Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

520d 2001, jak jade na 5 biegu lekko pod góre na stosunkowo niewysokich obrotach 1800-2200 obr/min i wdepne gaz w podloge to czuje uślizgi "sprzęgla" bo czuć, ze obroty rosną na obrotomierzu ale auto nie przyspiesza zgodnie z obrotami. Po prostu czuć jakby sprzęglo się slizgalo.

 

Ale stawiam, ze to nie sprzęglo bo mam nowe sprzegło od 20 kkm, zmienione przy 170 kkm, wczesniej byly też takie obiawy plus drgawki przy ruszaniu. Po wymianie sprzegla ruszanie bezproblemowe, wydawało mi sie, ze uslizgi ustaly. Ale po ok pół roku znow sie pojawily. Wątpie żeby to byla wina sprzegla.

 

Czy możliwe, zeby objaw "ślizgającego sie sprzęgla" dawało cos jeszcze prócz sprzegla? Koło dwumasowe może dawać takie objawy?

 

Na wolnych obrotach nie ma zadnych halasów ani telepania samochodem

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najpewniej to sprzęgło lub jego sterowanie.

Ale czytałem kiedyś gdzieś , że i dwu-mas może się tak specyficznie uszkodzić < obraca się >

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Powodów ślizgania sprzęgła może byc kilka.

 

- sprężyna dociskowa (źle wyregulowany luz między łożyskiem wyciskowym i sprężyną listkową), co powoduje słaby docisk sprzęgła lub źle dobrana sprężyna.

- złe smarowanie łożyska wyciskowego ( za dużo smaru w piaście, co mogło spowodować wydostanie się go i zanieczyszczenie tarczy sprzęgłowej)

- zatarta tuleja prowadząca łożysko wyciskowe (łożysko nie wraca na swoją pozycję co powoduje lekki nacisk na sprężyne dociskową)

- źle wyregulowany mechanizm włączający sprzęgło (chyba nazywa się to popychacz)

 

dużo by tu jeszcze wymieniać, ale nie mam za bardzo czasu pisać.

 

Pozdro

003.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu jest sprzęgło hydrauliczne bez jakichkolwiek regulacji.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu jest sprzęgło hydrauliczne bez jakichkolwiek regulacji.

 

Z tego co wiem, to można regulować po przez kręcenie tłoczkiem który naciska na widełki.

 

http://bmwfans.info/original/E39/Lim/520d-M47/ECE/L/M/2001/06/mg-21/ill-21_0150/

 

Niestety nie ma możliwości regulacji.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Czyli rozumiem, że jesli jest to sprzęglo sterowane hydraulicznie i nie ma możliwości regulacji to te 4 wskazówki, które podal bosy 77 nie maja uzasadnienia?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko pierwszy i ostatni nie są prawdopodobne.

Ja dodam jeszcze zatarty wyprzęgnik , nieszczelność w układzie wyprzęgnika , zapowietrzony układ.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Ja dodam jeszcze tylko jedno.

 

Jak nie chcesz mieć powążniejszych kłopotów ze sprzęgłem to napraw to.

 

Czy układ jest zapowietrzony i czy są w nim nieszczelności, możesz to sprawdzić sam.

Wykonaj ten zabieg, opisałem go w ostatnim poście.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92472&highlight=

003.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.