Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
przeżywacie to jakby to było pare stów różnicy...

 

Hmm... czego w takim razie jeździsz klekotem, a nie np. M5/540i? Pewno dlatego, że "ropa" tania... Założę się, że kupujesz w dodatku opał chrzczony H2SO4, a rżniesz kozaka :nana:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

przed wymiana w trasie silnik zimny spalanie okolo 50l/100km

po wymianie norma czyli 17l/100km

 

jak silnik jest nie dogrzany to ma "ssanie" i pali dożo więcej

 

właściciele 750 wiedza dokładnie ile auto pali przez pierwszy kilometr:)

Opublikowano
[...]jak silnik jest nie dogrzany to ma "ssanie" i pali dożo więcej

 

Jak zwał tak zwał... Silnik chodzi wtedy w każdym bądź razie jak sprawny podczas pierwszego kilometra, czy dwóch, czyli dawkowanie paliwa jest nieadekwatne do takiej jak podczas normalnej jazdy

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Thenygoos po pierwsze to z tego co piszesz to kozaczenie polega na kupowaniu tanio częsci, a lanie do baku co wlezie i nie ważne za ile.Co z tego że kupuje sie duże motory i w benzynie jak nie ma tym gdzie jeździć i większość takich auto nie jest eksploatowana w 100%.A jak cos walnie to później płacz, bo części kosztują, juz od nie jednego słyszałem taka gatke.Jakby tak każdy kozak miał kase to kupowałby nowe sztuki, a nie kilkiu letnie klety.Pozdrawiam
Opublikowano
Thenygoos po pierwsze to z tego co piszesz to kozaczenie polega na kupowaniu tanio częsci, a lanie do baku co wlezie i nie ważne za ile.Co z tego że kupuje sie duże motory i w benzynie jak nie ma tym gdzie jeździć i większość takich auto nie jest eksploatowana w 100%.A jak cos walnie to później płacz, bo części kosztują, juz od nie jednego słyszałem taka gatke.Jakby tak każdy kozak miał kase to kupowałby nowe sztuki, a nie kilkiu letnie klety.Pozdrawiam

 

Nie pojąłeś tu czegoś, ale to nieważne... Każdemu może się zdarzyć... To co napisałem do Ciebie miało takie przesłanie, że zagrałeś kogoś komu nie zależy na tym ile inwestuje w auto, a jednak wszedłeś w klekota. Nie sądzę, że powaliły Cię na nogi jego osiągi, a zaważyły względy ekonomiki użytkowania. A z tego co napisałem o oleju opałowym odbarwianym H2SO4 to nie ma się co śmiać: znam przypadki, że gość kupuje nowe auto w salonie za ponad 150 tys. PLN, po czym, aby było takiej tankuje opałem...

Mam nadzieję, że nie obraziłeś się, bo wcale nie chodziło mi o to, aby Cię obrazić...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Można wsadzać kase w auto,jeżeli sie wie za co płaci.Lubie jak w samochodzie wszystko cyka.Dobrze piszesz o kolesiu i mu podobnych co kupuja BMW albo jakies inne marki na pokaz, a poźniej oszczędzają. Kupujesz od takiego samochód i płacz, bo od groma rzeczy do zrobienia. A nasi mechanicy to złote rączki i wymienia Tobie pół samochodu zanim dojda co i jak!W sumie w 530d jest czym jechac, a czy takie oszczedne jest to bym nie powiedział, zreszta na forum ludzi pisza ile palą.Spoko nie strzelam focha, w końcu forum jest po to, żeby kazdy mógł wyrazic swoje zdanie.
Opublikowano
[...]Spoko nie strzelam focha, w końcu forum jest po to, żeby kazdy mógł wyrazic swoje zdanie.

 

No to OK :cool2:. Jednocześnie uważam, że gdybyś miał 530i to koszty utrzymania byłyby wyższe... A odnośnie części to nie jestem fanatykiem stosowania wyłącznie części oryginalnych: potrafię wyważyć kiedy jest to jedyna ewentualność, a kiedy można sobie odpuścić i zakupić - nazwijmy to ładnie - część alternatywną... Jednocześnie jak kupuję takowe, to nie takie produkowane w bramie obok sklepu, a powszechnie znanych i szanujących się producentów... Uważam również, że zanim coś się kupi to dobrze jest się rozejrzeć w kilku miejscach, bo można się wprowadzić w depresje :mrgreen:.

Kupowałem kiedyś bagażnik do siebie... Gość na Allegro zażyczył sobie 399 PLN za oryginalny, ale używany w dodatku niekompletny, wymagający nakładów rzędu 200 PLN, a ja kupiłem oryginalny nówkę za jedyne 400 PLN (w sklepie BMW 550 PLN).

 

pzdr

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
te cwaniaki:P to może pokaże ktoś ten termostat za 30zł?

 

To zależy czy masz kpl z obudową, czy sam termostat... U mnie w M52TU występuje razem z obudową i kosztował mnie ok. 127 PLN (detal ok. 170 PLN) - marka WAHLER

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Ceny które ja podałem dotyczą kompletnych termostatów z obudowami - oryginalnych z ASO.

Ma to kilaka pozytywów :

- gwarancja 2 lata

- nowe uszczelki/ringi

- nowe obudowy bez wyrobionych widełek !!

 

W moim przypadku termostat okazał się ok , a właśnie widełki puściły.

 

Jak będę chciał zaoszczędzić 100 zł to zmieniam samochód i tyle.

 

I jeszcze jedno , teraz silnik osiąga temperaturę po 2 - 3 km

 

Pozdro

zibi

BYŁO w kolejności:

318,320, M3, 735AHG, 730, 525TDS, 725TDS, 740

JEST : 530D Touring

Opublikowano
Ceny które ja podałem dotyczą kompletnych termostatów z obudowami - oryginalnych z ASO.

Ma to kilaka pozytywów :

- gwarancja 2 lata

- nowe uszczelki/ringi

- nowe obudowy bez wyrobionych widełek !!

 

W moim przypadku termostat okazał się ok , a właśnie widełki puściły.

 

Jak będę chciał zaoszczędzić 100 zł to zmieniam samochód i tyle.

 

I jeszcze jedno , teraz silnik osiąga temperaturę po 2 - 3 km

 

Pozdro

 

Wow, jesli 3.0d lapie temp po 2-3 km to chyba jednak musze sie zasanowic nad termostatami, choc nie wiem czy ten glowny ruszac, ASO go wymienialo ehh.

 

A mozesz powiedziec jak jedziesz te 2-3 km ? lagodnie, czy moze dosc mocno uzywasz gazu, oraz czy webasto tez chodzi ?

 

Rozumie ze te 2-3 km podane sa od odpalenia zimnego silnika i jazdy, bez rozgrzewania 10 min itp ?

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
Jak będę chciał zaoszczędzić 100 zł to zmieniam samochód i tyle.

 

Z Twojej wypowiedzi wynika że np. piastę koła kupisz SKF a nie inną, tańszą choć będziesz wiedział że w środku siedzi łożysko SKF ? No i okej, tylko kogo to właściwie obchodzi? Puki ktoś nie pyta o używane wahacze lub opony, tylko o sprawdzone zamienniki to dlaczego nie?

Coraz bardziej dociera do mnie dlaczego na drodze łapie się "buraka" nawet za niewinność.

Opublikowano

Do " osd "

 

Po odpaleniu chodzi max 1 min - otwarcie bramy elektrycznej.

Jazda spokojna, max 2000 rpm.

 

Tak uczciwie to by trzeba ruszyć po nocy gdzieś na zadupiu i jechać bez korków/świateł i skrzyżowań.

 

Fakt jest faktem że przy starych termostatach rozgrzewanie silnika po spadku temperatury zewnętrznej poniżej 9 stopni trwało ok 10 km - TĄ SAMĄ TRASĄ CO ZWYKLE. Jak temperatura zewnętrzna była powyżej trwało podobnie ok 10 km , ale wskazówka temperatury była stabilna.

zibi

BYŁO w kolejności:

318,320, M3, 735AHG, 730, 525TDS, 725TDS, 740

JEST : 530D Touring

Opublikowano

Do " limited "

 

Mój wybór części wynika z lat doświadczeń i ponad miliona km przejechanych BMW.

Jeden z wielu przykładów.

Swego czasu w E38 w zaprzyjaźnionym i naprawdę dobrym warsztacie zostałem namówiony na wymianę przednich dolnych wahaczy na takie jak oryginał tzn. tej samej firmy. Po 10 tyś km wymiana , w ramach reklamacji na takie same, za następne ileś km to samo. W końcu właściciel firmy wsadził oryginały z ASO i sam nie mógł wyjść z podziwu dlaczego przejechały prawie 90 tyś km i dopiero się sypnęły.

 

W mojej historii z BMW TAKICH przykładów mam WIELE i dlatego dopóty różnica cenowa nie jest x2 kupuję części w ASO , a naprawa w najlepszym warsztacie jaki akurat znam.

 

Co do buractwa to powinienem powiedzieć tak :

 

"Jak jesteś burakiem to już nie musisz go łapać"

 

Ale nie powiem bo szanuję każdego forumowicza , nawet takiego króry nie koniecznie na to zasługuje.

 

Pozdr

zibi

BYŁO w kolejności:

318,320, M3, 735AHG, 730, 525TDS, 725TDS, 740

JEST : 530D Touring

Opublikowano
Mój wybór części wynika z lat doświadczeń i ponad miliona km przejechanych BMW.

 

Gratuluję. Jeżdżę zawodowo ale przez swoje marne 24 lata posiadania prawka, kręciłem się wokoło komina i nie mam doświadczenia.

 

Co do buractwa to powinienem powiedzieć tak :

 

"Jak jesteś burakiem to już nie musisz go łapać"

 

Nie powinieneś nic mówić, nikt nie oczekiwał potwierdzenia a przynajmniej nie ja.

 

Pozdrawiam i życzę dalszych "owocnych" dyskusji.

Opublikowano

I wszystko jasne :lol:

 

limited jak sam się przyznaje jest limitowany czyli ograniczony :wink:

 

Kolego jak masz ochotę za parę groszy mniej kupować części z odrzuconych partii lub chińskie/ukraińskie/rosyjskie itp podróbki z firmową nazwą to je kupuj , ale nie namawiaj do tego innych świadomych użytkowników BMW.

Widać , że nigdy nie byłeś w renomowanej fabryce np. jakichkolwiek części i nie wiesz jak wygląda kontrola jakości i czym różnią się części które ją przeszły od tych które jej nie przeszły, oprócz oczywiście takiego samego wyglądu.

 

Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy

zibi

BYŁO w kolejności:

318,320, M3, 735AHG, 730, 525TDS, 725TDS, 740

JEST : 530D Touring

Opublikowano

U mnie jest tak, że przy takich temperaturach jakie są teraz (ok 0^C) silnik osiąga temperaturę w pionie po przejechaniu ok 6 km, przy obrotach nie przekraczających 2000 obr/min. Na trasie ok 30 km jadąc powiedzmy 100 km/h (troszkę poniżej 2000 obr/min) temperatura trzyma pion, no może jest odchylona o 0,5 mm w lewo albo to tylko złudzenie. Gdy włączę nawiew na 60% mocy i tylko ciepłe powietrze to odchyli się do 2 mm od pionu ale po przejechaniu 2 - 3 km wraca do pionu, albo po redukcji na 4 bieg to wraca szybciej ;)

Zachowanie sprzęgła wiskotycznego nie wskazuje na to aby było uszkodzone, jak jest zimny kręci się ciężko, przy temperaturze w pionie bardzo lekko, nie sprawdzałem jak się zachowuje gdy się temperatura przechyla w prawo bo nie miałem takiej okazji.

Powiedzcie mi czy to normalne zachowanie przy w/w temperaturze:?:

Opublikowano

Witam.

Trochę długo to trwało ale jednak się powiodło.

Zabawa z temperaturą silnika w E46 2.0 150kM wreszcie zakończona.

Zacznę od początku, więc:

Z chwila gdy zaczęły się niskie temperatur tj. spadło poniżej 10 stopni C, silnik się baaardzo długo nagrzewał a co ciekawsze jak już się dogrzał, to przy zmianie stylu jazdy np. 40 km w jednostajnym tempie ok. 2200 (90-110km/h)obr.min, i zwolnieniu lub zatrzymaniu się w korkach temperatura spadała do pierwszej kreski tj. 1/4 wskaźnika.

Recepta mojego mechanika: wymienić termostat główny i ewentualnie termostat EGR ale to trzeba sprawdzić po wymianie głównego. Po wymianie termostatu głównego silnik nadal baaardzo długo się grzał ale jak już złapał temperaturę to tak trzymał bez względu na styl jazdy. Pompa wodna została od razu wykluczona ponieważ nigdy wskazówka nie przeszła bardziej niż pion. Kolejny krok to wymiana termostatu na EGR. Rezultat wyśmienity.

Silnik osiąga temperaturę optymalna tj. wskazówka na pion po około 6-8km, pomimo że ostatnio było jakieś minus 7 stopni C.

Reasumując obydwa termostaty były do wymiany przynajmniej się przekonałem że mechanik nie jest z tych co to od razu pół auta chcą wymienić - fajna sprawa.

Jeśli chodzi o koszty to przedstawiają się następująco:

- termostat główny -115,00zł kompletny z obudową kupiony w serwisie

- termostat EGR - 105,00zł kupiony w serwisie

- 120,00zł robocizna ogółem, (dwie wizyty u mechanika, z podpięciem pod kompa i sprawdzeniem wskaźnika temperatury).

 

Z grzaniem mam już spokój i się cieszę.

P.S.

dzięki za porady i sugestie.

pozdrawiam

meggiel

Opublikowano
Ceny które ja podałem dotyczą kompletnych termostatów z obudowami - oryginalnych z ASO.

Ma to kilaka pozytywów :

- gwarancja 2 lata

- nowe uszczelki/ringi

- nowe obudowy bez wyrobionych widełek !!

 

W moim przypadku termostat okazał się ok , a właśnie widełki puściły.

 

Jak będę chciał zaoszczędzić 100 zł to zmieniam samochód i tyle.

 

I jeszcze jedno , teraz silnik osiąga temperaturę po 2 - 3 km

 

Pozdro

 

Wow, jesli 3.0d lapie temp po 2-3 km to chyba jednak musze sie zasanowic nad termostatami, choc nie wiem czy ten glowny ruszac, ASO go wymienialo ehh.

 

A mozesz powiedziec jak jedziesz te 2-3 km ? lagodnie, czy moze dosc mocno uzywasz gazu, oraz czy webasto tez chodzi ?

 

Rozumie ze te 2-3 km podane sa od odpalenia zimnego silnika i jazdy, bez rozgrzewania 10 min itp ?

 

No możesz się zastanowić nad termostatem.

U mnie jak spadła temperetura do ok.1.2 stopni, temperatura przy spokojnej jezdzie spadala.

Po wymianie termostatu stoi jak drut.....

A co do szybkości grzania.... teraz po odpaleniu auta po 2 dniowym postoju i jezdzie do 2000-2100 obrotow, jazda po płaskim terenie, silnik temperature pracy osiąga po 2,5 km.

 

pozdrawiam

pozdrawiam
Opublikowano

Tu nie chodzi jedynie o ciepło w kabinie czy to , co pokazuje wskaźnik .

Prawidłowo działający termostat ma duży wpływ na spalanie .

Opublikowano
Po koniec tygodnia bede zmienial oba termostaty, zdecydowalem ze oba zeby nie kombinowac 3 razy itd... jak zmienie to napisze jakie wrazenia, aktualnie przy temp jak dzis, czyli nie wlacza sie webasto, delikatna jazda czas nagrzewania to 13-14 km !.
Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

panowie, ja tez mam taki problem z temp. latam 530d 2 lata i zawsze było git (wskaźnik stał w pionie), nagle właśnie bardzo długo sie nagrzewa i przy spokojnej jeździe z pionu zaczyna spadać (oczywiście wymienię termostaty po świętach) ale ponad to zaczyna mi ubywać płyn chłodniczy (około 0,5 L na 1000 km) nie moge zlokalizować wycieku (auto nie kopci, w oleju nie ma pł.chłodniczego, węże nie puchną a po odkręceniu korka od zbiornika z płynem się nic specjalnego nie dzieje). podobno jest jakiś cudowny dodatek do płynu chłodniczego co to po dodaniu go do płynu widać pod lampą UV gdzie jest wyciek. czy ktoś coś o tym słyszał ?

 

bardzo proszę o sugestie. pozdrawiam dwilu

Opublikowano
Witam, mój problem był bardzo podobny, spadała mi temperatura podczas spokojnej jazdy, więc kupiłem oryginalny termostat i go wymieniłem, niestety nie ma żadnego efektu :( , czy może ktoś coś podpowiedzieć gdzie i co dalej szukać?
Opublikowano
Witam, mój problem był bardzo podobny, spadała mi temperatura podczas spokojnej jazdy, więc kupiłem oryginalny termostat i go wymieniłem, niestety nie ma żadnego efektu :( , czy może ktoś coś podpowiedzieć gdzie i co dalej szukać?

 

ktory termostat kupiles? glowny czy egr? u mnie tez nie mogl utrzymac temperatury przy spokojnej jezdzie w trasie. Wymienilem termostat glowny i nic nie pomoglo. Po paru dniach wymienilem termostat egr i natychmiast problem zniknal

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.