Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niestety ale sobie wykrakałem wizyte w ASO , mam nadzieje że jest tak jak piszecie i się pozytywnie rozczaruje .

 

coś mi poleciało w napedzie , mam potworny luz ze 20 stopni miedzy przednim a tylnym kołem jak kręce (byłem na podnośniku) , efekt jak przyśpieszam cisza , jak zwalniam lub jest na luzie mam stukot , niestety on się powiększa , jest on zarówno przy małej predkości jak i przy większej , odgłos wyraźnie słysze z tyłu , zero luzu na wachaczach tulejach łożyskach wiec napewno coś poszło w napędzie , może tylny most ,

 

gdzie najlepiej się wybrać do ASO w Warszawie ? kogo polecacie ?

temat napewno ciekawy , przy okazji z diagnozują mi wszysko ,

 

szykuje się na spory wydatek , :( ale dają gwarancje jak mówicie ,

to moja 1 wizyta w ASO wiec zobaczymy :)

 

słyszałem że FUS jest najlepszy w Wawie ,

napęd 4x4 w zasadzie to nikt nie podejmuje się tego naprawiać a też che mieć pewność że dobrze mi to zrobią dlatego jade do ASO - chyba że znacie kogoś kto naprawia takie rzeczy ,

 

no jestem w kropce w sumie , napisze jaka mi diagnoza wyszła

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano

Nie wiem czy Cię pocieszę, ale 20 stopni luzu to wydaje mi się śmiesznie maŁo. Nie chce mi się teraz rozpisywać, ale pomyśl ile różnych elementów jest w ukadzie przeniesienia napędu pomiędzy przednim, a tylnym koŁem.

 

WedŁud mnie stukać może tuleja mocująca dyfer do sanek. Wada e46.

Opublikowano
Z tego co widzę na Realoem.com to cena półosi w USA ok. 406$, zamienniki na Ebay widziałem już za ok. 150$. Nie dajmy się zwariować i nie ma sensu płacić 2500 pln za półoś chyba, że w Polsce lubimy być robieni w balona i jeszcze się z tego cieszyć.
Opublikowano

Do Magpolu się zraziłem ,

zrobie diagnostyke i wycene naprawy , jak bedą to jakieś kosmiczne ceny to bede szukał częsci na własną ręke , zalezy co poszło a 20 stopni luz to przy napędzie jest bardzo dużo i nie ma co z tym jeździć bo napewno on się powiększy , stukot jest dość głośny i po prostu on mnie denerwuje , o komforcie nie ma mowy

 

a gdzie mniej wiecej jest ta skrzynka rozdzielcza ? kwota 8 tys troche przeraża , wyraźnie słysze stukot z tyłu , tak jakby z tylnego mostu lub z koła tylniego

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
Do Magpolu się zraziłem ,

zrobie diagnostyke i wycene naprawy , jak bedą to jakieś kosmiczne ceny to bede szukał częsci na własną ręke , zalezy co poszło a 20 stopni luz to przy napędzie jest bardzo dużo i nie ma co z tym jeździć bo napewno on się powiększy , stukot jest dość głośny i po prostu on mnie denerwuje , o komforcie nie ma mowy

 

a gdzie mniej wiecej jest ta skrzynka rozdzielcza ? kwota 8 tys troche przeraża , wyraźnie słysze stukot z tyłu , tak jakby z tylnego mostu lub z koła tylniego

 

Jeżeli jest luz na półosiach napędowych to mam firmę która przygotowuje samochody do rajdów i zregeneruje ci pół oś za 600 zł (ASO twierdzi że jest nierozbieralna :twisted2: ), skrzynka rozdzielająca napędy jest miej więcej za pierwszym rzędem siedzeń, pod samochodem jest to pudełko z którego wychodzą oba wały napędowe, jaką msz skrzynie?

Opublikowano
(ASO twierdzi że jest nierozbieralna Twisted Evil ),

 

Ciekawe jakim cudem wymieniŁem osŁonę przegubu, zresztą kupioną w ASO :jawdrop:

Opublikowano

Wiem jak to jest w serwisie , sam pracuje w innej branży ale zasady są podobne , łatwiej jet wymienić cały moduł niż go naprawić a klient przecież i tak za to zapłaci i mówi się mu że tego się nienaprawia tylko wymienia bo się nie opłaci , wiec to mnie w sumie nie dziwi

 

dostałem namiar na speca od napędów wiec mi obejrzy samochodzik , niestety zawolony robotą i dopiero za tydzień zobaczy , na ASO jeszcze poczekam , coś mi się wydaje że to ten sam o którym wspomniałeś ,

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
(ASO twierdzi że jest nierozbieralna Twisted Evil ),

 

Ciekawe jakim cudem wymieniŁem osŁonę przegubu, zresztą kupioną w ASO :jawdrop:

 

osłona przegubu, to nie przegub, chyba że się myle

Opublikowano
(ASO twierdzi że jest nierozbieralna Twisted Evil ),

 

Ciekawe jakim cudem wymieniŁem osŁonę przegubu, zresztą kupioną w ASO :jawdrop:

 

osłona przegubu, to nie przegub, chyba że się myle

 

Wymień bez rozbierania póŁosi- chyba, że jesteś magikiem

Opublikowano
(ASO twierdzi że jest nierozbieralna Twisted Evil ),

 

Ciekawe jakim cudem wymieniŁem osŁonę przegubu, zresztą kupioną w ASO :jawdrop:

 

osłona przegubu, to nie przegub, chyba że się myle

 

Wymień bez rozbierania póŁosi- chyba, że jesteś magikiem

 

nie jestem, ale może wcale nie trzeba rozbierać przegubu aby wymienić jego osłonę, :roll:

Opublikowano

Nie wiem o co chodzi , postała 5 dni ,

w sobote wyjechalemna zimnym zero pukania nic , cisza , po rozgrzaniu przy toczeniu tylko lekko stuka z tyłu , specjalnie ją troche przykatowałem i nic nie stuka przy większej prędkości , wcześniej odgłos był tak wyraźny że bałem się jeździć żeby sie coś nie urwało,

 

widac im bardziej rozgrzana , im dłuzej jedzie tym odgłos się zwiększa ,

no nic czekam na ogledziny , wczesniej chyba nią pojeżdze żeby było słychać co stuka jak pojade do warsztatu ,

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
Nie wiem o co chodzi , postała 5 dni ,

w sobote wyjechalemna zimnym zero pukania nic , cisza , po rozgrzaniu przy toczeniu tylko lekko stuka z tyłu , specjalnie ją troche przykatowałem i nic nie stuka przy większej prędkości , wcześniej odgłos był tak wyraźny że bałem się jeździć żeby sie coś nie urwało,

 

widac im bardziej rozgrzana , im dłuzej jedzie tym odgłos się zwiększa ,

no nic czekam na ogledziny , wczesniej chyba nią pojeżdze żeby było słychać co stuka jak pojade do warsztatu ,

 

Tuleje zawieszenia dyfra, już o nich wspominaŁem.

Opublikowano

problem rozwiązany :) :cool2: :dance:

 

godzina czasu szukania usterki w warsztacie , przy okazji kontrola olei w napedzie :) uzupełnienie i wymiana ,

 

okazało się że to było niedokrecone koło tylne !!! :mad2: , na podnośniku nic nie było słychać , koło nawet nie drgneło jeżeli je poruszno na boki , pod obciążeniem dopiero wsłuchaliśmy się że stukot ewidentnie dochodzi z koła , po dokręceniu śrub - cisza :)

 

albo się poluzowało (od zakupu zrobiłem ponad 3000 km ) choć w sumie nie wiem jak mogło się poluzować , to są śruby samozaciskowe , albo mi ktoś próbował je zdjąć :) 17 " felgi na nowych gumach pewnie kuszą

 

szczęśliwy bo okazała się drobnostka a i przy okazji skontrolowałem poziom i jakość olei w dyfrze , skrzynce rozdzielczej , skrzyni biegów

 

ciekawe jest to że jak mi mechanik mówił i pokazywał BMW mówi że te oleje są dożywotnie i się je nie wymienia , natomiast z praktyki jego to zaleca wymiane olei przekładniowych co 100 tys km , w dyfrze miałem czyściutki olej , w skrzynce rozdzielczej było błoto a w skrzyni biegów mocno zużyty ,

 

w ASO nie wymieniają na przeglądach tych olei chyba że na wyraźne życzenie klienta , dziwne podejście troche bo oszczędzanie na olejach kończy się bardzo nieciekawie ,

 

dodatkowa zaleta jest taka że mi się sporo uciszyło po wymianie

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
problem rozwiązany :) :cool2: :dance:

 

godzina czasu szukania usterki w warsztacie , przy okazji kontrola olei w napedzie :) uzupełnienie i wymiana ,

 

okazało się że to było niedokrecone koło tylne !!! :mad2: , na podnośniku nic nie było słychać , koło nawet nie drgneło jeżeli je poruszno na boki , pod obciążeniem dopiero wsłuchaliśmy się że stukot ewidentnie dochodzi z koła , po dokręceniu śrub - cisza :)

 

albo się poluzowało (od zakupu zrobiłem ponad 3000 km ) choć w sumie nie wiem jak mogło się poluzować , to są śruby samozaciskowe , albo mi ktoś próbował je zdjąć :) 17 " felgi na nowych gumach pewnie kuszą

 

szczęśliwy bo okazała się drobnostka a i przy okazji skontrolowałem poziom i jakość olei w dyfrze , skrzynce rozdzielczej , skrzyni biegów

 

ciekawe jest to że jak mi mechanik mówił i pokazywał BMW mówi że te oleje są dożywotnie i się je nie wymienia , natomiast z praktyki jego to zaleca wymiane olei przekładniowych co 100 tys km , w dyfrze miałem czyściutki olej , w skrzynce rozdzielczej było błoto a w skrzyni biegów mocno zużyty ,

 

w ASO nie wymieniają na przeglądach tych olei chyba że na wyraźne życzenie klienta , dziwne podejście troche bo oszczędzanie na olejach kończy się bardzo nieciekawie ,

 

dodatkowa zaleta jest taka że mi się sporo uciszyło po wymianie

 

A co z tym luzem w napędzie, pisaŁeś o 20 stopniach pomiędzy koŁami, może być?

Opublikowano

widocznie przesadził poprzedni mechanik , luz powinien być , teraz nic mie nie stuka ani nie puka , jest wszysko ok

 

tylko mnie nastraszył w sumie że coś poważnego padło

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
Być może przez twojego pierwszego mechanika ktoś się wystraszyŁ i nie kupi BMW z x. Tak się wŁaśnie tworzy bzdurne teorie na temat modelu i przenosi się je w "eter". Potwierdza się teoria, że 95% treści w necie to śmieci.
Opublikowano
Być może przez twojego pierwszego mechanika ktoś się wystraszyŁ i nie kupi BMW z x. Tak się wŁaśnie tworzy bzdurne teorie na temat modelu i przenosi się je w "eter". Potwierdza się teoria, że 95% treści w necie to śmieci.

 

No właśnie. Przyglądałem się temu wątkowi z niepokojem gdyż mam zamiar kupic xd i miałem obawy o napęd.

Ale na szczęście wszystko się wyjaśniło :)

Opublikowano
Przu zakupie musisz być bardzo czujny sprawdz stan przednich pół osi oraz skrzynki rozdzielczej :wink:

 

Spoko

 

Pojadziem na ASO i tam sprawdzą :)

Opublikowano

Jak na razie jestem bardzo zadowolony z samochodu , nic mu nie dolega a jeździ się wręcz bajecznie zwłaszcza jak jest mokro :) niesamowicie się trzyma i masz pełną kontrole to co robisz , czekam z niecierpliwością na 1 śnieg , zobacze jak sobie radzi w takich warunkach .

 

co do eksploatacji to nie ma co ukrywać że jest droższa w porównaniu do 330d , coś za coś , 330xd jeżeli chodzi o podzespoły nępędu bazuje na orginałach , zamienników jest niewiele i o wątpliwej jakości , trzeba brać to pod uwage przyz zakupie , to mój 2 samochód wiec nie bede robił nim dużych przebiegów dlatego zdecydowałem się na X a nie zwykłą ,kto dużo jeździ to bym doradzał jednak zwykłą , po prostu jest w niej mnie rzeczy do zepsucia

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano

Dużo tzn?

 

W sumie nadal nie wiem czy wole xd czy d. No bo z jednej strony tak jak piszesz, droższa eksploatacja xd, co jest oczywiste. Ale znowu jak będę chciał jechać w góry albo w zimie niekiedy trzeba wybrać się gdzieś daleko to napęd na tylną oś mnie trochę przeraża.

 

I mam taką wizję, że 330d (odpukać) w wyniku poślizgu czy też czegoś innego w zimie rypnę w coś lub kogos i potem by się okazało, że koszty blacharki to różnica w cenie xd i d ?!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.