Skocz do zawartości

e38-czy akumulator moze byc powodem ciezkiego odpalania?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam,panowie pytanie jest- czy akumulator moze byc powodem ciezkiego odpalania po nocy lub gdy auto dluzej postoi i motor ostygnie do zera? Od dluzszego czasu borykam sie z tym problemem,wymienilem pompe paliwa,filtr,swiece,cewke jedna,czujnik temp silnika.Bylem na komputerze i nic nie wyszlo,wszystko jest idealnie.Zaczalem sie zastanawiac nad aku lub stacyjka. Aku mam maly 60 Ah,po nocy wsiadam i krece i krece czasem zapali za 2 badz 3 razem na strzala a czasem krece z 5 min i akumulator pada.Dzis mi go zmierzyli i powiedzieli ze jest kaput mimo ze jezdzilem autem wiec powinien sie doladowac.Wiem ze jest napewno za maly do 3.0 V8 ale czy moze byc taki objaw ze auto kreci i kreci (dosyc szybko) a nie odpala? Moze nie dostaje tego kopa? Sam nie wiem prosze o jakies rady bo wyczerpaly mi sie pomysly.Dodam ze jak jest motor cieply odpala na dotyk.Mam sekwencje ale raczej wykluczam zeby to ona byla problemem.Auto jedzie ladnie i pracuje rowno. Doradzcie.Pozdrawiam
Opublikowano

Moim zdaniem to nie wina akumulatora. U mnie odpala nawet na słabym akumulatorze... Wyczerpana bateria z trudem kręci silnikiem, ale jesli jeszcze jest w stanie zakręcić (wolno bo wolno) i zrobić kilka obrotów - powinien odpalić.

 

Gdzie szukać przyczyny? Nie wiem.

Wiem tylko, że u mnie jest odwrotnie - na zimnym zapala na dotyk, a na ciepłym nie raz nie chce zaskoczyć mimo heblowania. :roll:

(mam 730i R6)

http://pkp.dnx.pl/bmw/pasek.png
Opublikowano

Kolego pkp nie do końca masz rację.

 

Do 7er jest zalecany znacznie większy akumulator - zależy też od wyposażenia obciążającego elektrycznie, ale nie mniejszy niż 82Ah.

 

w beemkach jest taki ciekawy system, że jak akumulator podaje za mały prąd, to choć rozrusznik kręci, to silnik nawet nie zaskoczy. Ważny jest poziom podawanego natężenia. Za mały akumulator w większości przypadków temu nie sprosta (nie pamiętam dokładnie o co w tym chodzi, więc nie będę wprowadzał szczegółów - niech ktoś bardziej zorientowany ode mnie zrobi wykład).

 

Kolego Paulo79 sprawdź jaki dokładnie wchodzi do Twojego auta i takowy sobie wstaw - powinno skończyć wszystkie problemy.

Opublikowano

Ok. Jesli tak jest, to zwracam honor. :D

 

Z BMW nie mam innego doświadczenia jak z moja e32, zatem pisałem to głównie w odniesieniu do innych samochodów z jakimi miałem do czynienia (fiat 125p, polonez caro, skoda felicia, peugeot 405) <-- faktycznie BMW na tym tle to zdecydowanie bardziej zaawansowana technika :P

 

Pozdrawiam

http://pkp.dnx.pl/bmw/pasek.png
Opublikowano (edytowane)
Kolego pkp nie do końca masz rację.

 

Do 7er jest zalecany znacznie większy akumulator - zależy też od wyposażenia obciążającego elektrycznie, ale nie mniejszy niż 82Ah.

 

w beemkach jest taki ciekawy system, że jak akumulator podaje za mały prąd, to choć rozrusznik kręci, to silnik nawet nie zaskoczy. Ważny jest poziom podawanego natężenia. Za mały akumulator w większości przypadków temu nie sprosta (nie pamiętam dokładnie o co w tym chodzi, więc nie będę wprowadzał szczegółów - niech ktoś bardziej zorientowany ode mnie zrobi wykład).

 

Nie wydaje mi się żeby był taki system... w mojej zawsze jak jest słaby i komp pokazuje napięcie w okolicach 10,5 to jeszcze kilka razy zakręci i odpali. A jak pokazuje koło 10 to tylko coś tyknie (bendiks?) i rozrusznik nie kręci a wszystko przygasa (lampki na zegarach itp.)

 

Jeśli auto szybko kręci a nie odpala to może to być brak kompresji spowodowany dużym uszkodzeniem hydraulicznych popychaczy zaworowych... ale mam nadzieje że się mylę bo to chyba dość drogie...

 

Aha, pojemność nominalna akumulatora nie równa się tej praktycznej. Akumulator zmniejsza pojemność podczas pracy i stary 85Ah może mieć mniej niż nowy 45Ah :)

 

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Michael
Opublikowano
...Aku mam maly 60 Ah..

Powinieneś mieć 90-110Ah

 

 

...

Wiem tylko, że u mnie jest odwrotnie - na zimnym zapala na dotyk, a na ciepłym nie raz nie chce zaskoczyć mimo heblowania. :roll:

(mam 730i R6)

Proponuję wymienić regulator ciśnienia paliwa (ale tylko na nowy ASO'wy).

 

pozdr. :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Kolego pkp nie do końca masz rację.

 

Do 7er jest zalecany znacznie większy akumulator - zależy też od wyposażenia obciążającego elektrycznie, ale nie mniejszy niż 82Ah.

 

w beemkach jest taki ciekawy system, że jak akumulator podaje za mały prąd, to choć rozrusznik kręci, to silnik nawet nie zaskoczy. Ważny jest poziom podawanego natężenia. Za mały akumulator w większości przypadków temu nie sprosta (nie pamiętam dokładnie o co w tym chodzi, więc nie będę wprowadzał szczegółów - niech ktoś bardziej zorientowany ode mnie zrobi wykład).

 

Nie wydaje mi się żeby był taki system... w mojej zawsze jak jest słaby i komp pokazuje napięcie w okolicach 10,5 to jeszcze kilka razy zakręci i odpali. A jak pokazuje koło 10 to tylko coś tyknie (bendiks?) i rozrusznik nie kręci a wszystko przygasa (lampki na zegarach itp.)

 

Jeśli auto szybko kręci a nie odpala to może to być brak kompresji spowodowany dużym uszkodzeniem hydraulicznych popychaczy zaworowych... ale mam nadzieje że się mylę bo to chyba dość drogie...

 

Aha, pojemność nominalna akumulatora nie równa się tej praktycznej. Akumulator zmniejsza pojemność podczas pracy i stary 85Ah może mieć mniej niż nowy 45Ah :)

 

 

 

Pozdrawiam

 

W M30 nie ma. M60 faktycznie mi nie odpalało na słabym, pomimo że rozruh jeszcze rząchał, zatem coś może być.

Opublikowano

 

W M30 nie ma. M60 faktycznie mi nie odpalało na słabym, pomimo że rozruh jeszcze rząchał, zatem coś może być.

 

Faktycznie - nie jestem pewien jak to jest w M30, ale M60 nie odpali jak jest słaby akumulator i podaje za mały prąd, mimo że rozrusznikiem zakręci, jest jakis moduł czy coś takiego - przerabiałem to już czas temu pare razy.

Dowiedziałem się togo myku od kolegi, który ma znajomego w ASO-BMW i ten mu zrobił mały wykład w tym dziale.

 

Paulo79 napisał:

...Aku mam maly 60 Ah..

 

Powinieneś mieć 90-110Ah

 

do 7er zalecane są aku o mocy od 82Ah wzwyż.

 

Najlepiej to srawdzić po numerze VIN, albo przez katalogi "www" BMW, dla wybranego modelu.

Opublikowano

 

W M30 nie ma. M60 faktycznie mi nie odpalało na słabym, pomimo że rozruh jeszcze rząchał, zatem coś może być.

 

Faktycznie - nie jestem pewien jak to jest w M30, ale M60 nie odpali jak jest słaby akumulator i podaje za mały prąd, mimo że rozrusznikiem zakręci, jest jakis moduł czy coś takiego - przerabiałem to już czas temu pare razy.

Dowiedziałem się togo myku od kolegi, który ma znajomego w ASO-BMW i ten mu zrobił mały wykład w tym dziale.

 

Paulo79 napisał:

...Aku mam maly 60 Ah..

 

Powinieneś mieć 90-110Ah

 

do 7er zalecane są aku o mocy od 82Ah wzwyż.

 

Najlepiej to srawdzić po numerze VIN, albo przez katalogi "www" BMW, dla wybranego modelu.

 

 

no nie wiem...

 

ja kiedys mialem tak rozladowany akumulator ze ledwo zakrecil , kontrolki prawie zgasły a zapalił ...

Opublikowano
Skoro po zmierzeniu wyszło, że aku kaput to i tak trzeba go zmienić. Nie ma co dywagować nad systemem o którym nie mamy pojęcia i czy w ogóle jest on sprawny. Nowy aku nowe spostrzeżenia.
Opublikowano
koledzy jutro zapodam nowy aku i zobacze czy zagada. Dis odpalila za drugim razem- rano wsiadam kluczyk w stacyjke i krece,pokrecilem tak ze 4 sek i odpuscilem przy drugiej probie na dotyk zapalila. Moze to faktycznie ten aku. Jutro zapne nowy i dam znac
Opublikowano
...Nie ma co dywagować .... Nowy aku nowe spostrzeżenia.

 

Zwłaszcza, że w naszych ASO zaczął się właśnie czas promocji m.in. właśnie na akumulatory. Sam też właśnie przed chwilą wróciłem z pięknym nowym aku (rabaty są przeogromne) :cool2:

 

pozdrawiam.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
koledzy aku nowy 100Ah 900A jak krece to mozna na rozruszniku jechac a locha nie pali na zimnym. Niewiem moze jutro jej sie polepszy bo dzis po zalozeniu nowego aku miala problem z odpaleniem tzn zapalila odrazu ale zgasla po chwili i pozniej byl problem. Jak juz zapalila po kilku kreceniach to kopcila bialym dymkiem ale wydaje mi sie ze to efekt zalania bo nigdy jej sie to nie zdazylo. Sprawdzilem jeszcze iskre dzis na zimnym motorze i jest elegancka. Jazde na maxa z tym egzemplarzem mam. Co nastepnie? Rozrusznik? Jeszcze pare dni i wszystko bede mial nowe hehe
Opublikowano

jak wymienisz wszystkie czesci w m60 i jego osprzecie na nowe to wartosc twojej e38 wzrosnie do wartosci e65 :wink:

 

 

podepnij sie pod kompa - nie ma innego wyjscia raczej - praktycznie moze to byc kazda czesci ( pompa , regulator , wtryski , przeplywka , czujniki , cewki itd )

Opublikowano
Nikt nie mówił że będzie łatwo. E38 z M60 ma conajmniej 500tys nakręcone na liczniku i wiele rzeczy może być już zużytych. Jeśli chcemy aby auto jeździło jak nowe, musimy się liczyć z wymianą zużytych części.
Opublikowano
panowie z tym ''wszystko bede mial nowe'' to zart bo co chwile cos wymieniam na nowe a problem pozostaje. Na kompie bylem i nic nie wyszlo,wszystko jest ok. Pompa nowa,filtr,swiece,cewki,czujnik temp silnika,regulator cisnienia (wyjety z drugiej),akumulator. Dzis z rana np odpalila na dotyk a po pracy czyli o 14 juz krecilem. Nie mam pojecia co jej dolega i mam juz dosyc wiec poprostu ja sprzedam. Chyba ze jeszcze przekaznik pompy paliwa wali w huja. Jutro na zimnym zobacze czy wogole paliwo idzie od pompy.
Opublikowano
brak zasilania na pompi tzn w kablach niemam napiecia i pompa nie podaje. Na krotko jak wpialem pod aku to sika ladnie. Co moze byc problemem?
Opublikowano
przekaznik wymieniony a pradu na pompie jak nie bylo tak niema. Fakt ze przekaznik nie jest oryginalny bo jest od opla ale parametry ma te same i nie wyklucza go z tego ze nie powinien dzialac w bmw.Takze wydaje mi sie ze problem gdzie indziej lezy i ze to to bylo problemem mojego odpalania porannego,cos sie psulo psulo az calkiem padlo.
Opublikowano
Pisałem Ci w równoległym wątku żebyś sprawdził "czujnik położenia wału korbowego" zmierz jego oporność, wymontuj i sprawdź czy nie nosi mechanicznych uszkodzeń. Czy kabel wychodzący z czujnika się nie urywa/przerywa.
Opublikowano
ale co ma czujnik polozenia walu do zasilania pompy. Iskra na swiecach jest. Problem istnieje odkad kupilem zloma a komputer nic nie wykazal. Przeciez gdyby jakis czujnik bylpadniety to by wyszlo. Cos w elektryce sie jebalo az sie zjebalo.
Opublikowano
Wcześniej nie pisałeś że jest iskra. Z własnego doświadczenia komp rzadko pokazuje jakieś błędy co nie oznacza że wszystko jest OK. Zmierzyłeś już ciśnienie paliwa na listwie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.