Skocz do zawartości

kolektor wydechowy+wydech-eisenmann,supersprint,sebring+chip


karolass

Rekomendowane odpowiedzi

witam forumowiczów, zaczynam myslec powaznie o modyfikacjach jakie umiescilem w temacie, czyli zmienic w moim 523i 170ps 1998r z grudnia:

 

1a. kolektor wydechowy tzw "barany"

2a . najlepiej kompletny wydech supersprinta bądź sebringa czy eisenmanna, nie żaden basowy remus tylko ss badz seb..

3a. chip tuning znaczy sie jakis dobry program pod kątem przeróbek wzrostu mocy i momentu wiadomo, zestroic to wszystko jak sie nalezy itd.

 

pytania jakie mnie nurtują:

 

1b. kolektorów wydechowych ta technix przewaznie i innych na eBay-u jest troche, jedne piszą ze pasuja od 95.08mies. do 98 a w drugim od 99-00, w jeszcze innym od 96-do 98.09 ;/ to w co ja mam uwzglednic moją bunie jak jest z 98.12 ? no i co do tych kolektorów to jedne są za 665zł a inne za 1134 a jeszcze inne za 1468zł ;/ itd....

 

oto link

http://search.stores.ebay.pl/bmw-e39_T-umiki-sportowe_W0QQdfspZ1QQsacatZ44204QQsofpZ4

 

2b. kompletny wydech supersprint bądź sebring czy eisenmann tylko i wyłącznie, najlepiej kompletny... ponizej to nie kompletny ale nie wiem nawet gdzie znalezc kompletne wydechy tych marek, moze ktos sie orientuje gdzie co i jak, podesle jakies linki ceny itd....

 

tutaj jest np. http://cgi.ebay.pl/Sebring-EDELSTAHL-Auspuff-2x95x75mm-BMW-5er-E39-NEU_W0QQitemZ120026276136QQihZ002QQcategoryZ44206QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

 

3b. no i wiadomo na koniec do tego wszystkiego jesli warto to jeszcze jakis programik do nowych osiągow wozu ;).....

 

PROSZE O WYPOWIEDZI PODPOWIEDZI LINKI, tylko nie chcialbym czytaz rzeczy typu... co ty koles robisz z bmw to limuzyna albo co seryjne to seryjne itd, ja o tym wiem lepiej niz niektorym sie wydaje a wiochy tu nie chce robic tylko lekki profesjonalny na profesjonalnych markach tuning zwiazany z przyrostem mocy i momentu a nie aerodynamiki w pojeździe i wirtualnych koni..... czekam na posty i dzieki z góry wszystkim....mam nadzieje ze temat sie troche bedzie ciagnal i sensownie a do jakiegos konsensusu wkoncu dojdę ;) a i wiem tez ze 540 moze lepiej kupic ale nie o tym teraz ;).... poza tym po takich modyfikacjach bedzie mysle jednak mniejsze wiele spalanie niz w 540, poza tym dobrze zrobione takie modyfikacje pozwalają miec wyjatkowe 523 ;) no i przywiazanie do auta.... robie je pod siebie wiec rozwazam wszystkie mozliwosci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

1. Najlepiej sprawdz na realoem jaki model dokladnie silnika masz po numerze VIN i sprawa bedzie prosta;)

 

2.Kompletne wydechy mozesz zamowic np u producenta;) Albo w jakims profesjonalnym zakladzie zajmujacym sie tuningiem

 

3. Strojenie to poszukaj w swoim rejonie oddzialu vtech-a, chiptronika lub jakiegos dynosoftu lub innej znanej firmy i na bank Ci to porzadnie zestroja.

 

Jak na moje oczko to wzrost mocy kolo 30-40 koni jest jak najbardziej mozliwy ale koszta beda spore, sam kompletny uklad supersprinta z 5 tys, chipowanie 1500zl + barany kolo 1000zl + montaz jakies 200-300, ale radosc z przerobienia wlasnego autka i dowalenie n jakiejs 528i lub 530i, jest nie do opisania :D

No i dzwiek eisenmanna.........

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dokładnie ;) 528 juz mają ciezko na mniejszych kołach z mniejszymi oporami i z pusciutkim bagaznikiem :P, poza tym 523 ma szybciej dostepny max moment obr i to go czyni równie szybkim ;) ale mniejsza o to.... co fakt to fakt ze koszta są spore, najbardziej własnie nurtuje mnie ten kompletny wydech, ciezko jest u nas z tym, mieszkam jakies 60km od Łodzi i szczerze mowiac u nas nie ma nic takiego a w Łodzi za bardzo nie orientuje sie gdzie mogą miec dostep do takich akcesoriow profesjonalnych jak kompletne wydechy eisenmanna sebringa czy supersprinta, wiec ogolnie jesli są takie firmy czy warsztaty konkretne co nie olewają klijentow i mają faktycznie dojscia to bardzo bym prosil o namiary badz stronki internetowe czy cos ;) zabieram sie za szukanie itd, napewno cos dorzuce dzisiaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.eisenmann-sportauspuff.ov3.de/home.htm

 

na tej stronce wpisalem e39 i moj model....

 

otrzymałem:

BMW - 5er (E39)

520i - 530i (110 kW - 170 kW) LimousineArtikel Endrohr Durchmesser Bestellnr. Preis

ESD für Serienheckschürze 2x ø 76 mm B5232.00760 708,05 € Details

ESD für M-Technik-Heckschürze 2x ø 76 mm B5232.09760 731,85 € Details

ESD für Serienheckschürze 2x ø 83 mm B5232.00831 743,75 € Details

ESD für M-Technik-Heckschürze 2x ø 83 mm B5232.09831 767,55 € Details

ESD für Serienheckschürze 4x ø 76 mm B5232.02320 1.130,50 € Details

ESD für M-Technik-Heckschürze 4x ø 76 mm B5232.02420 1.368,50 € Details

 

na oficjalnej niemieckiej stronie eisenmanna wpisalem model e39 i miescila sie w przedziale 520i-530i limousine wiadomo, wyskoczyly takie propozycje, m-technik raczej odpada bo to chyba chodzi o ta wersje z m-technikiem itd wiec te propozycje typu Serienheckschurze wchodza w gre w mym przypadku... raczej dwururowe nie 4 poniewaz te 4 to kosmiczna cena, poza tym w 523i to nie te same 4 rurowe wydechy co w np m5.... tak wiec chyba nie warto, najpredzej ta oferta 2x 83mm za 743 eurosy... mamy tam w Details plik z PDF-a w ktorym jest opisany caly montaz wraz ze zdjeciami, po niemiecku rzecz jasna ;/ i jak wiemy jest to tylko wydech końcowy... no ale gdzie reszta to juz nie mam pojecia .............

 

na angielskiej stronie znalazlem ten sam wydeszek za 590 funtów... są tez dzwieki z brzmienia z niektorych załączone... ;] http://www.eisenmann.co.uk/application.shtml

 

albo na amerykanskiej stronce to: tu juz cena 1296 eurosów ;/ 2x83mm

http://www.ind-distribution.com/detail.php?model=129&make=44&part=1

Edytowane przez karolass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie myślałeś nad założeniem kolektora ssącego z 2.5m50(192km)?Głowica w 2.5 m50 jest taka sama jak w 2.5m52(170km),czy 2.8m52,chyba,że masz m52TU.Tu masz opisane jak to wszystko założyć,przypatrz się na jedno zdjęcie gdzie leżą obok siebie dwa kolektory,zobacz jaka jest różnica w wielkości kanałów:

http://www.bmw-syndikat.de/bmw-syndikat/archiv/ansaugbruecke/

A tu wykres z hamowni podwoziowej po wymianie kolektora ssącego z 2.5m50

http://img427.imageshack.us/my.php?image=po8885v5wd.gif

Zdjęcie porównawcze kolektora z 2.5,2.8 m52(u góry) i kolektora z 2.5 m50 na dole.

http://www.bmw-syndikat.de/bmw-syndikat/archiv/ansaugbruecke/voerbereitung/vorber033.JPG

Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie myslalem troche nad tym, wrzucilem kiedys temat o tym, tylko szczerze mowiac to jesli chodzi o kolektory to nie sa az takie drogie w porownaniu do wydechow.... fakt ze ten z m50 dostaniemy duzo taniej, ale ogolnie mowiac nie wiem jak sie za to zabrac co jest do wymiany dokladnie gdzie taki dobry kolektorek od m50 dostac i czy tylko wymiana i juz luz czy jeszcze zestrajanie z tym jakies związane, ktos cos wczesniej w tamtym temacie pisał ale jak dla mnie troche nie jasno ;) wrzucilem temat bo oprócz tego ze ogolnikowo chcialbym sie zorientowac to jeszcze mam nadzieje ze troche mi co nie co wytlumacza ludzie bo nie jestem dobry w mechanice i tego typu zmianach co nie znaczy ze nie moge sie za nie zabrać w przyszlosci ;) a co do kolektorka to widac ze są szersze kanały zdecydowanie fakt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że sama wymiana tylko i wyłącznie kolektora nic nie da :( kolego ja jestem z Łodzi w ciagu paru dni może uda misie dowiedzieć czegoś konkretnego bo niesttey czasu brak :( to napisze tutaj albo na priv czy u nas lub okolicahc robią cos takiego i jak to ma sie cenowo i jakościowo. Wiem na bank że pod warszawą jest taka firma co zajmuje sie tuningiem BMw i robi miedzy innymi uklady wydechowe tez, w necie znalazlem filmik jak zrobili swapa do E30 silniczek 3.0i z e46, zmieniony został ukłąd wydechowy zestrojony komp i inne. Ogólnie pomysł który zamierzasz wcielić w życie ciekawy, choć mało opłacalny pod względem proporcji nakłdów pieniężnych i przyrostu mocy...ale nie o to chodzi, tylko jak wspomniałes, jesli masz czas i kasę i do tego jestes pasjonatem to po wykonaniu możesz mieć autko być może jedne z niewielu w polsce a napewno wyjatkowe, tylko trzeba zadbac o to aby przed modyfikacjami sprawdzic stan techniczny. Nie wiem jak z układem hamulcowym, przy zwiekszonej mocy należałoby się upewnic czy ten dotychczasowy z 523i twojego bedzie w 100% niezadowny, ale sadze ze tak bo przeciez nie uturbiasz autka i nie dajesz mu mocy plus 100 HP :mrgreen: pozdrawiam, chociaz ja osobiscie kupilbym mocniejsze seryjne autko, ale wiem miało nie być takich komentarzy, zycze powodzenia i jak cos dam znac zapytam i dam na priv lub tutaj jak z tym ukladem u nas w wojewodztwie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wporzadku ;] w takim razie czekam na kontakt, a z ukladem hamulcowym powinno byc ok ;) przyrost 40 koni albo nawet niech by bylo 50 to nie jest to chyba az znowu taki strzał dla hamulcy tak jak mowisz to nie turbo ;) hamulce sa bardzo dobre i mysle ze po tych modyfikacjach jesli juz to mozna by sie pokusic o conajwyzej jakies malutkie zmiany.... ale nie o tym teraz, fakt ze ceny są kolosalne z tymi wydechami ale popytaj byc moze da sie zrobic troche taniej co nie oznacza oczywiscie tanio... kazde tego typu firmowe modyfikacje łączą sie z pewnymi kosztami, ale tak jak mowie... wole takie mody w 523 poniewaz nie stac by mnie bylo na jazde pare lat 540, tam spalanie jest napewno wieksze niz po modach w 523 o ktorych tu mowa ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiadomo, ale ja mowie ogolnie ze spalanie to podstawowa rzecz codziennosc na którą juz mnie nie stac, tak więc wole porobic takie rzeczy uzbierac i zrobic to dobrze miec przyrost mocy zadowalający mnie nizeli 540 na ktora napewno mnie nie stac w utrzymaniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że sama wymiana tylko i wyłącznie kolektora nic nie da :( kolego ja jestem z Łodzi w ciagu paru dni może uda misie dowiedzieć czegoś konkretnego bo niesttey czasu brak :( to napisze tutaj albo na priv czy u nas lub okolicahc robią cos takiego i jak to ma sie cenowo i jakościowo. Wiem na bank że pod warszawą jest taka firma co zajmuje sie tuningiem BMw i robi miedzy innymi uklady wydechowe tez, w necie znalazlem filmik jak zrobili swapa do E30 silniczek 3.0i z e46, zmieniony został ukłąd wydechowy zestrojony komp i inne. Ogólnie pomysł który zamierzasz wcielić w życie ciekawy, choć mało opłacalny pod względem proporcji nakłdów pieniężnych i przyrostu mocy...ale nie o to chodzi, tylko jak wspomniałes, jesli masz czas i kasę i do tego jestes pasjonatem to po wykonaniu możesz mieć autko być może jedne z niewielu w polsce a napewno wyjatkowe, tylko trzeba zadbac o to aby przed modyfikacjami sprawdzic stan techniczny. Nie wiem jak z układem hamulcowym, przy zwiekszonej mocy należałoby się upewnic czy ten dotychczasowy z 523i twojego bedzie w 100% niezadowny, ale sadze ze tak bo przeciez nie uturbiasz autka i nie dajesz mu mocy plus 100 HP :mrgreen: pozdrawiam, chociaz ja osobiscie kupilbym mocniejsze seryjne autko, ale wiem miało nie być takich komentarzy, zycze powodzenia i jak cos dam znac zapytam i dam na priv lub tutaj jak z tym ukladem u nas w wojewodztwie

Masz na to dowody,że zmiana kolektora i przepustnicy nic nie da?

Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytaj ze zrozumieniem, zmiana samego kolektora nic nie da tak napisałem czy inaczej może?? pozatym trzeba to zestroic jeszcze

Ok,czytam ze zrozumieniem,ale na czym opierasz swoją wiedzę?Zakładałeś kiedyś taki kolektor,byłeś na hamowni i wykonywałeś pomiar mocy?

Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nie zakładałem takowego kolektora,ale wiem dobrze że jak robili to u kumpla w warsztacie to oprocz kolektora został zmieniony dolot i uklad wydechowy i cos elektronicznie dostrojopne zostało. Z tego co rozmawiałem z gościem ktory to robił, sama wymiana kolektora nie dałaby nic albo neriwiele, sam pomysl, operacja w sumie niedroga kolektor kosztuje ok 250-400zł powiedzmy...i nikt tego nie robi w silnikach m52 2,5 litra, to daje do myslenia, skoro najtanszy sposob podwyzszenia mocy to jest niby a jednak niewiel osob po niego sięga. Na forum również była poruszana ta kwestia, poszukaj i chyba z wielu chetnych nikt tego w końcu nie zrobił, albo zrobił ale się nie pochwalił...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem się o tego typu przeróbkę w 523i na innym forum. Dowiedziałem się, że w m52b25 z podwójnym vanosem kolektora dolotowego nie ma sensu wymieniac na ten z m50, bo kanały dolotowe już są szersze niż w zwykłym m52b25 z pojedynczym vanosem. Właśnie tym wytłumaczono mi moc wyższą niż nominalna w moim samochodzie. :) Kolektory wydechowe również zamierzałem wymienic na (3-1)x2, najlepiej supersprinta, ale doszedłem do wniosku, że w samochodzie używanym na co dzień chyba jednak nie ma sensu nic zmieniac, a do zabawy sprawic sobie drugi wózek. W naszych silnikach blok silnika jest aluminiowy, ale tuleje cylindrów są żeliwne, także podatnośc na przeróbki jest nieco wyższa niż w zwykłym m52 (a na pewno w moim silniku, który jest z 2000 roku). Nawet dogrzebaliśmy się do gotowych p&p zestawów kompresorowych celujących w moc 280 koni. ;)

 

http://www.streetracing.pl/forum/M52B25-dziwny-wykres-mocy-t58237.html tutaj krótka dyskusja na podobny temat. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz auto z 12.1998 to masz silnik M52TU z dwoma vanosami, czterema sondami lambda( szły od 09.1998 do 10.2000). Czyli jeśli szukasz jakiś zestawów to szukaj 99-00. Myśle że modyfikacje o których mówisz nie dadzą więcej niż 15 koni. Ja osobiście wolałbym dołożyć te pare tysi i kupić 530i + fajny wydech końcowy nadal niezawodne R6 koszty podobne a jazda dużo lepsza no i auto po lifcie. Aha 523 wcale nie ma wcześniej momentu obrotowego :nienie: . To jest tak:

523i z poj. vanosem czyli do 09.99 - 245Nm przy 3950

523i z podwójnym vanosem od. 09.99 -245Nm przy 3500

528i analogicznie tylko 280 Nm

Jeżeli twierdzisz że 528 mają problemy z twoją 523 to po prostu może goście nie dociskają do końca :mrgreen: . Jeżdziłem sporo 523, mam 528 i różnica jest ogromna jak np. m-dzy 520 a 523.

czyli całe 23 konie i 35Nmnie wiem czy tyle wyciśniesz z kompletnego wydechu, o 530i (231KM i 300Nm)już nie wspomne :twisted2: .A jeżeli liczysz na 50 KM z wydechu i strojenia to jesteś niepoprawnym optymistą :wink: . Życze powodzenia i daj znać jak już coś zrobisz - najlepiej wykres z hamowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogolnie rzecz biorąc wcale tu magii nie wypisuje, a czesci o ktorych mowa nie kosztują dwa złote a takze byle jakie nie są i napewno dadzą wiecej kolego niz uwazasz, zreszta mysle ze nie takie cuda robili ;) a co do 528 to wielkiej roznicy nie widze jak sie bujam z nimi ;) ... mają dziwną mine ze 523 tak daje rade, mam zdrowy silniczek i jestem zadowolony z tego auta, ale wiadomo apetyt rosnie w miare jedzenia, a jezdzilem dwoma 528, co prawda nie moimi ale jezdzilem, i troszeczke innaczej to jezdzi ale powiem szczerze ze wole moje ;) osiagi strasznie zblizone a pali napewno mniej..... ale to jest tylko moje zdanie ;) i nie zmienie go niezaleznie od tego co kto powie bo juz doswiadczylem swego i wiecej mi nie potrzeba ;) a tak na boku to zapraszam do mnie, z chęcią jakis mały wyscig zorganizuje zeby zobaczyc tą super roznice ;) co jak co ale roznica miedzy 520 a 523 jednak jest zupelnie inna :lol: mniejsza o to, bez sensu sie kłocic albo wymieniac zdania na ten temat....

 

a mowisz ze 540 V8 jest bardziej zawodne niz np 530 R6?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.