Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hej mam autko bmw x5 e 70( 2007 30,) , prowadzę warsztat samochodowy, ale mój komputer nie obsługuje e 70, zbliża mi sie wymiana klocków hamulcowych. I stąd mój problem- czy jak wymienie u siebie na warsztacie klocki to czy istnieje możliwośc skasowania kontrolki od klocków? Chciałabym ominąć serwis z wiadomych przyczyn , czy znasz sposód kasowania błedu?

pozdrawiam

Daria

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Przepraszam to jest żart??? Pani ma warsztat samochodowy, chce naprawiać we własnym zakresie samochód bez minimum wiedzy???

Gratulacje ...

Proszę podać ludziom namiar na Pani warsztat...

Pozdrawiam

Darek

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

 

zbliża mi się 1. wymiana klocków hamulcowych w moim BMW X5, (na gwarancji, zakupiony w u dealera BMW w Niemczech). Kilka dni temu dzwoniłem do jednego z ASO BMW w Poznaniu i dowiedziałem się, że oni gorąco sugerują wymianę klocków jednocześnie z tarczami!

 

W związku z tym mam 3 pytania

- czy wystarczy tylko wymiana klocków, czy rzeczywiście ma to krytyczne znaczenie aby wymienić klocki z tarczami?

- czy można zażyczyć sobie w ASO wymianę tylko klocków (bez ryzyka utraty gwarancji)?

- czy wymiana klocków w nieautoryzowanym serwisie BMW będzie wiązała się z ryzykiem utraty gwarancji.

 

Z góry dziękuję za odpowiedź

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli nie masz żadnych problemów przy hamowaniu typu drgania kierownicy to możesz wymienić same klocki. Ważna jest też tzw minimalna grubość tarcz. W E46 info o tym znajduje się na piaście, może w E70 jest podobnie?

A tak z ciekawości- czym ASO argumentowało potrzebę wymiany także tarcz? Przebieg? Zgłaszałeś jakieś problemy?

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Argument -

 

"ze względów bezpieczeństwa sugerujemy wymianę tarcz i klocków jednocześnie, inaczej może pojawić się ryzyko suboptymalnego (?) działania układu hamulcowego"

 

Nic nie drga przy hamowaniu - jedyny powód planowanej wymiany klocków to wskazania komputera.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Suboptymalne- he, mądrze brzmi ;)

Jeśli tarcze nie biją i nie są za cienkie to ja bym nie wymieniał- ale to jest moja opinia.

W E46 wymieniałem tarcze razem z klockami po 60 tys. bo mi biły.

pozdrawiam

Paweł

  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

mi również zbliża sie termin wymiany klocków i stad pytanie

czy kupować tylko orginalne klocki hamulcowe czy ktoś stosował jakieś dobre zamienniki?( jeżeli tak to jakiej firmy polecacie - może nawet lepsze od orginału ?)

pozdr

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
witam po wymianie czujnika klocków hamulcowych kontrolka powinna sama zgasnąć,gdyby jednak dalej świeciła należy odłączyć minusową klemę od akumulatora i po chwili przyłączyć
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
witam po wymianie czujnika klocków hamulcowych kontrolka powinna sama zgasnąć,gdyby jednak dalej świeciła należy odłączyć minusową klemę od akumulatora i po chwili przyłączyć

 

 

Tak jak napisał przedmówca. Kontrolka sama powinna zgasnąć gdy komputer przeanalizuje system. Czujnik klocków działa na zasadzie przerwania obwodu, gdy obwód jest zamknięty komputer nie pokazuje błędu, gdy czujni przetrze się to obwód jest przerwany i zaświeca się kontrolka. Po zmianie czujnika na nowy błąd znika

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam,

 

zbliża mi się 1. wymiana klocków hamulcowych w moim BMW X5, (na gwarancji, zakupiony w u dealera BMW w Niemczech). Kilka dni temu dzwoniłem do jednego z ASO BMW w Poznaniu i dowiedziałem się, że oni gorąco sugerują wymianę klocków jednocześnie z tarczami!

 

W związku z tym mam 3 pytania

- czy wystarczy tylko wymiana klocków, czy rzeczywiście ma to krytyczne znaczenie aby wymienić klocki z tarczami?

- czy można zażyczyć sobie w ASO wymianę tylko klocków (bez ryzyka utraty gwarancji)?

- czy wymiana klocków w nieautoryzowanym serwisie BMW będzie wiązała się z ryzykiem utraty gwarancji.

 

Z góry dziękuję za odpowiedź

 

 

#1 Klocki wymienia się według wskazań klucza, natomiast tarcze ze względu na odczytany stan poniżej minimum lub bicie. Jeżeli tarcze są na krawędzi minimalnego zużycia to się je wymienia.

#2 Oczywiście, że tak. Dlaczego masz utracić gwarancję skoro najlepszym przykładem jest wymiana np. przy pakiecie BSI np. Ult. w którym są do wymiany klocki wg. wskazań, ale tarcze muszą być bardzo blisko miniumum.

#3 zgodnie z GVO tak :D

  • 8 lat później...
Opublikowano
Witam szybkie pytanie czy do wymiany klockow tyl w e 70 2008 rok otrzeba kompa by cofnac tloczki czy mozna zrobic bez kompa?? przy okazji wymiana tarcz i ciegien recznego

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.