Skocz do zawartości

Problem z rozrusznikiem


matiii23

Rekomendowane odpowiedzi

Po przekreceniu stacyjki grzeja mi sie kable ktore wychodza własnie od kostki w stacyjce (wrecz topi sie izolacja na nich) no i samochod nie odpala nie słychac nawet zadnego cykania w rozruszniku totalna cisza w rozruszniku oprocz grubego kabla zasilajacego przychodza jeszcze 2 cienki po podaniu prądu na jeden z nich słychac ze cos sie kreci w rozruszniku

 

od czego sa te 2 cienkie kable i czy to moze byc uszkodzony bendiks??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

otóz ostatnio miałem też troszke problemów z rozrusznikiem i czytałem nieco o nim więc powiem ci tak, te dwa cienkie przewody przy rozruszniku to pzewody od wzbudzenia, czyli nasuwają zembatkę bendiksa na wieniec gdy przekręcasz kluczyk w stacyjce na zapłon, ale mówisz że masz oprócz nich jeszcze jeden gruby kabel a powinny być jeszcze dwa!(+ i -)!więc możliwe jest że jeden z nich się wykręcił z mocowania i sobie gdzieś lata luźno:)musisz dokładnie zobaczyć czy są wszystkie 4 kable dobrze dokręcone do rozrusznika!daj znac jak to zrobisz, może jeszcze coś wymysle:)

(OO( )( )OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem o (-) :oops: wszystkie 4 kable sa na swoim miejscu styki przeczyszczone po podaniu pradu na jeden z tych cienkich kabelków słychac ruch w rozruszniku znajomy mowił ze moze rozrusznik nie dostaje pradu przez ten głowny kabel (gruby + ) tylko bierze przez jeden z tych cienkich i dlatego ma opor i topi izolacje z kabli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Odłącz cienkie przewody od rozrusznika.

Zaizoluj je , żeby się nigdzie nie zwarły < każdy oddzielnie>

Włącz stacyjkę.

Jeśli się przewody nie palą to znaczy , że masz zwarcie w uzwojeniu elektromagnesu na rozruszniku.

Wymienia się a kosztuje koło 60zł z tego co pamiętam.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A wiec odpiołem zaizolowałem i kable sie nie grzały wiec zaopatrzyłem sie w "nowy" bendiks ktory sprawdzany był przed montazem i był sprawny złozyłem wszystko do kupy i okazuje sie ze nadal jest to samo :?

 

 

BENDIX ???????????? :duh: :duh:

Weź i jeszcze raz przeczytaj to co ci wcześniej napisałem.

Czy jest tam chociaż słowo na temat bendixu?

A na logikę to co ma bendix do elektryki?????

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Teraz to ja już zupełnie nie wiem co masz na myśli?

Albo podaj jakieś fotki albo wymiękam.

Nie sądziłem , że dasz radę cokolwiek wymienić w rozruszniku nie wyjmując go.

Najlepiej wymień cały rozrusznik na inny sprawny lub wymontuj go i daj do naprawy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA51&mospid=47438&btnr=12_0509&hg=12&fg=25

 

 

Chodziło mi o część numer 3 na tym schemacie.

Bendix to część numer 6.

A ty którą wymieniłeś?

Mam nadzieję , że u ciebie rozrusznik wygląda podobnie.

 

Widzę , że znikłeś więc dodam jeszcze , że jeśli wymieniłeś elektromagnes i nie pomogło to masz pewnie zatarty właśnie bendix na ośce wirnika i elekteomagnes nie jest w stanie nim poruszyć < lub jakaś podobna przyczyna zacięcia>

By się upewnić trzeba wymontować niestety.

Edytowane przez dyzio255
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie ta czesc wymieniłem bo zaopatrzyłem sie w "nowy" rozrusznik ale miałem problem z odkreceniem mojego starego bo na jednej nakretce od spodu jest cos naspawane i nie idzie nałozyc nasadki a od drugiej strony niema dojscia no chyba ze wymontuje silnik z szkrzynia

 

Ps: dzieki za wytłumaczenie co to bendix bo widze ze miałem błendne pojecie o tym

 

Obecnie mam zdemontowanu elektromagnes wiec postaram sie jutro sprawdzic czy recznie sie da wysunac o ile jest to mozliwe :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czytałem powoli jeszcze raz wszystko co do tej pory napisałeś.

Nie jest jeszcze jasne czy jakimś miernikiem < choćby żarówką > sprawdzałeś czy dochodzi prąd grubym kablem?

No i jeszcze jedna sprawa o której zapomniałem wspomnieć to masa silnika. Sprawdź jak jest z podłączeniem masy a najlepiej daj nową masę dla pewności.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest jeszcze jasne czy jakimś miernikiem < choćby żarówką > sprawdzałeś czy dochodzi prąd grubym kablem?

sprawdzałem miernikiem grubym kablem dochodzi 12.02 v

 

No i jeszcze jedna sprawa o której zapomniałem wspomnieć to masa silnika. Sprawdź jak jest z podłączeniem masy a najlepiej daj nową masę dla pewności.

Pierwsze od czego zaczołem to wymiana masy na nowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Teraz to chyba tylko egzorcyzmy :twisted2:

 

Nic już sensownego do głowy nie przychodzi.

 

A może masz tam jakieś ustrojstwo które odcina zapłon i rozrusznik?

Chodzi mi o zabezpieczenie przed złodziejem.

 

To wygląda na zwarty kabel ale mówisz , że po odłączeniu i zaizolowaniu kable się nie grzały.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No niby tak ale może coś się w tym alarmie pokopało?

Siostra miała w golfie niefabryczny immo i jak go jej wywalałem do śmieci to widziałem , że jest bardzo niesolidnie wykonany.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobnie, krecac kluczykiem prad dochodzi do rozrusznika ale ten nie kreci. gdy bralem go na "krotko" i szczotki sie rozbujaly to odpalal. a teraz juz nawet to nie dziala i jedynie na pych mozna odpalic. co to moze byc? i czy rozrusznik z kombi 99 rok bedzie pasowac do sedana 91? oba silniki to 1,6.

gdy pedzisz 270km/h to co widzisz przed soba to juz historia

Moja Kochanka - BMW 316

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra :) wiec nowa sytaucja : DD samochod stal 2 - 3 dni pod garazem i wczoraj wieczorem wracajac z klubu poszedlem sprawdzic czy chodzi. i o dziwo rozrusznik zaczal sie krecic ale wyglada to tak jakby akumulator byl slaby. dodam ze akumulator jest nowy ma maxymalnie 2-3 tygodnie. moze ktos wie co jest grane?

gdy pedzisz 270km/h to co widzisz przed soba to juz historia

Moja Kochanka - BMW 316

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.