Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam!

 

Trafiłem na wasze forum ponieważ rozglądam sie za BMW serii 3, szukam raczej silnika 1,8 115 koni (1,6 w ogole nie wchodzi w gre tak samo jak diesel) tylko w wersji sedan. Słyszałem że te 1,8 115KM palą mniej wiecej tyle co np 2.0 a frajda z jazdy przy 2.0 jest o wiele wieksza.

 

Na co zwrócić uwage? Są jakieś typowe dolegliwości tego modelu? Jakie wyposażenie można już zaakceptować i jakie ceny są do przyjęcia? Aktualnie jeżdze R19 w super wypasie dlatego pytam czy wystepowały np 4x elektryczne szyby i inne duperele;)

 

Jeśli założyłem temat w złym dziale to z góry przepraszam.

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez maestroR19
  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Kolego, prawda jest taka że E36 to crash testowy babol.

Nie jest to zbyt bezpieczna fura.

A co do wyposażenia to wszystko zależy od fanaberii pierwszego właściciela, 4x ES to nie jest jakiś super rzadki element wyposażenia w BMW.

Opublikowano
Czyli z góry mam ciekawą opinie. Miałem jedną R19 i przy dość poważnej kolizji moje auto wyszło o wiele lepiej niż Golf III dlatego Golfy omijam, być może był spawany z kilku :) Teraz mam drugie R19 i jak na razie jestem zadowolony ale wiadomo, BMW to jakoś tak klasa wyżej ;)
Opublikowano

Jeżeli chodzi o silnik to 1.8 pali podobnie jak 2.0 ten zaś niewiele mniej niż 2.5 itp

Najlepiej postanowić sobie szukam 1.8 lub 2.0 i szukać....zapewne i tak trafi się 2.5 i takie kupisz.

 

Co do cen, z BMW jest tak że granice są różne, wszystko zależy od wyposażenia, stanu, rocznika i tego ile chcesz wydać.

Trzeba dobrze oglądać każdy model, nie ma też co szczędzić na jakąś diagnozę w ASO jeżeli nie masz kogoś kto Ci doradzi przy zakupie BMW.

Kupić "minę" która mogła być słabo utrzymywana jest zawsze szansa, a lepiej kupić dobry egzemplarz za adekwatne pieniądze wtedy później nie trzeba dokładać, tylko można jeździć od wymiany do wymiany.

E36 dobrze utrzymane to całkiem bezawaryjne auto (moja opinia z użytkowania), miałem 2 lata 320 i padła mi jedynie podpora wału, reszta to zwykłe wymiany. Polecam bo to na prawdę super auta za rozsądną cenę. Komfort, właściwości jezdne, wyposażenie powinno Cię zadowolić po przesiadce z R19, tylko musisz dobrze kupić. Powodzenia

BMW i wszystko jasne...
Opublikowano

Witam

 

Prawdą jest,że crash test EuroNCAP wyszedł e36 komicznie, ale auto to ma wiele wersji (coupe,sedan[testowany],touring oraz compact) i wiele rodzajów silników, więc test nie oddaje całej prawdy o e36. Jest to auto projektowane w latach '80, kiedy to testy zderzeniowe nikomu się jeszcze nie śniły.

Jeżdżąc w pogotowiu widziałem kilka pogniecionych e36, jednakże nie odbiegały od innych powypadkowych aut (nie licząc poczciwego malucha).

BMW spokojnie trafisz o wiele lepiej wyposażone niż R19, nie wspominając już o klasie wykonania, czy użytych materiałach, które nawet jak na teraz są naprawdę super (nie licząc aut z początku produkcji, które mogą stanem i wyposażeniem odbiegać od tego poglądu).

Oczywiście e36 bije R19 w każdym z pozostałych względów:

-układ kierowniczy

-skrzynia biegów

-zawieszenie (naprawdę świetne!)

-blachy

-napęd!!

i tak dalej i tak dalej....

 

Oczywiście nie twierdzę, że R19 jest złym autem, bo to jedna z lepszych produkcji Renault tamtych lat. BMW po prostu jest jak to określiłeś o klasę wyżej (o kilka!).

 

Szukaj auta bezwypadkowego, z potwierdzoną przeszłością i silnikiem r6, a będziesz bardzo zadowolony.

Pamiętaj jednak, że koszty utrzymania BMW (pomimo ogromu części zamiennych) będą sporo wyższe od kosztów utrzymania Renault.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

to nie jest tak do końca z tym że 318i spala podobnie do 320i

Jest taka zasada że:

R4 palą podobnie

R6 palą podobnie

ale różnica w przejściu między R4 a R6 jest spora w spalaniu (nie ma co wspominać o mocy bo to już przepaść)

Ja jestem zapalonym zwolennikiem R6 dlatego polecam go i na Twoim miejscu wybrałbym właśnie coś z R6

Opublikowano
jako pierwsze BMW to e36 1.8 polecam, pojeżdzisz, poznasz, nauczysz się i póżniej będzie kolej na R6 :) ja mam 1.8 i polecam, ale trzeba kupić w dobrym stanie, niezajeżdżoną - o wiele łatwiej taką znaleźć 1.8 niż 2.5...
Opublikowano
może opiszę to na swoim przykładzie,mam w tej chwili Focusa i Bmw.Focusa mam od nowości(przebieg 62 tys),BMW(przebieg 237tys) i odkąd kupiłem BMW do Forda praktycznie w ogóle nie wsiadam,jezdzi nim żona :).Przyjemność z jazdy jest nieporównywalna mimo że trakcja i przyspieszenie do 100km/h jest na podobnym poziomie,ale najpiękniejsze jest to że tam gdzie Focus kończy przyspieszać...bunia dopiero się rozkręca :D .Jedyny minus BMW to zużycie paliwa,ale w zamian dostaje się piękny dzwięk silnika.I wbrew temu co się pisze i mówi auto jest bezawaryjne mimo swoich lat i przebiegu.
A little piece of heaven in my hands
Opublikowano

Co do "klas".

 

Owszem, BMW to już jakiś tam prestiż. Aczkolwiek nie wiem czy wyposażenie z R19 jakie posiadam (4xelektryczne szyby, elektryczny szyberdach, podgrzewane i elektryczne lusterka, podgrzewane siedzenia, oryginał alu 15", welur, poduszka, zegary z komputerem pokładowym - o centralnym i wspomaganiu nawet nie wspominam) znajde w BMW E36 tak szybko. Jestem dość wybredny i niestety szyby przynajmniej z przodu musza być w prądzie. Chyba że jest szansa nie drogo to dołożyć. Nie mówie nawet że mile widziana jest klima. Słyszalem opinie, że w E36 nie wystepuje nigdy razem klima i szyberdach - to prawda?

 

Co do reszty. Chce 1,8 115koni (na łańcuszku!) ponieważ LPG sekwencja do niego nie jest strasznie droga a jeździłem troche takim zestawem i jak dla mnie bomba. Zaraz powiecie że albo kupuje BMW albo chce oszczedność i ekonomie, ale niestety. Sam uważam że gaz to dobry w kuchence ale $$$ jednak ważniejsza.

 

Wiem że lubi padać tylne zawieszenie (nie takie tanie sprawy). Za to przednie ponoć jak normalnie traktowane to nie zniszczalne. To samo z łańcuchem rozrządu.

Opublikowano
Co do "klas".

 

Owszem, BMW to już jakiś tam prestiż. Aczkolwiek nie wiem czy wyposażenie z R19 jakie posiadam (4xelektryczne szyby, elektryczny szyberdach, podgrzewane i elektryczne lusterka, podgrzewane siedzenia, oryginał alu 15", welur, poduszka, zegary z komputerem pokładowym - o centralnym i wspomaganiu nawet nie wspominam) znajde w BMW E36 tak szybko. Jestem dość wybredny i niestety szyby przynajmniej z przodu musza być w prądzie. Chyba że jest szansa nie drogo to dołożyć. Nie mówie nawet że mile widziana jest klima. Słyszalem opinie, że w E36 nie wystepuje nigdy razem klima i szyberdach - to prawda?

 

Co do reszty. Chce 1,8 115koni (na łańcuszku!) ponieważ LPG sekwencja do niego nie jest strasznie droga a jeździłem troche takim zestawem i jak dla mnie bomba. Zaraz powiecie że albo kupuje BMW albo chce oszczedność i ekonomie, ale niestety. Sam uważam że gaz to dobry w kuchence ale $$$ jednak ważniejsza.

 

Wiem że lubi padać tylne zawieszenie (nie takie tanie sprawy). Za to przednie ponoć jak normalnie traktowane to nie zniszczalne. To samo z łańcuchem rozrządu.

takie wyposażenie nie jest niczym nadzwyczajnym w bmw(jest szyber i klima)

http://otomoto.pl/bmw-318-klimatronik-stan-super-C6258180.html

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano

maestroR19 mi się wydaje że ciężej znaleść takie jak Ty masz R19 z tym wyposażeniem niż BMW.

Jeżeli chodzi o MB, BMW, Audi to one zawsze mają dłuuugą listę wyposażenia dodatkowego. A klima, abs, szyberdach, skóry, podgrzewanie, komputer pokładowy, centralny, wspomaganie, pełna elektryka (fotele ,szyby, szyberdach) itp to nie takie rarytasy. Lusterka to chyba były tylko elektryczne (szczerze nie widziałem ręcznych), nawet w E30 już bywały elektryczne.

Myślę, że jak już się zapoznasz z tym co oferuje BMW to będziesz zadowolony.

BMW i wszystko jasne...
Opublikowano

Obejrzałem dzisiaj kilka sztuk.

 

I tak doszedłem do wniosku że jedyny słuszny silnik jak dla mnie i na moje potrzeby to 2.0 VANOS (najlepiej w sedanie) no i plus wyposażenie.

 

Ale takto jest. Szukam najpierw silnika w tej wersji a potem patrze na wyposażenie. Na koniec stwierdzam że auto nie ciekawie sie prezentuje i niestety ide dalej.

 

Słyszałem że 1,8 na pasku mają jakąś wade fabryczną w postaci wycierających się części silnika. Coś nie coś ktoś wie?

Opublikowano
Słyszałem że 1,8 na pasku mają jakąś wadę fabryczną w postaci wycierających się części silnika. Coś nie coś ktoś wie?

Rozrząd w silniku M40 to plama w historii silników BMW;) Ja wszystkie M40 poznaję po odgłosie klekotania, jak przejeżdżają obok nie muszę zaglądać pod maskę. Radzę się wystrzegać tego silnika. Jeśli chcesz wiedzieć więcej, to na tym forum jest niezliczona ilość postów o "bocianie pod maską" :)

Opublikowano

Ja wszystkie M40 poznaję po odgłosie klekotania, jak przejeżdżają obok nie muszę zaglądać pod maskę. Radzę się wystrzegać tego silnika. Jeśli chcesz wiedzieć więcej, to na tym forum jest niezliczona ilość postów o "bocianie pod maską" :)

 

Równie dobrze tyczy się to M43 - gdyż same popychacze hydrauliczne są identyczne. Czasami M43 bardziej "bociani" niż M40.

 

Wadą M40 jest pasek rozrządu, który trzeba dość często wymieniać.

 

 

Pzdr,

Opublikowano

ja mam sedana z 91 roki 1.8 m40.....

powiem ci ze jestem zadowolony, i nikt mi nie powie ze m40 to zlom bo costam,...jak dbasz tak masz!

Fakt faktem mialem problemy z klekotaniem po pol roku jak kupilem, ale zrobilem to zalalem porzadny olej syntetyczny i jest cisza....

Jesli chodzi o wyposazenie to kupilem akurat z biednym wypozazeniem bo mialo tylko:abs, el szyby, el szyberdach,el lusteka....dolozylem do niego klime i pelny obc i nic mi wiecej nie trzeba, jestem w pelni zadowolony....

Ja tam wole ten silnik bo jak cos pierdzielnie to zawsze jest taniej niz np w 6 cylindrowce.... Ogolnie autko smiga jak ta lala jak na swoje lata, i nie zgodze sie ze M40 to porazka :P :P :P :P :P :P :P :8)

Opublikowano
Dzieki za wszystkie posty ;)

 

Jeszcze mam pytanie.

 

Czy 1,8 IS wystepował tylko w coupe/cabrio?

nie tylko ale to rzadkośćhttp://otomoto.pl/bmw-318-is-C6257157.html

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano

Czy 1,8 IS wystepował tylko w coupe/cabrio?

nie tylko ale to rzadkośćhttp://otomoto.pl/bmw-318-is-C6257157.html

 

Moze mi sie wydaje ale IS chyba niemialy licznika do 260km/h a pozatym ten znaczek 318 Is do M pakietu :duh: wcale niepasje :norty: :mad2:

Opublikowano
aż takiego budżetu nie mam:) ale jest extra.. ;]

 

Nie przejmuj się - cena 19,900 za IS z rocznika 1994 - nawet bogato wyposazonego to pomyłka :duh: :duh:

 

Za taką kwotę możesz szukać już 328 z końcowych lat produkcji modelu E36 z pełnym wyposażeniem a nie malowanego na kolor "banana jeloł" ISa.

 

Bierz pod uwagę także to, ile chcesz wydawać na benzynę oraz inne koszta eksploatacji. 4 cyl 1,8 spalają mniej paliwa w mieście oraz podobne ilości paliwa w trasie co 2,0.

 

Z mojej 4 letniej przygody z E36 mogę podać iż mi w mieście 1,8 spalało około 10L/100km w zalezności od wielu czynników a w trasie ok 7,5L/100km. Miałem M40 czyli "niepolecanego" przez fanów BMW silnika. U mnie akurat żadnego klekotu nie było, zalewany 15W40 castrola. Auto jest dość trwałe - jedynie co do tapicerki mozna się przyczepić - w starszych modelach odkleja się wszystko co mozliwe. Ze skrzynią i mostem także brak problemów. W starszych egzemplarzach zaczynają pojawiać się ogniska korozji (spody drzwi, spód progów, szczególnie podatnym na korozję elementem jest tylny pas i naroża tylnej klapy).

ABS - starego typu strasznie hałasuje na sliskiej nawierzchni - a dołączając do tego nierzadko urwane osłony przeciwbłotne wychodzi niezła orkiestra.

W ciągu 80k km ja w swoim aucie wymieniłem:

- sworznie wahacza

- napęd rozrządu + kompensatory luzu zaworowego

- tuleje wahacza przedniego

- silniczek krokowy ( uzywany z E30 :P:P)

- diwe żarówki H1 :P:P + diody w popielniczkach :P:P

 

Jakieś 1000zł ( nie licząc oczywiście olejów i filtrów ) wydaje mi się kwotą do zaakceptowanie jak na taki przebieg. Także jak na pierwsze twoje BMW - 1,8 M40/M43 ze wskazaniem na to drugie (odejdą ci koszta wymiany napędu rozrządu o ile będzie sprawny) będzie wyborem dobrym.

 

Pzdr,

Opublikowano
Cena kosmos za ten samochód!ale chyba kiedys go widzialem u siebie na miescie!ladny nawet ale nie za taka cene...E36 nawet przyjemny samochod,o ile dobrze trafisz.Co do zawieszenia to nie zgodz sie ze tylne szybciej siada niz przednie.Ja z tylu wymienilem tylko amorki a z przodu tuleje wachaczy,jeden sworzen,koncowki stabiliztorow,amorki.Beemka to taka mała skarbonka:)
Opublikowano

 

Moze mi sie wydaje ale IS chyba niemialy licznika do 260km/h a pozatym ten znaczek 318 Is do M pakietu :duh: wcale niepasje :norty: :mad2:

 

Mialy do 260 km/h

Opublikowano

Miałem e36 m40b18 115 kucy 237000 przebiegu w sedanie i powiem autko mnie nie zawiodło ani razu. Fakt, że jedyny minus to spalanie w granicach 10 miasto ok. 8 trasa (podobne spalanie mam teraz w e30 2,3L). Zalany miałem cały czas mobil super s10w40 i klekot to było słychać przez pierwsze 5-10 minut, a później cisza...

Ogólnie polecam, ale teraz wybrałbym jakieś R6 ;)

Opublikowano

dzieki za wszystkie opinie.

 

pojawił sie jednak nowy wątek. mianowicie 2.0 VANOS.

 

Warto? Z tym że jak mi odbije i pomyśle o LPG to nie da rady na tym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.