Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, chciałem się poradzić wszystkich użytkowników opon Runflat czy mają ten sam problem co ja. W 2005 roku zakupiłem BMW-ke wyposażoną w opony firmy Bridgestone Potenza Runflat 225/50R17 współczynnika nie pamiętam. Chodzi o to, że dość szybko uległy one nienaturalnemu zużyciu myślę, że gdzieś po przejechaniu około 30 tysięcy kilomentów. Zimą użytkowałem komplet kół z oponami zimowymi również w tym rozmiarze firmy Good Year. Opony oczywiście nowe (nie z drugiej ręki). Zostały one w zeszłym roku 2007 (sierpień) przy przebiegu 54000 wymienione na model Dunlop RUNFLAT, również uległy one nienaturalnemu zużyciu (buczą podczas jazdy). Mają dziwne zęby po zewnętrznej części opony. Na dzień dzisiejszy opony, które wymieniłem rok temu są zużyte samochód ma przebieg 900000. Dodam że jeżdżę dość szybko i samochód głównie używany jest na dłuższych odcinkach 600-1000 km na trasie. Czy to wina opon typu Runflat ? Czy ciśnienie w oponie powinno być większe używając samochód na dłuższych trasach ze zwiększoną prędkością? Komplet kół zimowych Good Year użytkuję od zimy 2005 i na dzień dzisiejszy nie mam z nimi żadnego problemu. Są ciche i sprawują się wyśmienicie. Proszę więc o porady, gdyż mam dylemat co zrobić ?? Kupić znowu nowy komplet opon Runflat tym razem Michelin ?? Czy kupić zwykłe opony, dojazdówke, podnośnik i klucz do kół ??

 

Pozdrowienia dla wszystkich szczęśliwych użytkowników E60 ;-)

Piotr

Opublikowano
pytanie brzmi czy runflaty są do bani? odpowiedź brzmi, że tylko te które sa do bani, a markowe nie (chyba, że ci markowi specjalnie produkują felerne opony dla marudów, żeby mieli o czym pisać. Jeśli to nadmierne i wadliwe zużycie to porządny oponiarz powinien potrafić określić przyczynę. Nikt nie powiedział, że opony mają wystarczyć na np.50.000 km. bo to zależy od stylu jazdy a raczej jego braku i to też na pewno Ci oponiarz powiedział.
PawełH
Opublikowano
pytanie brzmi czy runflaty są do bani? odpowiedź brzmi, że tylko te które sa do bani, a markowe nie (chyba, że ci markowi specjalnie produkują felerne opony dla marudów, żeby mieli o czym pisać. Jeśli to nadmierne i wadliwe zużycie to porządny oponiarz powinien potrafić określić przyczynę. Nikt nie powiedział, że opony mają wystarczyć na np.50.000 km. bo to zależy od stylu jazdy a raczej jego braku i to też na pewno Ci oponiarz powiedział.

 

Nic mi oponiarz nie mówił, bo nawet się jego nie radziłem... W serwisie BMW też nie potrafią powiedzieć co może być przyczyną ? Mówią że to naturalne zużycie. Jeździsz na Runflatach ? Sam próbuję znaleźć przyczyne, a z moim stylem jazdy jest wszystko jak najbardziej ok :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ząbkowanie opon to efekt błędów w ustawieniu zawieszenia, zbieżności, geometrii.

Ale że efekt występuje jedynie przy oponach letnich to może problem leży w stylu jazdy? Może latem bardziej wykorzystujesz możliwości auta niż zimą?

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
spider83 osobiście nie znam osób jakie by nie narzekały na Runflat'y , po prostu jak mają okazje to puszczają je bez żadnego sentymentu i kupują normalne opony - może na zachodzich drogach są ok ale nie u nas
Opublikowano

Ja własnie jestem świerzo po wymianie RunFlat Goodyear na RunFlat Dunlop ... Godyeary zajeździłem w też ok 30-33tysiące i myśle , że to jest raczej norma jesli lubisz wykozystywac możliwości trakcyjne naszej marki :twisted: , zurzycie opon było takie że na zawnętrznej części opony było juz łysiutko (dawno po niżej miernika zurzycia) a po wewnętrznej części opony było jeszcze kilka mm do znacznika .. też mi się wydawało że to nie naturalne i pytałem o to w serwisie... dostałem odpowiedź "wolniej po zakrętach Panie Karolu " .. No i wzasadzie to tak podejrzewałem bo o ile silnik ogranicza moje "szaleństwa" to jazda "bokami" w ciasnych winklach jakość zbyt często mi się zdarza :D

 

dawniej tak nie jezdziłem (przednionapędowe A3) ale po przesiadce do 116 stwierdzam jedno - to auto kusi do zapier... po winklach a to w dużej mierze odpowiada za to nienaturalne zurzycie opon.

 

Co do RunFlatów to nie ma różnicy , przeciez to tylko grubsza opona i nic więcej , a mity o tym ze RunFlat jest be często szerzą firmy oponiarskie które się boja nowego jak ognia i namawiaja na zwykłe opony (sam byłem tak namawiany) oraz ludzie którzy postanowili zaoszczędzić co nie co na takich oponach... Dla mnie to super patent który juz 3 razy uratował mnie od machania lewarkiem i wymiany koła w drodze a zrobiłem z dziurą prawie jeden bak (500-600km) .

Opublikowano

runflaty są be, załóż sobie na próbę "zwykłe" opny i poczujesz sporą różnicę - to nie jest "tylko grubsza opona", a opona o sztywnych ściankach, które na naszych wspaniałych drogach odbierają sporo radości z jazdy;

a nierównomierne zużycie opon - sugeruję sprawdzić zbieżnośc / geometrię, a w przypadku ząbkowania amortyzatory;

było:


e46 328 Ci

e46 320D

e90 330i

e92 330i

Opublikowano
runflaty są be, załóż sobie na próbę "zwykłe" opny i poczujesz sporą różnicę - to nie jest "tylko grubsza opona", a opona o sztywnych ściankach, które na naszych wspaniałych drogach odbierają sporo radości z jazdy;

a nierównomierne zużycie opon - sugeruję sprawdzić zbieżnośc / geometrię, a w przypadku ząbkowania amortyzatory;

 

..jeździlem zastępczym autem z serwisu (też jedynka) przez 2 tygodnie na zwykłych gumach i fakt faktem było jakby bardziej miękko .. niestety w winklach było również miękko ... więc jeśli wraz z komfortem dostaje gumowate prowadzenie to wole się tłuc na Runflatach..

 

..poza tym jeśli bym zapodał zapas do bagażnika+lewarek(ze 25kg) to kosmiczne osiągi mojego 116i i fajne prowadzenie (rozkład mas 50:50) szlag by trafił. Nie wspominam o miejscu w bagażniku..

Opublikowano

nie wiem jaki profil miały opony z auta z serwisu, może jakieś balony;)

ja jeżdżę na 18tkach i przy tym profilu nie odczuwam gumowatego prowadzenia:)

 

na e90post jest dużo tematów o runflatach i również o tym jak się spisują podczas agresywnej jazdy po torze i wypadaja blado w porównaniu do standardowych kapci;

chociaż ponoć nowe Continentale SSR to już krok do przodu w świecie runflatów i pod względem prowadzenia i komfortu;

ja przesiadłem się z 17 na runflatach na 18tki z normalnymi oponami i różnica jest olbrzymia;

pzdr,

było:


e46 328 Ci

e46 320D

e90 330i

e92 330i

Opublikowano
18tki z normalnymi oponami

Zestaw naprawczy, zapas czy "telefon do przyjaciela" ? - sam jeszcze latam na RF ale fakt jest dość twardo i zastanawiam się nad opcjami na przyszły rok.

 

Natomiast co do opon RF to zgadzam się, że jeden RF drugiemu nierówny

 

Przez pierwsze dwa tygodnie po odbiorze auta miałem założone 205/55/R16 Bridgestone Turanza ER300 (nazwę modelu strzelam z pamięci), natomiast obecnie mam 225/45/R17 Pirelli P Zero.

Po pierwszych wrażeniach z jazdy na 16-calowych Bridgestonach bałem się przesiadki na 17 i profil 45 ale o dziwo Pirelli pomimo niższego profilu są bardziej komfortowe i sporo cichsze :cool2:

IMHO opony godne polecenia - przynajmniej w wersji RF i rozmiarze 225/45/R17.

Opublikowano

No i stało się po tygodniu poszukiwań, sprawdziłem wczoraj koła na doważarce i okazało się, że to piasty kół przednich powodują takie dziwne "Buczenie" .... i całkiem możliwe, że opona dlatego została zużyta w nienaturalny sposób, gdyż był na nich również luz.... Przecież nie jeździ się 130 km/h..hehe. Żaden z fachowców pseudo oponiarzy nie potrafił stwierdzić co jest przyczyną dziwnego odgłosu podczas jazdy... Wszyscy mówili że to Runflaty taki odgłos wydają.

Zdecydowałem się na zmianę opon również na RUNFLATY już trzeci komplet Michelin PRIMACY HP 225/50R17 94W (ZP), gdyż miejsce we wnęce na koło dojazdowe często bywa wykorzystywane. Jutro jestem umówiony na wymianę piast w kołach przednich... Koszt 202 Euro za sztuke.... Boli ale odgłos "Buczenia" bolał bardziej....... Jutro dam znać czy pomogło.... Mam nadzieje że tak :-)

Opublikowano
dobry wulkanizator luz na piaście powinien wykryć, a na RF jeżdżę, ale dopiero zrobiłem na nich z tysiąc km, więc tak jakbym nie jeździł.

 

hehe no tak, luz na piaście ani wulkanizator ani ASO BMW nie podpowiedziało że to może być to..... Aso BMW w Polsce oczywiście..... hehe :mad2:

Opublikowano
ja osobiscie polecam runflaty . Bridgestone Potenza lub Pirelli EUFORIA w rozmiarze 19 . Opona twarda bezpieczna . Fakt szybko sie scieraja no ale przeciez zadna opona nie jest na wiecznosc .
Raz BMW / / / Zawsze BMW http://img528.imageshack.us/img528/4160/motorsporticon0ms.gif
Opublikowano
Na runflatach zrobiłem 26000 km, opona 225/50 R17 marki Dunlop (model SP Sport czy jakoś tak, nie jestem pewien - być może kłamię :) ). Zero problemów, jakieś dziwne hałasy nie dobiegają do uszu, nie wiem co to znaczy brak komfortu. Pozdrawiam
Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.