Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, wiem że takie posty są raczej nielubiane i bywają ignorowane, ale spróbuję.

Noszę się z zamiarem nabycia E-38 i byłoby to moje pierwsze BMW. Obecnie posiadam 1987 MB 126SEC i 2007 Camry 3.5 SE. W mojej głowie zrodził się pomysł pozbycia się obu na rzecz E-38. Chciałbym połączyć "duszę" SEC-a funkcjonalność Camry.

Po przejściach z Mercedesem (21 jahre alt) wybrałem rocznik E-38 na 1999-2001, z możliwymi ustępstwami jako że jeździ nie rocznik a samochód.

I tu zasadnicza część postu, jak kupować na co zwracać uwagę, typowe kosztowne usterki itp, itd. Silnik to na 95% benzyna czy 4.4 czy 5l to raczej kwestia stanu pojazdu.

Jako, że wiem, że wśród użytkowników zawsze znajdą się pasjonaci znający każdą śrubkę swego samochodu liczę, że ktoś taki mi odpowie.

A może historia z cyklu "Moje przejścia z kupnem E-38"?

Dziękuję z góry

Opublikowano

Mialem kiedys W126. W moim subiektywnym odczuciu E38 to godny nastepca tego samochodu.

 

A na co zwracac uwage - przede wszystkim na oryginalnosc i bezwypadkowosc. Zadbane i prawidlowo serwisowane E38 nie powinno sprawiac problemow nawet przy stosunkowo duzych przebiegach.

Z typowych usterek, to raczej drobiazgi - glownie gasnace pixele na wyswietlaczu 'pod zegarami', ale troche cierpliwosci (ewentualnie wizyta w warsztacie, ktory takie rzeczy naprawia) i mozna ten problem rozwiazac.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Hej,

 

unikaj wszystkich "tuningów" - jak pojazd ma spoilery, mega-felgi, progi, niestandardowe audio - to 99/100 jeździł nim wariat, którego nie było stać na taki samochód. Więc zero dodatków poza fabrycznymi.

 

Jak ma LPG - nie kupuj, będzie masakra.

 

Jak ma zawieszenie "utwardzane" S-EDC - dobrze sprawdź bo jak jest stuknięte to jest to spory koszt - 8-12 000PLN.

 

Dobrze sprawdź liste opcji - ludzie mówią że mają 'pełną opcje' jak mają klimę + welur. 99/100 opisów "pełan opcja" / "wersja rządowa" to fikcja.

 

Jak masz diengi, to bym juz tylko rozważał wersję po lifcie z ekranem 16:9.

 

Najważniejsze - posłuchać silnika - powinien być ledwo słyszalny, pracować równo.

 

Pixele - rocznik 99+ raczej powinien je mieć, jak nie ma to standardowa usterka, nowe zegary to jakieś 1500 i problem z głowy.

 

Szyby mają numery seryjne - sprawdź czy wszystkie są identyczne

 

Reszta to raczej takie standardowe rzeczy jak z każdym samochodem....

 

No i weź 750 - większa szansa że jest w dobrym stanie i większa szansa że jeździł ktoś normalny. Nie będziesz żałować.

 

K.

www.specops.pl
Opublikowano
Szukaj jak koledzy radzą zadbanego egzemplarza a czy silnik będzie miał 3,5 4,4 5,4 to kwestia poboczna każdy da dużo frajdy chyba że niżej podstawa żebby ładnie chodził bo co Ci po 5,4 które stoi w serwisie najlpeiej bez ytunignu i od gościa co widać że go stac a nie biedaka co kupił E-38 bo są dosyć tanie a zakup a utrzymanie to dwie rózne kwestie
Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano
Hej,

 

unikaj wszystkich "tuningów" - jak pojazd ma spoilery, mega-felgi, progi, niestandardowe audio - to 99/100 jeździł nim wariat, którego nie było stać na taki samochód. Więc zero dodatków poza fabrycznymi.

 

Dokładnie tak! Dodał bym tylko jeszcze; nie kupuj auta od ABSa...

Opublikowano
w Niemczech też nie ma już rewelacji no i niestety doliczą Ci 13.6% od ceny rynkowej dodatkowej opłaty co nie jest przyjemne :?
Opublikowano
Lekko offtopic. Czy wogole jest popyt na e38? Czy kolega "bofff" to rodzynek? Czy model z poczatku produkcji jest w ogole "sprzedawalny"? Jaki to typ charakterologiczny/profil spoleczny potencjalnego nabywcy interesuje sie autem tych rozmiarow, parszywej ekonomii, o wieku nie wspomne? Jakie sa realne ceny transakcyjne (1994, benz. 3.0, aut., 280tys) vs ceny np na allegro? Prosilbym o jakies bardzo realistyczne (nie zyczeniowe!) opinie. Co kilka miesiecy (z reguly jak zobacze jakies dane nt ekonomii wspolczesnego diesla, albo test zderzeniowy malego nowoczesnego auta) sklaniam sie do sprzedazy mojej swinki... :doh:
Opublikowano

:twisted2: to chyba mnie zaczepiają...

Dlaczego E-38? Bo uważam, że samochód ma piękną (może ponadczasową linię), ma styl i oferuje wszystkie przyjemności (wygoda, bezpieczeństwo, moc), a ekonomikę stawiam na dalszym miejscu. Jedyne co mnie powstrzymuje to trudność znalezienia "niezawodnego", będącego w dobrej kondycji egzemplarza.

Po drugie to jednak wybór: nowy tracący 20% wartości rocznie czy 7er mający to samo taniej + styl i tracący 5-10%?

 

Co do starszych egzemplarzy to nie wiem, ja jednak chcę bardziej nowoczesny, klasyka(?) już miałem...

 

Trochę mnie zmartwiliście z tymi Niemcami, po przejrzeniu wstępnym ofert z Polski nic nie znalazłem. A ceny? 35-40 tys PLN w Niemczech za ładnie wyglądające E-38 po ostatnim facelift. W Polsce drożej

Opublikowano
Czy model z poczatku produkcji jest w ogole "sprzedawalny"? Jaki to typ charakterologiczny/profil spoleczny potencjalnego nabywcy interesuje sie autem tych rozmiarow, parszywej ekonomii, o wieku nie wspomne?

Roczniki 94-95 z przebiegami przekraczającymi 300 tys. i z liczbą właścicieli porównywalną z liczbą klientów obsługiwanych w sobotni wieczór przez atrakcyjną prostytutkę można sprzedać za kilka, maksymalnie kilkanaście tysięcy złotych. Myślę, że łatwiej jest takie auto rozebrać i oddać w częściach.

Co do klienteli, to zwykle interesują się takimi autami łyse dresy, którym na dodatek bozia pożałowała wzrostu i którym za przerywnik myślowy służy słowo na k. Wiem coś na ten temat, bo nie tak dawno próbowałem sprzedać moją zadbaną E32 z końca 93 roku. Po kilku wizytach takich właśnie "klientów" podjechała któregoś popołudnia pod mój dom stara piątka E39, z której wypełzło trzech takich z metra ciętych "gości", którzy nie dość, że głośno przeklinali, to jeszcze wyglądali tak, jak by każdy z nich od tygodnia srał w gacie w nie wytrząsał, tak nisko wisiały im spodnie w kroku, to wtedy powiedziałem sobie, że moja 740ka jest za ładna na to, żeby takie towarzystwo bezcześciło piękną, jasną skórę jej siedzeń i...będę ją trzymał do końca...

Opublikowano

1. Bo ma skórę na desce rozdzielczej

2. Bo ma więcej opcji niż najnowszy samochód na rynku do 150 000 PLN+

3. Bo w środku są 3 nieżywe krowy

4. Bo ma V12

5. Bo ma 12 świec

5. Bo do baku wchodzi benzyna za 400 PLN

6. Bo ma lepsze odejście spod świateł niż każdy nowy samochód do 150 000 PLN+

7. Bo jest szybszy od W220 S500

8. Bo ma usztywniane zawieszenie

9. Bo ma napęd na tył

10. Bo najmniejsze koła zalecane przez producenta to 235

11. Bo ma telefon, taki normalny z prawdziwą słuchawką

12. Bo ma drugi telefon z tyłu

13. Bo zapłon jest automatyczny

14. Bo jadąc 250 można prowadzić konwersacje nie krzycząc

15. Bo można jechać 250

16. Bo jadąc 250 wydaje się ze jedziesz 150

17. Jadąc 150 wydaje się że jedziesz 60

18. Bo nie mieści się na normalnym parkingu

19. Bo takim samym jeździ prezydent

20. Bo bagażnik jest automatyczny na pilota

21. Jest nawigacja - wbudowana - więc nie przyklejasz telefonu do szyby jak pojeb

22. Bo szyby są podwójne i nie parują

23. Bo lusterka się ściemniają

24. Bo Mondeo chciało wyprzedzić a nie mogło

25. Bo na serwisie BMW wpuszczają przed kolejką

 

To tak w skrócie.

 

;-)

www.specops.pl
Opublikowano
1. Bo ma skórę na desce rozdzielczej

2. Bo ma więcej opcji niż najnowszy samochód na rynku do 150 000 PLN+

3. Bo w środku są 3 nieżywe krowy

4. Bo ma V12

5. Bo ma 12 świec

5. Bo do baku wchodzi benzyna za 400 PLN

6. Bo ma lepsze odejście spod świateł niż każdy nowy samochód do 150 000 PLN+

7. Bo jest szybszy od W220 S500

8. Bo ma usztywniane zawieszenie

9. Bo ma napęd na tył

10. Bo najmniejsze koła zalecane przez producenta to 235

11. Bo ma telefon, taki normalny z prawdziwą słuchawką

12. Bo ma drugi telefon z tyłu

13. Bo zapłon jest automatyczny

14. Bo jadąc 250 można prowadzić konwersacje nie krzycząc

15. Bo można jechać 250

16. Bo jadąc 250 wydaje się ze jedziesz 150

17. Jadąc 150 wydaje się że jedziesz 60

18. Bo nie mieści się na normalnym parkingu

19. Bo takim samym jeździ prezydent

20. Bo bagażnik jest automatyczny na pilota

21. Jest nawigacja - wbudowana - więc nie przyklejasz telefonu do szyby jak [bAD]

22. Bo szyby są podwójne i nie parują

23. Bo lusterka się ściemniają

24. Bo Mondeo chciało wyprzedzić a nie mogło

25. Bo na serwisie BMW wpuszczają przed kolejką

 

To tak w skrócie.

 

;-)

 

:cool2:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

1. Bo ma skórę na desce rozdzielczej

2. Bo ma więcej opcji niż najnowszy samochód na rynku do 150 000 PLN+

3. Bo w środku są 3 nieżywe krowy

4. Bo ma V12

5. Bo ma 12 świec

5. Bo do baku wchodzi benzyna za 400 PLN

6. Bo ma lepsze odejście spod świateł niż każdy nowy samochód do 150 000 PLN+

7. Bo jest szybszy od W220 S500

8. Bo ma usztywniane zawieszenie

9. Bo ma napęd na tył

10. Bo najmniejsze koła zalecane przez producenta to 235

11. Bo ma telefon, taki normalny z prawdziwą słuchawką

12. Bo ma drugi telefon z tyłu

13. Bo zapłon jest automatyczny

14. Bo jadąc 250 można prowadzić konwersacje nie krzycząc

15. Bo można jechać 250

16. Bo jadąc 250 wydaje się ze jedziesz 150

17. Jadąc 150 wydaje się że jedziesz 60

18. Bo nie mieści się na normalnym parkingu

19. Bo takim samym jeździ prezydent

20. Bo bagażnik jest automatyczny na pilota

21. Jest nawigacja - wbudowana - więc nie przyklejasz telefonu do szyby jak [bAD]

22. Bo szyby są podwójne i nie parują

23. Bo lusterka się ściemniają

24. Bo Mondeo chciało wyprzedzić a nie mogło

25. Bo na serwisie BMW wpuszczają przed kolejką

 

To tak w skrócie.

 

:cool2:

Opublikowano

21. Jest nawigacja - wbudowana - więc nie przyklejasz telefonu do szyby jak [bAD]

 

Ja tam mam E32 bez nawigacji i nie przyklejam nigdy do szyby bo w BMW jest drewno koło drążka zmiany biegów które (przy automacie) idealnie się do tego nadaje.

Poza tym nie każda E38 ma nawigację... jako przyszły właściciel mam nadzieje takiego auta (E38 750 i żadna inna) pozwolę się zapytać czy mapy które można wgrać do E38 są w miarę dobre? Jakieś porównanie do Automapy 5.0 np lub Autopilota najnowszego?

 

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.