Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Moim zdaniem te sytuacje po prostu wykazują zasadność korzystania z elektroniki podczas takiej amatorskiej jazdy po torze (zwłaszcza takim). A o pożytku elektroniki w tamtym miejscu wiem z bezpośrednich relacji (nie z tych filmów).

chyba zaczyna się mieszać nomenklatura :D

amator, sportowo :D

jak amator jedzie "o, przejadę się po torze, fajnie!" to pewnie, niech lepiej nie wyłącza co tam tylko ma!

ale jak amator, który nie raz, nie dwa, ma być sportowo (to chyba będzie od dziś moje ulubione słowo :D... to proszę...

 

ale

w przypadku bywania na torach kilka razy w roku autem, które następnego dnia po wizycie na torze ma służyć m.in. do odwiezienia dziecka do przedszkola – a na samym torze głównie uczymy się go na pamięć – nie rozumiem skąd jakiekolwiek głosy przeciwko stosowaniu tam elektroniki.

czyli np. ja :D

a co jeśli tor nie jest trudny, a Ty ogarniasz auto? chyba lepiej się nie kłócić z samochodem na próbie, prawda?

a co jeśli nie masz DSC? bo beemka stara? powinni na bramie powiesić tablicę "amatorzy bez DSC wstęp wzbroniony"? :D

 

P.S.

W sumie to, o co tak naprawdę chodzi :?:

Ja mam na myśli to ( Krzysiek o tym samym pisze), że bywają miejsca, w których amator w mocnym aucie po prostu rozwali się gdy na chwilę zapomni się – wtedy włączone systemy są wskazane. Nie wiem już... koniecznie ktoś chce przekonać do czegoś innego :?: Po co :?:

O to... i tylko o to... RWD bez DSC "nie wiesz co to sportowa jazda samochodem", dla mnie nieco inaczej...

Całe życie jeżdzę bez tych systemów.Czuję się bez nich dobrze.

 

No to albo jestes mistrzem kierownicy (wtedy moj szacunek :modlitwa: ), albo nie wiesz, co to jest sportowa jazda samochodem. :norty:

szkoda, że bez docinek nie potrafi się pisać, może nie zeszłoby na pachołki pod marketem :duh:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ehhhh Grzesiek - mam nadzieje, że jak się poznamy na którymś zlocie klubowym, to będzie to lepsze spotkanie niż tutaj - bo w dyskusji zrobiłeś się trochę nieznośny :) (przekręcasz słowa, myśli w swoich interpretacjach)

Trzeci, lub czwarty raz nie będę pisał o co mi chodzi :)

 

hej :)

Może... nie wiem... i tak wyłączę DSC :DDD

ale o przekręcaniu słów? oj nie ładnie... pomyliłeś mnie chyba z innym... (walnij mi na PW co przekręciłem, ciekawe...)

idę z psem na spacer, dobranoc :D

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
solaris520 moze masz racje, ze nie chce Ci sie czytac tego co napisales :P

 

hmmm... rozumiem... /interesujące/

ale Ty następnym razem przytaczaj cytaty - wtedy oprócz tego, że będę miał przypomnienie tego, co sam napisałem - to dodatkowo będę jeszcze lepiej wiedział w jakim stopniu Ty nie rozumiesz tego, co czytasz.

 

:)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

  • Moderatorzy
Opublikowano

Co za dziwna maniera, przypisywanie swoich wad innym, to Ty napisales, ze nie pamietasz o czym piszesz i ze nie chce Ci sie tego szukac, ja Twoje wpypowiedzi przeczytalem z uwaga :!:

Widze, ze juz co najmniej 2 osoby wedlug Ciebie nie rozumieja tego co piszesz, moze to sygnal abys wyrazal swoje mysli w bardziej przejrzysty sposob :norty:

Ktos pisal, ze chce zweryfikowac umijetnosci uczestnikow tej dyskusji na torze, zapraszam do Poznania 18 pazdziernika, zapisay na http://forum.sss.org.pl

Opublikowano
...chyba zaczyna się mieszać nomenklatura :D

amator, sportowo :D

..

Tu nie ma sprzeczności – ale Ty nie wiesz o tym, że istnieje sport amatorski oraz sport zawodowy/wyczynowy (pomijając np. łyżwiarstwo figurowe – bo tu klasyfikowanie jest trochę mylące).

 

Dla jasności – GR Ty z pewnością jesteś amatorem, ale pocieszę Cię – ja też w tej dziedzinie jestem amatorem mimo, że od zawsze (czyli od 1998r) jeżdżę tylko RWD (poza tym, od strony praktycznej, jeżeli chodzi o motoryzację, startuję w innej konkurencji niż „amatorska liga torowa”)

 

Budowę auta rajdowego lub wyścigowego rozpoczyna się od pozbawienia go elektronicznych wspomagaczy.

Wzmianka o budowie auta rajdowego i wyścigowego oraz słowa poparcia na ten temat, to tutaj dodatkowe rozmywanie tematu.

 

 

...

a co jeśli tor nie jest trudny, a Ty ogarniasz auto? chyba lepiej się nie kłócić z samochodem na próbie, prawda?

a co jeśli nie masz DSC? bo beemka stara? powinni na bramie powiesić tablicę "amatorzy bez DSC wstęp wzbroniony"? :D

...

 

To wtedy może jest zasadność tego Twojego "zawsze"...

 

W przeciwnym razie już nie koniecznie - stąd przykład N-ringu - przypominam ogólnodostępnego miejsca - czyli może tam zjawić się zarówno ktoś z 316i, lub takim 520i jak moje, ale też 550i - i jak chce jeździć szybciej ale bezpieczniej to nie wyłącza elektroniki (550i) i poznaje tor (ale nie zawadza i nie zagraża innym tak, jakby zawadzał bojąc się swojego cienia bez DSC – czyli tak jak prawdopodobnie Ty byś tam wyglądał, ja zresztą też) - który ja to już raz napisałem ? Na jaki inny sposób to się jeszcze da napisać?

 

Co za dziwna maniera, przypisywanie swoich wad innym, to Ty napisales, ze nie pamietasz o czym piszesz i ze nie chce Ci sie tego szukac, ja Twoje wpypowiedzi przeczytalem z uwaga :!:

...

taaa...

To z uwagą staraj się je też rozumieć – poza tym ile Ty masz lat że takie przekomarzanie Cię kręci ?

 

:)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Wzmianka o budowie auta rajdowego i wyścigowego oraz słowa poparcia na ten temat, to tutaj dodatkowe rozmywanie tematu.

Wg mnie jest sensowna.

jak chce jeździć szybciej ale bezpieczniej to nie wyłącza elektroniki (550i) i poznaje tor (ale nie zawadza i nie zagraża innym tak, jakby zawadzał bojąc się swojego cienia bez DSC

Przecież oczywiste jest że na 1szych okrążeniach najlepiej nie wyłączać.Potem wyłączyć i trenować bez.

Tu sporo do gadania ma zdrowy rozsądek-jak ktoś myśli że umie wiele a tak nie jest-to zawsze się rozwali.Nawet z ESP.

Bo jeżdząc ciągle z ESP przyzwyczajamy się do niego i efekt jest taki jak napisałem na poprzedniej stronie...

[i wbrew pozorom nie tyczy się to tylko toru]

 

;) Pozdrawiam!

 

 

widze ze temat sie rozkrecił :mrgreen:

trzeba zrobic jakis małą odskocznie, czy przerywnik w rozmowie bo sie nerwowo zrobiło :norty:

 

oglądnijcie ----> http://pl.youtube.com/watch?v=Pcv_d9Prgzw&feature=related

I...? Chodzi o jakiś nowy model BMW na tym filmiku?

 

Pzdr :)

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
  • Moderatorzy
Opublikowano

solaris520 niedawno skonczylem 38 lat, wydaje mi sie, ze nic to nie zmienilo w tej dyskusji ale prosze bardzo, zastanawiam sie tez kogo tak naprawde kreci przekomarzanie, jestes Moderatorem wiec chyba najpierw powinienes od siebie wymagac wiecej niz od innych :lol:

solaris520 napisales cos o tym, ze gdzies tam startujesz, moze napisz czym i gdzie, ALT to dobry przyklad jak jezdza amatrzy po torze ( najlepsze czasy na Poznaniu to 1.45s - EVO, BMW M3 E36 280KM 1.51.xx ), ktos wspominal tez o tym, ze chce sie sprawdzic z innymi uczestnikami tej dyskusji, wobec niejakiej pogardy dla lotnisk, zaproponowalem zrobienie tego na jedynym prawdziwym torze wyscigowym w Polsce w najblizszym mozliwym terminie, zapraszam bardzo wszystkich chetnych :twisted2:

Bezdyskusyjne wydaje mi sie to, ze samochody sportowe nie maja elektorniki bo daje to kierowcy wieksze mozliwosci kontrolowania samochodu, tylko i wylacznie od umiejetnosci kierowcy zalezy to jak je wykorzysta. Umiejetnosci amatorow to tez odzielny temat, oczywiscie kiedys trzeba zaczac i wtedy majac RWD i 300+ KM lepiej robic to z elektoronika ktora koryguje bledy, pozwala to skupic sie na nauce wlasciwego toru jazdy, wlasciwego operowania kierownica, ustalania punktow hamowania a nie ciaglego walczenia z uciekajacym tylem, sa tez oczywiscie amatorzy ktorzy nie majac licencji a sa zanicze lepszymi kierowcami niz 99% tych z licencja, dobrym przykladem jest tutaj np. Maiusz Łoś obecnie startujacy w wyscigach gorskich, zaczynal na lotnisku Bemowo i w Ułężu, zaczal startowac w wyscigach gorskich i jakie osiaga wyniki mozna sobie sprawdzic , niezlym przykladem tez jest nasz kolega klubowy Felix, zaczynal na naszych zlotach na lotnisku w Mielcu, potem sam bylem jego pilotem w KJS a jak zdobyl licencje to w swoim pierwszym starcie w PPZMOT zdobyl pierwsze miejsce w swojej klasie!

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Nie myślałem, że jeszcze dziś coś takiego przeczytam LOL

...chyba zaczyna się mieszać nomenklatura :D

amator, sportowo :D

..

Tu nie ma sprzeczności – ale Ty nie wiesz o tym, że istnieje sport amatorski oraz sport zawodowy/wyczynowy (pomijając np. łyżwiarstwo figurowe – bo tu klasyfikowanie jest trochę mylące).

szkoda, że nie zacytowałeś tego mojego akapitu dalej, nie musiałbyś się rozwijać... bo właśnie to napisałem, że można być amatorem i amatorem...

 

Dla jasności – GR Ty z pewnością jesteś amatorem, ale pocieszę Cię – ja też w tej dziedzinie jestem amatorem mimo, że od zawsze (czyli od 1998r) jeżdżę tylko RWD (poza tym, od strony praktycznej, jeżeli chodzi o motoryzację, startuję w innej konkurencji niż „amatorska liga torowa”)

no i pięknie... choć średnio mnie interesuje czy jesteś amatorem, czy zawodowcem... nikt nikogo nie zmusza do ALT... ale nie pisz mi za przykładem KrzysztofP, że nie ma sportu bez DSC w RWD... LOL (bo od tego się zaczęło i to chodzi, co cytowałem wcześniej!)

 

...

a co jeśli tor nie jest trudny, a Ty ogarniasz auto? chyba lepiej się nie kłócić z samochodem na próbie, prawda?

a co jeśli nie masz DSC? bo beemka stara? powinni na bramie powiesić tablicę "amatorzy bez DSC wstęp wzbroniony"? :D

...

 

To wtedy może jest zasadność tego Twojego "zawsze"...

 

W przeciwnym razie już nie koniecznie - stąd przykład N-ringu - przypominam ogólnodostępnego miejsca - czyli może tam zjawić się zarówno ktoś z 316i, lub takim 520i jak moje, ale też 550i - i jak chce jeździć szybciej ale bezpieczniej to nie wyłącza elektroniki (550i) i poznaje tor (ale nie zawadza i nie zagraża innym tak, jakby zawadzał bojąc się swojego cienia bez DSC – czyli tak jak prawdopodobnie Ty byś tam wyglądał, ja zresztą też) - który ja to już raz napisałem ? Na jaki inny sposób to się jeszcze da napisać?

ja pierdzielę.... a jak ktoś w mocnym aucie nie ma DSC, to niech się w ogóle tam nie wybiera HOUGH! :DDD

Swoją drogą jak ktoś się boi swojego cienia to faktycznie niech się nie wybiera, bo zrobi sobie krzywdę. Ale proszę Cię, nie pisz o mnie osobiście, bo mnie nie znasz.

 

wczoraj mi umknęło...

ale dla mnie jeśli napiszę Ci, że jesteś idiotą i dodam, żebyś nie brał do siebie, to wiesz...

 

Nie martw sie, nie biore tego do siebie... Nawet nie wiesz, jak bardzo mi to jest obojetne... :lol:

nawet jeśli bierzesz to... nawet nie wiesz jak jest mi to obojętne :DDD

Ale chyba masz problem z rozumieniem tego co czytasz, skoro tak to interpretujesz LOL

Nie napisałem "jesteś idiotą - bez urazy"...

tylko, że Twoje no offence ma się w ten sposób do Twojego komentarza...

 

Kończę temat.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Moderatorzy
Opublikowano
Amerykanie juz w latach 60-tych produkowli samochody RWD o mocy 350KM i wiecej i momencie ponad 500NM, raczej tam nie bylo zbyt skomplikowanej elektorniki a nawet zawieszenia nie byly zbyt wyrafinowane, byly to samochody dla zwyklych ludzi, wiec pisanie, ze jazda bez ESP po drodze to wyczyn godny kamikadze jest chyba przesadzona. Aby nie bylo nieporozumien, jadac 540 w normalnym ruch mam zawsze wlaczona elektornike, jej wylaczanie nie jest potrzebne ( czasami w zimie jak gdzies trzeba podjechac lub wyjechac z jakiejs dziury to sie wylacza na chwile). Jezdzilem ostatnio 635D, bylem naprawde pod wrazeniem jak fajnie dzialaja tam systemy elekroniczne.
Opublikowano

Ehhh.. Pogubiło się Wam już…

solaris520 niedawno skonczylem 38 lat, wydaje mi sie, ze nic to nie zmienilo w tej dyskusji ale prosze bardzo, zastanawiam sie tez kogo tak naprawde kreci przekomarzanie, jestes Moderatorem wiec chyba najpierw powinienes od siebie wymagac wiecej niz od innych :lol:

To jak na 38 lat potrafisz się stanowczo zbyt głupio zachowywać.

Dobrze, że zauważyłeś, że jestem modem – w sytuacjach gdy widzę takie zaczepne słowa, jak Twoje pod moim adresem – udzielam upomnień bądź ostrzeżeń. Teraz tego nie robię tylko dlatego, że to mnie dotyczy – poza tym wiem, że to Tobie zrobi się głupio z powodu własnego zachowania, jeżeli dojdzie do jakiegoś spotkania klubowego (proponuję przypomnieć sobie co i w jakiej kolejności pisaliśmy... )

 

Ale nieważne...

 

Streszczając trochę:

Przede wszystkim – zlecieliście się tu obydwaj (GR i ANDRZEJ 540) jak muchy gdy tylko padło słowo „sport” – a przez nawet moment nie chodziło tu (tak mnie, jak też Krzyśkowi ) o auta przygotowane do sportu (klatki, odciążenie itd...). Moim zdaniem wystarczająco czytelne było, że w tym wątku epizodyczną wzmianką miały być słowa o wjechaniu na tor auta z ulicy – nowego, mocnego, dużego BMW z amatorem za kierownicą – kimś, kto lubi bawić się samochodem i szybką jazdą, ale w możliwie bezpieczny sposób – czyli nie na autostradzie, tylko na torze. Jeżeli już padło słowo tor – to także padło słowo „sport” żeby odróżnić tą sytuację od codziennej jazdy ulicami. W przypadku gdy GR wykazał niezrozumienie dla stosowania DSC podczas zabawy w „sportową” jazdę, to otrzymał przykład tego, że są warunki, w których to może pomagać, a nie przeszkadzać w zabawie. To jest wg mnie sens tego, o co chodziło mi i Krzyśkowi.

Należało na tym poprzestać komentując to uprzejmie zamiast rozwijać sprawę do hiper-absurdu, tylko dlatego, że chcieliście roztoczyć wokół siebie aurę „sportowców” obytych na tyle z kierownicą i RWD, że uwłaczające dla Was jest pozostawienie włączonego DSC po wjechaniu na tor.

 

Powinienem nie pozwalać na rozwój tej dyskusji już na początku – teraz zrobił się durny offtopic z zaczepkami tylko dlatego, że kilku ludzi uparcie chciało wywlec dział „...sporty motorowe” do niewinnego wątku RWD vs FWD (watek może banalny – ale nic nie stało na przeszkodzie, żeby ktoś sobie o tym spokojnie pogadał)

 

Panowie – nie przeceniajcie się! (to jedna z tych lepszych rad, naprawdę...)

 

To wszystko traktujcie już jako upomnienie i naprowadzenie Was na klimat tego tematu – trzymajcie się „mniej więcej” zamierzonego charakteru wątku nie wplątując w to czegoś więcej niż zabawa w „sport” cywilnymi autami, w których zazwyczaj fotelik dziecięcy mieszka cały czas. Nie doprowadzajcie do większego absurdu tej dyskusji, bo jeszcze chwila i oprócz wyszydzania korzystania z elektroniki na torze, zaczniecie radzić komuś, żeby przed wjazdem szybkim nowoczesnym autem na tor wywalił kanapę, drugi fotel, tapicerkę i zbędne wiązki kabli...

 

Jeżeli temat nie wróci na jakiś lepszy tor – szybko będzie zamknięty

 

Pozdr.

 

P.S.

...

solaris520 napisales cos o tym, ze gdzies tam startujesz, moze napisz czym i gdzie...

to jakieś zboczenie z powodu zainteresowań zabawami w sport – bo chyba nawet tu domyślasz się sportowego charakteru. Kup sobie nowego Trendsa – to się wstępnie dowiesz o co chodzi.

 

P.S. 2nd

Wszelkie ataki personalne przenosimy już na PW – jestem do dyspozycji (choć muszę zaznaczyć, że odpowiadał będę z opóźnieniem, bo jednak pieniądze są dla mnie dużo ważniejsze, niż dyskutowanie z Waszym duetem)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano

przeczytałem to i.... jesteś tak zapatrzony w jakieś deuty, zloty much LOL, że chyba nie zauważyłeś co piszę LOL

 

i daruj sobie obraźliwe teksty, bo nie przystoi

 

i wróć łaskawie do początku dyskusji i zobacz co napisałem i o co chodziło

OK, nie jest to Twoja wizja kreacji wątku, ale to akurat... zwyczajnie nie jest Twoja wizja :DDD

 

dla mnie możesz sobie zamykać, dawać ostrzeżenia, banować... jest mi to obojętne....

 

EOD

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Moderatorzy
Opublikowano
solaris520 nie znasz mnie wiec nie pisz, ze zachouje sie glupio. To, ze jestes modem nie upowaznia Cie do atakow na ludzi ktorzy sie z Toba nie zgadzaja. solaris520 rada o tym abym sobie przypomnial kto co napisal i w jakiej kolejnosci w swietle Twojej wypowiedzi, ze nie pamietasz co sam napisales wydaje sie smiesza :lol: solaris520 zauwaz, ze GR napisal co my robimy jak jestesmy na torze, jezeli w samodzie sa te systemy to je wylaczamy, koniec, stwierdzenie faktu, wszystko co potem napisales to jakies Twoje interpretacje nie poparte faktami. Nie roztaczam wokol siebie aury "sportowca", robie to co lubie i o tym pisze, mam nadzieje, ze nie zabranisz mi tego robic na tym forum :duh: Dyskusja faktycznie stala sie absurdalna gdy zaczoles wypytywac o wiek i oceniac postawy zyciowe innych nie znanchy Ci ludzi, dodatkowo to Ty jako pierwszy zaczoles w tej dyskusji zaczoles ironicznie komentowac wypowiedzi GR.
Opublikowano

Uspokój się już (ANDRZEJ 540) – tak po prostu.

 

Wszystko to, co piszesz wprost nadaje się na zarzuty pod Twoim adresem. To Ty walisz jak w dym w stronę kogoś, z kim masz pierwszy raz do czynienia i odzywasz się sarkastycznym, obraźliwym tekstem. Wyrosłem z tego, żeby zadawać się nawet tutaj z takimi ludźmi.

(musiałbym Cię chyba pytać o interpretację każdego napisanego przeze mnie zdania, żebym mógł mieć pewność, czy na pewno czytasz to samo i we właściwej kolejności - czyli przedszkole w BKP :duh: )

 

...rada o tym abym sobie przypomnial kto co napisal i w jakiej kolejnosci w swietle Twojej wypowiedzi, ze nie pamietasz co sam napisales wydaje sie smiesza ...

To że nie rozumiesz kontekstu tego, czego w kółko się czepiasz, dodaje mi pewności, że nie warto Cię brać pod uwagę w jakiejkolwiek dyskusji.

 

Temat zamykam – bo w tej atmosferze tu już nic mądrzejszego chyba nie zostanie napisane (zresztą - po tym jak Zalew wydzielił wątek, nie wiem, czy KrzysztofP chce być kojarzony jako autor takiego wątku – wątpię)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Przeczytałem od deski do deski :roll2:

 

Wszystkie złote uwagi odnośnie RWD w sporcie - czy to amatorskiej jeździe po torze/między pachołkami/po parkingu supermarketu etc, czy wyczynowej jeździe rajdowej/wyścigowej - już padły.

 

Reasumując

-masz prawo korzystać z DSC/ABS/BAS czy co tam jeszcze jest na pokładzie. Takie samo prawo pozwala Ci te systemy wyłączyć :idea: Prawdopodobnie początkowo szybciej będziesz pokonywał odcinek z systemami. Później - w miarę doskonalenia umiejętności będziesz systemy wyłączał. A o to właśnie w sportowej jeździe chodzi (i nie tylko sportowej!) - rozwój umiejętności panowania nad pojazdem.

 

-Wszystkie systemy kontroli trakcji/rozkładu siły hamowania etc służą w codziennej jeździe samochodem i ratują w niespodziewanych sytuacjach stresowych - BARDZO DOBRZE i chwała, że takie rzeczy są.

 

-Jednakże systemy powyższe w jeździe sportowej niejednokrotnie przeszkadzają kierowcy i stanowią barierę w porozumieniu kierowcy z maszyną.

 

Panowie, szanujcie się wzajemnie, bo wiele możecie się od siebie nauczyć :cool2:

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • Moderatorzy
Opublikowano

dziekuje bardzo :D

mattiss mozna nawet powiedziec wiecej o takich systemach, niektore samochody bez ESP nie mogly by wejsc do sprzedazy! nie wiem czy ktos jeszcze pamieta poczatki Mercedesa A i slynny test losia, ostatnio widzialem tez w telewizji test nowego Renault Kangoo ( chyba ) ktory prawie sie wywrocil na tescie losia, jakie ma byc rozwiazanie problemu? poprawia oprogramowanie :lol: W F1 w tamtym roku tez jeszcze byla TC ale jezeli nie sa to takie super wyrafinowane systemy to dobremu kierowcy po prostu przeszkadzaja zrobic dobry czas

Opublikowano

Moja pierwsza Beemka, będąca jednocześnie pierwszym autem RWD nie miała kontroli trakcji i powiem tak - to była masakra. :D Pewien mechanik powiedział mi, że 200KM i napęd na tył to dosyć niebezpieczne połączenie, organoleptycznie przekonałem się, że miał trochę racji. Przykłady z pierwszego miesiąca użytkowania:

 

1. Pierwszego dnia (deszczowa pogoda) niewiele brakowało abym wjechał w sklep spożywczy na prostej drodze po zbyt gwałtownym dodaniu gazu po zmianie biegu.

2. Drugiego dnia (poranna rosa) podczas ruszania spod świateł znalazłem się połową auta na sąsiednim pasie ruchu, na szczęście nikogo obok nie było.

3. Podczas włączania się do ruchu, skręcając w lewo na kostce za mocno dodałem gazu i znalazłem się na przeciwko auta jadącego w moją stronę z pierwszeńtwem przejazdu. Na szczęście szybko odbiłem na swój pas ruchu

4. Podczas jazdy na rondzie (ulewa) za mocno dodałem gazu i przeleciałem bokiem odzyskujac przyczepność na zjeździe.

5. Kiedy spadł pierwszy śnieg, a ja byłem jeszcze na letnich oponkach autko miało absulutnie zerową przyczepność, z duszą na ramieniu jechałem do wulkanizatora na wymianę opon. :)

 

Reasumując napęd na tył jest dużo trudniejszy w prowadzeniu niż FWD na początku użytkowania przy słabo przyczepnej nawierzchnii, choć jeśli autko jest mocne na suchym w zakrętach również nie można przesadzać z gazem. Tak na marginesie, warto wspomnieć, że jeśli autko nie ma kontroli trakcji oraz posiada mocny silnik jazda jest 2 razy trudniejsza niż przy słabym RWD. Przykładowo E36 325i na spokojnie można obrócić na suchym, dobrze przyczepnym betonie o 180 stopni wciskając gaz na 70%, a co dopiero na śliskiej nawierzchnii. Po jakimś czasie jeździ się nim już całkiem dobrze, nabywszy już pewnych zachowań. Po przesiadce na Beemkę z ASRem, po kursie jazdy jaki otrzymałem od poprzedniego autka, nie wpadłem już w absulutnie żaden poślizg i jeździ mi się dużo lepiej niż FWD.

 

Najlepsze w kontroli trakcji jest to, że chcąc mieć pewność, że autko nie zacznie nagle tańczyć, nie trzeba już spinać się traktując bardzo ostrożnie pedał gazu w zakrętach.

Opublikowano

spoko kris, ale ESP to co innego niz kontrola trakcji (asr). esp redukuje podsterownosc i nadsterownosc, a asc to zapobieganie buksowaniu kol napedzajacych.

 

nie wiem skad miales takie problemy z obracaniem samochodu.. ruszasz i jezdzisz caly czas z gazem w podlodze i tylko systemy cie chronia przed sytuacja ekstremalna??

Opublikowano

Zarówno ASR i ESP to systemy kontroli trakcji, z tym że ASR+T to jego pierwsza generacja, a ESP, a dokładnie DSC w BMW to jego rozwinięcie, lecz cel obu jest dokładnie taki sam - stabilizacja toru jazdy. Fakt, iż ASR+T wykorzystuje prymitywną technikę np. zwiększania ciśnienia w pompie ABSu przychamowując koła w czasie jazdy zapobiegając ich boksowaniu, a najnowsze systemy potrafia przenieść większą część momentu obrotowego na jedno z kół jest oczywiście bezsporny.

 

Problemy z obracaniem auta bez systemów to normalka w mocnych Beemkach. Być może 7-mkę jest jakoś trudniej obrócić, gdyż już w 5-tce mam wrażenie że autko jest jakby stabilniejsze, ale E36 z silnikiem 2.5 w górę i oponach o szerokości 195-205 na standardowych felgach można było na suchym betonie latać bokiem czy obracać w miejscu specjalnie się nie wysilając. Gdy spadł deszcz i przyczepność opon dodatkowo się zmniejszyła było to już bajecznie proste, a brak kontroli trakcji sprawiał, że stosunkowo ciężko było mi tym autem się dynamicznie, a jednocześnie bezpiecznie poruszać przy trudnych warunkach pogodowych.

 

Dobry test jazdy z systemami i bez był kiedyś na TVN Turbo bodajże w Fifth Gear. Pokazywano 507-konną M5 wchodzącą ze zbyt dużą prędkością w ciasny zakręt (dodatkowo sztucznie nawodniony) z wyłączoną kontrolą trakcji (autko obróciło się i wypadło z zakrętu) oraz z włączonym - autko przejechało bez problemu jak przyklejone. :)

Opublikowano

wiadomo, po to sa

 

co do niechcianego obracania, to troche nie rozumiem skad u ciebie wynikly takie problemy.. nie stanowi dla mnie problemu zrobienie uslizgu na kazdej oponie od 195 do 245, a jak jest wilgotna nawierzchnia to az sie prosi.. ale mimo to, nie zdarzylo mi sie zebym ruszajac ze swiatel 'niechcacy' zjaral gume albo wpadal regularnie w poslizg na zakrecie.. szczerze mowiac odkad nia jezdze (bedzie z 5 lat) na 2 silnikach (2.8 184hp i 3.5 218hp) niepozadane poslizgi mialem 2-3 razy... jezdzilem tez innymi rwd, silniejszymi i slabszymi, i tez nie obracalem samochodu.... nie chce sie przekomarzac z toba, ale piszesz zupelnie jakbys cisnal zawsze w podloge i mowil ze tylko system kontroli trakcji temu zapobiegnie..

 

nie przesadzajmy, 200hp na ok 1500kg (a czesto wiecej) to zadna rewelacja i wlasciciele mocniejszych samochodow conajwyzej moga sie zasmiac pod nosem... a o tym ze system kontroli trakcji jest potrzebny zeby ruszyc z miejsca bez obracania to mozemy mowic przy samochodach ekstremalnie modyfikowanych typu brabus, a nie samochodach fabrycznych..

 

200koni na wiecej niz poltorej tony i cie obraca bez systemow? no prosze cie, smiech...

Opublikowano

 

200koni na wiecej niz poltorej tony i cie obraca bez systemow? no prosze cie, smiech...

 

Też mnie to wypowiedź zdziwiła :roll:

Osobiście jeśli nie chcę, to nawet zimą, nie mam najmniejszych problemów z ruszaniem, zakrętami, łukami.

Oczywiście zdzarzają się sytuacje ekstremalne, kiedy wpadam w poślizg, nagle i niespodziewanie... ale szczerze, to przez 4 lata i około 150tys km użytkowania E23, miałem takie sytuacje dwie, może trzy, z tego żadna nie skończyła się jakimkolwiek uszkodzeniem auta.

 

Może twoje BMW miało ektremalnie krzywą budę, lub tylne zawieszenie, to może tłumaczyć całkowicie niepewne i nieprzewidywalne zachowanie na drodze :roll:

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.