Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Muszę się pochwalić, że dopiero dziś w nocy w końcu odkryłem gdzie jest wskaźnik temperatury silnika na desce z zegarami :mrgreen:

 

Bardzo się cieszę bo to jedna z niewielu rzeczy, których mi brakowało. A poza tym świetnie jest odkrywać nowe rzeczy w aucie ;)

 

Nie chcę mówić gdzie jest bo może Ci co jeszcze nie znaleźli u siebie sami dokładniej się przypatrzą :) A może to ja jestem taki ślepy i oczywistych rzeczy nie widziałem..

http://img125.imageshack.us/img125/2302/bmw1qf7.jpg

BMW E60 530dA Individual, 11.2006, 231hp +DENSION GW500

Opublikowano
Nie chcę mówić gdzie jest bo może Ci co jeszcze nie znaleźli u siebie sami dokładniej się przypatrzą :) A może to ja jestem taki ślepy i oczywistych rzeczy nie widziałem..

 

:) odczekaj kilka dni a później zlituj się i napisz albo zrób zdjecie. Ja się gapię w te kreski i za cholerę nie widzę tam żadnego ruchu ani zmian :(

Opublikowano
Nie chcę mówić gdzie jest bo może Ci co jeszcze nie znaleźli u siebie sami dokładniej się przypatrzą :) A może to ja jestem taki ślepy i oczywistych rzeczy nie widziałem..

 

:) odczekaj kilka dni a później zlituj się i napisz albo zrób zdjecie. Ja się gapię w te kreski i za cholerę nie widzę tam żadnego ruchu ani zmian :(

 

jest "ruch" tych kreseczek, jak wsiądziesz rano do auta to zanim włączysz motor, patrz cały czas na obrotomierz, na jego czerwone pole, jak wsadzisz kluczyk to zza czerwonego pola "wyjadą" Ci białe kreseczki i będziesz je miał od 4tys. obrotów(diesel), w miarę jak się silnik zacznie rozgrzewać te kreseczki będą się "chować"

Opublikowano
Muszę się pochwalić, że dopiero dziś w nocy w końcu odkryłem gdzie jest wskaźnik temperatury silnika na desce z zegarami :mrgreen:

 

Nie ma to jak odkryc cos czego nie ma. Nie ma czegos takiego jak wskaźnik temperatury silnika. Moze byc wskaznik temperatury plynu chlodzacego, wskaznik temparatury oleju itd. Jesli chodzi Ci o te wskazania to sa w ukrytym menu.

Opublikowano

 

jest "ruch" tych kreseczek, jak wsiądziesz rano do auta to zanim włączysz motor, patrz cały czas na obrotomierz, na jego czerwone pole, jak wsadzisz kluczyk to zza czerwonego pola "wyjadą" Ci białe kreseczki i będziesz je miał od 4tys. obrotów(diesel), w miarę jak się silnik zacznie rozgrzewać te kreseczki będą się "chować"

To nie jest zaden wskaznik temperatury. To tylko pokazuje maksymalny obroty na jakie mozesz wejsc przy obecnym rozgrzaniu. Po odpaleniu nie przekrecisz obrotow powyzej granicy wyznaczonej przez te kreski przynajmniej w steptronicu.

Opublikowano

2 fast 2 furuous, widzę że robisz to co umiesz najlepiej.

Zadzwoń do BMW żeby poprawili instrukcję użytkownika i popluj trochę jadem na nich.

 

Tu jest fragment z instrukcji:

 

%5B298%3A480%5Dhttp%3A//img90.imageshack.us/img90/7752/templcimm6.jpg

http://img90.imageshack.us/img90/templcimm6.jpg/1/w298.png

http://img125.imageshack.us/img125/2302/bmw1qf7.jpg

BMW E60 530dA Individual, 11.2006, 231hp +DENSION GW500

Opublikowano
2 fast 2 furuous, widzę że robisz to co umiesz najlepiej.

Zadzwoń do BMW żeby poprawili instrukcję użytkownika i popluj trochę jadem na nich.

 

Tu jest fragment z instrukcji:

 

%5B298%3A480%5Dhttp%3A//img90.imageshack.us/img90/7752/templcimm6.jpg

http://img90.imageshack.us/img90/templcimm6.jpg/1/w298.png

Wow! Ale jezyk!! Gratuluje kultury wypowiedzi.

 

Gdybys jeszcze rozumial po angielsku to bys widzial ze "advance warning field" w tym kontekscie jest wlasnie dopuszcalnym zakresem obrotow silnika przy danej temperaturze. Tym wyzszym im wyzsza temperatura silnika. A nie zadnym wskaznikiem temperatury silnika cokolwiek to ma oznaczac.

 

Wiec mniej sensacji, wiecej wiedzy i oddychaj gleboko.

 

PS. Kupiles juz te mapke do Navi ktora chciales spiracic ode mnie czy dalej szukasz pirackiej wersji?

Opublikowano

Ochłoń trochę bo dostaniesz drugie ostrzeżenie ;)

 

The white-striped advance warning field arrow 1 changes depending to the engine temperature.

 

Jeżeli 'advance warning field' zmienia się w zależności od temp silnika (a przecież tak jest napisane) to dla mnie jest tym samym co wskaźnik temperatury silnika. Do tego właśnie potrzebne były mi wskaźniki temp w innych autach (żeby wiedzieć czy mogę pomęczyć już turbo) więc traktuję to jako tą samą funkcjonalność.

http://img125.imageshack.us/img125/2302/bmw1qf7.jpg

BMW E60 530dA Individual, 11.2006, 231hp +DENSION GW500

Opublikowano

To nie jest zaden wskaznik temperatury. To tylko pokazuje maksymalny obroty na jakie mozesz wejsc przy obecnym rozgrzaniu. Po odpaleniu nie przekrecisz obrotow powyzej granicy wyznaczonej przez te kreski przynajmniej w steptronicu.

Nie jest wskażnik temperatury bo nie ma w stopniach celsjusza, ale chodzi o to po co został zamontowany i o czym informuje. Jak napisał stinger potrzebne jest to do tego, żeby wiedzieć czy już można przycisnąć, więc się tak nie gorączkuj 2fast 2furious i nie rozładowuj swojej frustracji na forum :nienie:

Opublikowano

Stinger zmienil zdanie powtarzajac to co ja napisalem kilka postow wyzej czyli ze kreski pokazuja maksymalny dopuszczalny poziom obrotow przy danej temperaturze i piszac ze chodzilo mu o wskaznik w sensie funkcjonalnosci. W sensie fuincjopnalnosci to te kreski moglyby sluzyc jak wskaznik gdyby wyskakiwaly ponownie po przegrzaniu. Ale czy ktos to odwazyl sie zaobserwowac?

 

Ty przyznales ze nie jest to wskaznik temperatury. Zaden z Was nie zaprzeczyl ze wlasciwe wskazniki temperatury sa w ukrytym menu. i o to mi chdzilo. Wiec bynajmniej nie mam powodow do frustracji :lol:

Opublikowano

wskaznik może być ale póki nie wychyli sie na maxa staram sie nie przekaraczać więcej niż 2000 obr.Zresztą słychać to i czuć że zimny czy średnio rozgrzany silnik nie lubi wyższych obrotów.

hej

Opublikowano
wskaznik może być ale póki nie wychyli sie na maxa staram sie nie przekaraczać więcej niż 2000 obr.Zresztą słychać to i czuć że zimny czy średnio rozgrzany silnik nie lubi wyższych obrotów.

hej

 

Dokładnie, ja tak samo postępuję ze swoją, dzięki temu oszczędzić można turbinę i inny wrażliwy osprzęt. Pozdr!

  • 3 lata później...
Opublikowano
Witam. tak jest wskaznik na obramowce obrotomierza pomiedzy 6000 - 7000 obrotów. przypatrz sie jak silnik jest zimny to od 6500 tysiaca do 5800 na skali sa takie kreseczki przrywane w miare jak sielnik sie grzeje one ubywaja milego uzytkowania
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

Odswiezam temat kresek ktoryc chowaja sie w miare rozgrzewania sie silnika/plynu chlodzacego

Jak to w koncu jest naprawde z tym wskazaniem ?

Podczas jazdy po miescie te wskazoweczki chowaja sie dosyc nisko (widac chyba okolo 4 kresek) i sa podswietlone na czerwono, natomiast jechalem dzisja na trasie przy temp zewnetrzne ok -8 i kreseczek bylo widac wiecej i byly biale...

czy to normalne ?

czy oznacza to ze silnik jest niedogrzewany i ze musze wymienic termostat?

w poprzednich bmw widoczny byl zawsze wskaznik temp plynu chlodzacego okreslany w stopniach, wskazowka miala zawsze stac w polowie skali

sam nie wiem co mam teraz myslec o tych wskazoweczkach( kreseczkach w koncowej skali obrotomierza)...

z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam

Opublikowano

Witam.

 

U mnie te kreseczki pokazują miej więcej tak:

 

gdy kreseczki zaczynają się na równi z 6tys. obr na obrotomierzu to mam ok. 68-70 stopni ( http://www.dataophug.dk/SINDA/DitoJPG/0H72800.jpg )

 

gdy są w połowie 6tys. a 6.5 tys. to mam ok 84

 

Sprawdzane poprzez ukryte menu... Nie wiem czy w innych tem. zewnętrznych i silnika przy uruchomieniu będzie pokazywało podobnie ale to sprawdzę gdy zrobi się cieplej..

Opublikowano
Witam

Odswiezam temat kresek ktoryc chowaja sie w miare rozgrzewania sie silnika/plynu chlodzacego

Jak to w koncu jest naprawde z tym wskazaniem ?

Podczas jazdy po miescie te wskazoweczki chowaja sie dosyc nisko (widac chyba okolo 4 kresek) i sa podswietlone na czerwono, natomiast jechalem dzisja na trasie przy temp zewnetrzne ok -8 i kreseczek bylo widac wiecej i byly biale...

czy to normalne ?

czy oznacza to ze silnik jest niedogrzewany i ze musze wymienic termostat?

w poprzednich bmw widoczny byl zawsze wskaznik temp plynu chlodzacego okreslany w stopniach, wskazowka miala zawsze stac w polowie skali

sam nie wiem co mam teraz myslec o tych wskazoweczkach( kreseczkach w koncowej skali obrotomierza)...

z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam

 

 

Pojeździj trochę z widoczną temperaturą to będziesz wiedział jak to się ma do kresek ale jeżeli pojawiają ci się 4 kreski i to podświetlone na czerwono to chyba przegrzewasz silnik.

Ja u siebie jeździłem ostatnio z widoczną temperatura i przy 90 stopniach jest 8 kresek, generalnie 8 kresek pojawia się już od około 80 stopni i chyba utrzymuje się aż do 105 stopni. Jednak ja u siebie zauważyłem ze kreski nie są do końca wiarygodnym odzwierciedleniem temperatury.

Prawdopodobnie mam termostat główny do wymiany gdyż o ile w mieście temperatura trzyma ok ale w trakcie jazdy poza miastem spada do 65/70 stopni. Jednak do rzeczy o co chodzi z kreskami gdy silnik się rozgrzewa przy temperaturze 65/70 stopni jest około 15 kresek natomiast jeżeli temperatura spadnie do tej wartości gdy silnik był już nagrzany kresek jest 8/10

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te kreski to pic na wodę, dlatego w modelach po liftowych zrezygnowano z nich. Ja miałem kiedyś nie sprawny termostat główny i temperatura cieczy osiągała max. 70 stopni a kreski obniżały się tak samo jak teraz gdy temp. cieczy osiąga 90 stopni. Tak poza tym te kreski nie są do sprawdzania temperatury, wyjaśnienie jest w instrukcji obsługi.
Opublikowano

Po prostu trzeba się pogodzić, że w modelach E nie ma wskaźnika temp i tyle. BMW zrobiło błąd i w modelach F się z tego wycofali montując ten podstawowy instrument tak jak w każdym innym samochodzie. Nie ma co się doszukiwać czegoś co nie istnieje tylko się z tym pogodzić lub kupić inne auto :)

Ew można sobie zamontować - w sieci jest trochę tego głównie w E90 np. http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=295600

Opublikowano

Dzieki za odpowiedzi

Zatem pozostaje mozliwosc sprawdzenie temp. przez ukryte menu, czy jest niebezpieczenstwo ze podczas ten zabawy 'cos' sie popsuje ?

Czy uzywal ktos z Was funkcji sprawdzenie temp przez ukryte menu ? czy byly z tym jakies problemy ?

Opublikowano

Skorzystalem ze sprawdzenie temp w ukrytym menu i samochod nie dogrzewa, temp poza mistem okolo 60st, m miescie wzrasta do 70st. temp na zewntarz ok -5st.

Zatem nalezy zapewne wymienc termostat, pytanie tylko ktory, główny czy egr...

Opublikowano
Proponuje wymienić oba. Koszt nie taki wielki a nowy zawsze będzie szczelniejszy niz stary. Poza miastem u mnie jest 89-93 non stop

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.