Skocz do zawartości

M52 czy da się sprawdzić jaki jest zalany olej? Jaki zalać?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Dopiero co kupiłem E36 320i '95 z silnikiem M52 na Vanosie. Przebieg 227 kkm (udokumentowany). Sprawdziłem olej - czarny, czyli wymiana niezbędna. Niestety nie ma wywieszki oraz nie ma informacji w papierach (belgijski przegląd techniczny) jaki był zalany. Czy jest jakaś szansa by sprawdzić lepkość? Jest jakiś przyrząd do tego? Mam np. przyrzad do sprawdzania płynu chłodzącego i wiem że tego który jest nie musze zmieniać bo jest przejżysty oraz w/g przyrzadu wystarcza na zimę -40C.

Zresztą nie mogę się zdecydować który olej kupić:

W/g Castrola powinien być tylko pełny syntetyk - Edge 0w30 lub 10w60.

Słychać delikatne cykanie jednej szklanki, oraz chyba łańcucha. Łańcuch być może pojdzie do wymiany, ale olej i tak trzeba zmienić najpierw.

Który wybrać?

Opublikowano (edytowane)

320i touring M52B20 '95 przebieg 237tys,teraz mam Shell Helix 5w40.

Wcześniej miałem Valvoline 10w40 ale po rozgrzaniu było słychać jeden popychacz,po zmianie na Shella uciszył sie..

Edytowane przez green71
A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
Najlepszy będzie olej CASTROL EDGE 10W60 ma bardzo wysoką lepkoś a to jest najważniejsze im większa lepkoś tym mniejsze tarćie śilnika a co za tym idzie wieksza MOC śilnika
Opublikowano
Najlepszy będzie olej CASTROL EDGE 10W60 ma bardzo wysoką lepkoś a to jest najważniejsze im większa lepkoś tym mniejsze tarćie śilnika a co za tym idzie wieksza MOC śilnika

 

Właściwie o taką odpowiedź mi chodziło.

Z tego co wiem to castrol poleca tylko te 2 oleje, na forum w archiwum piszą że tylko syntetyk itepe.

Kiedyś zalałem do Alfy 33 boxer inny olej niż był przewidywany , czyli Lotos Mineral i auto przejechało tyle jakie miało oznaczenie = 33 km.... poszły zawory i panewka z korbowodem. Od tamtego czasu bardzo uważam na olej, analogicznie można by porównać to do krwi w ciele człowieka, po złej transfuzji kaput.... :)

Ma ktoś jakiś prosty i tańszy sposób na zalanie 6,5 L tego oleju bez kombinacji w kupowanie 2x5L ?

Opublikowano
Najlepszy będzie olej CASTROL EDGE 10W60 ma bardzo wysoką lepkoś a to jest najważniejsze im większa lepkoś tym mniejsze tarćie śilnika a co za tym idzie wieksza MOC śilnika

 

Jeśli chodzi o lepkość to nie masz racji. Niższa lepkość zapewnia niższe opory tarcia, jest jednak mniej odporna na zerwanie filmu olejowego w wysokich temperaturach. W wyścigach (puchar CC/SC) używałem Castrol SLX 0w30 i ten olej zapewniał wówczas najmniejsze opory/najwyższą moc. 10w60 stopował motor, ale jak było ponad 30 st C na dworze, to jednak był potrzebny, choć nie w seryjnym SC/CC.

Opublikowano
poza tym uważaj gdzie kupujesz olej,bo może się zdarzyć że będziesz mógł na nim smażyć naleśniki ale silnikowi może to zaszkodzić.
A little piece of heaven in my hands
Opublikowano (edytowane)
takie oleje jak OW30 nadają śie tylko do śilników o małych mocach po co komu taki olej jak nie będzie czymał FILMU OLEJOWEGO w wysokich temperaturach ja używam do BMW tylko CASTROL EDGE 10W60 Edytowane przez darek K
Opublikowano (edytowane)
co ty gadasz np. 328i(e36,e46) powinno jezdzic własnie na 0W30,5W30 lub 0W40 a 540i(e39) na 0W30 lub 5W30 takie sa oleje zalecane a producenci chyba wiedza najlepiej co trzeba lac do ich silników.10W60 jest dobry kiedy silnik pracuje ciagle na wysokich obrotach w ciezkich warunkach(np. upał) czyli wyscigi,rajdy itd. Edytowane przez reza
///M40pwr
Opublikowano
poza tym uważaj gdzie kupujesz olej,bo może się zdarzyć że będziesz mógł na nim smażyć naleśniki ale silnikowi może to zaszkodzić.

 

Łaaadna ta Twoja :)

Co majstrowałeś - zmieniałeś by tak wysoko stała?

Moja jest obniżona , z tego co zdążyłem zauważyć to ma czerwone spręzyny oraz.... 5cm prześwitu w najniższym miejscu :/ W październiku podnosze do normalnego stanu.

Opublikowano
poza tym uważaj gdzie kupujesz olej,bo może się zdarzyć że będziesz mógł na nim smażyć naleśniki ale silnikowi może to zaszkodzić.

 

Łaaadna ta Twoja :)

Co majstrowałeś - zmieniałeś by tak wysoko stała?

Moja jest obniżona , z tego co zdążyłem zauważyć to ma czerwone spręzyny oraz.... 5cm prześwitu w najniższym miejscu :/ W październiku podnosze do normalnego stanu.

dzięki :D ,3 miesiące temu wymieniłem sprężyny bo obie pękły.

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
takie oleje jak OW30 nadają śie tylko do śilników o małych mocach po co komu taki olej jak nie będzie czymał FILMU OLEJOWEGO w wysokich temperaturach ja używam do BMW tylko CASTROL EDGE 10W60

 

Jeśli to do mnie, to przeczytaj jeszcze raz uważnie co napisałem: duża lepkość to duże opory tarcia, mała lepkość - małe opory. I tyle. Nic o oleju zalecanym do BMW.

 

Pozdr

Opublikowano

jak jest olej gęsty np;20w40 to są duże opory a nie jak ma dużą lepkoś

Jak morze być duże tarćie gdy lepkoś wynośi 60

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tez miałem taki problem jak Ty nie wiedziałem co wlac byłem w serwicie co specjalizuja sie BMw i powiedział mi ze mozna to sprawdzic jaki olej jest wlany . Robia to laboratoryjnie i jest to bardzo kosztowne i tylko w ASO. Wiec wlałem to co mi doradzili i nie narzekam

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Ma ktoś jakiś prosty i tańszy sposób na zalanie 6,5 L tego oleju bez kombinacji w kupowanie 2x5L ?

 

Kupujesz 1x5L + 2x1L i zostaje ci 0,5L na ewentualną dolewkę.

Ja kupiłem olej serwisowy Castrol SLX w opakowaniach 1L.

 

Zalej 0W-30 i nie słuchaj o tym, że zajeździsz na tym sobie silnik. To jest olej dobry do tego silnika.

10W-60 to oleje do silników sut sportowych, które kręcą się na wyskoich obrotach.

Pamiętaj natomiast o sepcyfikacji LL. Do jedych aut wystarczy LL01 - do innych powinno być to LL04.

 

P.S. Olej który leją w serwisach ASO BMW jest to castrol slx ( inaczej do kupienia w handlu detalicznym jako EDGE ). Tak więc wydaje mi się iż wiedzą co robią.

 

Poza tym każdy inny olej o wymaganych parametrach będzie OK.

 

Pzdr,

Opublikowano
jak jest olej gęsty np;20w40 to są duże opory a nie jak ma dużą lepkoś

Jak morze być duże tarćie gdy lepkoś wynośi 60

 

No nie, chłopie, wydaje się Tobie że coś wiesz. Lepkość (nie lepkoś) nie jest wskazywana w oznaczeniu oleju, choć z dużym prawdopodobieństwem można powiedzieć że olej oznaczony jako xxw60 będzie miał większą lepkość niż ten oznaczony xxw30. Powtarzam: im większa lepkość tym większe opory w tej samej temperaturze pracy. Olej o większej lepkości ma (w tej samej temperaturze) większą gęstość. Dodatkowo, olej oznaczony jako 20w40 (już raczej nie używany, raczej olej mineralny) jest gęstszy niż olej 0w40.

 

A tak wogóle to popracuj trochę nad językiem (i nie odpisuj mi że to nie forum Języka Polskiego)

Opublikowano

No nie, chłopie, wydaje się Tobie że coś wiesz. Lepkość (nie lepkoś) nie jest wskazywana w oznaczeniu oleju, choć z dużym będzie miał większą lepkość niż ten oznaczony xxw30.

 

hahahah isys bo widzisz cała różnica polega tutaj na tym, iż Ty piszesz o lepkości, a on o lepkosi .

Jak widać w tym wypadku "prawie" robi wielką różnicę.

 

Pzdr,

 

P.S. poza tym on tą lepkoś łączy z morzem - więc nie wiem o co tutaj biega :duh:

Jak morze być duże tarćie gdy lepkoś wynośi 60

Opublikowano (edytowane)

Heh... znowu dyskusja o olejach.... Poszperajcie Koledzy bo to juz tyle razy było na forum i nie tylko... co tydzień nowy post o olejach.

 

Zeby przybliżyć temat polecam artykół który powinien pogodzić wszystkich. Niestety czytajac Waszą dyskusję widzę ze niektórzy maja mylne pojecie o olejach twierdzac np ze oleje o wiekszej gestosci sa dla silnika lepsze... wszystko zalezy do czego auto ma służyc....

 

Do Kolegi który zastanawia sie nad wymianą... Lej najlepiej jakiś 5W40. Polecam Valvoline syn power lub shell helix ultra.

Wysoka gęstość spowoduje ze w warunkach które nadchodzą - zimowe (niskie temp) olej o wiekszej gęstości bedzie mniej płynny a co za tym idzie bedzie gorzej chronił silnik przy starcie i później docierał do jego elementów.

 

Artykół znajdziecie tutaj http://www.dynotech.pl/Artykuly/OLEJE.DOC

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Maverick13
Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano

U mnie odzywa się 1 hydropopychacz na tym mocno-zużytym oleju, chciałbym to wyciszyć więc boję się zalać jakiś olej z małą lepkością, chyba dobrze rozumuje.

 

Wybrałem olej:

MOBIL1 0W40 4+1L:

http://moto.allegro.pl/item448218778_mobil_protection_formula_0w40_5l_4_1_promocja.html

oraz 2x1L:

http://moto.allegro.pl/item448225304_mobil_protection_formula_0w40_0w_40_1l_promocja.html

 

ostateczne pytanie do znawców przed zakupem - dobry wybór? :)

Opublikowano

MAM WŁOSKA KSIĄŻKĘ O BMW I TAM JEST TAK DLA BENZYNY

zakres TEMP OLEJ

-10 +30i więcej 20/50

-20 +30i więcej 15/50

-20 +30 15/40

-30 15 10/40

-30i niżej 5 5/30

-30 30 i więcej special oils

wiec jeśli ktoś chce to może skorzystać, a w praktyce i tak każdy powie swoje

według mnie 15/50 ewentualnie 10/50

Opublikowano
P.S. Olej który leją w serwisach ASO BMW jest to castrol slx ( inaczej do kupienia w handlu detalicznym jako EDGE ). Tak więc wydaje mi się iż wiedzą co robią.

 

No jednak nie jest to to samo bo 0w30 edge to jest LL-01 a SLX ma LL-04.

Opublikowano

Panowie zalałem MOBIL1 0W-40, silnik po zalaniu nie wyciszył się.... pojechałem 10 km do domu, odstawiłem auto na noc. Nazajutrz odpalam - chodzi jakoś inaczej, CISZEJ! No i najważniejsze, nie ma juz nawet przez chwile klekotu po odpaleniu :)

 

Natomiast zatrważające jest to co zobaczyłem po otwarciu korka!

Włożyłem palec by sprawdzić co to za dziwne nacieki wewnątrz pokrywy głowicy, i wyciągnąłem niewiarygodną ilość szlamu, nawet jednym palcem wyciągnąłem tak z 2cm grubą warstwę dosłownie smaru TOWOTu!

Myślę, że poprzedni właściciel jeździł na tym oleju paredziesiąt tysięcy km aż olej zaczał się "rozwastwiać". Był średnio lepki, czarny.

MASAKRA jak ludzie traktują auta!

 

Całe szczęście że przypadkowo wybrałem MOBIL1 ktory ma procedury czyszczące silnik....

Opublikowano

No to teraz ja wywalę swoje pytanie, muszę to z siebie wyrzucić... :mrgreen:

 

U mnie zimny silnik chodzi cicho, dopiero po rozgrzaniu się zaczyna klekotać jak diesel :cool2: (zalany Mobil1 5W50). Czy w tym przypadku nie lepiej było by zalać jakiegoś półsyntetyka? Mam wrażenie, że syntetyk za szybko spływa i jest coś nie tak ze smarowaniem :D

:)
Opublikowano
No to teraz ja wywalę swoje pytanie, muszę to z siebie wyrzucić... :mrgreen:

 

U mnie zimny silnik chodzi cicho, dopiero po rozgrzaniu się zaczyna klekotać jak diesel :cool2: (zalany Mobil1 5W50). Czy w tym przypadku nie lepiej było by zalać jakiegoś półsyntetyka? Mam wrażenie, że syntetyk za szybko spływa i jest coś nie tak ze smarowaniem :D

miałem tą samą sytuację,zalałem 5w40 shell helix.Teraz na ciepłym jest cisza,ale jak postoi kilka dni to klepnie kilka razy zaraz po uruchomieniu(dosłownie kilka razy).

A little piece of heaven in my hands

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.