Skocz do zawartości

Wymiana płynu chłodniczego i hamulcowego


arturb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam parę pytań co do wymiany płynu chłodniczego i hamulcowego. Było opisane dla E36 ale dla e46 nie znalazłem.

 

1. Jakie płyny polecacie?

2. Jak wymienić płyn hamulcowy bez zapowietrzenia układu z ABS?

3. Jak wymienić płyn w chłodnicy - e46 320D 2000r. ma jeden czy dwa odpowietrzniki?

 

Proszę o rady jeśli ktoś to przerabiał.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jakie płyny polecacie?

2. Jak wymienić płyn hamulcowy bez zapowietrzenia układu z ABS?

Też jestem na etapie wymiany płynu hamulcowego i mimo, że sporo robię przy samochodzie samemu, w tym wypadku jadę do warsztatu.

Po wymianie płynu o ile się nie mylę trzeba odpowietrzyć sprzęgło.

 

Apropo płynów - z tego co czytałem dobre są Motul DOT5.1 i Ferodo DOT5.1 oraz ATE typ200. Markowy DOT4 również będzie ok.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sie dopytałem w BMW ile kosztują te płyny:

- hamulcowy BMW 43zł 1l

- chłodniczy 26zł/1,5l koncentratu.

 

To mnie lekko wystraszyłeś z tym sprzęgłem. Ale co ma sprzęgło do hamulca?

Z tego co czytałem na forum ktoś wymieniał w e36 to poprostu zalał nowym, odpowietrzył w kolejności: prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód i nic nie mówił o sprzęgle. JA bardziej zastanawiałem sie nad ABS-em że coś tam moze być nie halo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tydzień temu zmieniałem płyn hamulcowy u siebie w e39 i u siostry w e36.

Oba z ABS. Nic trudnego.

Żeby nie zapowietrzyć trzeba pamiętać , że w czasie całej pracy płyn w zbiorniczku ma sięgać gwintu korka. < ile wlezie >

Bardzo często dolewamy < powoli lejąc >

No i ilość płynu potrzebna do wymiany jest spora.

Trzeba wylewać tyle płynu aż będzie widać , że zmienił kolor.

Z tylnych kół to tak po ćwiartce trzeba zlać.

 

A przy sprzęgle to dość łatwo zapowietrzyć.

Ale i nie problem odpowietrzyć < tylko , że najlepiej jest wymontować wyprzęgnik>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pytanie techniczne odnośnie wymiany płynu chłodniczego:

- czy jak odkręcę korek spustowy od spodu chłodnicy to zjeci cały płyn?

- wypłynie też to co jest w bloku silnika?

- jeśli nie to jak spuścić płyn z bloku?

 

prośba o szybką odpowiedź bo jutro rano sie za to chce zabrac:)

 

dzieki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Korkiem w chłodnicy wylejesz tylko z chłodnicy < i trochę z silnika>

Trzeba wylać z bloku.

Jest korek spustowy w bloku tylko w twoim silniku nie wiem dokładnie gdzie.

Ale raczej pod kolektorem wydechowym bo w większości silników tam właśnie jest.

Wygląda jak śruba która niczego nie trzyma.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.