Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
:shock:Posiadam świeżo nabyte auto e-34 1992r. z komputerem.W trakcie dłuższej trasy kilkakrotnie włączył mi się pod deską rozdzielczą krótki przerywany narastający sygnał .Zegary żadnej usterki mi nie pokazywały.W mojej okolicy nie ma żadnego serwisu no i mam problem-co robić dalej.Za każdą podpowiedz z góry DZIĘKI.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jak występuje to przed okrągłymi godzinami na zegarku w samochodzie to masz włączane takie przypominanie o zbliżającej się okrągłej godzinie. Sprawdź czy się świeci na zegarku ME i zrób tak żeby się nieświecił - wciśnij jeszcze raz. Jak to nie to, to niestety nie wiem. To taki bejerek jak nie masz RDS'u w radiu, że zbliżają się wiadomości w radio :)

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano
:cry: Niestety panowie,rds w radiu jest ale to nie on daje ten sygnał,limit prędkości też nie jest włączony. Ten sygnał brzmi jak alarm czasami trwa krócej innym razem dłużej.Po włączeniu się sygnału na dłużej to tak daje po uszach że nic -tylko wiać z samochodu.No i nie zawsze włącza się.Na przestrzeni ok 50km potrafi włączyć się kilka razy i w zależności od czasu trwania -pipta albo ciszej albo głośniej-co to może być.????ps.Dzięki za podpowiedzi.
Opublikowano
Ja miałem to samo w swoim E34. Tyle że głos wydobywał się raczej z głośników. Było to związane z radiem i bynajmniej nie chodziło o News. Radio miałem BMW Reverse RDS. Teraz mam BMW Bavaria Bussines C i tego nie ma. Pykanie to było o wiele głośniejsze od tego z zegara na komputerze pokładowym. Myślę że to jakaś funkcja w radiu, ale jaka to nie mam pojęcia. A ha ten dźwięk pojawiał się tylko przy wcisnięciu jakiejś tam odpowiedniej kombinacji przycisków. Nigdy nie było to samoczynne.
Pozdrawiam, Michał
Opublikowano
Dżwięk ten w tym przypadku wydobywa się gdzieś z pod zegarów deski rozdzielczej
Opublikowano
To kompuuter. obok kolumny kierowniczej jest mały głośnik od komputera. Najlepiej wywal go, to przestanie pykać :)))))))))))))))
Pozdrawiam, Michał
Opublikowano

Ja też mam problem z kompem - tylko, że troszkę inny (http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=672&sid=d4ee72f5bf9ffe83ad179414d1fcdd36)ale przed zdechnięciem niektórych funkcji w mojej betce też coś mi zapiszczało ze 3 razy - może podobna sytuacja. Ale te twoje dzwieki kojarzą mi się bardziej właśnie z radiem - teraz nie pamiętam ale kiedyś miałem takie radio które po wciśnięciu jednego(nie pamiętam którego) przycisko - zaczynało narastająco pikać, od cichego tonu, aż do bardzo głośnego. Sprawdź czy właśnie nie masz czegoś przestawionego w radiu!!!

POZDROWIONKA (koledzy przeczytajcie mój temat może coś pomożecie - "POMOCY - KOMPUTER POKŁADOWY)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Może to faktycznie cos radiem. Ja tez pamiętam, że kiedys tak mialem ale to jeszcze w innym samochodzie. Zdaję się, że w jakimś Sony. Kto wie może też właśnie coś z komputerem w desce. Jest tam taki mały głośniczek pod kolumną kierownicy ale co on może sygnalizować to nie mam pojęcia. Podjedź do jakiegos ASO i kup instrukcję może tam coś będzie ciekawego. Napewno się przyda nie raz - serio można się ciekawch rzeczy dowiedzieć :)

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano

"Jest tam taki mały głośniczek pod kolumną kierownicy ale co on może sygnalizować to nie mam pojęcia. "

Ten głośniczek emituje dwa sygnały. Gong od ostrzeżeń koputera (code, limit, itp...) i trzy pyknięcia o wyższej czestotliwości niż gong (15 sekund przed pełna godziną). Przynajmniej tak jest u mnie.

Pozdrawiam, Michał
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Dokładnie, przed pełną godziną . Przypomina w ten sposób, że będą wiadomości w radio i żeby je włączyć sobie. Nie jest w żaden sposób zsynchronizowane z radiem ot tak poprostu sobie pika przed pełną godziną. Warunkiem jest, żeby radio nadawało newsy o pełnej godzinie. Wyłącza się to wciskając przycisk ME w komputerze obok radia tak żeby nie świeciło się o już.

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano
Siemanko, ja też mam taki głośniczek, ale mi wogóle nie działa, przewody są podpięte, może się zjarał? Czy może być inna przyczyna, że wogóle nie działa.
http://img638.imageshack.us/img638/9205/panoramaaut.png
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Siemanko, ja też mam taki głośniczek, ale mi wogóle nie działa, przewody są podpięte, może się zjarał? Czy może być inna przyczyna, że wogóle nie działa.

 

Mnie się kiedyś spalił... wymieniłem, bo go lubię :wink:

Oprócz tego co pisaliście wcześniej sygnalizuje jeszcze spadek temperatury zewnętrznej poniżej 3 stopni.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Nie trzeba nic palić, wystarczy odłączyć wtyczkę z kablem od niego i po robocie ja kaomuś przeszkadza :)

Polecałbym bym poczytać instrukcję, może da się to poprostu wyłączyć :)

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano
Dzięki wszystkim za podpowiedzi w tym temacie-cieszę się że nie jest to coś gorszego- awaria kompa lub coś itp.Tak swoją drogą czy ktoś orientuje się w którym miejscu jest umieszczony filtr przeciw pyłkowy od klimy?No i jak do niego dostać się?
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ten filtr jest na srodku desku rodzielczej po tym dużym nadmuchem. Jak się do niego dostać, hmm to chyba trzeba od strony komory silnika, zdjąc ta kratkę co jest na ramionach wycieraczki i gdzieś tam dalej szukać głębiej.

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano

"Ten filtr jest na srodku desku rodzielczej po tym dużym nadmuchem. Jak się do niego dostać, hmm to chyba trzeba od strony komory silnika, zdjąc ta kratkę co jest na ramionach wycieraczki i gdzieś tam dalej szukać głębiej." ?????

?

U mnie filtr jest za konsolą środkową. Jest bardzo duży (większego nie widziałem). Jesli chcesz go wymienić, musisz

1. Zdjać schowek po stronie pasażera (dwa klipsiki z tyłu + paseczki przytrzymujące).

2. Zdjąć górną osłone nad schowkiem (ten plastik na którym jest lampka od schowka (3-4 śruby krzyzakowe)

3. Odkręcić boczną wykładzinę na tunelu (1 duża śruba krzyżakowa)

4. Teraz odkręć dysze nawiewu na nogi pasażera (2 śruby w okolicy pręta na którym opiera się schowek)

5. Zostało Ci jeszcze 5 śrób gwiaździstych do odkręcenia pokrywy filtra. Pokrywa jest właśnie pod tym boczkiem na tunelu, coś go juz odkręcił. Łatwo jazauważysz jest to czarna skrzyneczka w narożnikach ma śwspomniane śróby. Gdy odkręcisz tą pokrywę łapiesz za wystające "ucho" od filtra i wyciącasz go. Tylko ostrożniem bo strasznie się z niego kurzy :))).

Jest to robota na 15 minut. Jeśłi czegos nie załapałeś, to wal śmiało. :)))

 

Jeszcze jedno. Mario napisał, że się zdejmuje plastik pod szybą ? pierwsze słyszę, ale moze w nowszych piątkach tak się właśnie robi. Wiem że sa dwa rodzaje filtrów, jak również dwa rodzaje wentylacji w BMW E34. Samochody z klimą mają z reguły filtry większe niż te bez klimy, w autach z klima nawiew na nogi jest bardziej rozbudowany. Ja nie mam klimy, ale mam potężny mikrofiltr i duze nawiewy na nogi (taka wersja). W sklepie się dziwią, jak proszę o filtr, pytają się czy mam klimę, mówie że nie, i wciskają mi jakiś malutki filterek, który absolutnie nie pasuje do mojej piątki. Cena tego filtra to 100 zł. Trochę sporo, ale jaka świeżość w samochodzie, no i szyby nie parują...

Pozdrawiam, Michał
Opublikowano
Dzięki za informację -byłem już za kratką podszybia i nic...natomiast nad schowkiem coś podobnego dojżałem ale po co miałem dalej grzebać gdyby okazało sie to bezsensowne-ale teraz mam już pewność że to tu więc zaraz do dzięła.....
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Kurcze jeszcze tego u siebie nie robiłem a widziałem zdjęcia na jakiejs stronie jak gościu gdzieś właśnie od strony silnika go wyciągał :shock: dlatego tak napisałem. chyba faktycznie mam racji w tym temacie :)

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano
nie przejmój, się ja cos też wiem -no, ale też czasami się mylę
Opublikowano

"

--------------------------------------------------------------------------------

 

Dzięki za informację -byłem już za kratką podszybia i nic...natomiast nad schowkiem coś podobnego dojżałem ale po co miałem dalej grzebać gdyby okazało sie to bezsensowne-ale teraz mam już pewność że to tu więc zaraz do dzięła.....

 

Zaraz zaraz. Nie rozbieraj niec nad schowkiem oprócz plastiku z oświetleniem. Filtr jest z boku schowka. Tuż za radiem i regulacją nawiewów. Za filtrem znajduje się tylko komputer sterujacy silnikiem. Życzę owocnego grzenbania. Nie nad schowkiem, tylko obok schowka.

Pozdrawiam, Michał
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

Mam pytanko. U mnie w E-34 ktoś wymontował głośniczek. Jest pełny komp ale głośniczka brak. Załatwie go sobie ale nie moge znaleźć w schematach gdzie go podłączyć. Wisi mi pod kierownicą kilka wolnych wtyczek ale nie wiem która... Może ktoś jest w stanie sprawdzić...

Ile pinów i kolory przewodów.

Z góry dzięki. Sam sobie mie poradze...

Pozdrawiam

Opublikowano
U mnie też ktoś wymontował. Również wisi kilka wolnych wtyczek. Na oko nie bardzo widać... Trzeba podpatrzeć u kogoś komu działa...
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.