Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, sprowadziłem samochod z Niemiec, mam gwarancje EuroPlus na rok. Jak to wyglada z Polsce z taka gwarancja? Obowiazuje? Ostatnio dzwoniłem do serwisu i mowia ze trzeba samemu zaplacic i pozniej rozliczac sie z salonem w Niemczech gdzie sie kupilo? Troche to jest dla mnie dziwne bo pytałem sie dokladnie przed zakupem i gosciu mi powiedział ze na pewno obowiązuje ona w Polsce.
Opublikowano
Witam, sprowadziłem samochod z Niemiec, mam gwarancje EuroPlus na rok. Jak to wyglada z Polsce z taka gwarancja? Obowiazuje? Ostatnio dzwoniłem do serwisu i mowia ze trzeba samemu zaplacic i pozniej rozliczac sie z salonem w Niemczech gdzie sie kupilo? .

 

Tak jest - było już na forum opisywane kiedyś iż właśnie w Polsce przedstawiciele BMW nie uznają takowych gwarancji.

Także u nas płacisz a ewentualnie potem czekasz na zwrot kosztów z Niemiec.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też mam taką gwarancję. Samochód kupiłem w niemieckim salonie i uprzedzono mnie że:

1. Musza być wykonywane wszystkie przeglądy w stacjach sieci BMW.

2. W przypadku usterki przed rozpoczeciem naprawy jej zakres trzeba uzgodnić z (uzyskać akceptację) BMW Niemcy.

3. Niemcy powiedzieli, że uzgodnienia powinien prowadzić sewis polski z niemieckim i z mojego punktu widzenia jest tylko warunek aby Niemcy potwierdzili zakres. Natomist polski serwis (pytałem w kilku stacjach), odpowiedział, że to jest mój problem bo ta gwarancja w Polsce nie działa. I tu widzę duży problem jeżeli się nie zna dobrze niemieckiego. Resumując, jeżeli ktoś mieszka blisko granicy, nie ma problemu dojazd do najblizszego sewisu po stronie niemieckiej, notamiast jeżeli dalej, a usterka niewielka to boję się, że może być problem z tym zwrotem pieniędzy. Jeżeli duza usterka - to laweta i do Niemiec, myślę, że większość lawet jedzie do Niemiec pusto, a zatem koszt może być nieduży, a naprawa wykonana na znacznie wyzszym poziomie i bezgotówkowo. Przypominam tylko o przeglądach okresowych - to warunek podstawowy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeczytałem posty pod wskazanym adresem i wlaściwie to co poprzednio podałem wg mnie jest aktualne. Przy dużej (kosztownej) naprawie najbezpieczniej bedzie dostarczyć auto do BMW Niemcy. Mam obawy do kompetencji polskiego serwisu i ewentualnego zwrotu za naprawę. Nie raz byłem świadkiem wymiany sprawnych zespołów przez niedouczonych mechaników. Poza wszystkim osobiscie wolalbym aby mój samochód był naprawiony przez serwis niemiecki, to jednak inny poziom techniki, kompetencja i szacunek do klienta (nawet z Polski).
Opublikowano

racje Ci przyznac musze.najlepiej jednak byloby aby sie nic nie popsulo.u mnie jak na 9 m-cy nic sie nie dzieje.oprocz tylnej szybki ktora sie otwiera sama ale to zbyt blaha sprawa aby sie angazowac w to glebiej.

podsumowujac: zycze Ci nieskorzystania z tej gwarancji :mrgreen:

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Też mam taką gwarancję. Samochód kupiłem w niemieckim salonie i uprzedzono mnie że:

1. Musza być wykonywane wszystkie przeglądy w stacjach sieci BMW.

 

Dlaczego należy przeprowadzać przeglądy w ASO BMW, przecież dyrektywa europejska wspomina o możliwosci przeprowadzeniu przeglądów, napraw poza ASO ale z zastosowaniem oryginalnych podzespołów i wtedy nie przepada gwarancja?

Opublikowano
europlus nie jest usługą bmw, świadczy ją jakaś firma zewnętrzna a nie bmw (bodajrze jakaś ubezpieczeniowa) w zasadzie na rynek niemiecki. z tego powodu polscy dilerzy mają problemy ze ścągnięciem kasy od tej firmy. ponoć centrala bmw polska wydała dyspozycję odgórną aby klient posiadający europlus sam ściągał kasę na podstawie otrzymanej faktury.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Też mam taką gwarancję. Samochód kupiłem w niemieckim salonie i uprzedzono mnie że:

1. Musza być wykonywane wszystkie przeglądy w stacjach sieci BMW.

2. W przypadku usterki przed rozpoczeciem naprawy jej zakres trzeba uzgodnić z (uzyskać akceptację) BMW Niemcy.

3. Niemcy powiedzieli, że uzgodnienia powinien prowadzić sewis polski z niemieckim i z mojego punktu widzenia jest tylko warunek aby Niemcy potwierdzili zakres. Natomist polski serwis (pytałem w kilku stacjach), odpowiedział, że to jest mój problem bo ta gwarancja w Polsce nie działa. I tu widzę duży problem jeżeli się nie zna dobrze niemieckiego. Resumując, jeżeli ktoś mieszka blisko granicy, nie ma problemu dojazd do najblizszego sewisu po stronie niemieckiej, notamiast jeżeli dalej, a usterka niewielka to boję się, że może być problem z tym zwrotem pieniędzy. Jeżeli duza usterka - to laweta i do Niemiec, myślę, że większość lawet jedzie do Niemiec pusto, a zatem koszt może być nieduży, a naprawa wykonana na znacznie wyzszym poziomie i bezgotówkowo. Przypominam tylko o przeglądach okresowych - to warunek podstawowy.

 

 

 

Odświeżę temat. Niestety jestem ignorantem jeśli chodzi o język niemiecki i nie rozumiem co w tej książeczce z euro-plus gwarancją jest napisane, a chciałbym dowiedzieć się jakie usterki, wady podlegają gwarancji? Jeśli powazne usterki włącznie z niesprawnością silnika nie wchodzą w zakres, to raczej nie ma sensu robić przeglądu olejowego, inspekcji w ASO. Mam pierwszą awarię :mrgreen:, uszkodził się hamulec drzwi, tzw. ogranicznik, ciekaw jestem czy taki detal jest objęty gwarancją :liar:

 

P>S

Co mnie pokusiło kupować pakiet roczny euro-plus za 480 euro skoro w PL nie działa. Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu :evil:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Też mam taką gwarancję. Samochód kupiłem w niemieckim salonie i uprzedzono mnie że:

1. Musza być wykonywane wszystkie przeglądy w stacjach sieci BMW.

2. W przypadku usterki przed rozpoczeciem naprawy jej zakres trzeba uzgodnić z (uzyskać akceptację) BMW Niemcy.

3. Niemcy powiedzieli, że uzgodnienia powinien prowadzić sewis polski z niemieckim i z mojego punktu widzenia jest tylko warunek aby Niemcy potwierdzili zakres. Natomist polski serwis (pytałem w kilku stacjach), odpowiedział, że to jest mój problem bo ta gwarancja w Polsce nie działa. I tu widzę duży problem jeżeli się nie zna dobrze niemieckiego. Resumując, jeżeli ktoś mieszka blisko granicy, nie ma problemu dojazd do najblizszego sewisu po stronie niemieckiej, notamiast jeżeli dalej, a usterka niewielka to boję się, że może być problem z tym zwrotem pieniędzy. Jeżeli duza usterka - to laweta i do Niemiec, myślę, że większość lawet jedzie do Niemiec pusto, a zatem koszt może być nieduży, a naprawa wykonana na znacznie wyzszym poziomie i bezgotówkowo. Przypominam tylko o przeglądach okresowych - to warunek podstawowy.

 

 

 

Odświeżę temat. Niestety jestem ignorantem jeśli chodzi o język niemiecki i nie rozumiem co w tej książeczce z euro-plus gwarancją jest napisane, a chciałbym dowiedzieć się jakie usterki, wady podlegają gwarancji? Jeśli powazne usterki włącznie z niesprawnością silnika nie wchodzą w zakres, to raczej nie ma sensu robić przeglądu olejowego, inspekcji w ASO. Mam pierwszą awarię :mrgreen:, uszkodził się hamulec drzwi, tzw. ogranicznik, ciekaw jestem czy taki detal jest objęty gwarancją :liar:

 

P>S

Co mnie pokusiło kupować pakiet roczny euro-plus za 480 euro skoro w PL nie działa. Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu :evil:

 

Nie jestem pewien ale wydaje mi sie ona obejmuje silnik i elektronike w samochodzie. Jedno jest na 100% pewne ze do 100tys.km oni ci wszystko pokrywaja, pozniej juz 90%, 80% w zaleznosci od przebiegu.

  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam, odswiezam temat i szukam pomocy od kogos kto zakonczyl z sukcesem procedure naprawy w Polsce

samochodu w ramach ubezpieczenia EuroPlus. Jak zapewne wszyscy wiedza niestety ta gwarancja/ubezpiecznie

nie jest honorwane w Polsce - czytalem juz artykuly i opisy na forum od kilku osob ktore podobno przechodzily

procedure i bylbym wdzieczny za wskazowki i podpowiedzi.

Niestety ASO BMW wogole sie wypina i twierdza nawet ze nie wiedza co to jest EUROPLus i nie nie pomoga

a w sumie mogliby ... z drugiej strony dzownilem do RealGarant (czyli ubezpieczyciela ktory daje to ubezpiecznie)

jednak oni koniecznie potrzebuja kosztorys od dealera BMW przefaksowany do nich w celu potwierdzenia kosztowi

akceptacji natomiast problem jest taki ze oni tylko przeleja pieniadze na konto dealera (tak przynajmniej

twierdzila osoba z ktora rozmawialem) i nie wchodzi w rachube zwrot pieniedzy na moje konto.

 

Bylbym wdzieczny za pomoc i wskazowki - niestety posty jaki sa na forum dotyczace tego tematu

sa z przed 4-5 lat ... :( swoja droga ze w tym czasie nic sie nie zmienilo ....

 

Pozdrawiam

Neo

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Kolejny refresh... kilka pytan odemnie.

 

1. co do tej pory naprawialiscie na europlus ?

2. jak zalatwialiscie sprawe w Polsce ?

3. nigdzie nie moge znalezc numeru europlus ma który trzeba zadzwonic aby zglosic usterke.

 

Wiadomo ze europlus nie obejmuje czesci ekploatacyjnych jak klocki filtry tarcze itp...

A naprawial ktos na gwarancji termostaty ?

 

 

Pozdro

Tomek

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, ja niestety nie dostalem zadnych odpowiedzi a niestety z mojego dosiwadczenia to nie dziala w Polsce :(

Dealer w Niemczech od ktorego kupilem samochod wypial sie ... a RealGarant czyli firma ktora sprzedaje to ubezpieczenie

nie wspolpracuje z nikim w Polsce.

Wiem ze byly posty na forum od osob ktore naprawialy w ten sposob samochody ale nie wiem na ile to bylo rzeczywiste.

Generalnie mysle ze tak czy inaczej warto kupowac samochod w Niemczech od dealera - chyba dosyc pewny zakup - sam tak zrobilem

wczesniej i pomimo jakichs rzeczy i tak jestem bardzo zadowolony z samochodu.

Teraz przymierzam sie powoli do F10 i tez bedzie tak samo kupiony ale juz bede negocjowal cene bardziej i bez EuroPlus :)

 

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Hej,

 

Mialem maly epizod, nie zadna naprawa, ale podejrzewalem termostaty. Zadzwonilem od europlus i sie popytalem. I generalnie akcja wyglada tak.

Jak chcesz naprawiac w PL to

1. zglaszasz to do Europlus ze cos jest nie tak.

2. musisz dostac odnich potwierdzenie zgloszenia i ze pokryja koszty naprawy

3. jedziesz do BMW w PL i oni robia diagnoze pod kontem usterki, i na tej podstawie pisza raport co trzeba zrobic i jakie to koszty - musi byc po angielsku

4. wysylasz albo oni to do europlus

5. dostajesz informacje od europlus ze mozna naprawiac

6. BMW naprawia i ty placisz

7. Dostajesz formulaze jak ubiegac sie o zwrot kasy

 

Wariant drugi, jedziesz gdzies najblizej do niemieckiego serwisu BMW (Frankfurt, Drezno) i robisz bez gotowkowo. Ale pierwsze 2 kroki i tak musza byc zachowane.

 

A tak na marginesie to moje europlus jest: Allianz AutomotiveServices GmbH nie RealGrant.

 

pozdr

Tomek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.