Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

Wstyd się przyznać, nie znam się na samochodach w sensie zrobienia przy nich czegoś. Nie robię przy nim nic. Trochę z braku czasu/chęci (wykręty) a trochę z przekonania, że na tym się nie znam (faktycznie). Ograniczam się do sprawdzenia poziomu oleju i tak się dziś działo.

Patrząc na silnik (bagnet po prawej) a tam, na lewo od silnika widzę taki smętnie wiszący przewód. plastykowy, cienki, w czarnym oplocie. I wisi luzem. Na mój gust - w samochodach rzadko jest coś, co wisi luzem. Poszukałem i okazuje się, że długi taki sam przewód jest podpięty do czarnej, żebrowanej puszki (circa 8-10 cm, oddzielny element mocowany pod maską, na lewo od silnika) po drugiej strony tego cylindra był wolny króciec, który idealnie pasował do przewodu. Podłączyłem, i....

Samochód zyskał 25-30% mocy, sprężarka hałasuje zupełnie inaczej (niski mruk) no i samochód zaczął FRUWAĆ a nie jeździć! Sprężarka "bierze z dołu", spalanie prawie to samo, na wolnych obrotach przestał falować obrotami + przestał kopcić. Ideał, wygląda jednak, że bez tej rurki jeździłem od nowości....

Sorry za przydługi wstęp. Teraz pytanie - co podłączyłem?

:) pozdrawiam,

Marcin

PS. To jest samochód, który w ciągu roku 4 razy był na przeglądach w ASO Inchcape Motors na Wrocławskiej na warszawskim Bemowie, więc wnioski wyciągajcie sami....

Opublikowano

W Twojej zakładce widzę: X5 E53 3.0d 218 -> 240 KM

Czy Ty robiłeś chipa w jakiejs firmie?? Czy poprzedni własciciel??

Byc moze ten program został jakoś przełączony, a ten kabelek to był wlasnie od tego chipa ( chociaz sam nie wiem jak to możliwe). Bo fabryka chyba nie zostawila by takiego kabla co doda 25% mocy. :D

Jak dla mnie to wygląda to na chipa , którego ty własnie podłączyłes. Ale nie jestem pewny, bo to musi byc inna mapa paliwa itp. czyli caly program.

Tez do konca sie na tym nie znam :P

Opublikowano (edytowane)

witam,