Skocz do zawartości

Wskazówka temperatury chłodnicy


chwieju

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka ;)

 

Mam pytanie związane z układem chłodzenia, a mianowicie sytuacja wygląda tak, że samochód stał przez 4 miesiące nieużywany. Wcześniej się tak nie działo, a może jeden raz się zdarzyło..nie pamiętam już. Chodzi o to, że jak stoje w korkach to wskazówka chłodnicy przesówa się czasami na max. 73% >>zawsze przed czerwonym polem, które zaczyna się od ok.80%<<, ale nie zawsze. Wcześniej zawsze zawierała się w granicach 48-52% czyli prawidłowo. Teraz czasami specjalnie odkręcam ciepło, żeby trochę odciązyć silnik. Płyn jest w normie tylko cz nie powinien być wymieniony po 4 miesięcznej przerwie w jeżdżeniu i cz może to miec jakiś wpływ na to, że się tak szybko grzeje??

 

pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeszcze termostat , pompa wody , brudna chłodnica.

Płyn się przez 4 miesiące nie popsuł < sprawdź jedynie jego poziom.>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś jak zwykle jeździłem w korkach ;) Zrobiłem taki patent, że odkręciłem sobie ciepło na pierwszy poziom i cały czas grzało >>szyberdach uratował mi życie, bo spłonąłbym tam żywcem :/ << i mimo, że stałem w kilometrowych korkach wskazówka stała w pionie >>48-52%<< Bałem się coś ruszać, bo wiedziałem, że kilometrowe korki jeszcze przede mną, a potem gdy wydostałem się wreszcie z korków zapomniałem zakręcić ciepło dla sprawdzenia :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Dziś jak zwykle jeździłem w korkach ;) Zrobiłem taki patent, że odkręciłem sobie ciepło na pierwszy poziom i cały czas grzało >>szyberdach uratował mi życie, bo spłonąłbym tam żywcem :/ << i mimo, że stałem w kilometrowych korkach wskazówka stała w pionie >>48-52%<< Bałem się coś ruszać, bo wiedziałem, że kilometrowe korki jeszcze przede mną, a potem gdy wydostałem się wreszcie z korków zapomniałem zakręcić ciepło dla sprawdzenia :/

 

Jeździj tak a zaraz będziesz płakał że poszła Ci uszczelka pod głowicą albo pękła głowica.

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś jak zwykle jeździłem w korkach ;) Zrobiłem taki patent, że odkręciłem sobie ciepło na pierwszy poziom i cały czas grzało >>szyberdach uratował mi życie, bo spłonąłbym tam żywcem :/ << i mimo, że stałem w kilometrowych korkach wskazówka stała w pionie >>48-52%<< Bałem się coś ruszać, bo wiedziałem, że kilometrowe korki jeszcze przede mną, a potem gdy wydostałem się wreszcie z korków zapomniałem zakręcić ciepło dla sprawdzenia :/

 

Jeździj tak a zaraz będziesz płakał że poszła Ci uszczelka pod głowicą albo pękła głowica.

 

Ale dziś jak jeździłem to po odkreceniu ciepła na pierwszy poziom strzałka stała pionowo tylko w kabinie było trochę cieplej..Ciepło z silnika było odbierane, więc chyba dobrze?? Najważniejsze, że czujnik, który kontrolował temperaturę był w normie. Może się mylę, ale tak mi się wydaje.

 

Dziś w nocy wyruszam w trasę, więc mam nadzieję, że zadnych przykrych spraw nie będę miał, a jak wrócę to się tym zajmę na poważnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wisko

termostat

ani pompa wody nie ma nic wspólnego ze długim postojem auta

 

Jestem na 100% pewien że auto sięwyziębiło i rozszczelnił sieukład chłodzący i płyn poprostu wyciekł i zapowietrzył układ tyle w temacie. U mnie wystarczyło że na 3 dni zostawiłem auto i już mi płyn hamulcowy zwiał !!! To samo dzieje się z układem chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D :shock: :shock:

nie no bez przesady :-)

Zgadzam się z Pawłem...

Znam mit o tym, że nieużywane auto zużywa się bardziej niż jeżdżone codziennie - ale obaliłem ten mit już nie raz (poprzez częste postoje 3, 5 lub nawet 8 tygodni o dowolnej porze roku).

 

Tak czy inaczej - oprócz skontrolowania szczelności układu i poziomu płynu warto sprawdzić np:

- czy chłodnica grzeje się cała - tzn górny i dolny wąż (po np 30-40 min od uruchomienia zimnego silnika),

- czy strumień w zbiorniku jest ciągły przy obrotach min ok. 2000/min

- i czy visco od któregoś momentu robi co jakiś czas wichurę po nagrzaniu silnika (czyli po ok. 40min), gdy już dolny wąż jest ciepły.

 

Czyli poświęć 40-50 minut na test (tak na prawdę możesz po prostu przeprowadzić odpowietrzanie w tym czasie) - jeżeli to sprawdzisz, to napisz, czy coś z tych rzeczy jest nie tak. Oczywiście patrz co jakiś czas na wskazówkę. Poza tym - jak będzie z twardością węży pod koniec testu - czy będą bardzo twarde, czy raczej będą przypominać średnio napompowaną oponę rowerową.

 

pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
wisko

termostat

ani pompa wody nie ma nic wspólnego ze długim postojem auta

 

Jestem na 100% pewien że auto sięwyziębiło i rozszczelnił sieukład chłodzący i płyn poprostu wyciekł i zapowietrzył układ tyle w temacie. U mnie wystarczyło że na 3 dni zostawiłem auto i już mi płyn hamulcowy zwiał !!! To samo dzieje się z układem chłodzenia.

 

:duh: :duh: :duh: bez komentarza :mad2: :mad2: :mad2:

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.