Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

2 dni temu wymienili mi w warsztacie płyn cieczy chłodzącej odkręcili korek spustowy w bloku silnika płynu zleciało ok 5 litrów. napełnili układ płynem. dziś zrobiłem samochodem ok 300km samochód trzymał prawidłowo temperaturę lecz po powrocie chciałem sprawdzić stan płyny w zbiorniczku i odkręcając nakrętkę pod wysokim ciśnieniem zaczęło mi kapać płynem z kąs z pod samochodu... jak dokręciłem zbiorniczek to nic nie uciekało lecz dodam że ciśnienia nie wypuściłem ponieważ co mocniej odkręciłem korek to płyn wychodził górą.... mam pytanie czy to normalne zachowanie czy może jest zapowietrzony układ... a jak tak to jak go odpowietrzyć jest to silnik 2.5 tds

Nie wiem czy mechanik nie zrobił gorzej jak było jesli tak to jak poprawie wykonać wymianę...??

Opublikowano
Gdyby był zapowietrzony to wyszłoby to wcześniej, kapie z dołu bo tam jest poprowadzona rurka odprowadzająca nadmiar płynu ze zbiornika wyrównawczego. Gdy odkręcasz na gorącym płynie to zawsze Ci będzie uciekać przez ta rurkę.
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano

Ale czy płynu nie powinno wejść "troche" więcej?

Na mój gust tak przynajmniej z 5 litrów jeszcze (z klimą jeszcze więcej),chyba nie spuścili Ci z całego układu.

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wylali płynu z chłodnicy.

Co prawda wszystek płyn ciężko jest wylać ale 5 litrów to zaledwie połowa..

 

I pewnie nie odpowietrzony jak trzeba.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
tacy mechanicy, najlepiej szybki i po łebkach, dlatego jeśli ma się choc troche pojęcia o swoim autku takie żeczy jak wymiana olejów, płynów robić samemu, nie jest to trudne i nie zajmuje dużo czasu.
Opublikowano
faktycznie, w moim 2.4TD sporo wchodziło - 12l i nawet więcej. Z tego co wiem to w 2.5TDS było troszkę poniżej 10l (9,75)
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
mechanik był dobry ponieważ wymieniał mi gumy na tylnej belce i wszystko jest oki. faktycznie płynu nie spuścili mi z chłodnicy tylko z bloku i weszło tylko 5 litrów a w układzie jest ok 10 litrów. tylko mam pytanie czy w 2.5 tds jest śruba odpowietrzająca tak jak 2.4td?? dziś szukałem i nie znalazłem nic takiego ... po nocy ciśnienie spadło a płyn jest w układzie czyli wszystko jest w początku a ten wyciek to chyba jak pisał przedmówca rurka przelewowa... co o tym sądzicie??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.