Skocz do zawartości

E30 jakie panewki orginalne czy zamienniki


adiik19

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich dzisiaj rozebralem silnik i okazuje sie ze mam przytarte panewki glowne i korbowodowe . Wal nie ma wyczuwalnych rys ale wizualnie jest zmiana w miejscach gdzie panewki sa przytarte ! . w poniedzialek zawioze wal zeby mi pomierzyli go i okaze sie czy trzeba bedzie robic szlif . Mam pytanie ma ktos moze doswiadczenie w panewkach ?? lepiej jechac do serwisu i kupic orginal czy mozna zalozyc zamiennik dobrej jakosci o ile takie wystepuja na naszym rynku ???

 

Jezeli tez ktos posiada dane techniczne odnosnie momentow dokrecania panewek glownych jak i korbowodowych prosze o napisanie .

 

pozdro i zycze milego dnia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja wsadziłem komplet główne i korbowe TRW wszystko chodzi jak należy.

Nie baw się w szlify i nadwymiary tylko jak nie ma rys na wale to szkoda zachodu wrzuć panewki i po temacie, popatrz na panewki czy są równo dotarte, będziesz wiedział czy wał jest prosty, jak nie to szukaj uzywki. Zanim wytrzesz nowa panewkę to buda się posypie dwa razy. Po co inwestowac w oryginał? dowiedz sie kto robi panewki dla BMW i kup z tej firmy za pół ceny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem polega na tym ze ja nie sprawdze czy panewki sie rowno wycieraly poniewaz jak poszla mi misa olejowa to leciutko chwycilo panewki bo sie powloka przytopila ale niezrobily one zadnych rys na wale tylko zostal nalot ktory da sie spolerowac recznie papierem 2500 wodnym . wiec wydaje mi sie ze wal bedzie ok. a szkoda by mi bylo robic szlif bo to juz nie to . zastanawiam sie tylko czy odchudzic wal razem z kolem zamachowym .

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jezeli tez ktos posiada dane techniczne odnosnie momentow dokrecania panewek glownych jak i korbowodowych prosze o napisanie .

 

 

Proszę:

 

Torque wrench settings Nm

Main bearing cap-to-engine block bolts*

M40 engines

Stage 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20

Stage 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Angle-tighten an additional 50°

General engine overhaul procedures 2B•3

2B

Torque wrench settings (continued) Nm

Connecting rod cap bolts/nuts

M20 and M40 engines

Stage 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20

Stage 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Angle-tighten an additional 70°

Camshaft bearing caps (M40 engine) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10

Intermediate shaft sprocket-to-shaft bolt (M20 engine) . . . . . . . . . . . . . 60

Oil supply tube bolt(s)

M6 (normal) and M8 (banjo) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10

M5 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5

* BMW recommend that the main bearing bolts are renewed as a matter of course.

 

 

z manual Hynes'a

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.