Skocz do zawartości

Chłodzenie hamulców przednich.


dyzio255

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Ostatnio uszkodziłem nadkole przedniego prawego koła. < gałąź drzewa na drodze> Uszkodziła się ta dolna część.

I zamawiając nowe zaskoczyła mnie dziwna sprawa.

Te nadkole nie ma otworu potrzebnego do chłodzenia tarczy hamulca!!!

Dowiedziałem się u sprzedawcy , że są nadkola z otworem lub bez.

A te bez otworu są do 520i.

A z otworem do pozostałych e39.

 

Zastanawia mnie czemu producent stwierdził , że nie trzeba chłodzić tarcz???

Dodam , że reszta jest < czyli tunel powietrza oraz wlot o zderzaku> Tylko jest zaślepione tym nadkolem.

Nadkole jest fabryczne.

 

Zastanawiam się czy nie wyciąć otworów do chłodzenia?

 

Może ktoś wie czemu tak jest???

Moje BMW to e39 520i touring 97r.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że jeżeli sam wytniesz odpowiedni otwór nic złego się nie stanie... Ja użytkuję 525TDS-a i z każdej strony nadkole ma wycięte wloty, które wyglądem przypominają odsłonięte żaluzje. Nadkole oczywiście oryginalne. Nie mam jednak pojęcia, czemu w Waszych "niuniach" nie ma takich wlotów. Rodzaj silnika nie ma nic wspólnego z hamulcami, dlatego wszędzie powinno byc tak samo...

 

Pozdrawiam

///Mpower
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że jeżeli sam wytniesz odpowiedni otwór nic złego się nie stanie... Ja użytkuję 525TDS-a i z każdej strony nadkole ma wycięte wloty, które wyglądem przypominają odsłonięte żaluzje. Nadkole oczywiście oryginalne. Nie mam jednak pojęcia, czemu w Waszych "niuniach" nie ma takich wlotów. Rodzaj silnika nie ma nic wspólnego z hamulcami, dlatego wszędzie powinno byc tak samo...

 

Pozdrawiam

 

Kolego te żaluzje to nie są do chłodzenia tarcz chamulcowych tylko do przepływu powietrza chłodnicy interkulera oraz chłodnicy oleju silnika. Z lewej masz chłodnicę oleju silnika a z prawej intercoler. Tunele idą wogóle innym miejscem i założe się że w Twoim TDS ich nie masz. Ja u siebie poprostu je wycinałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się zrobic zdjęcie i pokazac, że owe wloty się znajdują. Przelot jest tak umiejscowiony, że na 100% "wieje" na hamulce w mojej "Buni". W poniedziałek zdjęcia powinienem już miec, a póki co albo wierzcie mi na słowo, albo nie...
///Mpower
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Koledzy.

Nie zastanawia mnie to jak wyciąć odpowiednie otwory < bo to dziecinnie proste > tylko czemu producent zrezygnował z możliwości chłodzenia hamulców.

Chodzi mi o to czemu to tak jest wymyślone?

I czy może tak ma być i nie inaczej?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się zrobic zdjęcie i pokazac, że owe wloty się znajdują. Przelot jest tak umiejscowiony, że na 100% "wieje" na hamulce w mojej "Buni". W poniedziałek zdjęcia powinienem już miec, a póki co albo wierzcie mi na słowo, albo nie...

 

Za kratkami znajdują sie chłodnice a nie wloty powietrza prowadzące powietrze do chłodzenia tarcz. Zdejmij sobie przednią część nadkola to się przekonasz. A owszem jeśli chodzi o wianie na tarcze to sie zgadzam ale ciepłym powietrzem z chłodnic :D i to nie do końca bo bardziej wiać będzie w czołową część opony :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.