Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć piszę na tym, forum troszkę nie uczciwie ponieważ nie mam jeszcze swojego bmw, ale zajrzalem do was drodzy samochodziarze byście mi doradzili mam 24 tyś do preznaczenia na swoj samochod lecz nic niewiem o trwałości seri 5 (e39) z lat 1998 - 2000 jak sprawuje się silnik 2,5 diesla i ile wogole on ma koni bo slyszalem juz duzo wersji :(

i jakbyście mogli napisać czy części zamienne sa w rozsadnych cenach czy nie?

 

proszę o pomoc

pozdrawiam,

Kacper

 

MOD EDIT:

Do autora wątku - w przypadku kolejnego nie zaznaczenia kodu modelu [Exx] w tytule, na Twoim koncie będzie musiało pojawić się ostrzeżenie.

Tym razem błąd zostanie skorygowany bez dalszych konsekwencji

Proszę przeczytać regulamin.

Pozdr.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Na Twoim miejscu nie brałbym 2.5 TDS ani 2.5 TD, lepiej zrobisz jak weźmiesz sobie 2,5 benzynkę.

Większa przyjemność z jazdy, 170 KM robi swoje. :norty:

Dodam jeszcze że będziesz miał mniej problemów z tym silnikiem.

 

Pozdro

003.jpg
Opublikowano
525 TDS w e39 ma 143km, mysle jednak ze to nie jest dobry wybor - czesto leci pompa wtryskowa i głowica a znalezienie w Polsce dobrego egzemplarza to niezły wyczyn. Poza tym jesli liczysz na ekonomie to sie rozczarujesz, tak jak napisał kolega wyzej lepiej kupic cos w benzynie jakies 523( 2,5 170KM) albo nawet 528 i założyć dobra sekwencje :cool2: chyba ze jestes wielbicielem klekotu i za wszelką cene musi byc diesel :)
Opublikowano
NO wlasnie ja jestem bardziej zwolennikiem diesla do tej pory jezdze audi a6 2,5 tdi i nie nazekam ale to auto ojca wiec czas najwyzszy sie usamodzielnic i myslalem nad "teoretycznie" ekonomicznym dieslem lecz w bmw a taki 2,5 170km benzyna lub 2,8 180 chyba koni ile spali benzyny przy spokojnej jezdzie ew. w trasie przy 130km/h ?
  • Członkowie klubu
Opublikowano
NO wlasnie ja jestem bardziej zwolennikiem diesla do tej pory jezdze audi a6 2,5 tdi i nie nazekam ale to auto ojca wiec czas najwyzszy sie usamodzielnic i myslalem nad "teoretycznie" ekonomicznym dieslem lecz w bmw a taki 2,5 170km benzyna lub 2,8 180 chyba koni ile spali benzyny przy spokojnej jezdzie ew. w trasie przy 130km/h ?

 

Na temat spalania było bardzo dużo, poszukaj a będziesz miał co czytać.

003.jpg
Opublikowano

Nikt nie odpowiedział na pytanie postawione w temacie! Dlaczego na forum panuje moda, że na pytania o diesle ludzie odpowiadają "weź benzynę" itd... Poczytaj kolego trochę na forum, ludzie wypowiadają się na temat silników, awaryjności itp. Ja posiadam E39 w 2.5 dieslu i jestem bardzo zadowolony. A spalanie napewno mniejsze niż w benzynie o tej samej pojemności. Nie uwierzę jeżeli napisze ktoś, że jego 525i, albo 528i palą tyle samo, bo na trasie napewno nie zejdą do poziomu diesla. I nie oszukujmy się, że jeździmy 130km/h i palimy ok 10l, bo są to po prostu bajki...

Odezwij się do mnie na PW, zadaj jakieś kontkretne pytania, to chętnie opowiem Ci o mojej "Piąteczce".

 

Pozdrawiam

///Mpower
Opublikowano

autorowi tematu podpowiem tylko tyle :

w niedziele na gieldzie w Gliwicach oglondałem to cudo

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images23.fotosik.pl/271/f069316b4e25e4ec.jpg

525TD z 2001 roku czyli jak widać po lifcie

cena na kertce 25ooo zł czyli w Twoim zasięgu

no i ten silnik moim skromnym zdaniem godny polecenia

 

PS

dupencja stojąca swą lepszą stroną do aparatu była właścicielką :D

Opublikowano
Ja mam 525TDS 99r. kombi przejechane 230 tyś. i auto sprawuje sie bardzo dobrze. Nie licząc palącej się kontrolki klocków hamulcowych która za holerę nie chce zgasnąć tylko rzeczy eksploatacyjne i paliwo oczywiście to lepsze. Prawdopodobnie będę niestety musiał sprzedać z przyczyn ekonomicznych ale tanio nie oddam bo auto jest w bardzo dobrym stanie technicznym. Spalanie to okolo 7 do 7.5 przy dość dynamicznej jeździe kolo 140 (ale można mniej, sprawdzone). po mieście i traski do 15 km około 9 l. Więc TDS tak naprawdę to nie jest zły silnik ale trzeba kupić zadbany, a będzie służył długo i bez awari.
  • Moderatorzy
Opublikowano
autorowi tematu podpowiem tylko tyle :

w niedziele na gieldzie w Gliwicach oglondałem to cudo

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images23.fotosik.pl/271/f069316b4e25e4ec.jpg

525TD z 2001 roku czyli jak widać po lifcie

cena na kertce 25ooo zł czyli w Twoim zasięgu

no i ten silnik moim skromnym zdaniem godny polecenia

 

PS

dupencja stojąca swą lepszą stroną do aparatu była właścicielką :D

 

Jak 525TD z 2001r. przecież TD i TDS nie były wstawiane do E 39 już od 03.2000??Może 525d?

Opublikowano
PS dupencja stojąca swą lepszą stroną do aparatu była właścicielką :D

 

hmm... wydaje mi się, że ma tendencję do tycia, poza tym jest jakby trochę masywna :mrgreen:... ale furkę ma fajową :cool2:...

 

pzdr

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

możliwe że "D" zrobiłem sobie zdjęcie kartki ale odbiła się szyba i nie można przeczytać

ale i tak wiemy jaki silnik jest wsadzony do tego auta -2,5 -163KM

czyli już nie osławiony TDS ale jednoska mało awaryjna

Opublikowano
robiona była maska :mrgreen: albo lewy błotnik, czyli ten od strony kierowcy

 

Skąd wiesz :norty: ? Zmierzyłeś grubość powłoki lakierniczej?? :mrgreen:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Jeżeli znajdziesz

z silnikiem w super stanie to jest to wbrew powszechnym tezom

godne uwagi

Ale zdecydowanie lepiej szukac za zachodnią granicą,

choć auta tam mają dośc spore przebiegi (no w Polsce znajdziesz 30% przebiegu zachodniego :):):)))

 

pozdrawiam

pozdrawiam
Opublikowano
Cześć piszę na tym, forum troszkę nie uczciwie ponieważ nie mam jeszcze swojego bmw, ale zajrzalem do was drodzy samochodziarze byście mi doradzili mam 24 tyś do preznaczenia na swoj samochod lecz nic niewiem o trwałości seri 5 (e39) z lat 1998 - 2000 jak sprawuje się silnik 2,5 diesla i ile wogole on ma koni bo slyszalem juz duzo wersji :(

i jakbyście mogli napisać czy części zamienne sa w rozsadnych cenach czy nie?

 

proszę o pomoc

pozdrawiam,

Kacper

 

na twoim miejscu brałbym jednak 530d - lepiej dołożyć kilka tysięcy i wsiąść juz CR (nawet przed liftem 184 PS), nie dość ,że 530 d przy takim samym stylu jazdy spali mniej, to jeszcze ma lepsza elastyczność i przyspieszenie.

Chociaż jakbyś trafił ładna, zadbaną 525 tds na wypasie to też warto się zastanowić.

na co zwracać uwagę !!!: (manualna skrzynia)

1. Czy faluje na wolnych obrotach i czy po jeździe kilka km po mieście z częstym zatrzymywaniem i nie wpada w wibracje na wolnych obr. /pompa wtryskowa, koło dwumasowe+czujnik poł. wału korbowego/

2. Czy dobrze odpala na zimnym i ciepłym silniku /pompa wtryskowa-nastawnik/

3. Czy dobrze odpala jak jest mniej niz 15 l paliwa w baku /pompa paliwa w baku/

4. Czy się nie przegrzewa - wskazówka temp po kilku km powinna stać w pionie i tak ma pozostać niezaleznie jak jedziesz, czy upał, czy mróz, czy szybko czy wolno jedziesz

5. Czy nie cieknie olej z okolic zaworu egr, lub rury co idzie do IC

6. W jakim stanie jest zawieszenie i tuleje tylnej belki- drogie i droga wymiana -/ głośne stuki przy mocnej redukcji/

7. korozja- newralgiczne elementy: dolne ranty drzwi i narożniki klapy w touringu

8. jak jest niwo to warto sprawdzic w jakim stanie sa poduszki- czy nie sa popróchniałe

9. samochód powinien dobrze przyspieszać- ewidentny ciąg czuć od okolic 2000 rpm

10 przy przyspieszaniu na poszczególnych biegach - zwróć uwagę czy wskazówka chwilowego spalania odchyla się do końca, jezeli tylko do ok. 12-15 l to uszkodzona przepływka może być

11. itd...

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Nikt nie odpowiedział na pytanie postawione w temacie! Dlaczego na forum panuje moda, że na pytania o diesle ludzie odpowiadają "weź benzynę" itd... Poczytaj kolego trochę na forum, ludzie wypowiadają się na temat silników, awaryjności itp. Ja posiadam E39 w 2.5 dieslu i jestem bardzo zadowolony. A spalanie napewno mniejsze niż w benzynie o tej samej pojemności. Nie uwierzę jeżeli napisze ktoś, że jego 525i, albo 528i palą tyle samo, bo na trasie napewno nie zejdą do poziomu diesla. I nie oszukujmy się, że jeździmy 130km/h i palimy ok 10l, bo są to po prostu bajki...

Odezwij się do mnie na PW, zadaj jakieś kontkretne pytania, to chętnie opowiem Ci o mojej "Piąteczce".

 

Pozdrawiam

 

Na pytanie dlaczego właśnie benzyna można odpowiedzieć wprost.

 

Dlatego że znaleść diesla w dobrym stanie graniczy z cudem.

I jeszcze jedno... powiedz mi kto sprzedaje diesla jak jest wszystko ok??

Sam jeżdżę TDS-em od trzech lat, wszystko było super do jakiegoś czasu, ale niestety przy odpowiednim przebiegu zaczynają sie kłopoty i duże wydatki.

Wiem bo tego doświadczyłem, przez ostatnie pół roku wymieniłem głowice i rozrząd (4200zł), rozrusznik (450zł), niektóre części zawieszenia plus tarcze (2000zł), wydech (około 1000zł), a teraz dowiedziałem się że pompa się kończy (2500zł??)

 

Przez trzy lata służył mi bezawaryjnie i byłem zadowolony, ale dobre się skończyło.

Mimio tych wydatków samochodu nie sprzedam, bo zrobiłem w nim już prawie wszystko i wiem co mam. Zrobie jeszcze lakierek i samochód zestarzeje się u mnie aż do żółtych blach :norty:

 

Została jeszcze pompa i turbina, zobaczymy kiedy siądzie.

 

Jeżeli chodzi o zakup drugiej bemki, to będzie to 3 lub 3.5 litrowa benzyna.

 

Pozdrawiam

003.jpg
Opublikowano
robiona była maska :mrgreen: albo lewy błotnik, czyli ten od strony kierowcy

a spotkałeś auto kilku letnie które nic nie miało naprawiane czy lakierowane ???

znajoma szuka e39 z roczników 98-99 i obecnie przestałem z nią jeździć bo ona chciała by by to auto było nie bite , na gwarancji i z workami na fotelach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
autorowi tematu podpowiem tylko tyle :

w niedziele na gieldzie w Gliwicach oglondałem to cudo

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images23.fotosik.pl/271/f069316b4e25e4ec.jpg

525TD z 2001 roku czyli jak widać po lifcie

cena na kertce 25ooo zł czyli w Twoim zasięgu

no i ten silnik moim skromnym zdaniem godny polecenia

 

PS

dupencja stojąca swą lepszą stroną do aparatu była właścicielką :D

 

Jak 525TD z 2001r. przecież TD i TDS nie były wstawiane do E 39 już od 03.2000??Może 525d?

 

Już pominę, że to musi być niezły przewał to auto i skręcone z 400 tys skoro ma taką cenę. Za 25 tys to ciężko kupić porządnego TDSa z 1999 roku a co dopiero 525d z 2001. Czy Wy ludzie przestaniecie kurde wierzyć w cuda a tym bardziej te cuda realizować? Czy ciągle Polak musi równać się naiwny idiota??? Ręce opadają.. :duh:

 

Cześć piszę na tym, forum troszkę nie uczciwie ponieważ nie mam jeszcze swojego bmw, ale zajrzalem do was drodzy samochodziarze byście mi doradzili mam 24 tyś do preznaczenia na swoj samochod lecz nic niewiem o trwałości seri 5 (e39) z lat 1998 - 2000 jak sprawuje się silnik 2,5 diesla i ile wogole on ma koni bo slyszalem juz duzo wersji :(

i jakbyście mogli napisać czy części zamienne sa w rozsadnych cenach czy nie?

 

Jeżeli masz 24 tys zł i chcesz kupić auto z autentycznym przebiegiem i w miarę zadbane to stać Cię góra na 525tds z 1997-1998 roku. Na Twoje szczęście chcesz kombi a one na rynku wtórnym są tańsze. Jeżeli ktoś Ci powie, że stać Cię na 530d czy coś takiego to powiedz żeby się puknął w głowę.

 

robiona była maska :mrgreen: albo lewy błotnik, czyli ten od strony kierowcy

a spotkałeś auto kilku letnie które nic nie miało naprawiane czy lakierowane ???

znajoma szuka e39 z roczników 98-99 i obecnie przestałem z nią jeździć bo ona chciała by by to auto było nie bite , na gwarancji i z workami na fotelach

 

I znów pojawia się ulubione słowo Polaków czyli "niebite". Ludzie wolą kupić technicznie szrota z przekręconym licznikiem niż zdrowe auto z malowanym błotnikiem. Jak słyszę słowo "niebite" to mi się na wymioty zbiera.

 

A znajoma pewnie by chciała do tego, żeby auto było w cenie "okazyjnej". :wink: :mad2:

Opublikowano

PS

dupencja stojąca swą lepszą stroną do aparatu była właścicielką :D

i na to bym uważał :nienie: . Znam podejście kobiet do aut. Jazda na nieodpowiednim biegu tak, że auto albo się dusi albo wyje, brak jakichkolwiek samodzielnych kontroli oleju, stanu płynów itd bo się paznokcie mogą połamać :lol: . generalnie kobiety jeżdżą aż się auto zatrzyma :D :lol:

Opublikowano
autorowi tematu podpowiem tylko tyle :

w niedziele na gieldzie w Gliwicach oglondałem to cudo

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images23.fotosik.pl/271/f069316b4e25e4ec.jpg

525TD z 2001 roku czyli jak widać po lifcie

cena na kertce 25ooo zł czyli w Twoim zasięgu

no i ten silnik moim skromnym zdaniem godny polecenia

 

PS

dupencja stojąca swą lepszą stroną do aparatu była właścicielką :D

 

 

nerki sprzed lifta, nikt bez powodu nie zmienia grilla z nowego na stary, zdaje się że cyngiel od otwierania maski sterczy, tablica rejestracyjna też jakaś nierówna; walona w przód jak nic.

dziękuje za uwagę.

Opublikowano

co do benzynki 2.8 powiem tak: po mieście spalanie w granicach 11,5 - 14l/100km w trasie 8,5(jadąc 100-110km/h na 5 biegu) przy normalnej jezdzie 10-11,5l /100km, awaryjność jak każde auto cudów nie ma a części trochę droższe od konkurencji (konkurencja - mam na myśli inne marki, które do pięt nie dorastają BMW :D ) oczywiście mowa o Pb, na gazie spalanie pewnie wyższe(?)

 

PS

powtórzę to co poprzednicy, za tą kasę nie kupisz diesla z tego roku, lepiej kupić starszy a zadbany niż przysłowiową okazję, no chyba, że ta dupeczka ze zdjęcia jest na wyposażeniu ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.