Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przeszukiwałem forum i znalazłem zaledwie kilka wątków poświęconych naprawie/uszkodzeniom vanosa. Wniosek jaki mi się nasunął to albo jest to rozwiązanie bezawaryjne, albo nikt z tym nic nie robi - 1wszy wniosek raczej odpada -2gi można podzielić dalej , użytkownicy BMW poprostu nie zdają sobie sprawy z tego że ich silnik pracuje nieprawidłowo(uznając taką prace silnika za norme- wynika to z tego że jak już go kupili to tak pracował więc żyją w błogiej nieświadomości) idąc dalej tym tropem naprawa vanosa jest droga i nie opłacalna, a teraz do brzegu. Wczoraj wsłuchiwałem się w prace silnika i na wolnych obrotach po podniesieniu maski można było usłyszeć odgłos zbliżony do pracy disla. Silnik był rozgrzany więc to zawory raczej nie są.

Jeżeli ktoś miał problem z vanosem/naprawą, proszę podzielić się swoją opinią - chyba że problem "terkoczącego" vanosa nie istnieje.

Myśle , że moderator powinien przykleić ten watek na stałe, tyczy się on nie tylko e46, pomogło by to zebrać w jednym miejscu sporo istotnych informacji dotyczących serca naszych beatek. Wiele zakładanych wątków, nie obrażając nikogo jest powiedzmy mało istotna i w dużej mierze bierze się z lenistwa .

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

problem terkoczącego vanosa z pewnością istnieje,ale nie jest to dolegliwość typu "bocian" czy padnięta przepływka.Zdarza się rzadziej a naprawa nie jest prosta,i z tego co wiem vanos przed '95 był bardziej narażony na terkotanie.U mnie vanos mimo 237tys km jest niesłyszalny a po reakcji samochodu na pedał gazu stwierdziłem że działa prawidłowo.Dlatego tak mało o vanosie,pewnie mało kto robił a jeżeli już to w warsztacie.

 

tutaj jest ale o podwójnym vanosiehttp://www.beisansystems.com/procedures/vanos_procedure.htm

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
problem terkoczącego vanosa z pewnością istnieje,ale nie jest to dolegliwość typu "bocian" czy padnięta przepływka.Zdarza się rzadziej a naprawa nie jest prosta,i z tego co wiem vanos przed '95 był bardziej narażony na terkotanie.U mnie vanos mimo 237tys km jest niesłyszalny a po reakcji samochodu na pedał gazu stwierdziłem że działa prawidłowo.Dlatego tak mało o vanosie,pewnie mało kto robił a jeżeli już to w warsztacie.

 

tutaj jest ale o podwójnym vanosiehttp://www.beisansystems.com/procedures/vanos_procedure.htm

 

No tak tylko problem to chyba odróżnić trekoczący- grzechotający vanos od łańcucha czy innych elementów które koledzy wymieniali i trzekotanie ustawało. Jedni piszą że nie rusza się vanosa ze względu na potem jego prawidłowe ustawienie. Drudzy piszą że rozrządu się nie rusza bo nie ma takiej potrzeby, kolega Arton pisał ze zmienił" mocowanie koła rozrządu na wałku ssącym i ucichło. Inni wymieniali zębatki, jednym pomogło , drugim nie. Ja po przeczytaniu wszystkich postów nie wiem tak naprawde za co się zabrać aby pozbyć się tego grzechotającego problemu. Sprawe mam o tyle bardziej utrudnioną że w miejscu mojego zamieszkania nikt mi raczej w tym nie pomoże. Więc może rzeczywiście warto by było przykleić ten wątek i konkretnie sprecyzować co należy wymienić...

 

pozdrowienia

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
trochę z innej beczki m50b25 były z vanosem i bez po czym poznać że silnik ma lub nie vanosą?

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano (edytowane)
trochę z innej beczki m50b25 były z vanosem i bez po czym poznać że silnik ma lub nie vanosą?

 

Na pierwszy rzut oka widać czy silnik ma vanos czy też nie. Z przodu silnika masz "dostawke" albo jej nie ma. Tu masz foto z vanos:

 

http://img223.imageshack.us/img223/3583/vanosgu5.th.jpghttp://img223.imageshack.us/images/thpix.gif

Edytowane przez micgz

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
tyle to wiem ale to jest m52 raczej a czy m50 też ma takiego garba? Oczywiście jak jest vanos

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
tyle to wiem ale to jest m52 raczej a czy m50 też ma takiego garba? Oczywiście jak jest vanos

Też ma takiego samego.

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
to mi ulżyło bo już się bałem że mam vanosa :)

 

Przypuszczam jednak, że masz vanosa, ponieważ jest pojedyńczy i podwójny vanos. Nie oszukujmy się większość naszych dziewczyn ma za sobą już ładnych kilkaset kilometrów, nie rzadko ciężkiej nogi i palonej gumy, Dzisiaj rano pojechalem do kolegi, który ma większe doświadczenie z Buniami i na "ucho" nie był wstanie powiedzieć czy to vanos czy łańcuch, czyli z moim sercem jeszcze widać nie jest tak źle :D

Wbrew pozorom problem jest duży, ponieważ wraz z "utratą" vanosa tracimy także cenne konie mechaniczne, nie wspominając już o elastyczności.

http://pl.youtube.com/watch?v=4KEpNe171ac&feature=related

http://pl.youtube.com/watch?v=wAcih-EWgRE&feature=related

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tyle to wiem ale to jest m52 raczej a czy m50 też ma takiego garba? Oczywiście jak jest vanos

 

To jest M50. M52 ma obudowę vanosa z tworzywa i obudowę filtra oleju też a tu masz aluminiową.

Krzysztof
Opublikowano

Ja jestem po przejściach z Vanosem i muszę powiedzić że usługi w większości warsztatów są skandaliczne byle kretyn podejmuje sie naprawy Vanosa choć niema o tym pojecia ale struga bohatera

kończy się tym że klijent płaci a Vanos nie działa

sam Vanos zasadniczo się nie psuje a klekotanie bierze się od trzech pierścieni na wałku ssącym które trzeba wymienić wymiana samego Vanosa najczęściej nic nie pomaga

pierścienie te można kupoć w aso jako komplet naprawczy

cały problem to ustawienie Vanosa przy składaniu

ja widocznie mam pecha bo w trzech warsztatach zrobili żle wreszcie chciałem oddać do serwisu BMW ale tam wcale się nie podjeli roboty

Reasumując-trzeba dobrze uważać komu oddajemy do naprawy klekoczącego Vanosa

Opublikowano

Czy ktoś z woj. wielkopolskiego lub kuj-pom zabierał się za naprawę vanosa?Może zna kogoś-warsztat kto robił to już kiedyś?

Ja doszedłem do wniosku że aby pozbyć się "grzechotania" trzeba wymienić 3 elementy - pierścienie na wałku ssącym. Pojęcie " chałasujący vanos" to pojęcie które się ogólnie przyjeło lecz wiadomo że to inne elementy są do wymiany , nie vanos.

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
Ja jestem po przejściach z Vanosem i muszę powiedzić że usługi w większości warsztatów są skandaliczne byle kretyn podejmuje sie naprawy Vanosa choć niema o tym pojecia ale struga bohatera

kończy się tym że klijent płaci a Vanos nie działa

sam Vanos zasadniczo się nie psuje a klekotanie bierze się od trzech pierścieni na wałku ssącym które trzeba wymienić wymiana samego Vanosa najczęściej nic nie pomaga

pierścienie te można kupoć w aso jako komplet naprawczy

cały problem to ustawienie Vanosa przy składaniu

ja widocznie mam pecha bo w trzech warsztatach zrobili żle wreszcie chciałem oddać do serwisu BMW ale tam wcale się nie podjeli roboty

Reasumując-trzeba dobrze uważać komu oddajemy do naprawy klekoczącego Vanosa

 

Jaki był koszt zakupu "kompletu naprawczego"

Opublikowano
Jaki był koszt zakupu "kompletu naprawczego"

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB21&mospid=47441&btnr=11_1437&hg=11&fg=25

 

11- numer części BMW 11361403823- sztuk 1 39,22pln

10- 11361403550 sztuk 1 12,62pln

9- 11361403822 sztuk 1 68,56pln

12- 07119900910- sztuk 3 1,71pln

6- 11361403824- sztuj 3 32,61pln

ceny są z BMW Smorawiński Poznań z dnia 2008-09-09 plus wysyłka kurierem około 30pln

+ robocina + kto się na tym zna...

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano

Moje pytanie... Wg. serwisu alledrogo BMW E36 z silnikiem 2.0 czy z Vanosem czy bez ma 150KM?? Prawda czy fałsz?? Ile koni ma wersja z Vanosem a ile bez?? Czy jeśli różnica jest niewielka to czy nie warto kupować autka bez vanosa?? Jak różni się praca sprawnego silnika z vanosem a jak bez tego systemu...

 

Będe powoli przymierzał się do zmiany silnika... I nie wiem czy brać z vanos'em który ponoć lubi sprawiać problemy, czy bez vanosa bo różnica jest niewielka??

 

Jak to jest??

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
silnik z vanosem i bez ma tyle samo koni... różnice czuć w przyspieszeniu ( według mnie ) vanos zbiera się lepiej od około 4tys obr.. ( zmienne fazy rozrządu ) ja zawsze brałem silniki z vanosem co do awaryjności to tylko w jednym aucie grzechotał mi vanos.. na czesci wydałem około 200zł i po strachu wiec nie sie go co bac....
Opublikowano

Po zmianie oleju vanos jakby był cichszy..... a przecież on wewnątrz nie jest smarowany - prawda?

To może często sprawa vanosa to sprawa łancucha?

Opublikowano
Po zmianie oleju vanos jakby był cichszy..... a przecież on wewnątrz nie jest smarowany - prawda?

To może często sprawa vanosa to sprawa łancucha?

 

To nie raczej sprawa łańcucha kolego.Tu jest kolejny świeży wątek na ten temat, poczytaj.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=93844

 

Ponowna prośba do moderatora o przyklejenie wątku na stałe w celu zebrania wszystkich informacji na temat "grzechotającego" problemu.

pozdrowienia

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
Po zmianie oleju vanos jakby był cichszy..... a przecież on wewnątrz nie jest smarowany - prawda?

To może często sprawa vanosa to sprawa łancucha?

 

Kolego sam Vanos jest sterowany ciśnieniem oleju oczywiście poprzez elektrozawór który na nim siedzi

a wiec jest on pełen oleju

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.