Skocz do zawartości

6 ltr w trasie i 17 w miescie - czy to NORMALNE ??


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ogólnie, jak nie chcesz za bardzo szukac w ciemno i robić sobie kosztow + staty czasu na wizyty w serwisach, polecam zorganizować jakiegoś laptopa (najlepiej z portami COM, bo przejściówki USB nie zawsze działają), do tego interfejs (120-150 PLN) i będziesz mógł sobie sam auto diagnozować, sprawdzać na bieżąco i oceniać co może być nie tak.

 

Szukanie w ciemno z pomocą serwisow często kończy sie na wymianie wszystkiego po kolei, do skutku, mimo że 99% wymienionych elementów może być ciągle dobra. Sam to przerabialem ostatnio.

  • Odpowiedzi 149
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
-Tak jak osrtro wstwie w pedał to zakopci,ale nie jest to jakaś tragedia

 

Czyli jednak przedawkowuje. Moja, zależy w jakim momencie depnę - jak turbo już troche kręci, nie zakopci w ogole. Jak z niskich obrotów i dość duzym obciazeniu, to jakiś tam zostawi dymek w postaci bąka.

 

W e39 530d montowali już sonde lambda? Jeśli tak, to tam bym szukał.

Opublikowano
a ja powiem tak jak depcze swoje auto to pali 17,5 litra w miescie a jak jerzdze spokojnie to mieszcze sie w 7 litrach trasa to 5 max 6 liteow :)
Opublikowano

Witam! Janis a spróbuj zrobić jak , zaslepic EGR na jakis czas ! mozliwe ze za niego przeplywka nieprawidłowo pracuje i dla tego takie spalanie

 

 

http://s40.radikal.ru/i088/0905/14/7fe018137c94.jpg

 

 

http://s58.radikal.ru/i162/0905/c4/36f379f356eb.jpg

 

 

http://i059.radikal.ru/0905/21/5f174212e2c1.jpg

 

 

http://i020.radikal.ru/0905/0a/ed61a2941ac5.jpg

 

 

http://s47.radikal.ru/i115/0905/86/9f2ceeba47c0.jpg

 

 

http://s50.radikal.ru/i130/0905/55/429f2876ac24.jpg

 

 

http://i024.radikal.ru/0905/68/723ea3fb153c.jpg

 

 

http://s58.radikal.ru/i160/0905/7b/0a9be4ceee54.jpg

 

 

http://i076.radikal.ru/0905/ca/bd3f9fcc49d6.jpg

 

 

http://s51.radikal.ru/i131/0905/aa/14c2d5c36889.jpg

 

 

http://s48.radikal.ru/i122/0905/09/e2a79ceae657.jpg

 

 

http://s41.radikal.ru/i091/0905/f7/4d5886aac630.jpg

 

 

http://s48.radikal.ru/i119/0905/87/9649abfcbf6f.jpg

Opublikowano

Kurcze dzięki kolego za chęc pomocy,ale nie kumam za bardzo po niemiecku i te zdjęcia nie są najlepszej przejżystości... :)

 

Bo jak dobrze widze to koleś na tych zdjęciach zaslepił jeden z przewodów

czy tylko tyle wystarczy bo opis ze zdjęciami jest bardzo obszerny tak

jak by coś więcej trzeba było zrobic :8)

 

Na pierwszych zdjęciach zdemontował jeszcze rure doprowadzającą

powietrze do przepływki,a nie wiem co tam dodatkowo zrobił

 

 

Możesz coś mi napisac(przetłumaczyć) co tam doładnie trzeba zrobic i co ma mi to niby pomóc... :8)

 

dzieki :cool2:

 

 

PS

Dodam tylko,że trafiłem w koncu komputer DDE z identycznym nr BOSCH

i servisowym jak u mnie czyli identyczny jak moj ,ale bez chipa...

 

Czekam na przesyłkę i jak tylko przyjdzie to wsadze go i przetestuje ponownie kilka dni aby sprawdzic spalanie...

 

Mam cichą nadzieje,że może tak jak mówicie,że coś mam

ze swoim kompem mam nie tak...oby to był tylko ten problem :8)

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

CD...

 

Wymieniłem kopa na seryjnego 194ps(skasowałem licznik spalania)

i po kilku dniowym testowaniu niestety spalanie dalej na poziomie 20L/100km :roll:

 

Podajechałem na servis BOSCH do kolegi i poprosiłem o test i strasznie się zjeżyłem jak sprawdziliśmy korekcje wtrysków... :evil:

 

1 cylinder -1.25 mm3/skok

2 -0.83 mm3/skok

3 regenerowany 2.39 mm3/skok

4 -1.81 mm3/skok

5 0.14 mm3/skok

6 0.81 mm3 /skok

 

Wtrysk z 3 cylindra regenerowałem 11.03.09 bo auto mi ciężko paliło

i mimo,że auto pali ładnie to parametrami zjeżyłem się strasznie 2.39 mm3/skok :evil:

 

Dzwoniłem kazali mi odesłac i będą sprawdzac...co za dziady :?

 

Co do reszt wtrysków jak sami widzicie:

1 cylinder do wymiany

3 cylinder smiec

4 cylinder również do wymiany

 

Wtrysk regenerówałem w Rudzie Sląskiej Servis BOSCH...hmm nie wiem co mam myslec czy to przypadek,że źle mi go zregenerowali??

 

Jak narazie to mam nadzieje,że przyczyną mojego dużego spalania to własnie te wtryski... :8)

 

już mi ręce opadają :mad2:

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano

Kolego myślę, że szukasz nie tam gdzie trzeba.

 

Primo - realizowana przez DDE korekcja wtryskiwaczy to nie wyrocznia.

Wyjmij wszystkie wtryskiwacze, podstaw menzurki i sprawdź je ręcznie.

Samochody które mają takie parametry widuję kilka razy tygodniowo i takie parametry pozwalają jeszcze na aksamitną pracę motoru i normalne spalanie.

Ręczne sprawdzenie poprzez menzurki da najlepszy obraz stanu Twoich wtryskiwaczy.

 

Secundo - ile razy jeszcze trzeba pisać o regeneracji wtrysków, że to operacja dzięki której wydajesz swoje pieniążki w błoto.

 

Tercio - kompresja silnika ok ? Hamulce nie zapieczone ? Paliwo z baku nie ucieka nigdzie ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To że korekcja jest tak duża na 3 wtrysku nie znaczy wcale że to wina 3 wtryskiwacza.

Ja u siebie na 1 miełem -6 podmieniłem na dobry i było to samo.

trzeba dojść który wtrysk robi bałagan.

 

Moim zdaniem takie duże spalanie to nie wina wtrysków.

Pozdrawiam
Opublikowano
Kolego myślę, że szukasz nie tam gdzie trzeba.

 

Primo - realizowana przez DDE korekcja wtryskiwaczy to nie wyrocznia.

Wyjmij wszystkie wtryskiwacze, podstaw menzurki i sprawdź je ręcznie.

Samochody które mają takie parametry widuję kilka razy tygodniowo i takie parametry pozwalają jeszcze na aksamitną pracę motoru i normalne spalanie.

Ręczne sprawdzenie poprzez menzurki da najlepszy obraz stanu Twoich wtryskiwaczy.

 

 

 

Podpowiedz gdzie szukac??

 

1.Przepływki zmieniałem kilkukrotnie tzn pożyczałem od kolegów,a między

czasie oni latali na mojej.Efekt taki,że ani u nich spalanie nie wrastało i u mnie nie malało...

2.Zawor przy turbinie wyczyszczony

3.Kupiłem kompa DDE bez chipa bez zmian

4.Sprawdziłem spalanie paliwa względem komputer,a ręczne przeliczenie(zgodnie)

 

Ręczie wtryski również sprwdziłem kilka stron wczesniej opisywałem...

 

Samochody które mają takie parametry widuję kilka razy tygodniowo i takie parametry pozwalają jeszcze na aksamitną pracę motoru i normalne spalanie.

 

Czyli uważasz,że do wtrysków nie mam się co czepiac??

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano

Przepraszam, ale nie czytałem całego Twojego wątku z chronicznego braku czasu.

 

Jeżeli sprawdziłeś ręcznie wtryskiwacze, i odpowiadając Ci na pytanie - nie sądze aby one powodowały u Ciebie tak horrendalne zużycie paliwa - to jak napisałem wcześniej zerknałbym czy paliwo poprostu Ci nie ucieka. Miejsca gdzie przewód paliwowy jest łączony jest kilka - pompa w baku (często pęka biały wkręcany element do 2 linii paliwowej do Webasto), pompa wstępna pod siedzeniem kierowcy, filtr paliwa.

 

 

I kolejna czynność - katalizator, zdejmij wydech i sprawdź jego stan. Przypchany również "pięknie" działa na spalanie i osiągi samochodu.

 

 

Jeżeli to nie jest ten problem - ja bym przystąpił (+pompa wysokiego ciśnienia, uszczelniacze i czujnik ciśnienia o którym koledzy trąbili chyba stronę wcześniej) do zbadania stanu motoru.

 

Pamiętaj, że stopien sprężania w sprawnym silniku zależy od dawki paliwa i powietrza. Skoro leci Ci tyle paliwa, a powietrza nie leci więcej niż może, a samochód jak piszesz nie kopci - to gdzie jest to paliwo ? :8)

 

Mówiąc wprost, czego byś nie robił, mając doładowanie (bo turbinę jak piszesz również sprawdzałeś, a diagnostyka nie wskazuje na przeładowanie) na stałym poziomie, nie da się wlać 2x paliwa mając pracujący silnik.

 

W silniku nie ma miejsca na przypadki, zatem głowa do góry i sumiennie i logicznie sprawdzając całość nie ma możliwości nie stwierdzić usterki.

Opublikowano

pimposh: w jaki sposob OBC mierzy zuzycie paliwa?

 

Jakby mu wyciekało w układzie paliwowym, to OBC by tego nie 'widział'.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiecie co. Sytuacja kolegi jest dla mnie niepojęta. Ja jak mam kłopot z autem to jadę do serwisu (nawiasem mówiąc to moi znajomi, ale nie o to chodzi) i problem zawsze zostaje rozwiązany. Oczywiście zdarzają się przypadki, że trzeba dwóch podejść żeby usunąć przyczynę, bo czasami usunięty jest skutek a problem jest złożony bardziej, ale zawsze w końcu auto zostaje naprawione.

 

Nie rozumiem jak można męczyć się od tak długiego czasu z samochodem i mimo wydania tylu pieniędzy na naprawy mieć ciągle auto niesprawne i to żeby było zabawniej nadal w taki sam sposób.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego mmw, jeśli byś wątek czytał od początku to byś wiedział że auto było w serwisie i to kilka razy i to w DE o ile pamiętam.

Problem leży w tym że auto jest w pełni sprawne i nie wiadomo gdzie szukać , jeśli wszystkie parametry są w normie i nie ma błędów to nawet wróżka nie pomoże.

Auto ma moc nie kopci, jestem ciekawy co z tego wyniknie i nie chciałbym być w takiej beznadziejnej sytuacji, mam 330xd i nie jeżdżę ekonomicznie, do pracy mam 3km więc ciągle auto zimne raz na tydzień jadę w traskę dalszą a przy tankowaniu wychodzi 8,0 do 8,5l spalanie

nie wyobrażam sobie na zbiorniku robić 340km to wychodzi prawie 70zł za 100km a kolega janis ma taki problem właśnie.

Pozdrawiam
Opublikowano
zrobiłem:

-przepływka (wymiana na używaną sprawną)

 

Kup nową. Dla mnie podmiana na użwyną to zaden dowód. Ja zmieniałem na lepszą od mojej i spalanie niewiele spadło, po załozeniu nowej - o 2 litry w mieście.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Kolego mmw, jeśli byś wątek czytał od początku to byś wiedział że auto było w serwisie i to kilka razy i to w DE o ile pamiętam.

Problem leży w tym że auto jest w pełni sprawne i nie wiadomo gdzie szukać , jeśli wszystkie parametry są w normie i nie ma błędów to nawet wróżka nie pomoże.

Auto ma moc nie kopci, jestem ciekawy co z tego wyniknie i nie chciałbym być w takiej beznadziejnej sytuacji, mam 330xd i nie jeżdżę ekonomicznie, do pracy mam 3km więc ciągle auto zimne raz na tydzień jadę w traskę dalszą a przy tankowaniu wychodzi 8,0 do 8,5l spalanie

nie wyobrażam sobie na zbiorniku robić 340km to wychodzi prawie 70zł za 100km a kolega janis ma taki problem właśnie.

 

Dokładnie, to spalania wygląda tragicznie, w tym momencie pali jak benzyna... 340 km to tragedia :/ chyba najlepsza była by teraz ta opcja coby się przejechać z kimś z podłączonym lapsem...

Opublikowano (edytowane)

Janis parę pytań:

 

- nadal "jeczy" Ci turbo ?

- z jakiego biegu rusza ci auto (2 czy 1) sprawdź na trybie D i S

- jak dużo gazu musisz wciskac przy ruszaniu ? Mało ? Srednio ? Czy wręcz głeboko ?

- podczas jazdy jak emeryt, kiedy skrzynia zapina ponizej 2000 rpm , mało gazu, sprawdz do ilu wychyla się wskaznik chwilowego spalania i czy reaguje na popuszczenie gazu, lub dodanie. Czy jest zawsze wychylony na maks ?

- czy samochód lekko sie toczy np. na N ?

- klimatyzacja ON czy OFF ?

 

Czy aby wynikiem spalania nie jest jednak twój styl jazdy ? Podaj jeden przykładowy dzień - liość km przejechanych, średnia prędkość i spalanie.

Edytowane przez M330d

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego mmw, jeśli byś wątek czytał od początku to byś wiedział że auto było w serwisie i to kilka razy i to w DE o ile pamiętam.

Problem leży w tym że auto jest w pełni sprawne i nie wiadomo gdzie szukać , jeśli wszystkie parametry są w normie i nie ma błędów to nawet wróżka nie pomoże.

Auto ma moc nie kopci, jestem ciekawy co z tego wyniknie i nie chciałbym być w takiej beznadziejnej sytuacji, mam 330xd i nie jeżdżę ekonomicznie, do pracy mam 3km więc ciągle auto zimne raz na tydzień jadę w traskę dalszą a przy tankowaniu wychodzi 8,0 do 8,5l spalanie

nie wyobrażam sobie na zbiorniku robić 340km to wychodzi prawie 70zł za 100km a kolega janis ma taki problem właśnie.

 

Czytam wątek od początku i nie napisałem tego co napisałem w sensie krytykowania kolegi, który ma problem, tylko bardziej serwisów i warsztatów w których był. Potwierdza to tym bardziej niestety tragiczny poziom i brak doświadczenia i wiedzy naszych "cudownych" mechaników.

Opublikowano
pimposh: w jaki sposob OBC mierzy zuzycie paliwa?

 

Jakby mu wyciekało w układzie paliwowym, to OBC by tego nie 'widział'.

 

Uwzględniając chwilową pojemność baku. W teście zegarów natomiast wynik jest z DDE.

Opublikowano
Przepraszam, ale nie czytałem całego Twojego wątku z chronicznego braku czasu.

 

Jeżeli sprawdziłeś ręcznie wtryskiwacze, i odpowiadając Ci na pytanie - nie sądze aby one powodowały u Ciebie tak horrendalne zużycie paliwa - to jak napisałem wcześniej zerknałbym czy paliwo poprostu Ci nie ucieka. Miejsca gdzie przewód paliwowy jest łączony jest kilka - pompa w baku (często pęka biały wkręcany element do 2 linii paliwowej do Webasto), pompa wstępna pod siedzeniem kierowcy, filtr paliwa.

 

Jeżeli chodzi o wycieki to sprawdzałem gdzie się da...ogólnie wszędzie sucho...w garażu pod autem sucho

 

 

I kolejna czynność - katalizator, zdejmij wydech i sprawdź jego stan. Przypchany również "pięknie" działa na spalanie i osiągi samochodu.

 

Tego nie sprawdzałem

 

Jeżeli to nie jest ten problem - ja bym przystąpił (+pompa wysokiego ciśnienia, uszczelniacze i czujnik ciśnienia o którym koledzy trąbili chyba stronę wcześniej) do zbadania stanu motoru.

 

W servisie czy w BOSCHu i u kilku szpeców nikt mi nic nie powiedział

ze musze wymienic pompę,czujnik itd...ogólnie nie czepiali się tych rzeczy

 

Pamiętaj, że stopien sprężania w sprawnym silniku zależy od dawki paliwa i powietrza. Skoro leci Ci tyle paliwa, a powietrza nie leci więcej niż może, a samochód jak piszesz nie kopci - to gdzie jest to paliwo ? :8)

 

Pisałem wczesniej,że mi trochę kopci,ale nie jest to jakaś tragedia

Tzn ogólnie latam tylko po miescie i nie jeżdze szybko więc osad

gromadzi się w kacie i jak wyskocze za miasto i dam pedał w podłogę

to zakopci nawet sporo,ale po każdym kolejnym depnięciu gazu

kopcenie występuje już niewielkie,a nawet zanika...

 

Mówiąc wprost, czego byś nie robił, mając doładowanie (bo turbinę jak piszesz również sprawdzałeś, a diagnostyka nie wskazuje na przeładowanie) na stałym poziomie, nie da się wlać 2x paliwa mając pracujący silnik.

 

Szczerze mówiąc turbine mam nową i nie sprawdzałem jej czy mi nie przeładowuje :roll:

 

W silniku nie ma miejsca na przypadki, zatem głowa do góry i sumiennie i logicznie sprawdzając całość nie ma możliwości nie stwierdzić usterki.

 

Chyba nie mam innego wyjscia :8)

 

Wiesz najprosciej było by kupic drugi silnik,ale po co?

 

Dlatego zwracam sie do Was o pomoc i cenne wskazówki :wink:

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano
zrobiłem:

-przepływka (wymiana na używaną sprawną)

 

Kup nową. Dla mnie podmiana na użwyną to zaden dowód. Ja zmieniałem na lepszą od mojej i spalanie niewiele spadło, po załozeniu nowej - o 2 litry w mieście.

 

1.Przepływki zmieniałem kilkukrotnie tzn pożyczałem od kolegów,a między

czasie oni latali na mojej.Efekt taki,że ani u nich spalanie nie wrastało i u mnie nie malało...

 

Jedem ze szpeców warsztatowych też mi tak powiedział,ale znowu

w servisach mówli,że nie tu leży problem i nie sztuka wydać 300e

i dalej będzie to samo...więc tego się trzymam,ale mimo to sprawdzałem

przepływki z innych sprawnych aut

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano

Skoro mozna zweryfikowac wtryski metoda naprawde miarodajna to to zrob!

 

1. Kolego sprawdz wtryski metoda menzurek koniecznie

2. Wymien przeplywke na nową

 

Koniecznie napisz jakie efekty

Opublikowano
Janis parę pytań:

 

- nadal "jeczy" Ci turbo ?

- z jakiego biegu rusza ci auto (2 czy 1) sprawdź na trybie D i S

- jak dużo gazu musisz wciskac przy ruszaniu ? Mało ? Srednio ? Czy wręcz głeboko ?

- podczas jazdy jak emeryt, kiedy skrzynia zapina ponizej 2000 rpm , mało gazu, sprawdz do ilu wychyla się wskaznik chwilowego spalania i czy reaguje na popuszczenie gazu, lub dodanie. Czy jest zawsze wychylony na maks ?

- czy samochód lekko sie toczy np. na N ?

- klimatyzacja ON czy OFF ?

 

Czy aby wynikiem spalania nie jest jednak twój styl jazdy ? Podaj jeden przykładowy dzień - liość km przejechanych, średnia prędkość i spalanie.

 

 

- Turbo mam nowe już nie jęczy

- z D rusza z 2...na S nie jeżdzę i nie sprawdzałem

- raczej mało...mało

- tak reaguje,jak dodaje idzie na maxa jak puszcam spada

- na N stoi w miejscu,ale na D jedzie sam do przodu

- nie uzywam klimy po miescie tylko trasa

 

Dziś np testowałem auto ma maxxa bo mi koleś z BOSCHa kazał czyli

toche daptałem...skasowałem licznik spalania zrobiłem 60km,a spalnie miałem 26L/100km

 

Skasowałem licznik i jeździłem spokojnie (dzadkowy styl) to ciężko

mi się zmiescic w 18L/100km...zrobiłem też ok 60-70km

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano
I kolejna czynność - katalizator, zdejmij wydech i sprawdź jego stan. Przypchany również "pięknie" działa na spalanie i osiągi samochodu.

 

Tego nie sprawdzałem

A to sprawdż :)

 

Jeżeli to nie jest ten problem - ja bym przystąpił (+pompa wysokiego ciśnienia, uszczelniacze i czujnik ciśnienia o którym koledzy trąbili chyba stronę wcześniej) do zbadania stanu motoru.

 

W servisie czy w BOSCHu i u kilku szpeców nikt mi nic nie powiedział

ze musze wymienic pompę,czujnik itd...ogólnie nie czepiali się tych rzeczy

Ja nie napisałem aby ją wymienić bez sprawdzenia bo nie ma to żadnego sensu, ale sprawdzić.

 

Pisałem wczesniej,że mi trochę kopci,ale nie jest to jakaś tragedia

Tzn ogólnie latam tylko po miescie i nie jeżdze szybko więc osad

gromadzi się w kacie i jak wyskocze za miasto i dam pedał w podłogę

to zakopci nawet sporo,ale po każdym kolejnym depnięciu gazu

kopcenie występuje już niewielkie,a nawet zanika...

Skoro mamy takie same pojazdy, a mój nie kopci, zatem coś Ci się nie dopala.

 

Mówiąc wprost, czego byś nie robił, mając doładowanie (bo turbinę jak piszesz również sprawdzałeś, a diagnostyka nie wskazuje na przeładowanie) na stałym poziomie, nie da się wlać 2x paliwa mając pracujący silnik.

 

Szczerze mówiąc turbine mam nową i nie sprawdzałem jej czy mi nie przeładowuje :roll:

Napewno nie, bo 3 krotne przeładowanie daje o sobie znać diodą MIL.

 

W silniku nie ma miejsca na przypadki, zatem głowa do góry i sumiennie i logicznie sprawdzając całość nie ma możliwości nie stwierdzić usterki.

 

Chyba nie mam innego wyjscia :8)

 

Wiesz najprosciej było by kupic drugi silnik,ale po co?

Lepiej wyremontować dobrze jeden, niż kupować w ciemno drugi.

Sprawdź kompresje motoru.

Opublikowano

 

Jeżeli to nie jest ten problem - ja bym przystąpił (+pompa wysokiego ciśnienia, uszczelniacze i czujnik ciśnienia o którym koledzy trąbili chyba stronę wcześniej) do zbadania stanu motoru.

 

W servisie czy w BOSCHu i u kilku szpeców nikt mi nic nie powiedział

ze musze wymienic pompę,czujnik itd...ogólnie nie czepiali się tych rzeczy

Ja nie napisałem aby ją wymienić bez sprawdzenia bo nie ma to żadnego sensu, ale sprawdzić.

 

A w jaki sposób mam ją sprawdzic komputer nie wykazał błędów...

 

Pisałem wczesniej,że mi trochę kopci,ale nie jest to jakaś tragedia

Tzn ogólnie latam tylko po miescie i nie jeżdze szybko więc osad

gromadzi się w kacie i jak wyskocze za miasto i dam pedał w podłogę

to zakopci nawet sporo,ale po każdym kolejnym depnięciu gazu

kopcenie występuje już niewielkie,a nawet zanika...

Skoro mamy takie same pojazdy, a mój nie kopci, zatem coś Ci się nie dopala.

 

Kurcze tylko tylko gdzie? :8)

 

 

Lepiej wyremontować dobrze jeden, niż kupować w ciemno drugi.

Sprawdź kompresje motoru.

 

To sprawdzałem na samym początku jest bdb...

 

PS

Najbardziej denerwuje mnie sytuacja kiedy patrze na BC mojego kolegi

który ma taką samą 530d tylko o rok starszą 194ps z przebiegiem 370tys i jemu autentycznie po mieście pali na poziomie 11l/100km...

 

Mój problem zacząl się jesienią przy przebiegu 218tys obecnie mam 224tys czyli zrobiłem ok 6000km ze srednim spalaniem ok 18-20l/100km

 

6000km powiedzy,że auto powinno mi palić 13l/100km po mieście bo

tylko po miescie jeźdzę,a dajmy na to że pali 18L to wychodzi o 5l za dużo...

 

Średnio 1L=4zł to wychodzi za 5L=20zł

20zł płacę za dużo na 100kmx6000km=1200zł wywalone w powietrze...nie źle :roll:

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Odkopuje temat, poradził sobie kolega z tym spalaniem ? Ja miałem 14-15 w miescie , i zmieniłem termostat, spadło na 10. Co ciekawe dogrzewał sie do 77-80 stopni a nie do 93.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.