Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szukam przyczyny szarpania BMW juz ponad rok! Autko ma moc, na kompie bledow 0. Wydaje sie ze wszystko jest ok ale autko szarpie! Przy rownej, spokojnej jedzie czuc szarpania czasmi wieksze, czasmi wcale ich nie ma!

 

Co do tej pory zrobilem!

Sprawdzalem samochod pod komputerem i to w BMW ASO poza lista bledow byly sprawdzane parametry rzeczywiste urzadzen i wszystko jest w normie!

 

Co wyminilem w samochodzie szukajac przyczyny:

 

- Wszystkie poduszki silnika

- Komletne sprzeglo (kolo dwumasowe)

- Sprawdzalem pompe wsokcisnieowa na maszynie w serwisie BOSHA 90% sprawnosci

- wczoraj wyminilem wszystkie wtryskiwacze na nowe

- Spradzalem pompke pod siedzeniem jak i te przy zbiornikach

- przykładalem z drugiej takiej samej bemmki czujniki poloznia wałka

 

Po tych zabiegach autko nadal szarpie!

 

Wyminilem wtryski na nowe a jak ostro przybytuje to widze za mna smuge dymu!

 

 

Mam wstret do tego silnika! :(

Tomek
Opublikowano
Szukam przyczyny szarpania BMW juz ponad rok!

 

 

 

- Sprawdzalem pompe wsokcisnieowa na maszynie w serwisie BOSHA 90% sprawnosci

 

 

Wyminilem wtryski na nowe a jak ostro przybytuje to widze za mna smuge dymu!

 

 

Mam wstret do tego silnika! :(

 

sprawnosc pompy wysokiego cisnienia 90% a 100'% robi duza roznice ,

jeżeli już tak pikantnie opisujesz to proponuje sprawdzić ciśnienie wstępne układu paliwowego, przepływomierz,wymienić filtr paliwa , świece żarowe (w nowoczesnych dieslach służą nie tylko do pierwszego odpalenia ale podczas postoju np:światła czasem grzeją ),na końcu Turbo może ma zakłócenie w pracy co by sugerowało nadmierne kopcenie na czarno,wstręt do M57 mona nabrać wraz z przebiegiem , wiec jaki przebieg ma skoro masz wstret do tego silnika ??, Albo twój silnik nie pasuje do twojego stylu jazdy ??

Opublikowano
Szukam przyczyny szarpania BMW juz ponad rok!

 

 

 

- Sprawdzalem pompe wsokcisnieowa na maszynie w serwisie BOSHA 90% sprawnosci

 

 

Wyminilem wtryski na nowe a jak ostro przybytuje to widze za mna smuge dymu!

 

 

Mam wstret do tego silnika! :(

 

sprawnosc pompy wysokiego cisnienia 90% a 100'% robi duza roznice ,

jeżeli już tak pikantnie opisujesz to proponuje sprawdzić ciśnienie wstępne układu paliwowego, przepływomierz,wymienić filtr paliwa , świece żarowe (w nowoczesnych dieslach służą nie tylko do pierwszego odpalenia ale podczas postoju np:światła czasem grzeją ),na końcu Turbo może ma zakłócenie w pracy co by sugerowało nadmierne kopcenie na czarno,wstręt do M57 mona nabrać wraz z przebiegiem , wiec jaki przebieg ma skoro masz wstret do tego silnika ??, Albo twój silnik nie pasuje do twojego stylu jazdy ??

 

pownienes wiedziec takie rzeczy ze sprawnosc pomp nigdy nie jest na 100% nawet nowych! Druga sprawa to pisze wyraznie ze sprawdzalem parametry rzeczywiste wszystkich urzadzen jakie sa w silniku w tym przeplywomierza! A chyba naturlana rzecza jest to ze skoro wymienialem wtryski to na pewno wyminilem tez filt paliwa! Swiece zarowe!!!, piszesz co slyszales gdzies tam kiedys, takiej rady nie potrzebuje! Turbo jak jest padniete to samochod dymi ale na siwo! Turbo sprawdzalem, auto ma moc wszystko gra! Jak napisze jakie autko ma pzebieg to mi zaraz napiszesz ze ma cofniete! Oczekuje fachowych porad, konkretnych i sprecyznowanych a nie opowiadan!

Tomek
Opublikowano

pownienes wiedziec takie rzeczy ze sprawnosc pomp nigdy nie jest na 100% nawet nowych! Druga sprawa to pisze wyraznie ze sprawdzalem parametry rzeczywiste wszystkich urzadzen jakie sa w silniku w tym przeplywomierza! A chyba naturlana rzecza jest to ze skoro wymienialem wtryski to na pewno wyminilem tez filt paliwa! Swiece zarowe!!!, piszesz co slyszales gdzies tam kiedys, takiej rady nie potrzebuje! Turbo jak jest padniete to samochod dymi ale na siwo! Turbo sprawdzalem, auto ma moc wszystko gra! Jak napisze jakie autko ma pzebieg to mi zaraz napiszesz ze ma cofniete! Oczekuje fachowych porad, konkretnych i sprecyznowanych a nie opowiadan!

 

na podstawie jakich wyliczeń stwierdziłeś ze pompa jest w 90% sprawna ???,taki prosty przykładzik ciśnienie 4 bar = 100% - 10% = 3,6 bar i to w stosunku do wstępnego ciśnienia jest duży niedobór, jeżeli twój układ paliwowy ma wskazania książkowe to nie ma mowy o sprawności 90%, jakakolwiek rozbieżność danych jest segregowana jako usterka podzespołu, w stosunku % można opisać stan opon /zawieszenia ale nie układów zasilających silnik, wedle twojego pojęcia tematu możesz śmiało dalej śmigać gdyż 90% sprawności powinno dawać efekty 100% założeń konstruktorskich ??, wiec zastanów się co piszesz : albo układ ma książkowe wskazania albo i nie , każda rozbieżność ma większy lub mniejszy wpływ na komfort pracy silnika.

Opublikowano
a autko ma serie czy jakiegos chipa ? moze ma jakiegos zle ustawionego moda .... ?
Opublikowano
a autko ma serie czy jakiegos chipa ? moze ma jakiegos zle ustawionego moda .... ?

 

Wlasnie powiedz mi jak to sprawdzic? Autko chodzi jak rakieta! na 3 biegu jak jest mokro to trakcja miga jak przyspieszam! Objawy sa takie jak by zle byl sterowany uklad wtryskowy przez komputer! Moze faktycznie ktos majstowal przy chip-tunigu tylko jak mam to sprawdzic?

Tomek
Opublikowano

pownienes wiedziec takie rzeczy ze sprawnosc pomp nigdy nie jest na 100% nawet nowych! Druga sprawa to pisze wyraznie ze sprawdzalem parametry rzeczywiste wszystkich urzadzen jakie sa w silniku w tym przeplywomierza! A chyba naturlana rzecza jest to ze skoro wymienialem wtryski to na pewno wyminilem tez filt paliwa! Swiece zarowe!!!, piszesz co slyszales gdzies tam kiedys, takiej rady nie potrzebuje! Turbo jak jest padniete to samochod dymi ale na siwo! Turbo sprawdzalem, auto ma moc wszystko gra! Jak napisze jakie autko ma pzebieg to mi zaraz napiszesz ze ma cofniete! Oczekuje fachowych porad, konkretnych i sprecyznowanych a nie opowiadan!

 

na podstawie jakich wyliczeń stwierdziłeś ze pompa jest w 90% sprawna ???,taki prosty przykładzik ciśnienie 4 bar = 100% - 10% = 3,6 bar i to w stosunku do wstępnego ciśnienia jest duży niedobór, jeżeli twój układ paliwowy ma wskazania książkowe to nie ma mowy o sprawności 90%, jakakolwiek rozbieżność danych jest segregowana jako usterka podzespołu, w stosunku % można opisać stan opon /zawieszenia ale nie układów zasilających silnik, wedle twojego pojęcia tematu możesz śmiało dalej śmigać gdyż 90% sprawności powinno dawać efekty 100% założeń konstruktorskich ??, wiec zastanów się co piszesz : albo układ ma książkowe wskazania albo i nie , każda rozbieżność ma większy lub mniejszy wpływ na komfort pracy silnika.

 

Pompa byla sprawdzana przez fime BOSHA stwiedzili ze pompa jest ok! Dokladne wyniki dzialania pomopy mam na wydruku! takze pompa wtryskowa to nie bedzie! odlacze przeplywke i sie przejade zobacze co sie bedzie dziac!

Tomek
Opublikowano
a autko ma serie czy jakiegos chipa ? moze ma jakiegos zle ustawionego moda .... ?

 

Wlasnie powiedz mi jak to sprawdzic? Autko chodzi jak rakieta! na 3 biegu jak jest mokro to trakcja miga jak przyspieszam! Objawy sa takie jak by zle byl sterowany uklad wtryskowy przez komputer! Moze faktycznie ktos majstowal przy chip-tunigu tylko jak mam to sprawdzic?

 

podjedz na hamownie i sprawdz wykres jaki ci wyjdzie ...

 

jak bedziesz mial znaczaco odbiegajacy od serii to sprawa jasna - trzeba bedzie poprawic...

 

aha - podlaczales autko pod jakiegos dobrego kompa? sprawdzali ci wtryski jakie daja parametry ?

 

pozdr

Opublikowano
Jesli szarpie przy równej jezdzie to na 99% ma zmieniony sterownik. Do tego jesli przydymia pod obciążeniem, a wtryski nowe, to nie mam wątpliwości. W jakim stanie jest filtr powietrza ?

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Jesli szarpie przy równej jezdzie to na 99% ma zmieniony sterownik. Do tego jesli przydymia pod obciążeniem, a wtryski nowe, to nie mam wątpliwości. W jakim stanie jest filtr powietrza ?

 

Filr powietrza wyminialem 10 000 tenemy byl przybrudzony!

Tomek
Opublikowano
Musze sie przejechac do jakiegos kolesia co ma dobry sprzet! Autko na wolnych orotach chodzi idealanie tylko zaczyna szarpac przy rownej spokojnej jedzie! Jak dynamicznie jade to jest ok auto wyrywa jak rakieta ale pomimo nowych wtryskow kopci! błędów 0. caly uklad wtrskowy sprawdzilem , wszystkie czujniki sprawdzalem. Pozostaje ECU moze sie ktos bawil w chip tuning albo zmiane softu i teraz ma zle mapy wtryskowe? Pewnie sie umowie do Krokowa do ASO misiaka niech to sprawdza!
Tomek
Opublikowano
CZytalem na forum ze mozna zrobic reset komputera, odlaczajac kleme wlaczajc stacyjke, dziala to na 530d czy to jakas sciema, wymysl ludzi z forum? Czy istanieja takie zabiegi:)?
Tomek
  • Moderatorzy
Opublikowano
CZytalem na forum ze mozna zrobic reset komputera, odlaczajac kleme wlaczajc stacyjke, dziala to na 530d czy to jakas sciema, wymysl ludzi z forum? Czy istanieja takie zabiegi:)?

 

Reset zrób Carsoftem.

Opublikowano
Dzis przypadkiem ruszylem kablami a dokladnie z tyl silnika na gorze od strony szyby jest wtyczka i od tego ida dwa takie luzne kabelki! one wchodza do bloku! Wyczyscilem ta wtyczke i autko nie przerywa! ale od czego jest ta wtyczka, co to za czujnik pojecia nie mam! na etka nie znalazlem tego!
Tomek
Opublikowano
Wyminilem wtryski na nowe a jak ostro przybytuje to widze za mna smuge dymu!

 

Może to Ci się wyda głupie ale......moja dawała czarne pierdy przy deptaniu do czasu aż postanowiłem tankować wyłącznie na shellu.

Opublikowano

baktome

Troche przykra i kosztowna ta historia z przerywaniem. Nastepnym razem przed jaka kolwiek inwestycja w uklad wtryskowy dobrze bedzie zmienic mechanika.

Praca silnika steruje sterownik i nic bez jego "wiedzy" sie tam nie dzieje - jak sam sie przekonales (przewody). Jezeli silnik szarpie badz przerywa oznacza to ze sterownik z jakiegos powodu nie jest w stanie skorygowac pewnych wartosci (wyjscia) - przyczyny moga byc elektryczne (wejscia do sterownika - czujniki) badz mechaniczne (elementy wykonawcze - sterowane przez wyjscia).

90% mechanikow w naszym kraju od razu wyrywa z samochodu pompe cr i wtryskiwacze - to jest po prostu smutne. Po demontazu jakiego kolwiek elementu ukladu wtryskowego nie jestesmy w stanie poprawnie go zdiagnozowac! Jak widac wizyta u pana Stasia czesto jest bardziej kosztowna niz wizyta u dobrego ceniacego sie specjalisty.

 

Czarne chmura za samochodem jest spowodowana zbyt duza iloscia niespalonego paliwa, przyczyn moze byc wiele - np. nieszczelny ic,program,czujnik temp paliwa, czujnik temp powietrza itp

Co do wydajnosci pompy cr - pompy cr w danym ukladzie zawsze sa nadmiarowe (okolo 30%) regulacja odbywa sie na przelewie. Stad tez duza wydajnosc ukladu cr - chip tunning.

pozdr

Witam wszystkich.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.