Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak się zastanawiam że 540iA ma chyba 4-biegowy automat a e420 pięciobiegowy co teoretycznie oznacza mniejszy hałas przy porównywalnej prędkości.

Nie mówię tu o 250km/h gdzie BMW ma 6 tyś a Mietek 5 tyś bo nikt 250km/h nie jeździ po Polsce,ale nawet przy niższych prędkościach hałas powinien być chyba mniejszy.

Jeszcze o 740iA myśli mi chodzą po głowie ale to już kolubryna,większa,bardziej komfortowa,droższe części,pewnie trudniej sprzedać no i ze względu na wagę wolniejsza.

Tutaj chyba pasuje do E38 ten cytat z dzieciakami,domem i drzewami,nie wiem czy żona też była.

Opublikowano
Moim skromnym zdaniem e-39 stylistycznie jest lepiej wykonczone, uwazamze materiał lepszy i po prostu ładniejszy, sylwetka ponadczasowa pomimo iz to juz leciwe autko a okular to jeden z najbrzydszych merców, bez obrazy to tylko mój gust :) ale według mnie stylistycznie nie mozna tych aut porównywac ewentualnie jedynie rozwiazania techniczne ale po raz kolejny mowie to tylko moje zdanie. Popatrzcie na wykonczenie na deske rozdzielczą i inne duperele a sami zobaczycie o czym mówię koledzy. ALe gusta sa różne, do autora postu olej merca bierz BMW
Opublikowano

Niech ktoś powie jak jest z tymi automatami.

W 540iA jest 4-biegowy ? A w 740iA też jest 4-biegowy ten sam ?

Pytam bo wydaje mi się że widziałem gdzieś że 540iA robiące 250km/h miało 6 tyś a 740iA z tą samą prędkością miało 5 tyś.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam w TDS skrzynię automatyczną 5 biegową a 540i miałoby mieć 4ro?? Ty to wymyślasz problemy. :) W 540i jest 5 biegowy automat ZFa, więc lepiej sie nie da.
Opublikowano

http://moto.allegro.pl/item435094992_bmw_5_e_39_540i_m_pakiet_pelna_opcjia.html#photo

 

zobacz np na to autko pierwsze lepsze z brzego że tak powiem, nie szukałem długo popatrz na wnętrze E-39 i spojrz na wnetrze na kokpit okulara. W BMw wszystko spasowane jest idealnie specjalnie dopasowane do kierowcy wszystko pod ręką, prostota z lekką zadziornością. W mercu sprawa wygląda nieco inaczej, ta zwykładruciana wajha od automatu i reszta, sorki mnie to nie pasuje :)

Opublikowano

Tak czytam na forum Merca i wychodzi że w e420 padały skrzynki bo nie wytrzymywały momentu."5 biegowa skrzynia nie wytrzymuje momentu obrotowego generowanego przez ten silnik i poprostu zostaja zmielone bebechy."

W e430 podobno ten sam problem bo skrzynia ta sama,plus niespodzianka w postaci dwie świece na cylinder czyli 16 świec.

Nigdzie nie piszą że e430 jest mniej awaryjne od e420.

Acha i jeszcze coś było o urywających się rozrządach :duh:

Ps. Dzięki za podpowiedzi z tą skrzynką.

Zobaczymy ale chyba wracam na jedyny właściwy tok myślenia => 540

Opublikowano

Ja akurat rozumiem trochę dylemat kolegi, ponieważ stając ostatnio przed wyborem kolejnego auta także brałem poważnie pod uwagę Mercedesa, z tym że był to model E430 (i gdyby nie powszechna w w210 korozja, to kto wie). Wszystko dlatego, że przez dwa lata jeździłem C klasą C280, która trafiła się zupełnie przypadkowo, a sprawowała się wyśmienicie. Mercedes to auto o zupełnie innym charakterze niż BMW, ale ogólnie na tym samym poziomie, jeśli pod pewnymi względami nie lepsze. Zależy czego oczekujemy od auta. Ten spokój w jeździe, izolacja od wszystkiego co na zewnątrz naprawdę może zauroczyć. Dźwięk R6 Merca także, pracuje trochę inaczej niż w BMW, tak jakoś lekko jak silnik elektryczny. Z zawieszeniem sport lub esprit auto śmiga w zakrętach jak BMW. No i jest naprawdę pancernie zrobione - mój C280 ważył tyle co E39 523i - i tę solidność się w jeździe czuje. Ponadto auto zupełnie nie trzeszczy wewnątrz - kompletnie brak jakichkolwiek świerszczy itp. Generalnie moje zdanie jest takie, że Merc znosi lepiej upływ czasu - dotyczy to wnętrza, ogólnie pojętej mechaniki itp.

Nie słyszałem, żeby w Mietkach leciały maglownice, pękały linki od maski itp., stalowe zawieszenie także mniej poddaje się naszym pseudodrogom.

Najważniejszy problem mercedesa to rdza i nie ma znaczenia, czy jest to rocznik 96 czy 2001. Jeśli jesteś w stanie zaakceptować, że w przyszłości czeka Cię walka z rudym, że auto ma trochę przyciężkawy układ kierowniczy, troszkę toporne wnętrze (kształt, bo materiały są bez zarzutu) - piękne w swojej brzydocie :) to rozważ mercedesa. Aha jeszcze jedno - słabiej z dostępnością używanych części niż z e39. W pewnym momencie miałem jednocześnie mietka i e39 i co dla większości może wydać się dziwne stawiam między tymi autami znak równości.

Artekk
Opublikowano

Po pierwsze (nie chcę być uszczypliwy ale jak tak to odebrałeś to z góry przepraszam), ale Twój nick to FanatykBMW a nie wiesz na temat tej marki podstawowych rzeczy, chociażby takich że powiedziałbym że trudno znaleźć E39 bez podwójnego klimatronika, 540i jeszcze z manualna klimą nie widziałem, skóra hmm... w 540i też trudno o inną tapicerkę, no ale zdarza się, niezmiernie rzadko, skrzynia automatyczna 4 biegowa w 540i??? no tego to jeszcze chyba nie grali :roll2: Co do wypasu to sam powiedz, większość 540-ek dodatkowo wyposażona w monitor, TV, NAVI, masz to w większości okularów, czy raczej w nielicznych??? Zresztą 540i łatwiej trafić w manualu a Merc to prawie same automaty.

Nie wiem jaką funkcję ma spełnić ten post, czy ma stworzyć wrzawę na BMW Forum, może taki sam temat podałeś na jakimś forum Merca?? Czy może naprawdę masz dylemat. Jeżeli tak to napiszę co wiem (porównanie BMW ze wskazaniem na E39 540 i Mercedes E-KL. W210 ze wskazaniem na E430):

1) Osiągi:

Żeby Merc mógł się poganiać z 540i to już chyba musiałoby być AMG i to zarówno w v-max jak i przyśpieszeniu.

2) Zawieszenie i ukł. kierowniczy:

540i sztywne a nawet twarde, Merc miękki i bardzo komfortowy, 540i czujesz że prowadzisz auto wiesz co się z nim dzieje ostre zakręty pokonuje szybko i pewnie nie wykazując specjalnych tendencji do nad i podsterowności, Merc miły i komfortowy, jak na kanapie przed TV w domu, przyjemnie kołysze nie czuć nierówności dróg, szybkie i krótkie ruchy kierownicą w lewo i prawo wyzwalają reakcję jak w FSO Polonezie czyli oprócz zakołysania zero reakcji

:twisted2:

3) Okularnik lubi współdziałać z rudzielcem zwanym tlenkiem żelaza, E39 raczej nie wykazuje takich sympatii.

4) W serwisie jak każde V8 jest droższe od R6

 

Sam odpowiedz sobie jakie masz oczekiwania odnośnie auta, jeżeli chcesz jeździć szybki, nawet bardzo szybko, pewnie i poprostu czuć całe auto i drogę wybierz BMW. Jeżeli masz jeździć też szybko (ale nie tak bardzo) ale za to bardzo wygodnie i komfortowo to bierz Merca.

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Opublikowano
Tak się zastanawiam że 540iA ma chyba 4-biegowy automat a e420 pięciobiegowy co teoretycznie oznacza mniejszy hałas przy porównywalnej prędkości.

Nie mówię tu o 250km/h gdzie BMW ma 6 tyś a Mietek 5 tyś bo nikt 250km/h nie jeździ po Polsce,ale nawet przy niższych prędkościach hałas powinien być chyba mniejszy.

Jeszcze o 740iA myśli mi chodzą po głowie ale to już kolubryna,większa,bardziej komfortowa,droższe części,pewnie trudniej sprzedać no i ze względu na wagę wolniejsza.

Tutaj chyba pasuje do E38 ten cytat z dzieciakami,domem i drzewami,nie wiem czy żona też była.

 

Mam E34 540i (czyli bardziej rupieciowate auto) i szczerze musze przyznac, ze przy przedkosciach rzedu 180/200km/h spokojnie rozmawiam w srodku WCALE nie unoszac glosu (o ile muza nie gra oszywisie) - to tyle odnosnie glosnosci tych aut.

 

Dodac od siebie moge jeszcze, ze przy takich predkosciach to nie silnik daje halas, ale szum opon i oplywajacego powietrza i tutaj zbawienny wplyw bedzie mialo raczej fabryczne wygluszenie (ktore w bumach jest naprawde dobre) niz predkosc obrotowa silnika

 

P.S.

Wygluszenia mercow nie znam, ale pewnie tez niczego sobie, choc biorac pod uwage jakosc sluchu u "przecietnego kierowcy Mietka" mozliwe ze daja sobie z tym na luz :twisted2:

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
P.S.

Wygluszenia mercow nie znam, ale pewnie tez niczego sobie, choc biorac pod uwage jakosc sluchu u "przecietnego kierowcy Mietka" mozliwe ze daja sobie z tym na luz :twisted2:

 

Wbrew pozorom jest to bardzo poważny problem tego koncernu. Marka ciągle kojarzona jest ze starszą osobą.

 

U osób pomiędzy 18 a 25 rokiem życia zainteresowanie Mercedesem wykazuje tylko 4% i ląduje zaraz za Oplem na piątym miejscu. Największe zaintersowanie ta grupa wiekowa wykazuje autami Audi, na drugim miejscu VW, trzecie jest BMW.

 

Średnia wieku posiadaczy Mercedesów to 51 lat, przez co marka ze Stuttgartu wypada blado przy Audi (40 lat) oraz BMW (37 lat).

Opublikowano

Mercedes na pewno jest mniej awaryjny od BMW. Swiadczy o tym między innymi fakt, że prawie na cały świecie służą jako Taksówki i w większości rankingów niezawodności stoja wyżej w tabeli niż BMW.

Ale ja i tak wolę BMW bo dla mnie wyznaczniekim samochodu nie jest jego bezawaryjnośc a raczej wygląd i tu każdy model BMW dystansuje każdego Mercedesa.

Pozdro

Opublikowano
Mercedes na pewno jest mniej awaryjny od BMW. Swiadczy o tym między innymi fakt, że prawie na cały świecie służą jako Taksówki i w większości rankingów niezawodności stoja wyżej w tabeli niż BMW....

Z tym porównaniem bezawaryjności BMW i MB może ma związek to, o czym była wzmianka – średnia wieku właścicieli – czyli sposób użytkowania.

BMW częściej niż MB jeżdżą 30-40 latkowie – czyli taki gatunek człowieka, który zazwyczaj nie chce i nie potrafi dbać o auto. Jestem pewien, że gdyby BMW też jeździć kapeluszniczo – nie psułoby się w równym stopniu jak Mercedes (czyli rankingi bezawaryjności też mogłyby inaczej wyglądać). A wśród taksówkarzy MB ma większe powodzenie być może najbardziej z powodu komfortu.

Pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bezawaryjność Merca skończyła sie na modelu W124.

 

Dla odmiany chciałbym zapytać Marcina i Monię czy wiedzą jakie auto jest najmniej awaryjne wśród 3 letnich wg Dekry? Poszukajcie a się zdziwicie. :wink:

Opublikowano

Nie zwrocilismy jednak uwagi jakie konkretnie modele/wersje jezdza na owych taksowkach, ze sa takie niezniszczalne.

 

Jak ktos robi diesla 2,5 litra ktory ma 80koni to ja sie nie dziwie ze on sobie bedzie tak "pyrkotal" i milion kilometrow.

 

Druga sprawa to zawiecha. Przeciez konstrukcja zawieszenia w W123/W124 (a to chyba te wlasnie uwazane byly za czolgi nie do zaje...) jest toporna i prosta jak cep, a sama idea technologiczna to prawie dziadka Hitlera pamieta.

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

Opublikowano
Zaraz ,mnie zlinczujecie, ale moim zdaniem W210 jakos bardziej mi pasowałby niż E39. Ale za to zawsze wybrałbym E34 zamiast W124. Ten wóz ma dusze...I ładny wyraz "twarzy":D
Opublikowano

taaa wierzcie rankingom awaryjności są bardzo wiarygodne, co ranking to inaczej wychodzi

 

miałem e39, ojciec jako fanatyk Mercedesa ma w210,

w bmw psuły się różne pierdoły, a to czujnik ABSu, a to poduszka się zaświeciła, a to mata padła i takie drobnostki, w Mercu przez 2 lata i dużo więcej km przebiegu padł tylko czujnik pod pedałem hamulca

rdza i okular żyją w symbiozie, szczególnie z przednimi błotnikami, u mnie pordzewiały cale ranty nadkoli i przód obok świateł

 

do autora nie kupuj w210 przed liftingiem, bo się szybko zniechęcisz do merca rdzewieje on na potęgę bezawaryjny też nie jest, auto po lifcie przeszło duże zmiany, zarówno w wyglądzie jak i przede wszystkim w mechanice, zostały jedynie rdzewiejące błotniki przednie

 

mi bardziej pasuje e39, sporo lepiej się prowadzi, komfort też duży, dużo lepiej wygląda, szczególnie w środku

 

aha co do hamulców to są dużo gorsze niż w e39 w mercu mam silnik 2.7cdi i już do tego motoru dawali zdecydowanie za słabe hamulce, moja e30 ma lepsze niż mercedes, nie poddają się tak szybko, generalnie merc nie jest do szybkiej jazdy, chyba że do szybkiego połykanie setek kilometrów na autostradzie

Opublikowano (edytowane)

Ciekawe jak wygląda sprawa z odsprzedażą takiego autka.

Jak wiadomo paliwko tanie nie jest więc pewnie łatwiej sprzedać 528/523/520 niż takiego smoka.Akurat mi spalanie nie robi różnicy bo mało jeżdżę.Jak wiadomo w Polsce pierwsze pytanie kupującego brzmi "Ile pali ?" Jak powiem, że 20l/100km to usłuszę odrazu "Dziękuję".

No i opłaty też małe nie są.

Takie fajne tylko cena nie na moje progi

http://tnij.org/bmw-540i

 

Edit:

Czy 540i ma jakiś ogranicznik prędkości ? Czy ktoś próbował czy coś daje jego zdjęcie i jak to się robi ewentualnie.

Dlaczego na filmie jedzie na 4 biegu i na 5 nie przekłada ?

Edytowane przez FanatykBMW
Opublikowano
Sam całkiem nie dawno stałem nad podobnym dylematem czy E39 czy w210 i kopiłem MB. Teraz wiem ze to był błąd korozja to coś okropnego w tym samochodzie i mimo ze nabyłem model po lifcie . jak się kupuje to tego nie widać ale jak się zdejmie zderzaki to dopiero widać co tam rudy za spustoszenie robi i cały spod podwozia tak samo po prostu tam nie ma żadnego zabezpieczenia przed korozja Do tego model przed liftem strasznie w środku jak dla mnie wygląda. Hamulce to wiadomo ze na korzyść BMW przemawiają a zawieszenie W210 wcale już nie jest takie odporne na nasze drogi . Po prostu MB jest dla innego klienta i już.
Opublikowano
Ciekawe jak wygląda sprawa z odsprzedażą takiego autka.

Jak wiadomo paliwko tanie nie jest więc pewnie łatwiej sprzedać 528/523/520 niż takiego smoka.Akurat mi spalanie nie robi różnicy bo mało jeżdżę.Jak wiadomo w Polsce pierwsze pytanie kupującego brzmi "Ile pali ?" Jak powiem, że 20l/100km to usłuszę odrazu "Dziękuję".

No i opłaty też małe nie są.

Takie fajne tylko cena nie na moje progi

http://tnij.org/bmw-540i

 

Edit:

Czy 540i ma jakiś ogranicznik prędkości ? Czy ktoś próbował czy coś daje jego zdjęcie i jak to się robi ewentualnie.

Dlaczego na filmie jedzie na 4 biegu i na 5 nie przekłada ?

 

- Yup - jest ograniczenie do 250km/h - tak ma kazdy samochod produkowany w niemczech.

 

- Yup - mozna je zdjac - "chiptuningiem" czyli zmiana w oprogramowaniu - ostatnio na niemieckim forum gosciu mial na sprzedaz DME do E34 bez limitu predkosci za "sto i troche" eurosow

 

- Yup - jedzie na 4tym biegu bo prawie kazda 5biegowa skrzynia automatyczna w bumach ma V-max juz na 4tym biegu a 5tka to "nadbieg" w celu zmniejszenia zuzycia waszki.

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

Opublikowano
Mercedes na pewno jest mniej awaryjny od BMW. Swiadczy o tym między innymi fakt, że prawie na cały świecie służą jako Taksówki i w większości rankingów niezawodności stoja wyżej w tabeli niż BMW.

Ale ja i tak wolę BMW bo dla mnie wyznaczniekim samochodu nie jest jego bezawaryjnośc a raczej wygląd i tu każdy model BMW dystansuje każdego Mercedesa.

Pozdro

 

 

A widzieliście kiedyś Mercedesa W126 SEC (prod. od 1986r)??

 

Nie ma piękniejszego auta, śmiem twierdzić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.