błedów, więc to musi być vanos ponieważ jest jedyną rzeczą jakiej nie da się zdiagnozować komputerowo"

Co wy sadzicie na temat tego odgłosu? Co to może być? :mad2:

Opublikowano

Dziwni są ci mechanicy

oczywiście że można zdiagnozować Vanosa na kompie może nie jego brzeczenie ale napewno jego poprawną lub nie pracę

ci kolesie nie bardzo chyba znają się na Vanosach

nie spiesz się z wymianą całego bo czesto nic to nie daje

jest w Krakowie spec od Vanosów ale w tej chwili nie mogę znależc namiarów

popytaj w mieście

pozdrawiam

Opublikowano

właśnie problem w tym że nie moge znaleźć żadnego pewnego źródła mechanika w Krakowie który zna sie fachowo na Vanosie, żeby mógłby posłuchac ewentualnie wymienic zestaw naprawczy,

jeżeli ktokolwiek zna taka osobe bede wdzieczny za podanie kontaktu

P.S

co sadzicie o tym dzwieku

Opublikowano

dżwięk jak dżwięk bardziej mnie zastanawia dlaczego u ciebie brzeczy tylko przy pewnej temperaturze

u mnie jak brzęczał to temperatura nie miała znaczenia

co prawda mam Vanos pojedyńczy

ale to dziwne

a może to coś z napinaczem?

Opublikowano

naprawdę mam rebus z moja bmw, tez mnie zastanawia to że to jest tylko w określonej temperaturze brzęczy, jak M Cars Kraków rozłozył ręce i za dwu dniowy pobyt mojej bmw w serwisie nie zapłaciłem ani grosza ponieważ nie byli wstanie zdiagnozowac mojej usterki to juz sam nie wiem co teraz robic :?: :?: :?: nie mam juz pomysłów

emir55

wymieniałes u siebie zestaw naprawczy czy vanos? po wymianie zestawu trzeba ustawiać specjalnymi narzędziamy rozrząd?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

u mnie w E46 M52TU na podwójnym vanosie wystepuje dzwiek

http://www.youtube.com/watch?v=P1CyoX08ehU

, mozna go usłyszeć miedzy 1500 a 2000 rmp, na ciepłym silniku czyli temp. powyżej niebieskiego pola do 1/4 kreski wskaźnika, jeżeli jest całkiem zimny lub gorący pracuje jak nowy.

Dziwięk zaczął pojawiać się odkąd zrobiło się zimno, oddałem bmw do M cars w krakowie powiedzieli że nie są pewni ale prawdopodobnie jest do wymiany cały Vanos koszt 1.770 + 900 zł wymiana :duh: , powiedzieli "że w samochodzie nie ma żadnych błedów, więc to musi być vanos ponieważ jest jedyną rzeczą jakiej nie da się zdiagnozować komputerowo"

Co wy sadzicie na temat tego odgłosu? Co to może być? :mad2:

 

Ja dziś sobie pojeździłem sobie autem podłączonym pod kompa (INPA) i praca VANOSA nie wzbudzała zastrzeżeń, jeżeli chodzi o parametry "na papierze". Jednak silnik sobie trochę pohałasował. Tak jak u kolegi grzechotka nasila się najbardziej przy rozgrzewaniu się silnika.

Jednak trzeba zajrzeć pod pokrywę zaworów i skontrolować stan kół zębatych i całego osprzętu na wałkach aby jakąś diagnozę postawić.

Opublikowano
Witam,

u mnie w E46 M52TU na podwójnym vanosie wystepuje dzwiek

http://www.youtube.com/watch?v=P1CyoX08ehU

, mozna go usłyszeć miedzy 1500 a 2000 rmp, na ciepłym silniku czyli temp. powyżej niebieskiego pola do 1/4 kreski wskaźnika, jeżeli jest całkiem zimny lub gorący pracuje jak nowy.

Dziwięk zaczął pojawiać się odkąd zrobiło się zimno, oddałem bmw do M cars w krakowie powiedzieli że nie są pewni ale prawdopodobnie jest do wymiany cały Vanos koszt 1.770 + 900 zł wymiana :duh: , powiedzieli "że w samochodzie nie ma żadnych błedów, więc to musi być vanos ponieważ jest jedyną rzeczą jakiej nie da się zdiagnozować komputerowo"

Co wy sadzicie na temat tego odgłosu? Co to może być? :mad2:

 

Ja dziś sobie pojeździłem sobie autem podłączonym pod kompa (INPA) i praca VANOSA nie wzbudzała zastrzeżeń, jeżeli chodzi o parametry "na papierze". Jednak silnik sobie trochę pohałasował. Tak jak u kolegi grzechotka nasila się najbardziej przy rozgrzewaniu się silnika.

Jednak trzeba zajrzeć pod pokrywę zaworów i skontrolować stan kół zębatych i całego osprzętu na wałkach aby jakąś diagnozę postawić.

Kolego mam do ciebie pytanie

jezeli podłączałeś Vanosa pod INPA to czy pamiętasz na ile stopni ustawiony jest u ciebie Vanos na biegu jałowym silnika?

i do ilu stopni się przesuwał?

Opublikowano
naprawdę mam rebus z moja bmw, tez mnie zastanawia to że to jest tylko w określonej temperaturze brzęczy, jak M Cars Kraków rozłozył ręce i za dwu dniowy pobyt mojej bmw w serwisie nie zapłaciłem ani grosza ponieważ nie byli wstanie zdiagnozowac mojej usterki to juz sam nie wiem co teraz robic :?: :?: :?: nie mam juz pomysłów

emir55

wymieniałes u siebie zestaw naprawczy czy vanos? po wymianie zestawu trzeba ustawiać specjalnymi narzędziamy rozrząd?

ja u siebie wymieniałem ten zestaw ale przypominam że mam pojedyńczy Vanos

przed wyjęciem Vanosa rozrząd ma być ustawiony na znaki i zablokowany wtedy nic się nie zmieni

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie pamiętam dokładnie ale jeden z wałków był ustawiony na 2.27 a drugi na 3.40. Postaram się dzis podłączyć jeszcze raz maszynę i podam dokładne parametry. W każdym bądź razie INPA pokazuje przesunięcie rzeczywiste wałka a obok wartość teoretyczną jaka powinna być. U mnie one się pokrywały.
Opublikowano
Moje pytanie... Wg. serwisu alledrogo BMW E36 z silnikiem 2.0 czy z Vanosem czy bez ma 150KM?? Prawda czy fałsz?? Ile koni ma wersja z Vanosem a ile bez?? Czy jeśli różnica jest niewielka to czy nie warto kupować autka bez vanosa?? Jak różni się praca sprawnego silnika z vanosem a jak bez tego systemu...

 

Będe powoli przymierzał się do zmiany silnika... I nie wiem czy brać z vanos'em który ponoć lubi sprawiać problemy, czy bez vanosa bo różnica jest niewielka??

 

Jak to jest??

Czy jest Vanos, czy nie koni jest tyle samo, moment obrotowy taki sam.

Charakterystyka wartosci mocy i momentu jest odmienna.

 

Za rozne charakterystyki przebiegu momentu i mocy odpowiadaja rozne walki rozrzadu. Silniki bez Vanosa posiadaja ostrzejsze wałki, dzieki temu charakterystyka jest bardziej liniowa.

 

Silniki z Vanosem po przekroczeniu okolo 4 tys obrotow zmieniaja kat wyprzedzenia zaplonu, dzieki temu silnik z vanosem jest bardziej ekonomiczny od silnika bez vanosa gdy jezdzimy ponizej 4 tys. obrotow.

 

pzdr

Opublikowano

ja u siebie wymieniałem ten zestaw ale przypominam że mam pojedyńczy Vanos

przed wyjęciem Vanosa rozrząd ma być ustawiony na znaki i zablokowany wtedy nic się nie zmieni

 

W moim pierwszym silniku musialem planowac glowice. Przy okazji musialem sciagnac Vanosa i ustawic rozrzad.

Zgadzam sie z przedmowca, jazeli ustawisz kolo na znaki, ustawisz walki zwrocome do siebie oraz bedziesz mial sruby mniej wiecej w polowie otworu fasolkowego, to powinno byc wszystko OK.

 

U mnie chodzilo jak ta la la

 

Nie pytaj co to za poszczegolne czesci i otwory fasolkowe - jak rozkrecisz mechanizm Vanosa/ustawiania rozrzadu to od razu bedziesz wiedzial o co chodzi.

Opublikowano
Nie pamiętam dokładnie ale jeden z wałków był ustawiony na 2.27 a drugi na 3.40. Postaram się dzis podłączyć jeszcze raz maszynę i podam dokładne parametry. W każdym bądź razie INPA pokazuje przesunięcie rzeczywiste wałka a obok wartość teoretyczną jaka powinna być. U mnie one się pokrywały.

gdybyś mógł Kolego podać te wartości to byłbym wdzięczny

chodzi mi o pozycję Vanosa na biegu jałowym i w czasie jazdy w stopniach

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
naprawdę mam rebus z moja bmw, tez mnie zastanawia to że to jest tylko w określonej temperaturze brzęczy, jak M Cars Kraków rozłozył ręce i za dwu dniowy pobyt mojej bmw w serwisie nie zapłaciłem ani grosza ponieważ nie byli wstanie zdiagnozowac mojej usterki to juz sam nie wiem co teraz robic :?: :?: :?: nie mam juz pomysłów

emir55

wymieniałes u siebie zestaw naprawczy czy vanos? po wymianie zestawu trzeba ustawiać specjalnymi narzędziamy rozrząd?

ja u siebie wymieniałem ten zestaw ale przypominam że mam pojedyńczy Vanos

przed wyjęciem Vanosa rozrząd ma być ustawiony na znaki i zablokowany wtedy nic się nie zmieni

 

Kolego możesz to opisać w jakiś wyczerpujący sposób?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.