Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.Mam problem ze stukami przy wciskaniu sprzegla(sprzeglo nowe).Jest to metakliczny stuk.Podczas jazdy w korku auto skacze,nie jedzie płunnie.Po rozgrzaniu jakby spadała moc,warczy,na luzie słuchac klekot spod auta.Skrzynia wymieniona na sprawna w 100%!dalej to samo.Lacznik wału,podpora ok.Okazało sie ze podważając kolo na samym spodzie silnika na którym jest pasek wielorowkowy wysówa sie 3-4 mm ono do przodu auta!mechanik stwierdził ze to jakaś panewka nawaliła:(na wale czy czymś tam,nie pamietam bo do dziś jestem w szoku!powiedział mi dziś ze nie opłaca sie tego robić,strasznie duzo roboty a nie wiadomo ile to polata bo to robota na "sztukę".Panewka śmieszny koszt,ale prawdopodobnie wytarła już ten wałek bo troche z tym jeżdze gdyz nikt nie mogl zdiagnozowac usterki.Regeneracja wałka jak ktoś sie wogole podejmie 1000zł!nie daja gwarancji....Miał ktośpodobny problem???czy naprawde czeka mnie wymiana motoru?jestem załamany :cry:
Opublikowano
wszystko da się naprawić jedź do aso tu będzie dyskusja ale pewność da ci tylko aso a silnik to nie taka tragedia silnik to maks 2000 tys przekładła 500 zł cena w warszawie

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano (edytowane)
jak głowica ok to nie trzeba brac całego silnika.wystarczy kompletny blok(z wałem,korbami,tłokami itd.).chodliwy towar w is to głowice,a bloki to maks po pare stówek(około 600zł).tylko przekładka moze byc troche drozsza bo trzeba wszystko rozebrac. Edytowane przez reza
///M40pwr
Opublikowano
Właśnie musze zasięgnąć jeszcze czyjejś opinii.Silnik 1.8is mozna miec już za 1500zł,mam taki na oku z gwarancją.Za przekładke koleś chce 300zł.Ma zrobic wszystko na tip top!tylko ten moj ma zero wycieków no i szkoda go trochę!górę ma bardzo dobrą ,tylko ten dól poleciał...Ponoc jest wzięcie na głowice do iesa i można ja jeszcze sprzedać za ok.1000zl bo moja jest w b.d.stanie i częsc by mi zwróciło
Opublikowano
jak głowica ok to nie trzeba brac całego silnika.wystarczy kompletny blok(z wałem,korbami,tłokami itd.).chodliwy towar w is to głowice,a bloki to maks po pare stówek(około 600zł).tylko przekładka moze byc troche drozsza bo trzeba wszystko rozebrac.

No tak ale wtedy trzeba rozbierać cały silnik chyba a to kosztuje i robi sie nie oplacalne

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Wiatm. no i stało się u mnie silnik chyba też do wymiany tylko niestety mam 318d więc silnik troche kosztuje......ponoć wał pękł nie znam się zbytnio na tym więc czy naprawde nie opłaca się tego robić trzeba wymieniać cały silnik???jakieś rady gdzie kupić i jak sprawdzić żeby nie był w takim stanie jak mój....?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego jarszy007 ale co lata do przodu i do tyłu całe koło pasowe od wału ??? czy mechanik zwalał dół silnika i po tym stwierdził że to panewka ?? Może gość nie jest pewien, że to panewka i dlatego nie chce tego robić ?
Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W mojej byłej e 36 jak zmieniałem sprzęgło to zauważyłem , że koło zamachowe < a co za tym idzie cały wał > Porusza się osiowo o dobre 5-6mm.

Zdziwiło mnie to nielicho bo jak wiadomo luz osiowy powinien wynosić około 0,25mm.

Jednak nie towarzyszyło temu żadne niepokojące zjawisko i postanowiłem nic z tym nie robić.

Przejechałem 50 000km i teraz ma je moja siostra i nadal wszystko jest ok.

Teraz ma 200 000km na liczniku.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Podważając koło pasowe słychać stuk w silniku.Kolo pasowe wysuwa sie do przodu o jakieś 2mm,trudno to okreslic.Na zimnym silniku jest ok ale w miare rozgrzewania słychać warkopt z dołu silnika,czasem też metaliczny pojedyńczy stuk.Samochód wtedy szarpie,głośno chodzi,na niskich obrotach słychać warkot.Podmieniłem skrzynie bo myslalem ze ona jest wadliwa ale nic to nie zmieniło.Sprzegło kompletne tez nowe.Mam podejrzenia na koło dwumasowe ale przy wymianie sprzegła mechanik powiedział ze jest ok.Narazie jeżdze z tym i nic nie kombinuje...
Opublikowano (edytowane)

witam koledzy - chciałem zapytać o swap z m50b20 na m50b25 . słyszałem że skrzynia wał i dyfer pasują ,ale co z resztą nie wiem -

jakie części musiałbym mieć żeby to poskładać ? oprócz silnika . pozdrawiam

Edytowane przez piotrekM50
Opublikowano
witam koledzy - chciałem zapytać o swap z m50b20 na m50b25 . słyszałem że skrzynia most i dyfer pasują ,ale co z resztą nie wiem -

jakie części musiałbym mieć żeby to poskładać ? oprócz silnika . pozdrawiam

 

SIlnik, wiazka elektryczna do niego razem z kompem i przeplywka.

 

Ale to powinno byc juz w innym temacie...

Opublikowano
Podważając koło pasowe słychać stuk w silniku.Kolo pasowe wysuwa sie do przodu o jakieś 2mm,trudno to okreslic.Na zimnym silniku jest ok ale w miare rozgrzewania słychać warkopt z dołu silnika,czasem też metaliczny pojedyńczy stuk.Samochód wtedy szarpie,głośno chodzi,na niskich obrotach słychać warkot.Podmieniłem skrzynie bo myslalem ze ona jest wadliwa ale nic to nie zmieniło.Sprzegło kompletne tez nowe.Mam podejrzenia na koło dwumasowe ale przy wymianie sprzegła mechanik powiedział ze jest ok.Narazie jeżdze z tym i nic nie kombinuje...

 

 

Siema. Ale panewka sama z siebie by sie nie obtarła. Musiał byś wstawiać niezły kat, albo jeździłeś bez oleju(to pewnie odpada). Najlepiej to podnieś auto lub wejdz pod niego i spuść olej. Korek powinien byc namagnesowany i powinny się przyczepić do niego drobne opiłki obtartej panewki. Lub też jak już wymieniałeś olej to powinieneś wiedzeć jak zlatuje przes spust olej. Jak tak bardzo ci wali coś i jak była by to panewka to opiłki były by wielkości obcietego nadmiaru paznokcie(taki przykład) i wtedy te kawałki zablokowały by dziurę spustową w misce , i olej leciał by dłuzej i w mniejszej ilości. Taki mój przykład z doświadczenia jak mozna sprawdzić czy to panewka. Nie wydaje mi sie żeby można było sprawdzić bez rozbierania przodu silnika czy to jest panewka. Można po słuchu. Ja radził bym ci nie jeździć. Mój braciaj jeżdził na przytartej panewce, jej kawałek dostał sie do głowicy pomiędzy wałek i głowicę i obie cześci były do wymiany.

Opublikowano
Mi właśnie też tak stukało,jak olej spuściłem to znalazłemkawałki metalu i myślałem że to panewki albo pierścienie. Okazało sie że to łożyska korbowodu (książka "sam naprawiam" dział o wymianie oleju). Kilka panewek miałem na wyczerpaniu ale wymieniłem bez szlifowania wału.
Opublikowano
To ważne a jak gasisz silnik to słychać kilka uderzeń jakby coś latało :?:

Dzis gasiłem i zapalałem silnik kilka razy i słuchałem i nic nie słychac podczas gaszenia,ani zpalania.

Ta panewka która mogła polecieć nazywa ie korbowodowa(oporowa)i chyba ma za zadanie trzymać wał we właściwym miescu.Jest to część nr.3 z rysunku:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE51&mospid=47425&btnr=11_0292&hg=11&fg=20

Wymieniałem olej niedawno i nie widziałem żadnych opiłków.Kilka osób już stwierdziło ze to własnie ta panewka jest temu winna ale jeszcze szukam informacji

Opublikowano
Objawy masz na koło dwumasowe ale jak przy gaszeniu jest ok to raczej nie koło.Spróbuj wcisnąć sprzęgło na zapalonym silniku na luzie.Jak stukanie ustąpi to coś ze sprzęgłem jak nie pewnie panewka.
dresta30
Opublikowano
No właśnie objawy popsutego koła dwumasowego!ale nie do końca bo nie ma wibracji,stuków przy gaszeniu.Sprzegło mam nowe kompletene,sprawdzane było przy wymianie koło masowe i mechanik stwierdził ze ok.Niedawno zwalałem skrzynie zeby podmienic bo myślalem ze to ona padła i też wygładało na dobre!Teraz patrzylem że na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach słychać warkot z dołu,gdy wciskam sprzęgło ustaje ale silnik i tak głośno pracuje.Wszystkie dolegliwości chyba już opisałem wcześnie(stuki,szarpanie,warkot)
Opublikowano
Masz na wolnych obrotah stuki czy warkot :?: .A jak wciskasz sprzęgło to stuki ustają.Więc co stuki panewki mają wpólnego z wciskaniem sprzęgła mozę ktoś mnie poprawi ale panewka jak wali to cały czas na wolnych i na wysokich obrotach na sprzęgle i bez niego
dresta30
Opublikowano
Na wolnych jest warkot.Podczas jazdy np.na 2 biegu w korku po puszczeniu gazu samochód szarpie i wtedy słychac stuki z dołu.Przy wciskaniu sprzegła tez czasem słychac metaliczny stuk i czuc walnięcie na karoserii.Gadałem przed chwila z kolesiem i mowił ze jeżeli tak jest to ta panewka musi być juz ostro wytarta bo przenosi się to na sprzegło!Slychac jak coś tam chrobocze a stuki są tylko podczas jazdy.Na zimnym jest ok może dlatego że olej gęstszy.Sam nie wiem :cry:
Opublikowano
Jakby dwumas ale on podzczas jazdy na biegu nie stuka.Sprawdż na podnośniku lub w kanale korek przy misie olejowej czy niema opiłków jak pisali koledzy powodzenia pisz co dalej słychać
dresta30
Opublikowano
jarszy007-nie wiem czy przypadkiem ja nie mam podobnych objawow jak ty-tzn.tez na wolnych obrotach slychac warkot z silnika i tez mi szarpie autem jak jade np. na 1 czy 2 biegu bez gazu(toczac sie np w korku).Tyle tylko ze ja podejrzewam halasujacy lancuh i jakis luz w ukl przeniesienia napedu.Jezdze juz z tym jakies 1,5 roku.
Opublikowano
Jedynym najlepszym sposobem na potwierdzenie czy to panewki jest ściągniecie miski olejowej i odkręcenie stópek trzymających wał a później bym sprawdził panewki na korbowodach. Panewki przeważnie siadają jak sie jeździ bez oleju. NO chyba ze któraś panewka ci sie obróciła też sie zdaża. Spuść olej w cos czystego i zobacz czy masz opiłki metalu.
Opublikowano
Jarek słuchaj. Ta panewka ma za zadanie tak jak mówisz trzymanie wału w jednej pozycji bo jak widać ma kołnież. Ale teraz jak wał ci lata to musiał się zciąć ten kołnież i teraz pytanie. Gdzie on jest? Pewnie zamienił się w opiłki. Wał ci lata a jak wał to i cała reszta. Nie jeżdzij na tym bo może ci wybić blok i trzeba będzie go współosiować a do tego trzeba silnik rozebrac. Ale jak ci poleciała panewka to i tak musisz silnik wyrzucić i wał do szlifu oddać.
Opublikowano
Dziś byłem u kolejnego mechanika i powiedział ze mam "kosę" silnik!dawno takiego nie widział...Nic w nim nie slyszal a napewno nie panewka która ponoć gdy jest walnięta to puka niesamowicie.Warkot słyszał ale mowił ze to wałek w skrzyni i że to prawie w każdej e36 jest.Powiedziałem mu że jest głośny to sie przejechał i powiedział ze jak w każdej r4.A walnięcia na całej karoserii to raczej jakaś poduszka,guma z tyłu samochodu.Niestety miał kanał zajęty i nie mógl spojrzeć.W przyszłym tygodniu jadę do niego jeszcze żeby zobaczył na cały napęd od spodu.Wspominałem tez o tym ze pociągając za koło pasowe jest puknięcie ale powiedział ze tam maly luzik musi być.Wymieniałem olej niedawno no i zlatywał szybko i żadnych opiłków nie widziałem...Nie wiem czy nie za dużo wymagam od 15letniego auta:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.