Skocz do zawartości

530d 525d a Passat 1.9 TDI 130km


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam troche niecodzienny zestaw pytan i prosbe o pomoc.

Mianowicie zastanawiam sie nad kupnem auta i swoj wybor rozpatruje pomiedzy nastepujacymi modelami:

E39 530d(2001-2003), E39 525d(2001-2003) i Passat B5FL 1.9 tdi 130km(2002-2004).

Wiem, ze napewno passat jest bardziej ekonomiczny a bmw zdecydowanie bardziej luksusowe ale czy roznica w ekonomicznosci jest tak naprawde powalajaco duza?Nie ukrywam ze zalezy mi, zeby auto bylo stosunkowo ekonomiczne.

Kololejne pytanie to kwestja wybrednosci na paliwo...

Bmw CR a Passat na pompowtryskach... nie ukrywam ze bede kupowal nie wpelni legalne paliwo, wiec ktory silnik lepiej znosi ewentualnie domieszane substancje?

Jakie sa koszty zuzywajacych sie czesci badz ewentualnych powaznych napraw w/w silnikow?

Jakie sa rozniece ubezpieczen w pelnych pakietach (OC+AC) dla tych samochodow?

Rozumiem, ze pytania moga wydac sie banalne ale wlasnie zjezdzam z emigracji a auto musze szybko kupic...

Z gory dziekuje za pomoc.

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

To nie chodzi o to czy dbać czy nie dbać...

Auto każdy chce mieć zadbane z tego względu, iż nie sprawia ono problemów.

Ale również jak każdy chce ażeby w portfelu ostały się złotówki...

Nie twierdze, że paliwo jest złej jakości, twierdze, że jest z niepewnego źródła dlatego też poddaję w ewentualną wątpliwość jego jakość... poza tym każdy wie jak wysokojakościowy potrafi być ON w polski dystrybutorach.

Opublikowano

Jak nie chcesz dbać o silnik kup starego diesla mercedesa "beczke" ten silnik wytrzyma wszystko.

Nowoczesne diesle musza miec czyste jakościowo paliwo, a nie syf.

Jak chcesz jezdzic na OPALE to kup Mercedesa.

 

Co do porównania VW do BMW dwa różne światy,

cena czesci porownywalna.

Wnetrze + dla BMW

Wygląd + dla BMW

Napęd przód - dla VW (jakby Bóg byłby za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach) Kolega z forum ma taki lądny podpis

itd itd wszystko za BMW

brokat_
Opublikowano
Dobra... pomijając kwestie paliwa...

Znacie ceny ubezpieczen?

 

Ubezpieczenie BMW napewno bedzie droższe niż za paska bo widnieje w tabeli jako inne i jest doplata za marke :duh: .

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Twoje kryteria wyboru sa troche dziwne dla mnie :roll: . Jak miałbym sie kierowac kosztami ubezbieczenia paliwa napraw itp.itd napewno bym nie kupił BMW.

 

Pozczytaj sobie opinie o 3.0d i innych silnikach a wiele sie dowiesz bo wcale nie jest powiedziane ze dla Ciebie oszczedniejszym silnikiem bedzie dizel .Może sie okazac ze ciekawszym rozwiązaniem bedzie benzyna

 

Od siebie moge dodac bmw 3.0d :cool2: :cool2: pasek 1.9tdi :duh:

zreszta jakiej sie spodziewasz odpowiedzi na forum BMW :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Opublikowano
A ja cie rozumiem. Ja tez jestem przed zakupem i nie był bym szczery gdybym nie brał pod uwagę VW Passat 130KM. Nie jeździłem jednym ani drugim. Ale jeździłem np. VW Sharanem 130 konnym po ostatnich liftingach i ci powiem ze jestem przekonany że 130 konny VW jest bankowo bardziej ekonomiczniejsze od BMW. Na pewno za cene domyślam sie że przeznaczasz plus minus 35 tys, łatwiej będzie znaleźć Passata od I wł. w kraju i pełnym ASO oraz z o wiele wiele mniejszym przebiegiem (a to też ważne). BMW ma ciut mniejsze spalanie od TDS i nie są to wartości jakieś oszałamiające, porównując te samą normę pomiarową przy TDS jak i "CR-rze". Oba auta źle zniosą paliwo gorszej jakości. mimo iż VAGoski TDI jest owiany legenda o prostocie to w przypadku 130 konnego ze zmienną geometrią łopatek możesz pozbyć się tego kopa jak ci padnie kierownica turbiny (łopatki) a paliwo z niewiadomego źródła to ryzyko. Wiem bo stosuje też i wiem ze są:"dobre", "złe" i "nie wiadomo czy dojadę" (w TDS-a mi nie szkoda ale na nowym tego zaprzestane). Jeżeli chodzi o pisanie przez kolegów wcześniej że co to za porównanie itd. Uważam że Passat mimo że jest nudny ma strasznej formy deskę rozdzielczą to jest solidnie wykonany, szczeliny, spasowanie jest na wysokim poziomie i nie jest to BMW po lifcie bo inie ta cena była w cenniku jak stał w salonie. Uważam że Passek to rozsądek a BMW wybierzesz sercem. Bo BMW to wspaniały napęd, trakcja (nie będzie szarpać osią w czasie deszczu) materiały) ale bedzie auto starsze i cieżej będzie znaleźć zdabany egzemplarz ale za to nie będziesz mia łz pod maski grzechotania jak bys workiem z orzechami potrząsał :mrgreen: bo 6 garów to mimo że to diesel to brzmi nader aksamitnie :wink:
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
Witam.

Mam troche niecodzienny zestaw pytan i prosbe o pomoc.

Mianowicie zastanawiam sie nad kupnem auta i swoj wybor rozpatruje pomiedzy nastepujacymi modelami:

E39 530d(2001-2003), E39 525d(2001-2003) i Passat B5FL 1.9 tdi 130km(2002-2004).

Wiem, ze napewno passat jest bardziej ekonomiczny a bmw zdecydowanie bardziej luksusowe ale czy roznica w ekonomicznosci jest tak naprawde powalajaco duza?Nie ukrywam ze zalezy mi, zeby auto bylo stosunkowo ekonomiczne.

Kololejne pytanie to kwestja wybrednosci na paliwo...

Bmw CR a Passat na pompowtryskach... nie ukrywam ze bede kupowal nie wpelni legalne paliwo, wiec ktory silnik lepiej znosi ewentualnie domieszane substancje?

Jakie sa koszty zuzywajacych sie czesci badz ewentualnych powaznych napraw w/w silnikow?

Jakie sa rozniece ubezpieczen w pelnych pakietach (OC+AC) dla tych samochodow?

Rozumiem, ze pytania moga wydac sie banalne ale wlasnie zjezdzam z emigracji a auto musze szybko kupic...

Z gory dziekuje za pomoc.

 

Czy pompowtryski czy common rail wykorzystuje taka technolgie ze lubi bardzo dobre paliwo.

 

Z tego co slyszalem pompowtryski tez nie sa tanie w naprawie.

Ogolnie jak ci sie nowoczesny diesel posypie to twoja ekononia moze cie szarpnac bardzo bolesnie, nawet nie wiesz jak bardzo :).

 

 

 

 

Jesli glownymi kryteriami dla ciebie to ubezpieczenie i czy lewe paliwo bedzie Ok to kup merca ze starym dieslem, one sa wytrzymale, ale napewno nie BMW z common railem.

 

Poprostu ciezko sie odniesc patrzac na twoje podejscie. Chcesz miec ekonomiczne auto, a BMW E39 wcale nie jest takie super ekonomiczne, bo moze dla ciebie auto to tylko paliwo, ale to nie tylko to. Seriws nie nalezy do super tanich, a jak zalajesz syf do baku to myslisz ze naprawa diesla bedzie tania ??.

No i sam widzisz, chcesz miec ekonomicznie... ale to chyba nie tedy droga.

 

 

Musisz sie liczyc z tym ze za BMW zaplacisz wiecej ubezpieczenia, jak czasem przegladasz allegro to do E39 czesci sa czasem drozsze niz do E60 ale to chyba wynika z popytu. No i jak zalejesz syf to sie musisz liczyc z ladna kasa na naprawe.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano (edytowane)

Dzieki wielkie...

Dokladnie tak jak mowisz BMW to wybor z serca a passat z rozsondku... i dokladnie tym sie kierowalem wypisujac mozliwosci wyboru.

Auto bede ciagnal z zagranicy wiec w duzej kwestii dojdzie do wyboru aspekt "to co bedzie" bardziej zadbanego... choc na chwile obecna sklaniam sie bardziej w kierunku passata z bolem serca oczywiscie.

Ale z mila checia poczekam na moze bardziej zorientowanych w temacie...

Mimo to dziekuje.

Edytowane przez jedlak
Opublikowano

Jezeli chodzi o paliwo to paliwo sciagane z rosji i sprzedawane na terenie Polski wiec teoretycznie nie powinien byc to syf, co do mercedesa to to jest dopiero dla mnie syf... nie obrazajac fanow.

Dla porownania napisze ze mam skode octavie 1.9 tdi 110km lauren & klement i chce ja zmienic... moze nie zmienic a przesiasc sie do czegos bardziej klasowego... ale w ostatecznosci zostanie skoda - przynajmniej pewna.

Opublikowano (edytowane)
Jezeli chodzi o paliwo to paliwo sciagane z rosji i sprzedawane na terenie Polski wiec teoretycznie nie powinien byc to syf, co do mercedesa to to jest dopiero dla mnie syf... nie obrazajac fanow.

Dla porownania napisze ze mam skode octavie 1.9 tdi 110km lauren & klement i chce ja zmienic... moze nie zmienic a przesiasc sie do czegos bardziej klasowego... ale w ostatecznosci zostanie skoda - przynajmniej pewna.

 

jeżdżąc skodą laurent & klement (ojcowie Skody) to nie bierz paska bo będziesz miał" to samo" dosłownie i w przenośni . Łykał bym BMW :cool2: Wtedy się dowiesz że laurent & klement to jakaś imitacja luksusu jak wybierzesz e39 w beżach z navi 16/9 itd.

Edytowane przez skidmarks
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

Jedlak, miałem Passata B5 w 130KM silniku, co prawda 4motion, więc trochę cięższy niż napędzany tylko przednią ośką.

Teraz jeżdżę E61 530d 218KM i Passatem B6 2.0d 186KM (wynik z hamowni). Fakty i moje odczucia:

 

- nowy Passat, choć o niebo szybszy od B5-ki, przy tej samej jeździe spala 1-2l/100km mniej niż starszy;

- zawieszenie B5 to antyk w porównaniu z zawieszeniem E39 (jeździłem E39 nie raz), nie wspomnę o porównaniu do B6.

- silnikowo: B5 straszny klekot i odechciewa się jazdy, w BMW wręcz przeciwnie.

- jesli rozważasz 530d, to był jednym z najlepszych silników w swojej klasie i nie będziesz żałował moim zdaniem.

 

To tyle. pozdrawiam.

Opublikowano

Witam

I ja się dołączę do dyskusji.

jezdziłem paskami w każdej wersji silnikowej i powiem tak znam dwie marki z tak głośnymi dieslami-Ford i VW, ekonomia jest ok ale mam 530d w automacie i pali mi między 6 a 8,5 litra na 100 w cyklu mieszanym a dzwięk silnika to muzyka dla ucha.

Paliwo nieznanego pochodzenia albo nie najlepszej jakości zaszkodzi tak paskowi jak i bmw-kup merca jak koledzy podpowiadają- bo części do bmw są dość drogie, do paska się nie orientuję.

Mam fajne kombi z 3 litrowym dieslem i jeszcze nie jestem bankrutem.

Polecam :cool2:

Opublikowano

Jeśli interesuje Ciebie BMW w kaście E39 to możesz wziąść jeszcze pod uwagę 520d 136KM (na pompowtryskiwaczach) Jeździłem E39 z tym silnikiem i samochód nie jest wcale mułem tak jak niektórzy sądzą (zbiera się podobnie jak Passat) (nie odczułem jakiejś przepaści pomiędzy 525d a 520d) a spalał średnio ok 6litrów. Max 7 litrów. Co do jakości paliwa napewno silnik ten jest mniej wyczulony na jego jakość niż 525d lub 530d.

Natomiast jeśli zależy Tobie na używaniu taniego niewiadomego pochodzenia paliwa to raczej nie uważam by była to osczędność w dłuższym okresie. Można zatankować z 20 razy i będzie ok ale raz się zatankuje jakieś g... i wtedy włożysz w naprawę wtrysków i skończy się oszczędnością na jakieś 4000-6000 tys zł lub nawet więcej. Wtedy będziesz miał dopiero oszczędności. Stare auta owszem potrafiły jeździć na gorszym paliwie ale nowe już takich eksperymentów nie znoszą.

Opublikowano
Jeśli interesuje Ciebie BMW w kaście E39 to możesz wziąść jeszcze pod uwagę 520d 136KM (na pompowtryskiwaczach) Jeździłem E39 z tym silnikiem i samochód nie jest wcale mułem tak jak niektórzy sądzą (zbiera się podobnie jak Passat) (nie odczułem jakiejś przepaści pomiędzy 525d a 520d) a spalał średnio ok 6litrów. Max 7 litrów. Co do jakości paliwa napewno silnik ten jest mniej wyczulony na jego jakość niż 525d lub 530d.

Natomiast jeśli zależy Tobie na używaniu taniego niewiadomego pochodzenia paliwa to raczej nie uważam by była to osczędność w dłuższym okresie. Można zatankować z 20 razy i będzie ok ale raz się zatankuje jakieś g... i wtedy włożysz w naprawę wtrysków i skończy się oszczędnością na jakieś 4000-6000 tys zł lub nawet więcej. Wtedy będziesz miał dopiero oszczędności. Stare auta owszem potrafiły jeździć na gorszym paliwie ale nowe już takich eksperymentów nie znoszą.

\

 

niestety BMW 520d nie ma pompowtryskiwaczy to na pewno tylko pompę rotacyjną zdaje się .

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

Miałem E39 530d i nadal mam A4 1,9TDI 130KM 6biegów, ojczulek ma Passata 1,9TDI, ciocia ma Golfa IV 1,9TDI wujek.....

Dlatego czytając Twoje wypowiedzi proponuję Ci Audi z sześciobiegowym manualem.

Oczywiście wszelkie porównania BMW i Passata są niesprawiedliwe bo to tak jakby porównać tyłek J. Lopez do tyłka P. Anderson :D

BMW to tak jak już poprzednicy pisali, praca silnika niemal niesłyszalna, dla laika trudno poznać że to diesel, przyśpieszenie naprawdę świetne, komfort, wykonanie, i wiele wiele innych, wszystko przemawia za BMW.

Passat, cóż proste auto dla ludu, hałaśliwy klekot tego TDI, średnio, a nawet przeciętnie się prowadzi, na pewno nie daje tyle satysfakcji z jazdy co BMW.

 

Dlatego tez proponuje abyś poszukał Audi A4 B6 (po 2001r.) 1,9TDI 130KM AVF lub AWX 6speed, to będziesz miał wszystko wypośrodkowane, dynamika naprawdę zdecydowanie wystarczająca a nawet przewyższająca coddzienno-eksploatacyjne wymagania, jak będzie mało to chip, spalanie naprawdę niskie max6L po mieście w tracie 4-5L bez specjalnego starania się o ekonomię poprostu jadąc normalnie bez wariacji, świetne właściwości trakcyjne, naprawdę zdecydowanie lepej się prowadzi od Passata (wiem bo mam stałe porównanie).

 

Co do paliwa, cóż zarówno BMW jak i TDI powiedzą zdecydowanie NIE!!!

W obydwóch przypadkach zabójstwem jest stosowanie złej jakości ON, dlatego też weź pod uwagę to że co zaoszczędzisz na paliwie to wydasz na wymiany zepsutych z winy paliwa części albo i jeszcze dołożysz i w sumie taka oszczędność okaże się pozorna i nieopłacalna.

 

Jeżeli chcesz to możemy się umówić, przewiozę Cię swoim A4, Passatem ojca, a jak zdecydujesz się na A4 to i pomogę załatwić naprawdę pewne i solidne auto bez tuningi szpachlowego i licznikowego. BMW E39 530d już sprzedałem więc może będziesz miał okazję zostać przewieziony przez kogoś innego, bo jest tego naprawdę dużo na forum i może jakiś Kolega będzie na tyle uprzejmy że Cię troszkę przewiezie i pokaże to i owo.

 

Pozdrawiam.

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Opublikowano

Odpowiedz jest prosta. W W-wie BMW pali 10l, a passat 7. Na trasie z predkoscia autostradowa BMW wciagnie 7 a passat 5,5. To sa realne spalania. Zarowno bmw jak i passat maja zawieszenie wielowahaczowe. Z tym, ze w bmw na oryginalnych podzespolach przejezdzasz dwa razy wiecej niz w grupie vag.

Nie obraz sie, bo nie mam zamiaru Cie poniewierac. Twoje pytanie ma charakter retoryczny i raczej wez vw. Koszty eksploatacji bmw sa porazajace. Dla przykladu za pelny INS II w ASO zaplacilem prawie 4 tys zl (doszly swiece zarowe, plyn hamulcowy i chlodzacy).

DIESEL POWER
Opublikowano
BMW nie jest dla ludzi co osczedzaja na wszystkim jest to samochod wyjatkowy smisznie "klekoty" passata 1,9tdi a jeszcze smieszniejsze V6 2,5tdi porownywac do 6 cylindrowych silnikow bmw jest to przepasc w ogole VW a BMW dla mnie niema porownania tych marek bo niema co porownac

e90 330i manual :D http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=180705

///M - The most powerful letter in the world!

Opublikowano
Tak dołączę się do tematu. Kiedy kupowałem moją e39 z 97 zastanawiałem się też nad paskiem z tych samych roczników, ale przejechałem się nim dopiero pół roku po kupnie e39. Przepaść, po prostu przepaść. Passat nadaje się do przewozu ogórków na targowisko.
Opublikowano

Miałem 530d a teraz mam paska 1,9 130km

Klasy tych aut nie ma za bardzo co porównywać...

Spalanie paska 1-2 l/100 mniejsze, utrzymanie też trochę tańsze.

Paska pewnie lepiej będzie odsprzedać bo jak koledzy wyżej piszą auto dla ludu

Pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.