Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Czy prędkość max w E60 3.0d automat jest ograniczona elektronicznie?

Jechałem ostatnio z Niemiec i postanowiłem sprawdzić ile pojedzie i pokazała 240 czyli niby ok bo w książce piszą chyba 235km/h.

Jedyne co mnie zastanawia to fakt że w czasie dochodzenia do tej prędkości max wskaźnik spalania na liczniku schodził z 20l w dół i zatrzymał sie na 10l w chwili osiągnięcia prędkości maksymalnej (silnik miał ok 3000obr/min).

Wydaje mi sie że jakby silnik już nie mógł więcej (za duże byłby już opory ruchu) to wskazówka spalania powinna byc na na max czyli w okolicach 20 litrów a w moim przypadku jeszcze spadało zużycie co mogłoby swiadczyć o ograniczeniu elektroniczym.

 

Za info dzieki

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Hej,

Także BMW serii M ma ograniczenie do 250 km/h. Ale jak powszechnie wiadomo taki ogranicznik można zdjąć. O ile w przypadku mniejszych silników (2-3 litry) praktycznie nic to nie da, o tyle w przypadku M5 czy M6 przyrost maksymalnej prędkości będzie znaczny :norty:

Opublikowano
Z tego, co mi wiadomo, E60 wyposażona jest w elektryczny ogranicznik prędkości do ok 250km/h, natomiast "Emki" do 270km/h. Bardzo możliwe, że Twoja "stwierdziła", że więcej nie pojedzie i już.. ;)
///Mpower
Opublikowano

Cytat: Jedyne co mnie zastanawia to fakt że w czasie dochodzenia do tej prędkości max wskaźnik spalania na liczniku schodził z 20l w dół i zatrzymał sie na 10l w chwili osiągnięcia prędkości maksymalnej (silnik miał ok 3000obr/min).

Jestem pod wrażeniem E60 530d. Prędkość maksymalna a na obrotościomierzu 3000obr/min i tylko 10 literków zużycia.

U mnie przy 240 km/h pali 14,9 l/100 ale to e39 530d. Normalnie przepaść. W nowszej piatce przy vmax na obrotościommierzu będzie chyba z 1200 obr/min. A im szybciej tym mniejsze spalanie. No cóż postęp.

Opublikowano
Witam,

Jedyne co mnie zastanawia to fakt że w czasie dochodzenia do tej prędkości max wskaźnik spalania na liczniku schodził z 20l w dół i zatrzymał sie na 10l w chwili osiągnięcia prędkości maksymalnej (silnik miał ok 3000obr/min).

 

Przy nastepnym razie przyjrzyj sie obrotomierzowi - to raczej nierealne, zeby przy Vmax mial 3000rpm. Zreszta na tym filmie z linka powyzej tez jest prawie 4000rpm przy V~250 km/h.

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
W nowszej piatce przy vmax na obrotościommierzu będzie chyba z 1200 obr/min.

No cóż postęp.

 

Na którym biegu, 11-tym czy 12tym hehehehe ?

 

Co ma kolego postęp do głupiej przekładni zębatej hehehe ?

Ona jest taka sama od 250 lat...

Opublikowano

witam

w maju jak prowadziłem swoją z de to wskazówka doszła do końca (260) :shock: byłem w szoku nawet mimo przekłamania licznika :shock:

 

hej

Opublikowano

Witam wszystkich

 

Naprawde bylo tak jak napisałem: predkosc obrotowa ok3500 (w każdym razie nie 4000) i spalanie co mnie zdziwiło też pokazywało 10l. dodam że to automat 6 biegowy przed liftem 218KM. Myslałem ze to może wina przepływki ale jak przyśpieszam np na 3 biegu i mam pełny gaz do przy 3500obr/min wskazówka spalania jest zamknięta(20l) czyli na tym 6 biegu przy 3500obr i pełnym gazie też powinna być na 20litrów.

Wg fabryki powinna jechać 243 km/h i pewnie tyle jechała

 

http://www.treffseiten.de/bmw/info/daten_525d_530d_Limousine.pdf

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mylisz się kolego. Przy tym samym poziomie pedału gazu i obrotach (czyli dawce paliwa) jedziesz dwa razy szybciej. Spalanie jest podawane w litrach na 100 km. Ilość zużytego paliwa zostaje ta sama a odległość jaką pokonujesz podwaja się, więc spalanie spada do połowy. Proste..
Opublikowano
Hej,

Także BMW serii M ma ograniczenie do 250 km/h. Ale jak powszechnie wiadomo taki ogranicznik można zdjąć. O ile w przypadku mniejszych silników (2-3 litry) praktycznie nic to nie da, o tyle w przypadku M5 czy M6 przyrost maksymalnej prędkości będzie znaczny :norty:

Moja rozpedza sie do 260. I co nic nie da?

Opublikowano
Ale opory rosną i żeby jechać dwa razy szybciej nie wystarczy podwoić przełożenia , ale niestety też o ileś procent i to nie mało docisnąć gaz.

zibi

BYŁO w kolejności:

318,320, M3, 735AHG, 730, 525TDS, 725TDS, 740

JEST : 530D Touring

Opublikowano
Hej,

Także BMW serii M ma ograniczenie do 250 km/h. Ale jak powszechnie wiadomo taki ogranicznik można zdjąć. O ile w przypadku mniejszych silników (2-3 litry) praktycznie nic to nie da, o tyle w przypadku M5 czy M6 przyrost maksymalnej prędkości będzie znaczny :norty:

Moja rozpedza sie do 260. I co nic nie da?

 

Czym jest zwiększenie prędkości z 250 do 260 km/h w porównaniu z M5 gdzie prędkość wzrasta do 330 km/h ...

Opublikowano
Mylisz się kolego. Przy tym samym poziomie pedału gazu i obrotach (czyli dawce paliwa) jedziesz dwa razy szybciej. Spalanie jest podawane w litrach na 100 km. Ilość zużytego paliwa zostaje ta sama a odległość jaką pokonujesz podwaja się, więc spalanie spada do połowy. Proste..

 

Z tego co kolego napisałeś wynikałoby że im szybciej jedziesz tym spalanie w litrach/100km masz mniejsze a w skrajnym przypadku dąży do 0 co jest nieprawdą.

 

Poza tym dawka paliwa przy jeździe np na 3 biegu z predkoscią obrotową silnika 3000obr/min ze stałą prędkością np 100km/h jest na pewno mniejsza niż jazda ze stałą prędkością 200km/h też z prędkością obr silnika 3000obr/min nie ważne na którym biegu ponieważ opory wzrosły w uproszczeniu co najmniej 4 krotnie więc silnik musi wytworzyć wiekszy moment obrotowy (zależny od dawki paliwa).

 

Siła napędowa auta spada przy wrzucaniu coraz wyższego biegu a ponadto czym wyższy bieg tym wyższe opory ruchu.

 

 

Pozdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale nie musisz mi tego tłumaczyć bo ja to wszystko wiem. :wink: Ja odniosłem się do przeczytanej wypowiedzi. Ten kolega nie pisał, że przy stałej prędkości mu pokazuje 20 litrów na 100 tylko przy pełnym gazie. Nawet nie analizowałem prawdziwości danych jakie podał. Po prostu napisałem mu czemu przy pełnym wciśnieciu gazu jak prędkość będzie dwa razy większa to auto mu będzie dwa razy mniej paliło i tyle.
Opublikowano

spalanie jest uwarunkowane obrotami silnika do obrotu przekładni napędowe, przy stałej prędkości nie ma nawet zbytniego znaczenia czy ASB/MT, Wracając do Vmax , bezpieczne prędkości Vmax sa podane przez producenta który to gwarantuje owa prędkość do osiągnięcia w stosunkowo krótkim czasie, lecz jednak jeżeli troszkę uzbroi się w cierpliwość to można spokojnie przekroczyć prędkości Vmax sugerowane poprzez producenta.

E60 ma skrzynkę 6 biegów ASB i MT i w odróżnieniu do skrzyń 5coi biegowych ilość obrotów silnika przy Vmax będzie mniejsza.

Opublikowano

Ogolnie liczniki troche klamia.

 

Ostatnio licznkowo lecialem 240.

 

Na GPS'ie pozniej w statystykach 235km/h.

 

Aczkolwiek na tym GPS prawie w kazdej furze mam przeklamanie okolo 5km/h - kto mowie prawde? - huk wie.

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

Opublikowano
Ogolnie liczniki troche klamia.

 

Ostatnio licznkowo lecialem 240.

 

Na GPS'ie pozniej w statystykach 235km/h.

 

Aczkolwiek na tym GPS prawie w kazdej furze mam przeklamanie okolo 5km/h - kto mowie prawde? - huk wie.

Zgadza się z tym przekłamaniem +/- 5 km/h. Kiedyś sprawdziłem to w kilku osobówkach i rzeczywiście była różnica. Wyjątkiem były autobusy, co mnie zadziwiło, bo tam prędkość na tempomacie i GPS zupełnie się zgadzała. Pozdr!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.