Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Ostatnio padła mi żarówka xenonowa i chciałbym ją wymienić.

Mam lampy po lifcie, soczewkowe samopoziomujące. Z tego co się dowiedziałem występują tu żarówki D2-S.

Nie wiem natomiast jak dojść do tej żarówki, bo pod maską nie ma miejsca nawet na otwarcie dekielka na lampie.

Proszę was o jakieś instrukcje (najlepiej ze zdjęciami) w jaki sposób wymienić tą żarówkę.

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam

Opublikowano

Wymieniłem w końcu ten żarnik - okazało się to bardzo proste.

 

Krótki opis dla zainteresowanych:

- odkręcić i wyjąć kierunkowskaz

- odkręcić 4 śrubki mocujące lampę (2 na pasie przednim, trzecia z tyłu lampy i czwarta z boku - wszystkie odkręcane od góry)

- odpiąć listwę podlampową od błotnika

- chwytając lampę po bokach delikatnie wysunąć do przodu. UWAGA: lampa wysuwa się razem z listą podlampową oraz ze spryskiwaczem, więc nie ciągnąć do oporu!

- teraz można już spokojnie zdjąć denko lampy pod którym jest żarnik

- przekręcić wtyczkę i zdjąć z żarnika

- przekręcić obejmę mocującą żarnik i wyjąć ją razem z żarnikiem

- OSTROŻNIE włożyć nowy żarnik - NIE MOŻNA go zabrudzić!!!

- wykonać wszystkie czynności w odwrotnej kolejności i GOTOWE.

 

Co do samego żarnika - kupiłem OSRAM D2S - 66040, 4300K.

 

Wszyscy piszą, że najlepiej wymienić od razu żarniki w obu lampach, żeby nie było różnicy barwy między starym a nowym. U mnie po wymianie tylko jednego żarnika, nie ma żadnej różnicy...

 

Pozdrawiam!

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mi padł wczoraj żarnik(chyba) . Pokazało się info na konsoli że z prawej z przodu coś nie tak.

 

Dzisiaj spróbuję sprawdzić jaki miałem żarnik bo super mi świeciły światełka.

 

Dzięki za instrukcję, na pewno się przyda ;-)

Opublikowano

Rozumiem, ze w wypadku przepalenia sie zarowki-zarnika po jego wyjeciu widac oznaczenia o jesgo parametrach ( jak na zwyklej zarowce) aby dokupic o takim samym "K"

 

zdjecie moich lamp, po przekreceniu kluczyka unosza sie, wiec rozumiem , ze mam samopoziomujace sie , soczewkowe

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images37.fotosik.pl/17/e2d3da5767bddb1e.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images43.fotosik.pl/17/591c7ef7f8a82c79.jpg

Opublikowano

Od tego miejsca :

 

- teraz można już spokojnie zdjąć denko lampy pod którym jest żarnik

- przekręcić wtyczkę i zdjąć z żarnika

- przekręcić obejmę mocującą żarnik i wyjąć ją razem z żarnikiem

- OSTROŻNIE włożyć nowy żarnik - NIE MOŻNA go zabrudzić!!!

- wykonać wszystkie czynności w odwrotnej kolejności i GOTOWE.

 

:D

 

Z lewej strony (kierowcy) moge otworzyć klapkę bez problemu. Z prawej przeszkadza troche zbiorniczek spryskiwaczy. Ale wszystko bez wyciagania lamp.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Od tego miejsca :

 

- teraz można już spokojnie zdjąć denko lampy pod którym jest żarnik

- przekręcić wtyczkę i zdjąć z żarnika

- przekręcić obejmę mocującą żarnik i wyjąć ją razem z żarnikiem

- OSTROŻNIE włożyć nowy żarnik - NIE MOŻNA go zabrudzić!!!

- wykonać wszystkie czynności w odwrotnej kolejności i GOTOWE.

 

:D

 

Z lewej strony (kierowcy) moge otworzyć klapkę bez problemu. Z prawej przeszkadza troche zbiorniczek spryskiwaczy. Ale wszystko bez wyciagania lamp.

 

Udało mi się dojść do momentu sciągnięcia soczewki pod którą jest żarnik i nie mogłem się do niego dostać. Co tam trzeba zrobić? Jak dostać się do żarnika?

 

Do soczewki dostałem się bez wyciągania lampy!

Opublikowano
Od tego miejsca :

 

- teraz można już spokojnie zdjąć denko lampy pod którym jest żarnik

- przekręcić wtyczkę i zdjąć z żarnika

- przekręcić obejmę mocującą żarnik i wyjąć ją razem z żarnikiem

- OSTROŻNIE włożyć nowy żarnik - NIE MOŻNA go zabrudzić!!!

- wykonać wszystkie czynności w odwrotnej kolejności i GOTOWE.

 

:D

 

Z lewej strony (kierowcy) moge otworzyć klapkę bez problemu. Z prawej przeszkadza troche zbiorniczek spryskiwaczy. Ale wszystko bez wyciagania lamp.

 

Udało mi się dojść do momentu sciągnięcia soczewki pod którą jest żarnik i nie mogłem się do niego dostać. Co tam trzeba zrobić? Jak dostać się do żarnika?

 

Do soczewki dostałem się bez wyciągania lampy!

Nie mów, że chcesz wymienić palnik D2S 'docierając' do niego od przodu lampy? :shock:

Ja tak samo jak M330d mogę wymienić palniki bez wyciągania/luzowania lamp.

Po prostu otwieram i zdejmuję plastikową zaślepkę z tyłu lampy, moim oczom ukazuje się czarny pierścień (dociska palnik do tylnej części lampy), który przekręcam o 1/4 obrotu i zdejmuję go, po czym wyjmuję palnik D2S. Zero filozofii.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

Nie mów, że chcesz wymienić palnik D2S 'docierając' do niego od przodu lampy? :shock:

Ja tak samo jak M330d mogę wymienić palniki bez wyciągania/luzowania lamp.

Po prostu otwieram i zdejmuję plastikową zaślepkę z tyłu lampy, moim oczom ukazuje się czarny pierścień (dociska palnik do tylnej części lampy), który przekręcam o 1/4 obrotu i zdejmuję go, po czym wyjmuję palnik D2S. Zero filozofii.

 

No sorki ale próbowałem od przodu, wydawało się to logiczne w teorii, dopóki samemu nie spóbowałem w praktyce.

Jutro spóbuję od tyłu :lol:

 

A jakie żarniki najlepiej kupić?

Opublikowano

Ohooo o hoooo ale recepty na wymianę żarówek niektórzy mają :) hihi

 

:twisted:

 

 

 

A postojówki... polecam BlueVision Philipsa W5W bez żadnego kombinowania z ledami... bo się błąd świeci.. oczywiście można z tym walczyć, aleeee temat był nie raz wałkowany ;)

 

Pzdr.

Opublikowano
Ohooo o hoooo ale recepty na wymianę żarówek niektórzy mają :) hihi

 

:twisted:

 

 

 

A postojówki... polecam BlueVision Philipsa W5W bez żadnego kombinowania z ledami... bo się błąd świeci.. oczywiście można z tym walczyć, aleeee temat był nie raz wałkowany ;)

 

Pzdr.

 

Dzięki za info. Na Allegro dużo tego i nie wiem ktore wybrać, chciałbym jak nabardziej zblizone do xenonów ktore to mają 4300K

http://www.allegro.pl/item452619379_zarowki_philips_w5w_12v_5w_niebieskie_tuning.html

http://www.allegro.pl/item463741567_philips_bluevision_h1_w5w_xenon_effect_tuning.html

http://www.allegro.pl/item464720794_zarowki_w5w_philips_bluevision_postojowki_hit.html

Opublikowano

na prawde kombinujecie jak konie pod gorke.. wymiana zarowki jest w miare prosta.. jak w kazdym aucie tylko trzeba troche sprytu i czasu bo srednio jest z miejscem ;) najpierw sciaga sie kopule.. ale z tego co pamietam to nie idzie jej wyjac do konca.. dopiero po sciagnieciu tej czarno-czerwonej nasadki z zarowki idzie sciaganc wszystko pozniej wymiana zarowki i odwrotnie w tej samej kolejnosci...

 

Czynnosc trwa koło 10 monut dla mozolnych ;)

 

Wymiana tych zarowek to na prawde proste :) ale wymiana w e65 zarowek od ringow to jest magia dopiero :D zima trzeba zderzak sciagac :D

Opublikowano
Ohooo o hoooo ale recepty na wymianę żarówek niektórzy mają :) hihi

 

:twisted:

 

 

 

A postojówki... polecam BlueVision Philipsa W5W bez żadnego kombinowania z ledami... bo się błąd świeci.. oczywiście można z tym walczyć, aleeee temat był nie raz wałkowany ;)

 

Pzdr.

 

Dzięki za info. Na Allegro dużo tego i nie wiem ktore wybrać, chciałbym jak nabardziej zblizone do xenonów ktore to mają 4300K

http://www.allegro.pl/item452619379_zarowki_philips_w5w_12v_5w_niebieskie_tuning.html

http://www.allegro.pl/item463741567_philips_bluevision_h1_w5w_xenon_effect_tuning.html

http://www.allegro.pl/item464720794_zarowki_w5w_philips_bluevision_postojowki_hit.html

 

Kup te http://www.allegro.pl/item452619379_zarowki_philips_w5w_12v_5w_niebieskie_tuning.html i po sprawie. Mam takie same :) świecą jaśniej niż zwykłe w5w ale do 'xenonu' to im daleko ;). PO PROSTU TAK SIĘ NIE DA :))

pzdr.

Opublikowano

No i panowie wymieniłem. Banalne wręcz.

Ale, niestety nie świeci. Próbowałem żarnik na drugiej lampie i działa, więc przyczyną nie był żarnik .

 

Teraz nie wiem co się stalo. Czy może bezpiecznik?

Opublikowano
żarniki xenonowe należy wymieniać parami jak padnie jeden to i drugi też do wymiany , mi jeszcze nigdy nie padł ale jak co to dlaczego nie kupić np 6000K ??
Opublikowano
żarniki xenonowe należy wymieniać parami jak padnie jeden to i drugi też do wymiany , mi jeszcze nigdy nie padł ale jak co to dlaczego nie kupić np 6000K ??

 

4300K bardziej mi się podoba , i już taki komplet kupiłem.

Poza tym to nie żarnik. Teraz chodzi o to co mogło się stać, że prawy ksenon nie świeci :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.