Skocz do zawartości

Czy warto do miasta 545,550 czy zostać przy 530d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

trafiasz w sedno tematu.Raczej o 4 nie mam ochoty wychodzić z domu i jeszcze pałować na drogach gdzie zawsze sie coś może przytrafić (jak sprawdzałem nową przepływkę w nocy kota trafiłem lampą i był duży kłopot,Darek pamiętam ptaka w locie skasował przednią szybą) a i w nocy tez z video radarem jeżdzą.

Do szybkiej jazdy na autostradach tylko D się nadaje

hej

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
a dlaczego nie potraktowac tego jako mily gadzet?? mam mootcykl a jezdze tylko w weekendy bo tylko wtedy zazwyczaj mam czas. Zabawka tylko dla przyjemnosci, wiec dlaczego jej nie miec :D Kto biednemu zabroni bogato zyc ?? :norty:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wybór ciężki, ale i tak najlepiej będzie jeśli przejedziesz sie 545i/550i i sam sie przekonasz. Porównanie do 535d masz i różnice na pewno zauważysz.

 

Fakty i mity o nowych, dużych benzynach od BMW? Przede wszystkim jak napisał już kolega wyżej, nie ma "bulgotania", silniki pracują ciszej. Dla mnie to plus, chociaż na początku strasznie sie rozczarowałem wsiadając do swojej pierwszej 745i. Cisza, nie slychac tych 8 cylindrów dopóki nie wejdą na 5-6 tys obrotów. Ale na dłuższą mete jest to cudowne - w jeździe po mieście (tryb standardowy, jest tez sportowy jak wiadomo) silnika praktycznie nie slychac w środku i ma sie wrazenie, ze auto jeździ samo :)

 

Spalanie to kwestia zależna od wielu czynników. W poprzednim aucie mialem średnio 13.5l z silnikiem 4.4, teraz mam 14.5 i nie daltego że czymś szczegolnym się różnią, ale dlatego że po prostu jest to tylko i wyłącznie duża zabawka dla mnie i lubię na światłach wcisnąć gaz mocniej czy przycisnąć, jak najdzie mnie na to ochota. Te silniki są bardzo fajne, bo jak jeździsz spokojnie, to Cie nie zrujnują (spalanie w wawie 16-17 średnie "na oko"), a jak chcesz wyciągnąc z jazdy pełen fun - będziesz usatysfakcjonowany. No ale wtedy o spalaniu nie ma co mówić, bo nie jest to sprawa pierwszoplanowa :)

 

Warto też pamiętać, że auto z V8 mają w standardzie już sporą ilość elektroniki i kupują je ludzie z zasobnym portfelem, więc nie wybierają 3 dodatków. Myślałem że w poprzednim aucie miałem tego sporo, ale w aktualnym już sama lista wyposażenia od BMW jest na 2 stronach A4 i łatwiej jest podać czego nie ma, niż wymienić co ma. To fajna sprawa, co prawda większości bajerów na codzień nie poużywasz, ale podgrzewanie czy wentylacje foteli, inne tego typu mniej lub bardziej drobne rzeczy zaczniesz docenić kiedy się przydadzą. A często się przydają.

 

Wiadomo - możesz wziąć również dobrze wyposażone 535d. Ze spalaniem mniejszym, bo pewnie 13-14 w mieście. Nie doradzam Ci, bo wybierzesz sobie wedle swoich preferencji i potrzeb, ale mnie ten klektot w 535d CHOLERNIE przeszkadza. O ile jak dodam gazu i jade jest fajnie, to jak wspomniales - światła, czy korki (a u nas stoi się co 5 metrów w mieście) przypomną, że Twój cudowny sprzęt przypomina jednak ursusa* :D

 

* Nie tyczy się to nowego genialnego 3.0d 245hp (i pewnie całej gamy, chociaz o niej jeszcze niewiele wiadomo) nowych R6 od BMW. Prawdopodobnie sam się takim zainteresuje w rok-dwa po premierze F01.

Opublikowano
* Nie tyczy się to nowego genialnego 3.0d 245hp (i pewnie całej gamy, chociaz o niej jeszcze niewiele wiadomo) nowych R6 od BMW. Prawdopodobnie sam się takim zainteresuje w rok-dwa po premierze F01.

 

To ten nowy 3,0d co bedzie tez w 5er to jakas nowa konstrukcja a nie kolejny "lifting" silnika co wczesniej mial 231 KM (czy okolice tej mocy)?

Think Locally,

Fuck Globally!

Opublikowano

Zodiac masz może w swojej ten hamulec elektryczny co nie trzeba na światłach trzymać nogę na pedale hamulca?

hej

dokładnie najgorszy jest ten klekot na postoju z zapiętym D

Opublikowano
Hej,

 

Tora odpowiem ci pewnie najdokladniej na twoje watpliwosci, jako posiadacz 545 w zasadzie od kilku miesiecy. Przesiadlem sie z e39 520 gdyz irytowal mnie brak mocy tego samochodu. Teraz na moc nie narzekam, jest powiem ze az naddto dobrze. W połączeniu ze skrzynia smg jestem naprawde "happy" z uzytkowania tego auta. Jesli chodzi o splanie i uzywanie go w miescie, no coz kazdy medal ma dwie strony. Nie jest to oszczedne auto ale nie jest tez mega paliwozerne. Auto po normalnej jezdzie miejskiej wciagnie ci ok 16 litrow benzyny. Dasz rade i zejsc nizej. Wiadomo korek to korek, ale ostatanio jezdzac po wawie jakos tych korkow nie odczuwam. W korku bedzie ci kotlowal do 18 litrow. Drugi feler jazdy po miescie jest taki ze w dzien nie ma za bardzo gdzie sie powozic tym silnikiem. Jak juz ci sie uda dac w pedal okazuje sie ze muisz zaraz hamowac, bo juz jestes przy nastepnych swiatlach. Taka jazda szybko ci sie znudzi z powodu duzego dyskomfortu i ciaglego hamowania. No ale gdy pojezdzisz sobie w nocy, wtedy czujesz roznice i ogromna satysfakcje z mocy. Ogolnie auto jest stworzone do jazdy autostrada ale i w miescie tez potrafi cieszyc. 545 i moc 333koni daje frajde z uzytkowania, spalanie , no coz za przyjemnosci sie niestety duzo placi. Choc powiem ze jest roznica pomiedzy laniem benzyny do 520 a do 545, to nie jets ona az tak porazajaca. Wczesniej mialem Opla calibre 2,0 i po przesiadce na 520 tez czulem roznice w splaniu. Moze gdybym z tej calibry wskoczyl w 545 wtedy moje wrazenia o spalaniu byly by duzo wieksze. Dodam ze kolega kiedy kupowalem 520 e39 kupil takie samo e39 z silnikiem 3 litry. Do dzis je ma, a roznice w spalaniu miedzy jego 3 l a moim 4,5 sa zadne. W zasadzie te silniki, co bylo dla mnie zaksoczeniem pala identycznie. Dodam ze podobno v8 w e60 wydaje znacznie mniejszy bulgot niz w e39, co niestety mniej cieszy ucho, no ale e60 a e39 to przepasc techniczna. e60 ktrore kupilem jest tak naszpikowane elektornika ze wsiadajac do niego czuje sie jak bym odpalal prom kosmiczny. To tyle jesli chodzi o moje wrazenia z uzytkowania. Z tego co wiem kolego Tora, to przyjaznisz sie z Darkiem. Gdybys chcial sie szarpnac na 545 lub 550 a wczesniej chcialbys mu sie przyjrzec dokladniej, to mozemy sie umowic i sobie posprawdzasz to co cie interesuje. I sam sie przekonasz podejmujac jakas decyzje.

 

Pozdrawiam

 

kolego chyba Ciebie fantazja ułańska poniosła że 4.5 pali tyle co 3.0 :)

3.0i w mieście nawet w korkach nie pali 16 benzyny, chyba ze non stop gaz hamulec gaz, ale to w przy takiej jeździe twoja wciągnie 20 albo więcej, pewnie ze te 3-4 litry to dla wielu wlasnie żadna róznica, ale ci w zasadzie o spalaniu się nie rozipsują bo nie wiedzą ile palą ich maszynki,

 

jeszcze na trasie zgodze sie ze wyniki mogą być zbliżone,

 

zresztą posługując sie tym tokiem myslenia, 2.0 pali co 3.0 a 3.0 pali nawet więcej niż 4.5 a 4.5 pali więcej niż M5, i tak w koło komina,

i tak okaże się ze M5 pali mniej niż 2.0, wałkowany temat na forum okrutnie,

ale pomimo wszystko uważam, że ten tówj silniczek jest super do e60, i niech sobie pali te 15 - 16 czy tam 13, napewno zabawa jest przednia,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tym porównaniem 3.0 do 4.4 (benzyny) jest sporo racji. Tu nie chodzi o to jak kto jeździ - benzyne 3.0 MUSISZ cisnąć na obroty żeby jechać dynamicznie, a 4.4 delikatnie muskając gaz masz efekt zbliżony. Moment i moc robią swoje.

 

Dlatego spalanie w mieście jest zbliżone i potwierdzi Ci to kilka osób z tego forum, które miały np. 530i i 545i w E60.

Opublikowano
Z tym porównaniem 3.0 do 4.4 (benzyny) jest sporo racji. Tu nie chodzi o to jak kto jeździ - benzyne 3.0 MUSISZ cisnąć na obroty żeby jechać dynamicznie, a 4.4 delikatnie muskając gaz masz efekt zbliżony. Moment i moc robią swoje.

 

Dlatego spalanie w mieście jest zbliżone i potwierdzi Ci to kilka osób z tego forum, które miały np. 530i i 545i w E60.

 

no tak "dynamicznie, i musisz cisnąć", ale nie chodzi o to jak kto jeździ?

ok, uwierzyłem, spalanie 3.0i=4.5i,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej rzekłbym:

Spalanie 4.4i = 1.1 x 3.0i na trasie.

Spalanie 4.4i = 1.3 x 3.0i w mieście, ale to zależne jest od nogi, ja cisne mocno i mam 14.5 srednio co jest dobrym wynikiem na tryb mieszany.

 

Mowa o silnikach w E60 oczywiście. Poprzednie V8 spalały z tego co mi wiadomo średnio 2-3l wiecej.

Opublikowano

nie będę ukrywał że 7er (po lifcie) też jest w zainteresowaniu ale na drugim miejscu.Bardziej by pasowała do stania w korkach,większy komfort,więcej dodatków umilających czas w aucie

hej

Opublikowano
Raczej rzekłbym:

Spalanie 4.4i = 1.1 x 3.0i na trasie.

Spalanie 4.4i = 1.3 x 3.0i w mieście, ale to zależne jest od nogi, ja cisne mocno i mam 14.5 srednio co jest dobrym wynikiem na tryb mieszany.

 

Mowa o silnikach w E60 oczywiście. Poprzednie V8 spalały z tego co mi wiadomo średnio 2-3l wiecej.

 

do października 2004 były montowane M54 a później N52, więc z tego mogą też wynikac pewne różnice

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po lifcie cudów nie ma, chociaż zależy jak na to patrzysz. Osobiscie znam kilka różnic, np.

- tempomat aktywny sam zatrzymuje sie i rusza, u mnie po zejsciu do pewnej predkosci ja musze przejac kierownice i hamulec,

- mozesz w koncu odtwarzac mp3, moze blahostka, ale tragedia jest fakt ze np. pod ipoda trzeba kupic przejsciowke za 2k pln o ktorej nikt nie wie, czy bedzie dzialac dobrze w modelu przed liftem, ogolnie zapomnij o mp3 bo nie ma takiej opcji przed liftem,

- jest noktowizor, na nasze drogi jak jeździsz duzo nocą po wsiach genialna sprawa,

- idrive lepiej wyglada :D

 

No i silniki troche mocniejsze, ale też palą więcej. Sylwetka jest duzo przyjemniejsza, ale osobiscie mam ciągle wahania. Raz mi sie podoba bardziej przed liftem, a jak sie napatrze na niego to wole po :)

Opublikowano
Kup motocykl BMW. I w korkach stać nie będziesz. Majstersztyki prawdziwe, świetne osiągi, a desing jedyny w swoim rodzaju przy każdym modelu - to jest BMW
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

po lifcie poprawiono zawias,idrive.

Patrzyłem na mobile są czarne ale mało jest z jasnym środkiem.Zima pzeleci na zabawie w szukanie auta.

hej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wydaje mi się, że przesiadka z 530d na 745i np nie da Ci odczywalnej różnicy w osiągach (ze względu na masę 7ki) a to jest przecież głównym Twoim założeniem. Jak by nie patrzeć 545i a tym bardziej 550i to już powalające osiągi połączone jednak ciągle z wyśmienitym komfortem.
Opublikowano
Hej,

 

Tora odpowiem ci pewnie najdokladniej na twoje watpliwosci, jako ...........

 

Pozdrawiam

 

kolego chyba Ciebie fantazja ułańska poniosła że 4.5 pali tyle co 3.0 :)

3.0i w mieście nawet w korkach nie pali 16 benzyny, chyba ze non stop gaz hamulec gaz, ale to w przy takiej jeździe twoja wciągnie 20 albo więcej, pewnie ze te 3-4 litry to dla wielu wlasnie żadna róznica, ale ci w zasadzie o spalaniu się nie rozipsują bo nie wiedzą ile palą ich maszynki,

 

jeszcze na trasie zgodze sie ze wyniki mogą być zbliżone,

 

zresztą posługując sie tym tokiem myslenia, 2.0 pali co 3.0 a 3.0 pali nawet więcej niż 4.5 a 4.5 pali więcej niż M5, i tak w koło komina,

i tak okaże się ze M5 pali mniej niż 2.0, wałkowany temat na forum okrutnie,

ale pomimo wszystko uważam, że ten tówj silniczek jest super do e60, i niech sobie pali te 15 - 16 czy tam 13, napewno zabawa jest przednia,

 

 

Ok, skoro twierdzisz ze pisze bdzury, to napisz mi prosze ile ci pali twoje e39 3,0 w benzynie po miescie. Jestem ciekaw twoich propozycji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zdecydowanie 745i/750i to nie wyścigówka, czuć tą masę na każdym kroku. Już kiedyś o tym pisałem. Pocisnąć można i maksymalna wygoda jest, ALE zapomnij o ściganiu się czy szybkich manewrach pomiędzy samochodami. Te 5 metrów i ponad 2 tony sie czuje.

 

tora --> co zmieniono dokładnie w zawieszeniu? gdziś czytałem na stronie z usa że zmienili edc dodając adaptacyjne zawieszenie (twardość dostraja się do dziur po jakich jedziesz). Przed liftem jest tylko EDC i Dynamic Drive, robią robote i na prawde mogę polecic DD do E65, bo bez niego strasznie kołysze przy większych manewrach. A EDC (ustawienie komfort) bez DD - tego sobie nie wyobrażam.

Opublikowano

Ok, skoro twierdzisz ze pisze bdzury, to napisz mi prosze ile ci pali twoje e39 3,0 w benzynie po miescie. Jestem ciekaw twoich propozycji.

 

ja nie pisze ze bzdury, tylko ze troche przesadziłeś,

moja na mojej wsi pali gdzieś 12 - 13, przy normalnej jeździe,

na trasce 120 - 140 km/h 8 - 9 litrów,

przy mojej jeździe w koło komina na mojej wsi, pali mi 11 - 12 benzyny,

tylko że ja mam manual,

na gazowni wypala mi silnik cyklonu jakieś 13 - 14 literów, ale to już nikogo zapewne nie interesuje,

bo to profanacja :)

 

BZQ i nie odbieraj mnie źle bo ja nie mam ochoty się z nikim tutaj kłucić o takie pierdoły,

 

ps. co do stylu jazdy, ja już nie preferuje techniki "zawsze pierwszy"

po za tym 3.0i nie pozwala na takie akcje, za slaby, muł jakis taki

Opublikowano
Po lifcie cudów nie ma,

- jest noktowizor, na nasze drogi jak jeździsz duzo nocą po wsiach genialna sprawa,

 

hahaha

a celownik przeziernikowy i granatnik tez jest ?

:P

Opublikowano (edytowane)
Wydaje mi się, że przesiadka z 530d na 745i np nie da Ci odczywalnej różnicy w osiągach (ze względu na masę 7ki) a to jest przecież głównym Twoim założeniem. Jak by nie patrzeć 545i a tym bardziej 550i to już powalające osiągi połączone jednak ciągle z wyśmienitym komfortem.

to jest właśnie dyskusja na temat warto czy nie i prosze innych kolegów zejść z tematu ile pali 530 a szczególnie w E39

hej

Zodiac fajnie że piszesz z pozycji właściciela 7 bo Twoje informacje są dla mnie bardzo pomocne

Rzeznik masz 550 napisz coś od siebie

Edytowane przez tora
  • Moderatorzy
Opublikowano

Niezłe herezje 3.0 jedzie prawie tak jak 545? Sorry, ale wolnossące 3 litry jest kiepskie, A przy predkościa autostradowych nie ma ciągu. W połaczeniu z automatem to wogóle lipa. 3.0 jest ok w trójce z manualem.

Zresztą wystarczy popatrzeć na wykresy mocy i momentu

http://www.e60.net/information/options/engines/

Zresztą V8 ma wykres jak dieslu w dużo szerszym zakresie obrotów

 

Jeżdże teraz mniej i przy zmianie auta rozpatruję duzy silnik benzynowy.

 

Jeździłem każdym z tych silników i frajda z jazdy jest. następująca:

1 miejsce 550i

2. 535d

3 530d

4 530i

Wszystkie były w połaczeniu z automatyczną skrzynią.

PS.

Jeździł ktoś 335i? Ewentalnie 535i ta jest dostępna w USA.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rzeźnik --> tego nie wiem, ale w wersjach zbrojonych bardzo mozliwe :P

 

Off topic. Ostatnio rodzinka ogladala testy z kałaszami, bo akurat coś mieli do zalatwienia w tym hangarze w ktorym testują 7mki zbrojone (pracują teraz nad jakimś nowym tajnym BMW, chyba F07, jakieś van+kombi z tego co mowili). Fajnie wyglądało auto po ostrzelaniu. Testów z panzerfaustem niestety nie widzieli :P ale podobno też wytrzymuje :D

 

Niestety waży 4 tony i jest dostępne tylko z silnikiem 6.0. Szkoda :)

 

[edit]

Tu widac jak dziala night vision (podczerwien), mozna ocenic czy sie komus przyda czy nie:

http://pl.youtube.com/watch?v=qYKrvfj4-Aw

 

A tutaj wersja z reklamowki :)

http://pl.youtube.com/watch?v=WW5BAzKXNMs

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.