Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

 

Wstyd się przyznać, nie znam się na samochodach w sensie zrobienia przy nich czegoś. Nie robię przy nim nic. Trochę z braku czasu/chęci (wykręty) a trochę z przekonania, że na tym się nie znam (faktycznie). Ograniczam się do sprawdzenia poziomu oleju i tak się dziś działo.

 

Patrząc na silnik (bagnet po prawej) a tam, na lewo od silnika widzę taki smętnie wiszący przewód. plastykowy, cienki, w czarnym oplocie. I wisi luzem. Na mój gust - w samochodach rzadko jest coś, co wisi luzem. Poszukałem i okazuje się, że długi taki sam przewód jest podpięty do czarnej, żebrowanej puszki (circa 8-10 cm, oddzielny element mocowany pod maską, na lewo od silnika) po drugiej strony tego cylindra był wolny króciec, który idealnie pasował do przewodu. Podłączyłem, i....

 

Samochód zyskał 25-30% mocy, sprężarka hałasuje zupełnie inaczej (niski mruk) no i samochód zaczął FRUWAĆ a nie jeździć! Sprężarka "bierze z dołu", spalanie prawie to samo, na wolnych obrotach przestał falować obrotami + przestał kopcić. Ideał, wygląda jednak, że bez tej rurki jeździłem od nowości....

 

Sorry za przydługi wstęp. Teraz pytanie - co podłączyłem?

 

:) pozdrawiam,

 

Marcin

 

PS. To jest samochód, który w ciągu roku 4 razy był na przeglądach w ASO Inchcape Motors na Wrocławskiej na warszawskim Bemowie, więc wnioski wyciągajcie sami....

Opublikowano

W Twojej zakładce widzę: X5 E53 3.0d 218 -> 240 KM

Czy Ty robiłeś chipa w jakiejs firmie?? Czy poprzedni własciciel??

Byc moze ten program został jakoś przełączony, a ten kabelek to był wlasnie od tego chipa ( chociaz sam nie wiem jak to możliwe). Bo fabryka chyba nie zostawila by takiego kabla co doda 25% mocy. :D

Jak dla mnie to wygląda to na chipa , którego ty własnie podłączyłes. Ale nie jestem pewny, bo to musi byc inna mapa paliwa itp. czyli caly program.

Tez do konca sie na tym nie znam :P

Opublikowano (edytowane)

witam,

 

nie, to jest przewód, taki hydrauliczny/powietrze. Tuning robiłem z rok temu i polegał na zmianie charakterystyki chipa, więc związku nie ma. żebrowana puszka pod maską jest fabryczna i raczej pusta w środku (nie otwierałem). Tak mi wychodzi, że to jakiś element od turbosprężarki, ale co to takiego?

 

rzeczona puszka jest srodku: http://picasaweb.google.com/bbi.impreza/X5Foto#5246171578168079186

 

pozdrawiam,

 

Marcin

Edytowane przez Marcin72
Opublikowano
Najlepiej wstaw zdjecie tych elementow, aby bylo widac z kąd szedł ten odłączony przewod który podłączyłes. Ja popatrze u siebie czy tez mam taki przewod. OJ ale sprawy związne z turbosprężarką to musisz pytac specjalistów co sie tym zajmują... Tutaj nie ma co majstrowac po "swojemu"
Opublikowano

podłączyłeś po prostu podciśnieniowe sterowanie zaworem turbosprężarki/ EGR. Silnik nie miał mocy, bo przetwornik ciśnienia doładowania nie odbierał zmian podciśnienia, które są konieczne do wysterowania np turbosprężarki.

Dodałeś mocy do jej standardowego poziomu - dokładnie do zakresu zaprogramowanego przez fabrykę czy chip :)

Opublikowano
Samochód zyskał 25-30% mocy

Jak to obliczyłeś? 218-->240 KM? Wygląda na to, że jednak osiągnąłeś serię i nic więcej. :twisted:

Prowadzę swoje życie, a nie BMW
Opublikowano
Samochód zyskał 25-30% mocy

Jak to obliczyłeś? 218-->240 KM? Wygląda na to, że jednak osiągnąłeś serię i nic więcej. :twisted:

 

to proste :)

a) 218 miał fabrycznie,

b) 210 miał na hamowni przed,

c) >240 miał po chip'ie u Chojnackiego (powyżej, bo jak tłumaczył Chojnacki, przy napędzie X5 on nie jest wstanie zmierzyć wszystkich czterech kółek jednocześnie),

 

Czyli jak podłączyłem EGR, to teraz jest 240 :) Wciąż tylko nie łapię momentu, kiedy i kto mi tę rurkę odłączył. Mogła sama spaść?? To, że serwis tego nie zauważył, to już inna, smutna historia.

 

Anyway - przestał kopcić i fruwa.

 

dziękuję,

 

Marcin

Opublikowano

Anyway - przestał kopcić i fruwa.

 

Hej,

 

Ciekawe jak dlugo to wytrzyma. mam 3.0sd, zero zmian, silnik ma pol roku. Na katowickiej spotkalem jakiegos Rosjanina w E70 4.8i, cisnal ile wlazlo, wiec lecialem za nim, od czestochowy do wawy. Caly czas deska. No i silnik sie zagonil, cos juz cieknie z turbin, pod fura robia sie plamy oleju. Prawdopodobnie turbina sie rozszeczelnila, jutro jedzie do serwisu na wymiane.

 

/DP

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Anyway - przestał kopcić i fruwa.

 

Hej,

 

Ciekawe jak dlugo to wytrzyma. mam 3.0sd, zero zmian, silnik ma pol roku. Na katowickiej spotkalem jakiegos Rosjanina w E70 4.8i, cisnal ile wlazlo, wiec lecialem za nim, od czestochowy do wawy. Caly czas deska. No i silnik sie zagonil, cos juz cieknie z turbin, pod fura robia sie plamy oleju. Prawdopodobnie turbina sie rozszeczelnila, jutro jedzie do serwisu na wymiane.

 

/DP

Darek o jednego dizla za dużo :!: :mrgreen:

sorry, ale nie mogłem się powstrzymać - jak czytam Twoje posty o tym sd...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

 

Ciekawe jak dlugo to wytrzyma. mam 3.0sd, zero zmian, silnik ma pol roku. Na katowickiej spotkalem jakiegos Rosjanina w E70 4.8i, cisnal ile wlazlo, wiec lecialem za nim, od czestochowy do wawy. Caly czas deska. No i silnik sie zagonil, cos juz cieknie z turbin, pod fura robia sie plamy oleju. Prawdopodobnie turbina sie rozszeczelnila, jutro jedzie do serwisu na wymiane.

 

/DP

 

Darku,

 

a) na TDI VW po chipe zrobiłem 280.000 km,

b) na D4D Toyoty po boxie zrobiłem 250.000 km,

c) na 3.0d BMW po chipie wlasnie robię juz ponad... 40.000 km,

 

wszystkie samochody znam do dzis, VW dokręcił 200.000 km a Toyota 120.000. Nigdy żadnej naprawy silnikowej i wierz mi - nie znam sie na tym wcale, wiec nie zglądam pod maskę, pamietam o oleju. W VW wymienilem raz przepływomierz a w Toyocie wymieniałem sprzęgło, ale to chyba nie ta bajka. Czytam te Twoje przygody... hmmm... moze powinienes zmienić markę? Albo mechanika?

 

pozdrawiam,

 

Marcin

Opublikowano
VW dokręcił 200.000 km a Toyota 120.000. Nigdy żadnej naprawy silnikowej (...) W VW wymienilem raz przepływomierz a w Toyocie wymieniałem sprzęgło, ale to chyba nie ta bajka.

w bajce pod tytułem "Wirus w BMW", za niedługo spotka cię zły król Filtr Cząstek Stałych, który zalepiony pokaże ci sklep części zamiennych ASO, gdzie za bajeczną wręcz sumkę zakupisz zestawik - czego ci nie życzę, ale znam to z doświadczenia :lol:

Opublikowano
VW dokręcił 200.000 km a Toyota 120.000. Nigdy żadnej naprawy silnikowej (...) W VW wymienilem raz przepływomierz a w Toyocie wymieniałem sprzęgło, ale to chyba nie ta bajka.

w bajce pod tytułem "Wirus w BMW", za niedługo spotka cię zły król Filtr Cząstek Stałych, który zalepiony pokaże ci sklep części zamiennych ASO, gdzie za bajeczną wręcz sumkę zakupisz zestawik - czego ci nie życzę, ale znam to z doświadczenia :lol:

Opublikowano
za niedługo spotka cię zły król Filtr Cząstek Stałych, który zalepiony pokaże ci sklep części zamiennych ASO....
Chyba, że ten filtr jest bezobsługowy.
Prowadzę swoje życie, a nie BMW
Opublikowano
VW dokręcił 200.000 km a Toyota 120.000. Nigdy żadnej naprawy silnikowej (...) W VW wymienilem raz przepływomierz a w Toyocie wymieniałem sprzęgło, ale to chyba nie ta bajka.

w bajce pod tytułem "Wirus w BMW", za niedługo spotka cię zły król Filtr Cząstek Stałych, który zalepiony pokaże ci sklep części zamiennych ASO, gdzie za bajeczną wręcz sumkę zakupisz zestawik - czego ci nie życzę, ale znam to z doświadczenia :lol:

Opublikowano
VW dokręcił 200.000 km a Toyota 120.000. Nigdy żadnej naprawy silnikowej (...) W VW wymienilem raz przepływomierz a w Toyocie wymieniałem sprzęgło, ale to chyba nie ta bajka.

w bajce pod tytułem "Wirus w BMW", za niedługo spotka cię zły król Filtr Cząstek Stałych, który zalepiony pokaże ci sklep części zamiennych ASO, gdzie za bajeczną wręcz sumkę zakupisz zestawik - czego ci nie życzę, ale znam to z doświadczenia :lol:

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Czytam te Twoje przygody... hmmm... moze powinienes zmienić markę? Albo mechanika?

Łe... jak tak życzysz Darkowi, to coś słabo czytasz te przygody.... :wink:

zwyczajnie powinien kupić sobie benzynę, bo diesel i opinie z forum nie dla Niego :cool2:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Łe... jak tak życzysz Darkowi, to coś słabo czytasz te przygody.... :wink:

zwyczajnie powinien kupić sobie benzynę, bo diesel i opinie z forum nie dla Niego :cool2:

 

No fura ma nowa turbine, padla ta wieksza. Generlanie wszystko bylo z nia OK, wirnik krecil sie, ale puszczala olej do intercoolera. A z intercoolera jakos wydostawalo sie na zewnatrz, nie wiem jak, i mialem plamy na podjezdzie przed domem.

 

Z ciekawosci zapytalem ile taka wymiana kosztuje, bo jak padnie po gwarancji to musze sie jakos naszykowac mentalnie. 6k brutto.

 

Domyslam sie co ja wykonczylo. Jakis czas temu spotkalem rosjanina w E70 4.8i pod czestochowa no i polecialem za nim. Caly czas gaz pracowal binarnie no i turbina nie wytrzymala presji, popuscila. :) Od tamtej pory zaczely sie plamy pod autem. Tak na marginesie rosjanin lecial na katowickiej po fotoradarach, ani jeden nie wypalil.

 

Kolega ma tez E70, u niego poleciala skrzynia redukcyjna.

 

Ech ta fura to tylko wyglada na taka niezniszczalna, a tak naprawde to bulwarowy tygrys do polansowania sie. :) Teraz bede sie bal mocniej gaz wcisnac, zeby znowu cos nie wydmuchalo sie.

 

Nie ma to jak zwykla wolnossaca beznzyna, 330i przechodzila ciezsze treningi, nigdy nic w niej nie kwiknelo.

 

/DP

  • Członkowie klubu
Opublikowano

znaczy się - chciałeś nauczyć diesla jeździć jak benzyną :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

przynajmniej wiesz na później ile kosztuje szkolenie :mrgreen: :wink:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

"ręczne dodanie mocy" po tescie:

 

a) max 210/h (na desce było szybciej, ale 210 wyswietlił mi GPS),

b) W-wa - Zakopane: 4h (za szybko),

c) spalanie: 9,5 l przy 4 osobach (zdumiewające),

 

może założę warsztat samochodowy?

 

:) Marcin

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
dzis tez zrobilem to samo swojej. Tez odpial mi sie ten przewodzik i tez nie wiem w jaki sposob i tez jezdzilem tak od nowego. Meczylem sie prawie 20 tkm. No ale teraz to rakieta. Nie wiem jak ten przewod sie odpial? dziwne
  • 1 rok później...
Opublikowano

przepraszam za odgrzanie kotleta :wink:

Czy moglbym prosic o zdjecia w ktorym miejscu i gdzie przychodzi ten nieszczesny wezyk z tematu?

Z gory dziekuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.