Skocz do zawartości

oleje silnikowe - o co tu chodzi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zmienialiśmy u kumpla w aucie olej (e46 Compact 2.0d 150KM). Z racji przebiegu (180tyś) kolega postanowił przejść z 5W-40 na 10W-40. Wraz z olejem nastąpiła zmiana filtru.

Niby do tej pory wszystko ok, zauważyliśmy jednak jedną dziwną sprawę (trochę nas to niepokoi). O ile na starym, zużytym oleju z rana, przy rozruchu (6'C na podwórku) lampka smarowania gasła natychmiast, o tyle teraz gaśnie po jakiś 5sek. Dało nam to do myślenia, bo przecież wynika z tego, że przez te pierwsze 5sek silnik pracuje ze słabym smarowaniem - lipa! O co tu chodzi. Znajomy jest trochę wkurzony i żałuje, że przeszedł na 10W, ale jest jednocześnie w kropce - wiadomo nie ma przejścia z 10W na 5W. Zastanawiamy się czy to normalne (ja wcześniej nic takiego nie zaobserwowałem) i co z tym teraz zrobić. Dodam, że stary olej, jak i nowy są tej samej klasy jakości - CF i oba były kupione w tym samym miejscu u dystrybutora, więc miejsce zakupu sprawdzone...

Opublikowano
Ja jeżdżę moim compactem (318tds) na Mobil 0W-40 Turbo Diesel i również ciśnienie na zimnym późno gaśnie.... Nie dowodzi to temu że silnik jest nie smarowany przez czas palenia się kontrolki. Smarowanie jest tylko słabsze a przez ten czas nie szkodzi to naszemu silnikowi. Mimo wszystko nie powinien kolega zmieniać oleju na 10W... 5W to podejrzewam był olej syntetyczny a 10W to olej półsyntetyczny... I nie wiem jak jest w e46 ale może posiadać on filtr cząsteczek stałych i wtedy trzeba stosować taki olej jak zaleca producent!!! nigdy inny!!! Pozdrawiam!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
moze smialo wrocic do 5w w koncu nie przejechal na nim 100 kkm wiec nie ma co panikowac. nie rozumiem tylko po co przechodzil z oleju full syntetycznego na polowke (prawdopodobnie). ja w swojej e46 zalalem mimo ze nie wiedzialem co bylo wczesniej olej 5w30

🙃🙃

Opublikowano
I nie wiem jak jest w e46 ale może posiadać on filtr cząsteczek stałych

 

Nie ma i nigdy nie miał. To wynalazek pom 2005r.

 

Ten silnik wymaga oleju syntetycznego i tylko taki zaleca producent. Szybka zmiana na 5w30, 0w40 lub 0w30 przywróci go do normy.

Kompletną bzdurą jest to, że nie można powracać do lepszego oleju.

Opublikowano
ja jak kupiłem(dostałem) swoją e36 318i M40 to jezdziła na mineralu,nie wiem jak długo(ale na pewno długo).przepłukałem silnik syntetykiem lotosa i zalałem syntetyk castrola magnatec 5W40 i przez półtora roku(3 wymiany oleju) nic sie nie działo,auto chodziło bez zarzut.a ostatnio po remoncie głowicy(nic nie padło po prostu zmieniałem wałek na sportowy i od razu wszystko porobiłem,uszczelki,uszczelniacze itd.) jezdze na castrolu edge sport 0W40.
///M40pwr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.