Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam ręczną skrzynie biegów. 520i - z maja 98'. Mam dość mokro pod skrzynią, ale nie kapie na jezdnie. Podejrzewam , że mogę mieć zbyt niski stan i czy dolać olej czy wymienić. Problem polega na tym, że nie widzę nigdzie na skrzyni naklejki, a wg BMW ( w ASO też pytałem) tylko na jej podstawie można dobrać olej. Co mam zrobić jesli nie ma naklejki a stan będzie za niski, ktoś z Was to przerabiał?
Opublikowano

Naklejka jest z boku skrzyni od strony pasażera, w przód auta w stosunku do korka poziomu oleju i dosyć wysoko. Przetrzyj szmatą całą te okolice może znajdziesz. Są dwa rodzaje olejów w manualach: albo ATF(taki jak w automatach) albo MTF LT-1. Jeżeli nie ma naklejki to spróbuj rozpoznać olej jaki masz organoleptycznie. ATF jest rzadki i ma kolor czerwonawo-bursztynowy. A MTF to olej przekładniowy, gęstszy i śmierdzi podobnie jak Hipol. Do MTF jest dobry syntetyk 75W90 Valvoline do przekładni i dyfrów.

Jak już nic nie pomoże i dalej nie bedziesz wiedział co jest zalane to ja bym zrobił tak:

zalej skrzynie typowym syntetykiem przekładniowym jak już wspomniałem np. Valvoline i przejedz się troche jak biegi bedą ciężko wchodzić to wtedy zlej i zalej ATF. Skrzyni po paru kilometrach na pewno nic sie nie stanie. Poszukaj dobrze naklejki, najlepiej z kanału. Orginalny MTF LT-1 w ASO kosztuje 80zeta za litr, wchodzi 1,1

Opublikowano
Naklejka jest z boku skrzyni od strony pasażera, w przód auta w stosunku do korka poziomu oleju i dosyć wysoko. Przetrzyj szmatą całą te okolice może znajdziesz. Są dwa rodzaje olejów w manualach: albo ATF(taki jak w automatach) albo MTF LT-1. Jeżeli nie ma naklejki to spróbuj rozpoznać olej jaki masz organoleptycznie. ATF jest rzadki i ma kolor czerwonawo-bursztynowy. A MTF to olej przekładniowy, gęstszy i śmierdzi podobnie jak Hipol. Do MTF jest dobry syntetyk 75W90 Valvoline do przekładni i dyfrów.

U mnie jest właśnie MTF ale pisze na naklejce aby nie wymieniać, z tego co wyczytałem to nie ma zamiennika na rynku i trzeba dokupić w ASO.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wielkie dzięki za odp, jednak znalazlem naklejke, mam MFT LT1, brakuje ok 2 cm od korka wiec kupie i doleje, bo inaczej to bym musiał wymienic uszczelniacz a to zapewne demontaz skrzyni itd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.