Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś z szanownych forumowiczów jeździ na oponach wzmocnionych XL ?

Nadaje się to do 5r ? Bieżnik oczywiście cywilny.

 

Aby uniknąć podejrzeń o próbę zamontowania opon z ciężarówki daję link do interesujących mnie gum:

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=61209002.132.16426&typ=R-146131&ranzahl=4&Breite=225&Herst=Nokian&Quer=55&Felge=16&Speed=V&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=20&Transport=P&F_F=&dsco=132&sowigan=Wi&Achse=

 

Oponiarz mi gada że są sztywniejsze i przez to traci się na komforcie..dlatego pytanie.

Opublikowano
Teoretycznie oponiarz ma rację - takie opony mają trochę bardziej usztywnione scianki boczne, ale ja bym się tym zbytnio nie przejmowal. W koncu to jest opona zimowa, a zimówki z zasady są miękkie i mają tendecję do pływania w zakrętach, więc jak jest szansa by taka zimówka była trochę bardziej sztywna, to tym bardziej bym ją kupił.
Opublikowano
Teoretycznie oponiarz ma rację - takie opony mają trochę bardziej usztywnione scianki boczne, ale ja bym się tym zbytnio nie przejmowal. W koncu to jest opona zimowa, a zimówki z zasady są miękkie i mają tendecję do pływania w zakrętach, więc jak jest szansa by taka zimówka była trochę bardziej sztywna, to tym bardziej bym ją kupił.

 

Dzięki za opinię. Wydaje mi się że to będzie dobry zakup.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Kupiłem takie oponki, używałem je poprzednią zimę. Polecam wszystkim, sprawują się wyśmienicie :cool2: Poza tym uważam osobiście, że jeśli chodzi o Nokian-y to w tej cenie nie znajdzie się niczego lepszego :mrgreen:

 

Pete jak to jest, że Twoje 530i ma na spritmonitorze mniejsze spalanie niż moje 530d :norty: ?

Opublikowano
(...) a zimówki z zasady są miękkie i mają tendecję do pływania w zakrętach, (...)

 

ale miękkość zimówki nie wynika z konstrukcji barku opony, lecz z zastosowania innej, miększej, mieszanki.

 

stąd pływanie przy ciepłej pogodzie. a przy zimnej to już po prostu fizyka :)

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mam dokladnie takie opony, sa jak najbardziej OK

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano (edytowane)
Pete jak to jest, że Twoje 530i ma na spritmonitorze mniejsze spalanie niż moje 530d :norty: ?

Hmm... ja mam manuala. :) A poza tym, wczesniej jezdzilem sporo poza miastem. Ostatnio w większosci się turlam na krótkich odcinkach po miescie, wiec i spalanie poszlo w gore (jakies 10,5-11,5l/100km), wiec ta srednia na Spritmonitor bedzie sie piąc w gore.

Edytowane przez Pete
Opublikowano
ale miękkość zimówki nie wynika z konstrukcji barku opony, lecz z zastosowania innej, miększej, mieszanki.

Według mnie, to jednak duża zasługa scianki bocznej. To własnie scianka boczna się cały czas ugina podczas obrotu opony. A podczas pokonywania zakrętów (o czym pisałem), to uginanie scianki jeszcze bardziej daje się zauważyc.

 

Oczywiscie sam typ gumy tez jest inny, jak słusznie zauważyłes. Niemniej wzmocniony bark (w przypadku opony XL) powinien przyczynic sie do usztywnienia tej miękkiej masy. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.