Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Chcialem sie podzielic pierwszymi wrazeniami z jazdy na nowych amorkach bilstein B6 w mojej slicznej E32 3,0

Amorki kupione u naszego najleprzego sprzedawcy p.Krzysztofa, za rewelacyjnie przystepna kaske niewsplmierna do jakosci.(zreszta jak wszystkie czesci ktore u Niego do tej pory kupilem.

No wiec w koncu autko stoi znaczniej wyzej,szczegolnie tyl,ktory do tej pory chowal sie w nadkola,teraz jest cool.

Autko prowadzi sie jak po szynach a przy tym nie stracilo typowego dla BMW komfortu.

Dzis byl pierwszy dzien testow, wiec przeciagne go po kliku swoich OS'ach i napiszzejak to sie zachowuje w ostrych winklach,uskokach itd itd.

Pozdrawiam

Kamil

Pozdrawiam

Kamil



(...)trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc

NIEPOKONANYM...(...)

Opublikowano
Czy Bilsteiny b6 sa wyzsze czy nizsze od seryjnych amorków ? Jeżeli są niższe to o ile ? zmieniales przod i tył ? czy zmieniales sprezyny - jesli tak to na jakie ?
Opublikowano

Siemka,

odpowiem tek, autko stoi taka wysoko jak ne B4 conajmniej przod.z tylu mialem okazykjnie kupione kayaba i teraz stoi znacznie wyzej,ale bez przesadyzmu.Autko jest na oryginalnych sprezynach, z tylu zalozone sa nowki bo jedna pekla.

Jest cudownie - po 2 dniu jazdy jestem bardzo bardzo zadowolony. Praca przodu rozni sie raczej tylko na winklach,za to tyl jest stabilny,zero plywania po prostu tak jak powinno byc.

Osobiscie balem sie ze na gazowkach bedzie twardo i nieprzyjemnie,ale udalo sie osiagnac dokladnie to o co mi chodzilo, idealne wlasciwosci trakcyjne a przy tym nie stracilem komfortu jazdy.

Nareczka

Pozdrawiam

Kamil



(...)trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc

NIEPOKONANYM...(...)

Opublikowano
Osobiscie balem sie ze na gazowkach bedzie twardo i nieprzyjemnie,ale udalo sie osiagnac dokladnie to o co mi chodzilo

 

To nie Tobie się udało tylko inżynierom z Monachium :wink:. Wszystkie BMW od 1987r (o ile się nie myle) mają oryginalnie montowane amortyzatory gazowo-olejowe więc poprostu wróciłeś do kożeni :cool2:.

 

Właśnie godzine temu wróciłem z garażu - wymieniałem amorki w Audi z tyłu poprzedni właściciel włożył amorki BOGE olejowe, ja zmieniłem na gazowe Bilsteiny różnica jest niewyobrażalna nareszcie samochód resoruje tak jakby wyszedł z fabryki. Moim zdaniem TYLKO BILSTEIN!!!! i przekonałem sie o tym juz nie pierwszy raz

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
kioko zlociutki...od kiedy B6 jest gazowo olejowy?????Gazowo olejowe sa np B4

 

M_atrix złociutki :lol: każdy amortyzator zwany potocznie gazowym tak naprawde jest gazowo-olejowy bo inaczej działał by jak pompka. W amortyzatorze gazowym jest równiez olej a nazwa gazowy wziała się stąd że w takim amorku jest atmosfera modyfikowana czyli jest specjalna mieszanka gazów(niestety nie wiem jaka) która zapobiega pienieniu się oleju, ponad to podczas spoczynku amortyzatora czyli jak jest wyciągnięty maxymalnie panuje w nim wysokie ciśnienie. Najlepszym przykładem może być amortyzator (teleskop) klapy bagażnika który niby jest gazowy a jednak cieknie.

Owszem amortyzator gazowy ma trochę inna budowę niż amortyzator olejowy. A że monachium poprawiłeś to sie zgodze bo na ogłół były montowane amorki standardowe a B6 już są usportowione

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

wiesz ....kiokio

tak patrzac to i trzonek bedzie drewniano olejowy jak mu jeden koniec w oleju zamoczysz...(fachowcy powiedza zaimpregnowany)zas w mowie technicznej chodzi o ogolnie przyjete nazewnictwo , cos jak przy jedzieniu...

albo kanapka z serkiem albo serek z kanapka...

reasumujac popularnie (w tej kwestii) mowiac sa:

amorki olejowe

gazowo olejowe

gazowe

a b6 nie jest ani 1,ani 2...chyba sie ze mna zgodzisz?

zreszta jaka to roznieca...dla mnie najwazniejsze ze jestem zadowolony, nawet jakbys je nazwal woskowymi to i tak jezdzi sie zajefajnie...

Pozdrawiam

Kamil



(...)trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc

NIEPOKONANYM...(...)

Opublikowano

Jak zwał tak zwał ale jeśli ktoś Ci powiedział że B6 jest amortyzatorem gazowym a nie gazowo-olejowym to zostałes oszukany,bo to jedno i to samo, w tej chwili nie mogę znaleść nic konkretnego nt. amorków moż etylko to http://www.kayaba.akwimat.pl/amortyzatory.html#33jest tu najwyżasza seria Kayaby, i co :?: ma też olej, główną równica pomiędzy olejowym a gazowym jest skłąd chemiczny gazu w olejowym jest powietrze a w gazowym N2 (czyli azot pod ciśnieniem)

B4 jest taki sam jak B6 czy B16 różnica jest tylko w zestrojeniu inne Ciśnienie gazu inna gęstośc oleju ina budowa tłoczyska inne chłodzenie. Wiem to na 100% bo mój brat pisał prace magisterska między innymi z budowy zawieszeń... samolotowych w której to zawarł dokładny opis budowy amortyzatora równiez samochodowego. Kasa która się płaci za np. Bilsteina B16 jest zupełnie nie uzasadniona to tylko chwyt marketingowy, jest poprostu inaczej zestrojony. Ale ja absolutnie nie przecze że B6 sa złe, B4 są rewelacyjne więc B6 napewno jeszcze lepsze (sztywniejsze, bardziej sprężyste - czytaj wyższe ciśnienie gazu itp.)

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano (edytowane)

siemka.

www.katalog.bilstein.de

P36-0353 Shock Absorber BILSTEIN - B6 SPORT 1 on inquires

Fit. Side Front Axle, Suspension Strut Insert, Gas Pressure, Monotube, Top pin

B46-1148 Shock Absorber BILSTEIN - B6 SPORT 1 on inquires

Fit. Side Rear Axle, Gas Pressure, Monotube, Bottom eye, Top pin

 

jakby co ja jestem zwolenikiem kanapki z serkiem....

 

a kayaby mialem przez rok i ciekna wiec cokolwiek by nie napisali to tylko do skuterow sie nadaja...

 

P.S.zmieniam bo odpisywac nie ma co...

 

wytlumacze lopatologicznie ok.

 

o samochodach mowi sie ze sa zasilane PB ON LPG, chociaz nie samym paliwe jedzie autko(nie mowie o tych co olejem sie wspomagaja).

Kazdy wie ze aby sie palilo musi byc powietrze. czujesz kiokio pewna analogie- podobienstwo???

 

Wiec skoro cos kazdy wie to po ki wal pisac?????

 

Skoro juz wiec udowodnili Ci w nasa ze sie pieni w amorku, jak jest bez gazu to po co pisac, z tym tylko ze skoro tak nazwali to mieli powod.A to nie Idea wiec nie chodzilo tylko o marketing...

Edytowane przez m_atrix - BMW Klub Polska

Pozdrawiam

Kamil



(...)trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc

NIEPOKONANYM...(...)

Opublikowano

Kayaby podałem jako przykład bo jest tam schemat budowy.

 

W katalogu może i tak jest napisane, zauważyłem że gazowo-olejowe teraz sie nie pisze bo bardziej dumnie brzmi "gazowe" ale moge sie z Tobą założyć. Rozbierz swojego Bilsteina B6 i jeśli nie znajdziesz tam oleju to zwrócę Ci podwójnie kasę za amorka.

 

gazowo-olejowe = gazowe, w przypadku zawieszeń samochodowych

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odświeżam wątek gdyż chciałem się dowiedzieć ile zapłaciłeś za te amorki :) jeśli to nie tajemnica :) właśnie się przymierzam do takiego zakupu w e-36 i jak narazie mam taką najlepszą ofertę:1000zł za przód i 600zł za tył... dobra cena?
Opublikowano

Witajcie

 

 

a powiedzcie BILSTEIN czy lepszy SACHS ??

 

przy normalnym zawieszeniu E36

 

też musze zmienić niedługo przód,

 

bo tył już mam w sachsie ?? 3-lata gwarancjii :D

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

by nie pisac nowego watku... :twisted:

 

do e32... BILSTEIN !!! :cool2:

ale ???? B6 czy B4 ????

 

i gdzie mozna je kupic ???? oczywiscie najtaniej.... :D

 

czekam na info...

ktore ? gdzie ? i za ile ?

 

pozdrawiam

cosmo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do każdego samochodu jeśli jeździsz sportowo a niechcesz tracić komfortu to B6 :) Ja kupiłem do e-36 i naprawde rewelacyjnie!! Kupiłem w bardzo dobrej cenie od mtsBilstein taki gościu na allegro, ściąga bezpośrednio od importera. Polecam
  • 7 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

m_atrix - BMW Klub Polska, jest mowa o B6, a założyłeś B4.

Nie latam po sklepach, z uporem szukam Bilsteinów B6 na necie, ale one wszystkie mają jakieś "ozdoby", typu kołnierze, dziwne uchwyty na dole, a mnie chodzi o amor, be żadnych "upiększeń". Ma wyglądać na podobieństwo kija basebolowego. Jednak taką budowę oferuje tylko Bilstein B4 (z moich obserwacji).

A może niepotrzebnie się uganiam, za B6? Mam sprężyny zwykłe, obniżane. :wink:

Chodzi o przód oczywiście.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.