Skocz do zawartości

oleje silnikowe - o co tu chodzi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zmienialiśmy u kumpla w aucie olej (e46 Compact 2.0d 150KM). Z racji przebiegu (180tyś) kolega postanowił przejść z 5W-40 na 10W-40. Wraz z olejem nastąpiła zmiana filtru.

Niby do tej pory wszystko ok, zauważyliśmy jednak jedną dziwną sprawę (trochę nas to niepokoi). O ile na starym, zużytym oleju z rana, przy rozruchu (6'C na podwórku) lampka smarowania gasła natychmiast, o tyle teraz gaśnie po jakiś 5sek. Dało nam to do myślenia, bo przecież wynika z tego, że przez te pierwsze 5sek silnik pracuje ze słabym smarowaniem - lipa! O co tu chodzi. Znajomy jest trochę wkurzony i żałuje, że przeszedł na 10W, ale jest jednocześnie w kropce - wiadomo nie ma przejścia z 10W na 5W. Zastanawiamy się czy to normalne (ja wcześniej nic takiego nie zaobserwowałem) i co z tym teraz zrobić. Dodam, że stary olej, jak i nowy są tej samej klasy jakości - CF i oba były kupione w tym samym miejscu u dystrybutora, więc miejsce zakupu sprawdzone...

Opublikowano
Niech zmieni na 5w czy nawet na 0w. Ja przeszedłem po kupnie autka z 10w na 0w przy większym przebiegu i wszystko jest jak najbardziej OK.

było:

e30 2,0i touring /e30 1,8i coupe /e30 2,5i sedan / e36 323i coupe / e39 523i sedan / e39 525i

Opublikowano
Kurcze niech jak najszybciej zmieni z powrotem na pelnego syntetyca 5w. Zreszta byly jakies problemy typu pobor duzych ilosci oleju? dlaczego zmienil? ciagle jest jakies dziwne przeswiadczenie ze jak kolo 200tys to trzeba zmienic na gorszy olej. jak zmieniacie olej na gorszy a silnik nie ukazywal zandnych oznak zużycia to mozna powiedziec ze sami skracacie jego czas zycia. A jak ja slysze ze silnik caly czas zyl na syntetycu i wlewa mu sie mineralke i jeszcze tak mowi mechanik to mi sie noz w kieszeni otwiera. a moze mechanicy tez powinni chodzic na jakies doksztalty:)
Opublikowano
No, olej jest ciut gęstszy, więc wolniej się rusza :) Choć jak napisał przedmówca - nie rozumiem jaka była przyczyna zmiany syntetyka na pół-syntetyk. Ja mam 160 tys i zastanawiam się nad przejściem na full - tylko, że poprzedni właściciel sporo na 10W-40 przejeździł - stąd raczej nie będę zmieniał.
Opublikowano
No, olej jest ciut gęstszy, więc wolniej się rusza :) Choć jak napisał przedmówca - nie rozumiem jaka była przyczyna zmiany syntetyka na pół-syntetyk. Ja mam 160 tys i zastanawiam się nad przejściem na full - tylko, że poprzedni właściciel sporo na 10W-40 przejeździł - stąd raczej nie będę zmieniał.

 

dokładnie, oleje 10W są gęściejsze dlatego ich rozprowadzanie po silniku trwa dłużej. Olej 0W jest dopiero w pełni syntetykiem i to on najlepiej się sprawdza przy niższych temperaturach, dzięki lepszej płynności :)

 

Ja mam 18 letniego diesla i leje półsyntetyk mobila. Niestety właścicielka nie miała pojęcia co było wcześniej, dlatego zaryzykowałem, minął rok i żadnych problemów. Turbina lepiej nawet pracuje i ma lepszy dźwięk na tym oleju :D

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano

Tak wygląda silnik co jezdził na oleju mineralnym[640:480]http://images49.fotosik.pl/11/374085a2a8c964b8.jpg' alt='374085a2a8c964b8.jpg'>

 

Może pompa oleju siada albo czujnik ciśnienia oleju morzesz mieć wlany olej 20W50 KONTROLKA POWINNA ZGASNĄĆ ODRAZU Gaśnięcie kontrolki po 5 sek. chyba w zimie przy minus 30 stopniach a nie teraz

Lej taki olej jaki jest przewidziany przez BMW,wszystko jest w instrukcji BMW tego modelu, to nie jest wina oleju że kontrolka gaśnie po 5 sek.[/img]

Opublikowano
180 tys km w nowych silnikach to żadnek przebieg (jeśli ori) więc nie wiem po co to przejście...
ta właściwa beemka gdzieś na mnie czeka...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie kontrolka od oleju świeci rano przez jakieś dwie sekundy.

Ale nie zawsze :jawdrop: Czasem gaśnie natychmiast.

 

A na ciepłym zawsze gaśnie natychmiast.

 

Albo mam czujnik uwalony albo gęsty olej wolniej łapie ciśnienie.

Olej to VALVOLINE MAX LIFE 10W40

Na następną zmianę zaleję 5w

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
To nie wina oleju tak jak pisze darek K, niech sie wypowiedzą Ci którzy mają sprawne auta z zalanym pół syntetykiem lub minerałem. Ja sam mam 10w40 choć nie z własnego wyboru i żadnych dziwnych objawów nie obserwuję.
Opublikowano
Takie oleje zaleca BMW do modeli E36[640:480http://images38.fotosik.pl/12/a118101fc80e3135.jpg' alt='a118101fc80e3135.jpg'>]
Opublikowano
Na początku sorry za 2 wątki, ale miałem jakieś problemy z dodaniem tematu a teraz widzę że są dwa naraz. 10W-40 jest zalecany przez producenta. Kumpel stwierdził, że 200tys przebiegu to dla silnika połowa jego okresu do remontu, więc może warto przejść na gęściejszy. Silnik ani na 5W ani teraz nie bierze grama oleju. Sprawdzaliśmy po 2000km. Wcześniej jak jeszcze było cieplej kontrolka gasła szybko, teraz już trochę gorzej a do zimy przecież jeszcze daleko. Myślał też, że pompa będzie lepiej tłoczyła, no bo przecież olej gęstszy... Sam nie wiem czy zrobił dobrze czy źle, w każdym razie takiego efektu ani on ani ja się nie spodziewaliśmy. Zaznaczam, że silnik w stanie bardzo dobrym. Chcieliśmy lepiej a wyszło... się okaże. Następna wymiana oleju za 8tyś (będzie na nim jeździł do 10tys). Pytanie czy rzeczywiście będzie można bez konsekwencji wrócić do 5W? Czy ktoś to testował u siebie?
Opublikowano
nienaprawiaj tego co niezepsute, wiec po kiego .... (wiesz o co chodzi) zmieniles z polsyntetyk, kumpel tak doradzil???? to teraz masz, nierozumiem polaka, stara sie byc modrzejszy niz ksiazka przewiduje, PO CO ZMIENIAC??? juz mam dosyc odpowiadania na takie posty,
www.auto-optima.pl
Opublikowano
A można spytać jakiej firmy ten tajemniczy 10W-40? :) Moje maleństwo ma własnie 222000 km i od ok. 60 000 jeździ na Mobilu S 10W-40. Ogólnie rewelacja czy lato czy zima... To tyle gwoli przeciwników półsyntetyków :mrgreen:
Opublikowano
no i ja mam pytanko. mam e36 z 260 tys km na liczniku i nie wiem czy lac mineralny czy syntetyk. doradzi mi ktos?

 

Jakbyś przeczytał kilka postów wyżej to byś wiedział, że jeżeli nic się złego nie dzieje, to oleju się nie zmienia.

 

U mnie kontrolka gaśnie praktycznie od razu.

Opublikowano
ja jak kupiłem(dostałem) swoją e36 318i M40 to jezdziła na mineralu,nie wiem jak długo(ale na pewno długo).przepłukałem silnik syntetykiem lotosa i zalałem syntetyk castrola magnatec 5W40 i przez półtora roku(3 wymiany oleju) nic sie nie działo,auto chodziło bez zarzut.a ostatnio po remoncie głowicy(nic nie padło po prostu zmieniałem wałek na sportowy i od razu wszystko porobiłem,uszczelki,uszczelniacze itd.) jezdze na castrolu edge sport 0W40.
///M40pwr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.