Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Update: od wczoraj wskazówka jest ok 2 mm w prawo także podczas normalnej jazdy. Przewody nabite i twarde jak skała. Wisko się włącza, więc to nie jego wina. Kolejne pytania:

- czy silnik może się przegrzewać przez niesprawny termostat

- czy układ może się zapowietrzać przez niesprawny termostat

 

Zachowanie silnika poza tymi objawami OK czyli

- żadnego płynu nie ubywa/nie przybywa/nie miesza się/nie wycieka

- silnik ma moc

- spaliny OK, żadnego dymu czy czegoś w tym stylu, skład spalin OK

- chłodnica gorąca równo na całej powierzchni

- strumień płynu w zbiorniczku równy, jednostajny

- ogrzewanie działa jak należy

- przewody robią się nabite dopiero po porządnym nagrzaniu silnika. Po odkręceniu odpowietrznika lub korka uchodzi powietrze, przewody miękną i można tak jeżdzić bez końca.......dopóki silnik nie wystygnie. Po ponownym odpaleniu historia się powtarza.

 

Ktoś ma pomysł...?

 

P.S. Sprawdziłem DME - jest Siemens. Nic nie trzeba rozbierać, przy gnieździe diagnostycznym jest karteczka informująca o tym.

pozdrawiam

qba_m

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Więc tak: kupiłem cały zestaw w ASO do wymiany termostatu (termostat 80 stopni - taki był oryginalnie, obudowa, śrubki, uszczelki). Chłodnica została wyjęta, przepłukana wewnątrz (wygląda ładnie, jest drożna), umyta z zewnątrz. Wszystko zostało wymienione, odpowietrzone i nic się nie zmieniło. Przewody twarde i wskazówka 1-2 mm w prawo.

 

W międzyczasie sprawdziłem 2 inne wiska BEHR HELLA bo wydawało się, że to co miałem nie załącza się tak jak powinno tzn można je przy ostrożności zatrzymać palcem w czasie pracy silnika, na innych wiskach jest to samo. (tak ma być?) Moje auto to nie wersja tropikalna, bo by miało inną chłodnicę, więc przy normalnym wisko wszystko powinno być ok.

 

Podsumowując elementy uklądu chłodzenia:

- pompa wody wymieniana rok temu na HEPU z metalowym wirnikiem - obieg jest więc to nie jej wina

- płyn chłodzący zalany oryginał BMW

- chłodnica sprawdzona, wyczyszczona, drożna, jest OK

- termostat wymieniony - oryginał BMW

- korek układu chłodzenia nowy z ASO

- wiska sprawdzane 3 sztuki fabrycznie nowe BEHR HELLA - na każdym jest tak samo

 

W weekend auto zostanie podpięte pod kompa, zobaczymy jaką pokazuje rzeczywistą temepraturę pracy.

 

Słucham kolejnych pomysłów....

pozdrawiam

qba_m

Opublikowano

z ta rzeczywista temperatura to dobry trop...wskaznik moze byc zle wyskalowany, albo sie poprostu popsul, albo czujnik temp. zwariowal

 

pozdro

Opublikowano

Hmm,

 

A może zrób sobie test zegarów i zobacz czy wskazówki bez problemów się przemieszczaja, bo może faktycznie tylko na zegarach źle coś pokazuje.

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
Hmm,

 

A może zrób sobie test zegarów i zobacz czy wskazówki bez problemów się przemieszczaja, bo może faktycznie tylko na zegarach źle coś pokazuje.

 

/Andrzej

 

Test zegarów nie działa, bo się zepsuł. Zegar działa płynnie - to wiem. Bardziej może to kwestia rozkaliborwania lub czujnika.

pozdrawiam

qba_m

Opublikowano

U mnie powinien gdzieś być taki czujnik ze starej głowicy (w 525 chyba jest taki sam) gdzieś w częściach, jak masz czas i chęć go podmienić to w poniedziałek jestem w domu.

 

Jakby co, to daj znać na PW.

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
U mnie powinien gdzieś być taki czujnik ze starej głowicy (w 525 chyba jest taki sam) gdzieś w częściach, jak masz czas i chęć go podmienić to w poniedziałek jestem w domu.

 

Jakby co, to daj znać na PW.

 

/Andrzej

 

Dzięki vodka, poki co podepnę pod kompa, zobaczymy co wyjdzie.

pozdrawiam

qba_m

Opublikowano

Problem rozwiązany.

 

Winne okazało się niesprawne (fabrycznie nowe!) wisko BEHR. Sprawa jest o tyle dziwna, że było sprawdzane jeszcze jedno nowe wisko tej samej firmy i też było niesprawne.

 

Przed wymianą wiska na sprawne, temperatura dochodziła do 98 stopni. W tej chwili nie skoczy wyżej niż do 88 stopni w czasie pracy silnika, po jego zgaszeniu rośnie do ok 96 stopni, po ponownym odpaleniu sprawne w końcu wisko zbija ją do 88 st. Po zapięciu wiska, wiatraka nie da się zatrzymać niczym (przynajmniej ja nie mam zamiaru ryzykować).

 

Przewody są bardziej miękkie niż poprzednio (choć nadal twardawe, ale widocznie już tak ma być). Na wskaźniku temperatury wskazówka stoi pionowo także na postoju.

 

Wniosek: uwaga na wiska firmy BEHR HELLA. Tym samym chyba wyleczyłem się całkowicie z "niby dobrych" zamienników na rzecz oryginalnych części BMW z ASO.

pozdrawiam

qba_m

Opublikowano
Przeciez behr to oryginał do BMW

 

ale może nawet nie stał obok tych oryginałów sprzedawanych w ASO :?: :mrgreen:

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

ale może nawet nie stał obok tych oryginałów sprzedawanych w ASO :?: :mrgreen:

 

Chyba tak. Cena wiska w ASO to 600 PLN, BEHR kosztował 200, więc może to jakiś odpad i śmieć, ktory nie spełnił norm BMW.

pozdrawiam

qba_m

Opublikowano

Chcialbym rowniez opisac swoj nietypowy problem Auto to e39 540i 96r (grudzien) Zaczelo sie od tego ze przy jednym z gwaltownych startow odpial sie waz od chlodnicy i wywalilo cala wode. Stalem z 1,5 i przelalem z 15-20l plynu co nalalem to wywalilo, jakos udalo mi sie doprowadzic to do stanu w ktorym wywalalo coraz mniej wody i pojezdzilem tak z pare dni. Temperatura caly czas w pionie, ogrzewanie dzialalo.

waz od chlodnicy twardy i po 3 dniach komp wywalil ze za malo plynu. Dolalem z litr Dzien wczesniej przelecialem sie 250km/h z 4km i nie wywalilo plynu.

 

Pojechalem do mechanika, na wymiane oleju i plynu. Okazalo sie ze weze twarde a uklad zapowietrzony. Samochod zostal na kilka dni i w tym czasie wymieniono termostat (ja mam z elektronicznym czujnikiem i 104stopnie) nic to nie dalo wiec wymieniono pompe wody. Nalano plynu i niby wszystkoj oki ale mechanik chcac pokazac ze juz jest ok otowrzyl korek i wywalilo troche plynu (silnik po trasie 100km) zakrecil szybko. Stwierdzil ze moze bylo troche za duzo plynu - przed otwarciem sprawdzilem waz nie byl twardy. PO 5 min chcac sprawdzic znowu na odpalonym silniku odkrecilismy korek i wywalila fontanna poszlo z 5l plynu.

 

Wstepna diagnoza glowica albo uszczelka, ale auto bylo shamowane na 293KM i 425Nm wiec zdrowe, nie chce mi sie wierzyc ze to glowica i ze daje cisnienie w uklad. Dzis jezdzilem znowu na testy i przelecialem z 8km z predkoscia powyzej 200km/h nic sie nie stalo ale waz znowu twardy. Korek juz tez byl podmieniany.

 

Ogrzewanie dziala intensywnej jak dodam gazu, temperatura caly czas w pionie, czasmi wskazowka opada ale to chyba wina masy bo od poczatku jak ja kupilem tak bylo i wskaznik od paliwa tez roznie dziala a i predkosciomnierz potrafi sie zwiesic.

 

Czy ktos juz rozwiazal juz ten problem?

PLan mam taki:

Jutro jade na sprawdzenie Co2 w ukladzie chodzenia, pozniej mechanika ma przeplukac caly uklad i odkamienic, odpiac z ukladu nagrzewnice nalac tgego srodka fluorescencyjnego i sprzwdzic czy gdzies nie ma wycieku ( narazie nic na to nie wskauzje)

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.