Skocz do zawartości

Remont zawieszenia- co kupic?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Przymierzam się do remontu zawieszenia w moim tdsie. Mam kilka wątpliwości a to chyba najlepsze miejsce na to, żeby je rozwiac. Otoż, mam zamiar wymienic amortyzatory, po przekopaniu forum postanowiłem kupic Bilsteiny. Oczywiście do tego osłony i oboje. Mam jednak problem z wszelkimi "dodatkami". Jeżeli chodzi o przód- na pewno wymienię tuleje które są z tyłu wachacza. Czy wymieniac też sworznie? Jest jakaś metoda sprawdzenia ich zużycia? Druga sprawa, czy jest sens wymieniac łożysko (poduszkę) amortyzatora? Natomiast jeżeli chodzi o tył, to oprócz amorków na co jeszcze powinienem zwróci uwagę? Jest tam jedna taka duża tuleja z przodu, po środku chyba jest jeszcze pływająca. Jest jeszcze jakaś? Tak samo jak z przodu, wymieniac tez łożysko amortyzatora? Jeżeli chodzi o producenta to zdecyduję się chyba na Lemfordera...
Opublikowano

Cześć

Ja wypowiem się tylko co do producentów części zamiennych.

Lemferder polecam, 90% części do BMW to oryginały ze zeszlifowanym znakiem BMW.

Co do amortyzatorów to stawiam na sachsa, bo uważam że to dobra firma i jeszcze się na niej nie naciąłem.

Zresztą właściciel Boge czyli pierwszy montaż jeżeli chodzi o amorki w bmw.

Pozdro

Paweł

Opublikowano

jestem na podobnym etapie co Ty - tyle ze robie przod w bmw z3, zawias jest taki sam przedni jak w e36 .

 

Zmieniam lozyska amortyzatorow, po demontazu kolumn wyszlo ze maja nieco luzu choc nic nie stuka nie puka. Lemfordera 60 zl/szt. wiec nie sa drogie .

 

Sworznie - ten przy kole - samochod oderwac od podloza i niech ktos rusza kolem z calej sily na boki a druga osoba niech obserwuje sworzen i jego zachowanie . U mnie z lewej strony bylo widac w ten sposob maly luz na tych sworzniu .

 

A srodkowy sworzen - lomem /lapka porusza wahaczem i obserwuj .

 

Generalnie to ja zmieniam wszystko . zeby miec spokoj :D . amorki daje bilstein b4 tak ja Ty :)

 

pozdr.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
co do amortyzatorów szczerze polecam blisteiny(rowniez szly na pierwszy montaz), na sachsach długo nie pojeździłem, na bilsteinach jezdze 2 rok i sa jak nowe
Opublikowano
Panowie już w jakimś temacie mówiłem o Bilsteinach wiec nie bede sie powtarzał. Poprostu to najlepszy wybór. Warto tez odrazu zmienić tuleje wahacza a czasem i cały wahacz bo nie wychodzi to wiele drożej od wymiany sworzni a kosztuje zdecydowanie mniej pracy. I najważniejsze pamiętajcie ze jak zmieniacie amorki to powinno sie też zmienić spręzyny. To jest też podstawą do ewentualnej reklamacji amortyzatorów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.