Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pełny temat wątku w dziale serii 5 to:

[Exx] + 5xx + M/N/Sxx + NAZWANY PROBLEM

ewentualnie wersja minimalistyczna:

[Exx] + NAZWANY PROBLEM

 

Jako, że wciąż trudno o poprawę sytuacji w (łatwej wg mnie) dziedzinie tytułowania wątków, zwracam się z uprzejmą prośbą o przeczytanie tego co niżej :) :

 

Tytuł wątku składa się z dwóch ważnych informacji :

____________________________________________________________

1) informacja o modelu i wersji silnikowej BMW 5, którego dotyczy treść wątku

czyli np. [E34] 525i M50B25

(choć oczywiście kod silnika nie zawsze jest niezbędny)

 

2) skrócona, hasłowa informacja wprost naprowadzająca na tematykę poruszaną w treści wątku.

 

____________________________________________________________

 

Utworzone wątki na forum nie służą tylko jednorazowej pomocy temu, kto jest autorem tematu. Istniejące wątki mają także pełnić rolę pomocy każdemu, kto będzie szukał konkretnych, interesujących go informacji w zbiorze tematów forum. Dlatego w starannym przestrzeganiu tej prostej zasady nadawania nazw - przede wszystkim chodzi o to, żeby podczas poszukiwań interesującego nas tematu, było możliwe odnalezienie go przeglądając listę wątków (zamiast czytania całego forum "od deski do deski").

 

REASUMUJĄC:

Jeżeli masz np. 525i, którego silnik zaczął nierówno pracować , to tytuł wątku powinien być napisany na kształt:

 

„ [E34] 525i M50B25 – nierówna praca silnika ”

lub

" [E60] 525i M54 – nierówna praca silnika "

 

:!: a nie np.:

„ mam problem ”

„ 525 – pomocy ”

„ o co chodzi ? ”

„ BMW 525i ”

„ co mam robić ? ”

„ co się stało ? ”

„ coś się zepsuło ”

„ już nie mam sił :-( ”

itp. :duh: :!:

 

Te tematy, które podałem jako anty wzór są autentyczne – tzn. takie, które sam często naprawiałem, nieraz nawet nie sygnalizując tego autorowi poprzez pouczenie – ale to owocowało tylko coraz większą ilością tak bezmyślnie nazwanych wątków. To jest powód, dla którego nastał czas stosowania następujących kroków, w razie niedbalstwa w tytułach:

- ostrzeżenie dla autora (przypominam, że 5 ostrz. to usunięcie użytkownika z forum)

- zamknięcie wątku

- wyrzucenie wątku

 

To jest wyjście naprzeciw tej grupy (starannych) użytkowników, którzy chcą mieć dogodną sytuację zarówno dla służenia pomocą w nazwanych problemach konkretnych modeli "5er" , jak też do skutecznego i szybkiego odszukania dla siebie różnych potrzebnych wiadomości (poprzez czytelnie sformułowane tematy)

 

Dzięki za uwagę – a jeszcze większe dzięki za przestrzeganie tego, co pomaga utrzymać ład tutaj (zwłaszcza w tak prosty sposób jak tytułowanie wątków „z głową”)

 

Pozdrawiam, marek (solaris520)

 

P.S.

Poza wszystkim – bez przerwy aktualne jest to, co zawiera regulamin forum – to należy co jakiś czas czytać i traktować jako instrukcję korzystania z forum.

 

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.