Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich,moja 525 tds 98r ma za słabe ładowanie na aku,na alternatorze jest 14,48 czyli w porządku a na aku 13,3 to chyba troszkę za malo, zalożyłem nowy regulator napięcia,wyczyściłem i podokrecałem klemy,kable od masy pod maską,plusowe,pomiary robione po rozgrzaniu silnika i pełnym obciążeniu dodam że akumulator ma trzy miesiące i trzyma napiecie 12,5 gdy były odłączone klemy przez trzy dni,pobór prądu przy wylączonych wszystkich odbiornikach wynosi 0,64 nie mam pojęcia gdzie ginie reszta napiecia,może są jeszcze jakies kable których jeszcze nie sprawdziłem bo są gdzieś schowane,proszę o jakies rady.
  • Odpowiedzi 96
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
0,64Ampera,to sporo prądu bierze jak na mój gust( u mnie 0,005 do 0,010A-tyle biorą diody LED od alarmu i immo.)...,a przyczyn może byc kilka.Zacznij może od opornicy dmuchawy,odłącz ją z wtyczki na pare dni i wtedy sprawdź pobór prądu.Czasem sie zdarza,że panel klimatronika jest walnięty,telefon,alarm......też potrafią swoje wziąść.W moim przypadku winę miał właśnie panel sterowania nawiewami,ale dałem mu radę......życzę powodzenia.
Opublikowano
Po pierwsze masz za niskie ładowanie na aku. Powodem są zaśniedziałe styki klem, połączeń przewodu B+ lub słabo umasowiony silnik z karoserią. Skoro na alternatorze masz 14,4 to alternator jest ok. Porównaj ładowanie mierząc na klemach z ładowaniem biorąc masę z silnika oraz z karoserią. Porównanie wyników da odpowiedz gdzie gubisz połączenia. Jeśli chodzi o rozładowywanie aku to w E39 standardowo może to być "jeż" czyli opornica biegów wentylatora. Najprostrza metoda sprawdzenia to odłączenie jeża na noc. Wsłuchaj sie też czy wentylatorek umieszczony w panelu klimatyzacji po około 15-20min od chwili wyjęcia kluczyków ze stacyjki zatrzymuje sie. Jeśli nie to moze on być powodem rozładowywania aku.
Opublikowano
jeża mam ok sprawdzałem już,styki mas i b+ też przeczyścilem,moze pominąłem jakiś przewod,sprawdzę jeszcze raz wszystko
Opublikowano
styki to nie wszystko przewody też po latach tracą swoją przewodność prądową i mogą odkładać się na nich straty (rezystancja) Skoro masz na alternatorze dobre ładowanie a na aku za małe to nic innego jak straty na instalacji. Sprawdz dokładnie a napewno znajdziesz.
Opublikowano
sprawdziłem przewody jeszcze raz i jest to samo,13,3 na aku,wydaje mi się że przewód masy z silnika na karoserię jest już mocno zaśniedziały,wyczysczenie samych styków nie pomoglo za wiele,wymienię go i zobaczę czy bedzie lepiej
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mam podobny problem w e39 530d.Kupiłem 2 tygodnie temu nowy akumulator i cos mi go rozładowuje nie wiem co.W przeciągu dwóch tygodni juz dwa razy mi zdechł.Gdzie można szukać przyczyny?"
Opublikowano
u mnie bylo podobnie tylko ze ja sluchalem radia (+transmiter) i gdzies po okolo 45 minutach padl mi aku... (aku ma 1.5 msc)... naladowalem fakt ze nie do oporu bo ladowalem go gdzies tak z 40min i za tydzien zostawilem wlaczona stacyjke tez gdzies tak na na okolo 45 minut i znowu to samo czyli aku padl... :/ nie mam pojecia jaka to przyczyna ale ja nic z tym nie robilem... samochod duzo u mnie stoi jest odpalany gdzies tak po tygodniu ale jeszcze nie mialem problemu...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
w końcu okazało się że słabe ładowanie aku było przez popsutą klemę plusową,jest tam jakies zabezpieczenie które było zepsute,po wymianie klemy ładowanie na aku wynosi 14,34,najlepiej sprawdzić ładowanie na kablach przed klemą a pózniej na klemach i wszystko wiadomo jeżeli na klemie jest mniejsze to do wymiany.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Kurcze ja mam problem który wygląda tak ładowanie akumulatora sprawdzam miernikiem nastawionym na prąd stały i pokazuję mi 13,95 a jak sprawdzam prąd zmienny to powinno być 0,00 a ja mam 0,09 :? sprawdzałem w peugeocie 407 i w maździe MPV i tam na zmiennym prądzie pokazuje 0,00. Gdzie szukać przyczyny ??? o czym to świadczy ???
  • 1 rok później...
Opublikowano

BMW E53 X5 3.0D 2002 rok.

Też się męczę ze słabym ładowaniem! Alternator sprawny, wymienione tulejki, łożyska, regulator oryginalny wraz ze szczotkami.

Na stole (bez obciążenia) ładuje 14,4V - 14,5V.

W aucie na zaciskach alternatora napięcie 14,4V spadające do 14,3V (obciążony delikatnie)

Na zaciskach akumulatora (w bagażniku) już 13,8V spadające do 13,6V

W teście OBD oraz na np żarówkach przednich od drogowych 13,2V, a jak włącze grzanie foteli, dmuchawę na max, grzanie szyb i lusterek, światła oraz wycieraczki do na żarówkach i w teście OBD mam nawet 12V i mniej! :mad2:

Oczywiście parametry przy pracującym silniku. Dodam że obroty niskie czy w granicach 2000rpm niewiele zmieniają, więc wydajność alternatora jest wystarczająca.

Gdzie ucieka lub gubi się prąd po drodze??? :cry2:

Aha, rano przed odpaleniem auta napięcie na aku to ok 11,5V, czasami nawet 11,2V. Akumulator NOWY, już drugi...

Auta często nie można odpalić, musze pomagać prostownikiem...

Opublikowano

Czy wiecie może w jakich przedziałach powinno wahać się ładowanie wskazywane na testach zegarów. Pytam bo nie wiem skąd podawany jest ten parametr, czy z okolic alternatora, czym może z akumulatora. U mnie wskazuje 13,6 - 13,8V i jestem ciekaw jak jest u was.

Dzięki i Pozdrawiam.

Opublikowano

U mnie w teście jest 13,2V do max 13,6V i co pół roku aku do wymiany - niedoładowany.

 

Ja dokonałem pomiaru na klemie pirotechnicznej: za klemą i przed to samo, 13,7V spadające przy obciążeniu do 13,4V.

Gdzie dalej szukać napięcia? :mad2:

Opublikowano
U mnie wskazuje 13,6 - 13,8V i jestem ciekaw jak jest u was.

u mnie wyświetla 14.3-14.2V w zależnosci od obciążenia

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Grunt to dobry aku. Ja mam 14,6 pod obciążeniem. Zmieniałem 9-letni aku BMW (Warta) na Centrę Profuturę 100.

Polecam na najbliższy zimowy okres :)

Opublikowano
Z tym porządnym aku napewno jest trochę racji, chociaż ja mam wsadzoną baterię jakiegoś Polarisa jeżdzę na niej ponad 4 lata,jak kupowałem auto to był już taki wsadzony(ciekawe ile ma latek),ale nigdy nie sprawił problemów. Raz do roku podczas zimy, zapobiegawczo podłaczam prostownik i to wszystko
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Jaka powinna być wartość prądu pobieranego przez instalację po zamknięciu auta, a ile jak system się uśpi (po kilku minutach)? Zamierzam to pomierzyć i nie wiem jakich wartości powinienem się spodziewać.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Koledzy powiecie, dobrze alternator ładuje mi akumulator? Pomiar przy zimnym silniku, grało radio: wynik w komorze silnika 14,18V. Z tyłu przy akumulatorze 14,11V. Na zegarach w teście 13,6- czasem 13,8. Dobre jest to ładowanie. Pytam dlatego że czasem po włączeniu Webasto "brakuje troszkę prądu" :( Akumulator jaki posiadam obecnie to 92Ah 720A. BMW e39 3.0D 184 KM automat
Opublikowano
witam ja mam łasowanie na klemach 13.7 czy to dobre łądowanie? dodam ze mam jakies stare aku(tak kupiłem auto) narazie daje rade.nie patrzyłem pod obciązeniem .zobacze jeszcze rpzed klemami.hmmmmmm ogólnie podaje sie ze ładowanie jest tak jakos od 13.5 do 14.5 i ze jest to prawidłowe dobrze mówie?
Opublikowano
witam ja mam łasowanie na klemach 13.7 czy to dobre łądowanie? dodam ze mam jakies stare aku(tak kupiłem auto) narazie daje rade.nie patrzyłem pod obciązeniem .zobacze jeszcze rpzed klemami.hmmmmmm ogólnie podaje sie ze ładowanie jest tak jakos od 13.5 do 14.5 i ze jest to prawidłowe dobrze mówie?

prawidłowe to jest 14,2-14,5V! Mniej to jest bateria (akumulator) niedoładowany - pojemność wykorzystana może w 50%, może mniej. Więcej napięcia to elektrolit sie gotuje.

Ma ktoś jakieś źródło, gdzie można kupić NOWY alternator? Moja teza jest taka, że sam alternator nie daje już takiego wysokiego napięcia jakie dawać powinien. Miernik niby pokazuje 14V, ale jest to zapewne napięcie tętniące o szczytach 14V, jednak po dotarciu do akumulatora robi się już mniej, ze względu na pojemność gdzieś tam w układzie i stąd tam dalej mamy 13,5V.

Wg mnie taki alternator powinien dawać np 18V, regulator obcina szczyty do 14,4V i pozostają nam się pełniejsze połówki sinusoidy, wyprostowane wcześniej przez diody w alternatorze. A pełniejsze połówki (większe ich wypełnienie) to większa wydajność ładowania. Dobrze rozumuje?

Opublikowano
witam ja mam łasowanie na klemach 13.7 czy to dobre łądowanie? dodam ze mam jakies stare aku(tak kupiłem auto) narazie daje rade.nie patrzyłem pod obciązeniem .zobacze jeszcze rpzed klemami.hmmmmmm ogólnie podaje sie ze ładowanie jest tak jakos od 13.5 do 14.5 i ze jest to prawidłowe dobrze mówie?

prawidłowe to jest 14,2-14,5V! Mniej to jest bateria (akumulator) niedoładowany - pojemność wykorzystana może w 50%, może mniej. Więcej napięcia to elektrolit sie gotuje.

Ma ktoś jakieś źródło, gdzie można kupić NOWY alternator? Moja teza jest taka, że sam alternator nie daje już takiego wysokiego napięcia jakie dawać powinien. Miernik niby pokazuje 14V, ale jest to zapewne napięcie tętniące o szczytach 14V, jednak po dotarciu do akumulatora robi się już mniej, ze względu na pojemność gdzieś tam w układzie i stąd tam dalej mamy 13,5V.

Wg mnie taki alternator powinien dawać np 18V, regulator obcina szczyty do 14,4V i pozostają nam się pełniejsze połówki sinusoidy, wyprostowane wcześniej przez diody w alternatorze. A pełniejsze połówki (większe ich wypełnienie) to większa wydajność ładowania. Dobrze rozumuje?

Po dotraciu toakumulatora robi się mniej? Aż takich strat nie ma przez 5m przewód o dużym przekroju. Zresztą otwórz bagażnik i zobacz napięcie na aku jakie masz to tam będziesz miał dokładny pomiar.

Dobrze jest sprawdzić napięcie na słupkach aku i jakie jest na samych klemach. Jeśli na samych słupkach jest większe napięcie to trzeba przeczyścić klemy i słupki i przesmarować smarem miedzianym. Pozdrawiam

Opublikowano

pisałem kilka postów wyżej:

"BMW E53 X5 3.0D 2002 rok.

Na stole (bez obciążenia) ładuje 14,4V - 14,5V.

W aucie na zaciskach alternatora napięcie 14,4V spadające do 14,3V (obciążony delikatnie)

Na zaciskach akumulatora (w bagażniku) już 13,8V spadające do 13,6VW teście OBD oraz na np żarówkach przednich od drogowych 13,2V, a jak włącze grzanie foteli, dmuchawę na max, grzanie szyb i lusterek, światła oraz wycieraczki do na żarówkach i w teście OBD mam nawet 12V i mniej!

Oczywiście parametry przy pracującym silniku. Dodam że obroty niskie czy w granicach 2000rpm niewiele zmieniają, więc wydajność alternatora jest wystarczająca."

 

Myślę zacząć od początku, czyli oddać alternator do regeneracji, by:

- sprawdzili uzwojenie czy nie ma przebicia,

- wymienili komutator,

- sprawdzili/wymienieli diody prostownicze (czytałem na elektroda.pl, że sprawdzanie polega na wylutowaniu diód i sprawdzeniu, a nie sprawdzeniu w układze, a tak ostatnio pewien "magik" mi sprawdzał!!!).

- sprawdzili działanie bez regulatora, czy daje 14V (może nawet dawać 18V), czy tylko 13,5V, bo jak daje mało to co regulator ma regulować, jak jest za mało??? Jak będzie dawał nawet 20V to regulator obetnie do 14,4V i będzie gites!

 

Wiem jeszcze jedno, że jak alternator pracuje bez obciążenia, to wtedy palą się (przebicia dostają) diody prostownicze, po nich może skończyć życie regulator napięcia, a jak napięcie nie takie (za wysokie) to zaczną nam padać moduły i elektronika w aucie.

 

Jak bedę pewny alternatora że produkuje tyle ile powinien i ma wydajność pełną, to zacznę dalej (a może jednocześnie) sprawdzać przewody plusowe i MASOWE alternator-rozrusznik-silnik-nadwozie.

 

Czyszczenie klem odpada, bo za każdym razem jak zmieniam akumulator to je czyszczę nawet papierkiem ściernym! Klemy i słupki są idealnie czyste... Zresztą w słupki zawsze delikatnie sondy miernika wbijam jak dokonuje pomiaru.

 

Ja mam przebieg 400tyś km w swoim kilkuletniem szlamojadzie i pomyślcie ile już razy obrócił się alternator/szczotki/komutator, ile wody, pyłu i syfu przepuściło uzwojenie przez siebie...

 

Poleci ktoś w okolicach Częstochowy lub Łodzi miejsce, gdzie wykonają mi regenerację alternatora???

 

Kupno nowego odpada. Wiecie ile nowy Valeo kosztuje??? :shock: :shock: :shock:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.