Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie, sprawa jest poważna. Autko po wymianie sond, bo był błąd na kompie, że były uszkodzone, krokowiec sprawny, czujnik położenia przepustnicy sprawny, przepływomierz też, błędów nie ma, więc trybu awaryjnego też nie, a mimo to dymi i jeździ jak czołg i czasem obroty na biegu jałowym falują. Podejrzewam właśnie remont, a dokładniej pierścienie lub/i uszczelniacze zaworów, gdyż jak otworzę korek wlewu oleju podczas pracy silnika, to obroty spadają i strasznie falują, a silnik chodzi jakby mu padła całkiem jedna świeca tak, że prawie gaśnie, ale nie gaśnie tylko się tak męczy. Jak zamknę korek z powrotem, to oczywiście pracuje normalnie, tzn utrzymują się pozostałe objawy. Dodam, że w oleju czuć benzynę dość mocno i go ubywa tak 0,5l na 10tys km. W sumie myśląc o remoncie, zrobiłbym wszystko, nawet łańcuszek rozrządu, ale boję się kosztów. Nie wiecie ile to będzie kosztować maksymalnie? Szukałem coś tutaj o remontach M43, ale nie ma. I tak się cieszę, że silnik przynajmniej chodzi bez korka oleju :D
Opublikowano
Po pierwse odkręcanie korka oleju podczas pracy to głupota, a objawy tego będą właśnie takie jak u ciebie i to jest normalne. Po drugie to na jakim kompie byłeś, jeśli u jakiegoś mechaniora to różnie to może być z tymi błędami. Ja bym ci radził podjechać na ASO. Po trzecie 0,5l na 10tyś km to wartość normalna, tyle silnik może wziąść oleju. Po czwarte, powinieneś szukać przyczyny właśnie w tej benzynie w oleju.
Opublikowano
Diagnozę sam sobie robię. Może to i głupota, ale w moim drugim aucie pt Renault Clio II po odkręceniu korka oleju nic się nie dzieje z obrotami, ani drgną, a zapewniam, że nie bierze ani kropli oleju po 10 tys km. W benzyniakach oleju nie powinno ubywać bo niby z jakiej racji (no chyba że się go wlało za dużo)? Palony olej niszczy katalizator i sondy, bo się źle spala i dlatego kopci.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

0.5l/10000km to żadne zużycie bo mieści się w widełkach na bagnecie, a to czy silnik powinien brać olej czy nie to już inna sprawa. Nie brał by gdyby go w sliniku nie było, a że jest i służy np. do smarowania gładzi w cylindrach to siłą faktu musi się przepalać w jakiś tam ilościach. Co do korka wlewu i falowania obrotów to też było juz 100x na forum, to żadna diagnoza.

 

Pozdro.

Opublikowano

316 to nie Clio, róże silniki różna konstrukcja, w twoim obroty po odkręceniu korka będą falować. Ciekawe czy dałbyś głowę uciąć za tę kroplę, bo ja nie. A bierze napewno, mniej albo więcej ale bierze (i 0,5l Na 100km to naprawdę normalna ilość). W benzyniakach będzie ubywać oleju, z takiej samej racji jak w ropniakach, a że masz w Clio silnik 1,4 to napwno minej bedzie ubywać oleju niż w 1,9.

PS. Te 1,4 to moje własne widzimisię ale najczestsze w Clio zakupionych w Polsce :)

Opublikowano
No moje to też 1,4 :D W każdym razie nie chodzi tylko o Clio, znajomi mają VW, Renówki, Ople, Fordy i nie bierze im nic oleju. Już na zdrowy rozum, olej nie jest paliwem, po to są pierścienie i uszczelniacze, aby ciśnienie gazów zostało wykorzystane, a olej wrócił do miski. Oczywiście że macie rację że po każdym ruchu tłoka olej zostaje na ściance cylindra i musi się spalić, ale to są za każdym razem maleńkie ilości, a u mnie w E46 olej znika wyraźnie na bagnecie (nie wiem ile dokładnie to jest litrów, ale po 10 tys km 1/4 paska na bagnecie znika) no i kopci przede wszystkim, cała rura wydechowa jest osmolona i mogę ją sobie czyścić i ciągle pokrywa się nową sadzą. Z tym korkiem chodzi mi o to, że pierścienie lub też zawory mają takie przedmuchy, że ciśnienie i ta benzyna przedostają się do miski olejowej. Dałbym do remontu silnik i byłby spokój, tylko ile to może kosztować?
Opublikowano
Dobra, dzięki za pomoc. Znalazłem sobie parę postów odnośnie korka oleju. Mieliście rację, przepraszam :duh: Pojadę na stację diagnostyczną i tam mi zmierzą kompresję jak Bozia przykazała i wtedy będę wszystko wiedział. Prosiłbym jednak, aby ktoś mi tylko powiedział ile może kosztować taki solidny remoncik tego silnika (tak w razie W :roll2: )
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego dlaczego tak się ekscytujesz remontem tego silnika ?? !!

Z tego co piszesz ubywa Ci mniej niz 0,5l oleju na 10000 km, wiec to jest fakt pomijalny. Zdiagnozuj auto w dobrym warsztacie a potem na podstawie faktów podejmij decyzję co działać dalej i czy w ogóle należy robić remont.

Opublikowano
Bo wiem, że taka operacja sprawia, że silnik jest jak nowy i gotowy na kolejne setki tysięcy kilometrów :D Tak zrobię i potem wrócę tu, żeby opisać co jest grane ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.