Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A na co miałby wpływać ten elektrozawor od EGR? Ze sie nie otwiera i nie ma recyrkulacji spalin?

Ja mam EGR zaslepiony i nic nie kopci. Dopiero jak spory odcinek jezdze spokojnie i depnę, to wtedy wyleci syf, potem znowu ok.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój kolega kupił 320d i powiedział mi że kopci, ja na to jedziemy się przejechać. No i racja ja w gaz a za mną chmura dymu, i to obojętnie jak bym nie wciskał, wystarczyło dodać gazu i z tyłu czarno jak po jakimś wybuchu, auto ma moc i idzie ładnie.

Diagnoza padła na EGR, zaślepił kawałkiem blaszki i w droge, zero dymienia bynajmniej w lusterku za dnia nic nie widziałem, jest to prosty sposób i dość łatwy do wykonania, wstawienie blaszki okrągłej to 15 min roboty a wiele się może wyjaśnić.

Polecam i potwierdzam że to pomogło w 100% na dymienie, teraz kumpel czeka elektrozawór od EGR, albo cały EGR. :mrgreen:

Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wstawiasz okrągłą blaszkę między EGR a przewodzik który jest z kwasówki i dochodzi do EGR. Jest sporo tematów na forum , musisz poszukać
Pozdrawiam
Opublikowano
Poszukałem poczytałem i jestem mądrzejszy o pare tematów i kilkadziesiąt postów. tylko teraz sprawa wygląda tak... EGR ma pewną przypisaną funkcję ok, zaślepiamy go więc już jej nie spełnia. tylko co z tymi spalinami... jak dobrze pamiętam to turbo pcha te spaliny, jeżeli one nie mają ujścia, to przecież będą wracać lub robić ciśnienie w turbinie, zdaje się że to zakłuci pracę turbo i może mieć troszke niewymierne skutki... jeżeli się mylę to proszę o poprawienie
Opublikowano
Kolego, to właśnie EGR jest od zawracania spalin do kolektora ssącego. Zaślepianie powoduje, że wszystkie spaliny idą bezpośrednio do wydechu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po co się zagłębiacie w zasadę działania EGR, zaślep pojeździj i zobacz jeśli pomoże to kupisz nowy zaworek sterowania EGR i po sprawie, zrób jak mówię, trzeba dojść co jest powodem takiego stanu, to będzie chwilowe i napewno nie zaszkodzi silnikowi.
Pozdrawiam
Opublikowano
Pierwsze wrażenia są takie, otóż wydaje mi sie że mniej kopci, ale dokładnie nie miałem okazji tego sprawdzić jeszcze. Tylko że z zaślepieniem EGR towarzyszyły mi wymiana świec żarowych i nie wiem czy to miało jakiś wpływ na to czy nie. ale nie zauważyłem żeby ciszej albo głośniej chodził, wzrostu mocy lub czegos w tym stylu, wydaje mi sie że minimalnie niżej go zaczyna ciągnąć do przodu wcześniej zaczynał od 2000 a teraz tak 1800-1900 rpm. ale to jeszcze wszystko wyczuje i dam znać. Spalanie ocenie jak przejade cały bak, dzisiaj zatankowałem i zobaczymy ile spali. Teraz normalnie palił mi 7.2l na 100km w mieszanym cyklu tzn. 100km trasą i 45km miastem, bo tyle codziennie robię.
Opublikowano

Prezes, w kwestii Twojego problemu: siwy dym przy odpalaniu zazwyczaj oznacza że któraś ze świec jest juz padnięta, a nie tak jak ktoś wcześniej wspominał niebieski dym.

 

Skoro masz grzanie świec na ciepłym silniku a i tak ciężko odpala to radzę poszukać innej pompy wtryskowej bo ta juz jest na wymarciu i stąd zapewne zła dawka i kopcenie.

Pozdrawiam

Opublikowano

Racja z tym EGR - to by miało sens.

Skoro nie zamyka do konca, to w komorze spalania jest mniej tlenu i niespalona calkiem ropa = czarny dym.

 

Sam obstawiam pompe wtryskową, ale to trzeba sprawdzić, zanim zacznie się spekulować.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Po przejechaniu 2 tyś. km moge coś powiedzieć. Auto jakby mniej kopci, ale kopci. Do końca nie wiem czy to tak ma kopcić czy to jeszcze za dużo, różnica w spalaniu się pojawiła deliktanie, przed zatkaniem robiłem 780-850km na baku. teraz robię 900-950. Mój styl jazdy się nie zmienił, gdyż moje zycie jak narazie dosyć przewidywalne i monotonne jest codziennie. tankuje po ok 63l więc różnica spalania to niecały litr na 100km.
Opublikowano

Witam.

U mnie w 530d kiedy widzę kłęby dymu za autem po depnięciu....to już szukam przyczyny w nieszczelności w którejś z 4 rur gumowych od i do intercoolera. W tym aucie musiałem wymieniać po kolei wszystkie 4. Dziwne że kiedy miałem TDSa nigdy żadna z tych rur nie pękała. Może to to w Twoim przypadku. Teraz ostatnio też miałem problem z rurą,,,tylko że nie była nieszczelna (z pęknięciem) ale się zsunęła z objemki.

Pozdrawiam

Memento Mori :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.