Skocz do zawartości

Zielone kontrolki na liczniku co to jest?


dan110

Rekomendowane odpowiedzi

To jest komputer olejowy.Gdy zapali sie czerwona dioda i komunikat Oil Service należy wymienić olej w silniku.Diody gasną średnio co 2000 km,ale tak właściwie,to jest to uzależnione od ilości wypalonego paliwa przez silnik.Oczywiście po wymianie oleju należy wykasować ten komunikat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej świeciły mi się 4 później 3 teraz 2 od czego są te kontrolki zapalają się po przekręceniu kluczyka i po zapaleniu po kilku sekundach gasną

 

jak ci sie zapali pomarańczowa to trzeba udać się naprzeglad na tzw inspekcje I lub II gdzie I to tylko wymiana oleju II to dodatkowe elementy do wymiany i sprawdzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisz w wyszukiwarce "inspekcja", "inspekcja olejowa"...

W skrócie wygląda to tak: odkręcasz pokrywkę gniazda diagnostycznego, które jest pod maską obok kielicha amorka, bierzesz kawałek kabelka, prosisz kogoś o pomoc aby wsiadł za kierownicę, ZAMKNĄŁ DRZWI KIEROWCY, przekręcił kluczyk w pozycję II (aby zaświeciły się kontrolki). Wtedy Ty łączysz kabelkiem piny gniazda diagnostycznego oznaczone numerami 7 (inspekcje) i 19 (masa) na około 12 s.... To wszystko...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisz w wyszukiwarce "inspekcja", "inspekcja olejowa"...

 

No właśnie, każdy odsyła do wyszukiwarki, a w "use the search" są wyłącznie posty tego typu i w efekcie nic konkretnego nie ma.

 

Jak skasować inspekcje w wersji po lifcie, w której złącze diagnostyczne ewoluowało do OBD2 i w której tego okrągłego złącza już nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie do tego i podobnych tematow, to pojawiaja sie one nawet co drugi dzien. czasami tematy o takich samych tytulach sasiaduja ze soba..

 

Temat inspekcji olejowej byl walkowany obszernie dopiero wczoraj.

 

Dowodzi to braku checi przeczytania chocby biezacej strony dzialu.

 

Dzieki temu forum staje sie nudne,jak flaki z olejem i irytujace. Chocby watki typu: ile pali wam... , co lepsze...

 

Ide o zaklad, ze z nadejsciem chlodnych dni odzyje temat gongu ostrzegawczego o temperaurze ponizej 3 stopni...

 

Ludzie, poczytajcie! Znajdziecie odpowiedzi na swoje pytania i nabedziecie duzo wiedzy na temat, co moze sie zdarzyc w Waszym autku.

 

P.S. Kupcie sobie instrukcje obslugi w ASO. Nie kosztuja majatku, sa po polsku i mozna sobie nawet zazyczyc wyslanie poczta, badz kurierem.

Edytowane przez >Arecki<

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam te same odczucia - jak się śledzi forum to niektóre tematy powtarzają się wielokrotnie i do znudzenia, ale wielu i to nawet starych użytkowników mimo to odpowiada z całą powagą, jakby problem pojawiał się po raz pierwszy. Właściciele szrotów (chociaż i tych lepszych też się nie przejmują zbytnio) wpadają na forum z wrzaskiem "Pomocy!", nie czytając choćby tytułów postów z najnowszej strony (a jak piszą o szukajce, to niektórzy są tak uprzejmi, że zaznaczają , że nie mają czasu na takie bzdury, bo oni muszą już zaraz uzyskać odpowiedź) i pakują kolejny wątek o złym zapalaniu na gorącym silniku.
PawełH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc z perspektywy, jak ktoś wie o co chodzi z kasowaniem inspekcji to rzeczywiście, ale dla kogoś kto kupił dopiero auto, nie ma instrukcji, to są tylko "cegiełki", czy "diódki"... Ja się nie dziwię takim gościom i wskazuję, a przynajmniej się staram wskazać drogowskaz (co wpisać, aby odnaleźć), ale jak nie wymaga długiego opisu to napisać...

Inna sprawa, że jest taka kategoria ludzi, którym z definicji nie chce się nic samemu robić, zawsze byli, są i będą wyręczani i idą przez życie ślizgając się tyłkiem (ale nie swoim!!!!!) po drzazgach...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie całkowitą rację. Jest dużo powielanego syfu i ciężko jest czasem coś znaleźć.

Sam czytałem ten niedawno wałkowany temat, jak ktoś tu wyżej wspomniał i dostałem odnośnik właśnie do tego postu, a w nim? Nie ma nic na temat. Dopiero przez kolegę piotrek1 dostałem link, ale i tak spoza forum!

Więc z całym szacunkiem, ale proszę mi nie aplikować braku chęci i lenistwa w czytaniu. Poza tym pozostaje kwestia umiejętnego dobrania słów kluczowych, które dla świeżego właściciela pojazdu jest to trudne.

 

Jak wam nudno, sugeruję zrobić rzeczowe faq z najcześniej zadawanymi pytaniami, podwiesić link na samą górę forum i będzie o wiele łatwiej i przejrzyściej.

 

A gdy trafią się ci faktycznie leniwi, wysłać im link z faq przez PW, a ten zadany poraz setny post - skasować. I forumowy "śmietnik" będzie znikał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale do FAQ tez nikt nie zajrzy!

 

Bedzie jak zwykle jeden z pierwszych postow na forum i krzyk, jak to PawelH napisal, POMOCY!

 

80% pytan -> INSTRUKCJA OBSLUGI, ktora kosztuje majatek, az 60 zeciszow.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.