Skocz do zawartości

silnik nie trzyma temperatury


tomasz530d

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,silnik sie grzeje wskazówka temperatury ładnie idzie do ''pionu'' ale

na dłuższej trasie wskażnik temperatury silnika opada i powietrze ogrzewające wnętrze samochodu również jest zimniejsze...Czy to niesprawny termostat?? autko mam z Włoch.tam mają inne termostaty?? czy mój sie wykończył i ewentualnie jaki jest koszt nowego termostatu??

Dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam. Mam podobny problem. U mnie wskazówka dochodzi na ok. 2 mm przed pionem - zatrzymuje się, dopiero po dłuższej jeździe wskakuje na pion.

 

Jeśli temp spada podczas jazdy to jest oczywista sprawa, termostat i to ten pod visco - to u kolegi wyżej.

U Ciebie kolego to na 99% termostat EGR, do kupienia w PL tylko BEHR - niedawno wymieniałem - niecałe 140 zeta/15 minut roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Miałem tak jak autor postu.

Powodem był brak termostatu.

Ktoś go wyciął zostawiając tylko zewnętrzny pierścień żeby było szczelnie.

Zamontowałem termostat i jest tak jak powinno.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wskazówka podczas dłuższej jazdy poza miastem była ok. 1 mm na lewo od pierwszej kreski po lewej stronie pionu. W mieście w korkach był pion. Podłączyłem kompa i podczas jazdy w trasie temperatura była ok. 58 stopni, w korkach ok. 73 stopni. Oczywiste się stało, że to częściowo otwarty termostat. Kupiłem nowy, a jeśli chodzi o wymontowany to okazało się, że wyłamany był taki jeden z dwóch plastikowych dinksów, które trzymają blaszkę w odpowiedniej pozycji, co powodowało, że termostat był częściowo otwarty. Jutro zamontuję fotki dla ciekawskich. A najgorsze to to, że odłamany kawałek dinksa powędrował gdzieś w "trasę" z płynem. Teraz po podłączeniu kompa pokazuje 95 stopni.

 

pozdrawiam

 

thenygoos

 

P.S. Ja kupiłem nowy zamiennik bodajże marki WAHLER za 126 PLN, normalna cena detal w IC to ok. 170 PLN.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wskazówka podczas dłuższej jazdy poza miastem była ok. 1 mm na lewo od pierwszej kreski po lewej stronie pionu. W mieście w korkach był pion. Podłączyłem kompa i podczas jazdy w trasie temperatura była ok. 58 stopni, w korkach ok. 73 stopni. Oczywiste się stało, że to częściowo otwarty termostat. Kupiłem nowy, a jeśli chodzi o wymontowany to okazało się, że wyłamany był taki jeden z dwóch plastikowych dinksów, które trzymają blaszkę w odpowiedniej pozycji, co powodowało, że termostat był częściowo otwarty. Jutro zamontuję fotki dla ciekawskich. A najgorsze to to, że odłamany kawałek dinksa powędrował gdzieś w "trasę" z płynem. Teraz po podłączeniu kompa pokazuje 95 stopni.

 

pozdrawiam

 

thenygoos

 

P.S. Ja kupiłem nowy zamiennik bodajże marki WAHLER za 126 PLN, normalna cena detal w IC to ok. 170 PLN.

dzieki kolego.... czekam na fotki..pozdro dla wszystkich za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo, oto fotki:

 

http://images23.fotosik.pl/276/bc17d99f03a24e76med.jpg

 

http://images29.fotosik.pl/277/5f32be4b66eb96b9med.jpg

 

http://images47.fotosik.pl/13/ff4c0a2959372021med.jpg

 

A tak nawiasem mówiąc dziwię się, że taką sztywną sprężynę trzymają takie delikatne plastikowe wichajstry...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem.U mnie wskazuwka stoi pod skosem w lewa strone jak jezdze normalnie; a jak dam buta to staje pionowo na wskazniku, zwolnie tryb jazdy i znowu opada.Czy to normalne czy powinna stac na srodku wskaznika pionowo?

 

Powinna być pionowo. Jak nie trzyma temp to termostat "główny", jak się dłuugo zagrzewa to termostat EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Oczywiście mam taki sam problem , czyli jak było cieplej wszystko oki temp w pionie, teraz jak jest poniżej 10st temp rośnie do pionu ale w miesci ena trasie jak wciskam to rośnie czasem jest w pionie jak jade szybciej to spada.

Rozumiem że do wymiany mam główny termostat.

Znalazłem na allegro za 149zl

http://allegro.pl/item451427026_termostat_bmw_e46_e_46_e39_e_39_e38_x5_3_0d_nowy.html

tylko poradźcie mi czy sam go wymienię i gdzie mam go szukać w silniku (3,0d). Ponadto jak najlepiej odpowietrzyć układ po wymianie termostatu czy może sam sie odpowietrza??

www.wulkanizacja-bydgoszcz.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Problem podobny. Ostatnio wymieniłem główny termostat ponieważ autko e46 dosc dlugo sie grzalo. To znaczy w ostatnim czasie gdy temp. spadla do okolo 10stopni, z niebieskiego pola schodzilo szybko tak po przejechaniu okolo 4km. Potem w miare wskazowka podnosila sie do pierwszej bialej kreski tzn. 1/4 wskaznika i tak pozniej juz baaardzo powoli ruszala do pionu. Dodam jeszcze ze po wlaczeniu nawiewu tak na 22,5 stopnia temp. silnika stawala w miejscu.

Wymienilem termostat na oryginalny okolo 115,00zl. Stary termostat byl w jednym miejscu przytarty i ponoc miala byc jego wada ze sie nie przymykal bo po osiagnieciu temp. na pion czasem podczas jazdy spadala temperatura.

Zdziwilem sie po wymianie ze auto wcale sie szybciej nie grzeje co prawda temp. podczas jazdy nie spada i utrzymuje sie w pionie jesli sie juz rozgrzeje, ale mam pytanie:

W jakim okresie czasu/ile km nalezy przejechac zeby silnik osiagnal swoja optymalna temperature tzn wskazowka na pion.

 

pozdrawiam

meggiel.

 

P.S.

tak z innej beczki przeczytalem w jakim sinnym temacie odnosnie temp. silnika ze jednemu z posiadaczy bmw wzrasta moc silnika tzn. auto dostaje kopa dopiero przy okolo 2000 or. na minute to dobrze czy zle bo przyznam sie ze mam tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... u mnie ok. 4 km, ale to zależy od kilku czynników: temp. na zewnątrz, stylu jazdy, tego, czy a jeśli tak to jak jest nastawiony klimatronic (nawiew ciepłego powietrza "odbiera" ciepło z małego obiegu układu chłodzenia, przez co większa ilość płynu musie się nagrzać)...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

 

P.S. Kiedys jak miałem Civic'a robiłem dla ciekawości eksperyment: przy mrozach jak jeździłem w włączonym na maksa ogrzewaniem, to jeszcze pod pracą wskazówka nie dochodziła do normy (mam ok. 5 km, praktycznie bez korków, 2 skrzyżowania ze światłami tylko)... Jak natomiast nie miałem włączonego ogrzewania, to nagrzany był po ok. 3 km...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powracając do tematu to mam do pracy około 12km. Bez korków i w większości drogi do pracy jest w miarę pusto na drodze, bez skrzyżowań itp. - boczna droga dolotowa do miasta. Auto tak jak pisałem po około 3km jazdy z prędkością około 70-80km/h schodzi z niebieskiego pola. Potem już nie jest tak różowo i do pierwszej kreski tzn 1/4 wskaźnika trzeba poczekać następnych 6-7km. Jestem po wymianie termostatu głównego na nowy oryginalny i pytam czy tak ma być czy powinienem jeszcze coś wymienić. Nie do końca rozumiem termostat EGR może ktoś na forum mnie oświeci.

Podkreślam że w gdy dojeżdżam do pracy tj. po około 12km i 3-4 przystankach w ostatniej fazie dojazdu przejście dla pieszych pod szkołą i dwa skrzyżowania wskazówka ma już pion i tak już pozostaje. Wcześniej gdy jechałem dalej niz do pracy temp. spadała podczas jazdy. Po wymianie termostatu tego już nie ma ale zastanawiam się czy auto ma az tak długo osiągac optymalną temperaturę. Mechanik wymieniając mi termostat powiedział ze te silniki tak mają i nie ma się co dziwić jeśli nie webasta czy cos takiego. Silnik 2,0 150KM. Jesli ma ktoś jakąś sugestię to proszę o pomoc .

pozdrawiam

meggiel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca rozumiem termostat EGR może ktoś na forum mnie oświeci.

 

Ja miałem zepsuty (czytaj otwarty na stałe ) co objawiało się długim dochodzeniem do optymalnej temperatury. Termostat ten reguluje chłodzeniem spalin spalin które przez zawór EGR wracają do silnika.

 

2.0D mają termostat EGR, nr. 8 na rysunku. Do dostania BEHR za niecałe 120 zeta, gdzieś widziałem też VERNET, wymiana 15 minut wraz z odpowietrzaniem. Ja kupiłem w IC jakiś miesiąc temu ale teraz chyba nie mają na stanie, pewnie w servisie będą mieli.

 

Zobacz: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX71&mospid=47664&btnr=11_2105&hg=11&fg=35

 

Mechanik wymieniając mi termostat powiedział ze te silniki tak mają i nie ma się co dziwić jeśli nie webasta czy cos takiego.

 

Zmień mechanika na takiego który ma pojęcie o beemkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje "limited" za wyjaśnienie sprawy EGR. Dodam tylko, że jestem świeżym użytkownikiem (kierowcą) BMW, i wyczytałem na tym forum gdzie są dobrzy mechanicy i tam też pojechałem z pełnym zaufaniem. Ale widzę, że nie ma reguły i chyba muszę poszukać kogoś bardziej profesjonalnego z Krakowa i okolic.

A tak na marginesie znajdzie się może ktoś kto mógłby się ze mną spotkać z okolic Krakowa, kogo mógłbym zapytać o kilka rzeczy, które moim zdaniem są do remontu. Chciałbym się w tych rzeczach upewnić zanim pojadę do mechanika i może bez potrzeby mi powymienia jakieś części o których mu powiem a później czywiście mnie odpowiednio skasuje.

Rozumiem że taka nazwijmy konsultacja będzie odpłatna ale sądzę, że i tak tańsza od przeglądu ASO pewnie też rzetelniejsza jeśli to będzie jakiś GURU.

 

pozdrawiam

meggiel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się w tych rzeczach upewnić zanim pojadę do mechanika i może bez potrzeby mi powymienia jakieś części o których mu powiem a później czywiście mnie odpowiednio skasuje

 

Pytaj kolegów, znajomych gdzie naprawiają swoje auta i co sądzą o swoich mechanikach.

Może uda Ci się trafić na dobrego, który nie będzie naciągał a jednocześnie będzie rzetelny. Są tacy i nieraz dłubią gdzieś w byle garażykach..... unikaj warsztatów gdzie szef chodzi w czystych ciuchach z czystymi rączkami a robotę robią jego pracownicy / uczniowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo tzn.jak było ciepło temperatura była w pionie szybko teraz jak już chłodniej nawet dobrze nie wychyla się za niebieskie pole.Jak jade do pracy ok.5 km nigdy nie mam pionu jak po mieście trochę podeptam łapie pion,ale po chwili spada.Dziś byłem u mechaniora mówi ,ze termostat i na poniedziałek jestem umówiony zobaczymy jak będzie po naprawie.Czy przy wymianie termostatu ucieknie płyn chłodniczy??czy jest potrzeba spuszczania?bo miesiąc temu wymieniałem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]Rozumiem że taka nazwijmy konsultacja będzie odpłatna

 

No jak się okaże, że któryś z Kolegów po pomocy w takim zakresie zażąda od Ciebie kasy, to ja się stąd wypisuje... Zapodaj temat na forum i na pewno Koledzy z okolic Krakowa Ci pomogą...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazówka od temperatury powinna stać cały czas pionowo - ani trochę w lewo ani w prawo.

Mimo ze silnik duży i dużo w nim oleju, nagrzewa się szybko, myślę, że średnio po ok. 4-5 km powinna stać już pionowo.

 

Wymiana termostatu nie trwa długo - w TDSie, ale kilka rzeczy trzeba zdjąć żeby to wymienić. Płyn wycieknie ale tylko trochę. Warto przy okazji wymienić pompę wody. I przeczyścić wisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.