Skocz do zawartości

530d - bulgotanie przy wciskaniu hamulca zimny/ciepły samoch


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, w poprzednim wątku się przywitałem i poruszyłem jeden temat, teraz drugi.... zaznaczam, że szukałem na forum ale nic nie znalazłem.

Gdy jest w trakcie lub po deszczu, gdy wsiadam w samochod i go zapalę to wciskajac pedał hamulca słyszę bulgotanie i pedał szybko leci w dół. gdy ruszę samochodem i zacznę hamowac bardzo szybko włacza się ABS, tak ze 2 razy i wszystko jest jak "fabryka". Mechanior sprawdzał samochód, układ hamulcowy nie był zapowietrzony i stwierdził, ze moduł sterujacy ABS sobie nie radzi (jest rozszczelniony) przy nadmiernej wilgotnosci i jak auto dluzej postoi to gdy do niefgo dostanie sie wilgoć to tak moze sie dziać..... ale, ja to sprawdzielem i tak sie dziele tez na ciepłym silniku. Wystarczy, ze podjade autem pod sklep, pojde na 20minutowe zakupy (w tym czasie pada deszcz) i jak wsiade w samochod, zapalę, to robi się to samo. Wczoraj kolejny dziwny objaw, jezdzilem bez przerwy z godzine, oczywiscie jak zapalilem auto to było "bulgotanie", ale potem juz nie i gdy po godzinei jazdy na parkingu wycofywałem i zacząłem hamowac jadac do tyłu to zaczęło się dziać to samo:( pomóżcie... teraz jeszcze nad tym panuję, ale co będzie w zimie???

Pozdrawiam Jacek

Ból przemija, chwała pozostaje kobiety lubią blizny
Opublikowano
jutro to zrobię i dam znać:) dzięki za info, pozdrawiam:)
Ból przemija, chwała pozostaje kobiety lubią blizny
Opublikowano
to nawet jak usunę powód tej wody to serwo padnie??
Ból przemija, chwała pozostaje kobiety lubią blizny
Opublikowano
to nawet jak usunę powód tej wody to serwo padnie??

 

zalezy jak dlugo bylo narażane na zanurzenie w wodzie. Jesli tylko pare razy, powinno byc w porzadku, a jesli dluzej - bezwzglednie je wymień. Z hamulcami nie ma zartow, a serwo drogie nie jest. W intercars kupisz ponizej 400 zł serwo identyczne jak fabryczne (ten sam producent - Lukas, tylko bez logo bmw).

 

Problem polega na tym, ze woda nie tylko to serwo otacza, ale z czasem dostaje sie tez do srodka i raczej sama z siebie juz nie wyplynie. Wiec jak juz ktos napisal, w zimie ci zamarznie i masz po hamulcach (ja tak raz mialem podczas jazdy - zahamowalem ręcznym i nikomu krzywdy nie zrobilem, ale nie radze doprowadzic do takiej sytuacji)

Opublikowano
Jak zdiagnozować czy woda jest w serwie? Zatkane dziury odprowadzajace wode zawsze powodują zalanie wnętrza jak u kolegi wyżej i to bulgotanie przy hamowaniu?
Opublikowano

no i temat wraca jak bumerang. Zastosowałem się do rady chłopaków..... W niedzielę przetkałem wszystkie kanały odprowadzające wodę przy filtrze przeciwpyłkowym, (a może nie wszystkie?? ile ich jest???) lałem tam wode bezposrednio w kanały , spływała elegancko, choć przyznam że od strony kierowcy nieco wolniej.... no i ... niedziela i poniedzialek sloneczne dni nie pozwolily sprawdzic wszystkiego do konca.... dziś w nocy padało, rano mowie dowiemy się czy wszystko ok... wsiadam do samochodu zapalam i.... bulgocze... nie tam mocno jak przedtem, ale jednak troche bulgocze... może mało padało i to ma wpływ..... cholera nie wiem jak do tego podejsc..... bede pruć nadkole od kierowcy i tapicerkę bo w srodku tez mokro jest:/

jakies sugestie??

o efektach będę informował...

pozdraiwam J.

Ból przemija, chwała pozostaje kobiety lubią blizny
Opublikowano

Moze cos nie tak robisz? Musisz KOMPLETNIE zdemontowac filtr przeciwpylkowy, a wlasciwie jego obudowe. Zobaczysz wtedy serwo hamulca, pompe i zbiorniczek plynu hamulcowego. Byc moze zobaczysz rowniez "akwarium". Do otworu odprowadzajacego wode ciezko jest sie dobrac, ale dlugi, sztywny drut podola. Znajduje sie zgodnie z logika, na dnie pomieszczenia serwa, od zewnetrznej strony, jak dobrze pamietam.

Ja u siebie cyklicznie sprawdzam odprowadzenie wody z tych rejonow. Po drugiej stronie jest modul sterujacy silnika i mozna sie domyslic, co staloby sie po powodzi.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
Witam i dziekuje wszystkim za pomoc, dokopałem się do tego serwa i fakt.. .było małe akwarium, powód.... pełno syfu na dole i zatkany odpływ, udało mi się to nawet ręką udrożnić:) no ale nie obyło sie bez strat:/ stwierdzilem ze od razu zrobie porządek z filterkami przy zaworach podcisnienia na EGR i turbinie, wszystko lux ale pod koniec zabawy przylazł taki jeden "lolek" co mi buczał za uszami, a że stwierdzilem ze mu odpowiem to żem się oparł oooo. przewód wychodzący z filtra paliwa i go ułamałem:/ wie ktos ile to cudo kosztuje?? złamanie jest na kolanku przewodu wychodzacego z filtra, samam kopuła filtra jest cała:(
Ból przemija, chwała pozostaje kobiety lubią blizny
Opublikowano
Jak zdiagnozować czy woda jest w serwie? Zatkane dziury odprowadzajace wode zawsze powodują zalanie wnętrza jak u kolegi wyżej i to bulgotanie przy hamowaniu?

 

"zawsze" to mocne slowo :) podejrzewam ze w 9/10 przypadkow tak jest jak mowisz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.