Skocz do zawartości

Stożkowy filtr powietrza i nowe koła, jestem "nowy&quot


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Dzisiaj stałem się posiadaczem BMW e30 w kolekcjonerskim stanie :) Jednak z racji że jestem młody i jeszcze głupi chce nim trochę poszaleć :D Pierwsze co chciałem zrobić to założyć stożkowy filtr powietrza.... Tu zrobił się pewien problem... podnoszę maskę, i ku mojemu zdziwieniu przed filtrem powietrza znajduje się dziwne urządzenie... wydaje mi śię że to przepływomierz powietrza, dobrze mi się wydaje ? żeby założyć stożek muszę go wyjąć tylko Jak ? jest on połączony zapewne z komputerem i z czymś jeszcze ale nie widziałem do czego kabel jest podpięty... Czy jeżeli poprostu go odłącze to nic się nie stanie ? Jeżeli trzeba jeszcze coś zrobić to co ? silnik to 1,6L z 90".

Druga sprawa to to że dostałem go na stalowych felgach 14 z zimowymi oponami 165/70/14..... Chce mu włożyć ładne felgi 16" na oponach 195/40/16 i tu pojawia się pytanie... wiem że się zmieszczą, tylko czy nie będą obcierać, zawieszenie jest bardzo miekkie i boje się że na większej dziurze może dobić. Czy moje obawy są słuszne ?

Bardzo proszę o pomoc gdyż jestem jeszcze zielony w tych sprawach :)

Z góry dziękuję za pomoc :)

Pozdrawiam

Opublikowano
Po pierwsze, jeśli to jest przepływomierz to po wyjęciu go nie wiem czy w ogóle pojedziesz, a jak pojedziesz to słabo widzę twoją jazdę. Po drugie, wkładając filtr stożkowy pewnie myślisz o wzroście mocy (a by się przydał bo bez przepływomierza to już nie naszalejesz), to tu też się ździwisz bo ten stożek to da tyle mocy co byk mleka czyli nic, a napewno więcej syfu pujdzie przez niego na silnik, a więc go sobie odpuść, zresztą były już o tym tematy na forum. A po trzecie 1,6 nie naszalejesz.
Opublikowano
A tu sie mylisz bo mi nie chodzi o wzrost mocy, jeżeli chodzi o wzrost mocy to już podjąłem odpowiednie kroki... Mi chodzi o ten super odgłos jak stożek zasysa powietrze :D Może i naleci więcej syfu ale chce zaryzykować, także ciągle czekam na pomoc.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A tu sie mylisz bo mi nie chodzi o wzrost mocy, jeżeli chodzi o wzrost mocy to już podjąłem odpowiednie kroki... Mi chodzi o ten super odgłos jak stożek zasysa powietrze :D Może i naleci więcej syfu ale chce zaryzykować, także ciągle czekam na pomoc.

 

Potrafisz podjąć odpowiednie kroki żeby zwiększyć moc < ciekawe co to za zabiegi?> a nie wiesz jak zamontować stożek < który zmniejsza moc bo żeby miał jakiekolwiek uzasadnienie to powinien być nad samym asfaltem a nie pod maską obok gorącego silnika>

Bez przepływomierza nie pojeździsz.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

uwierz mi, że mając kolekcjonerski stan e30 zrobisz nią większy bajer mając ją w stanie seryjnym... nie kombinuj nic bo każde rzemiosło wychodzi wcześniej czy później bokiem... Staraj się, aby auto nie zniszczało i inwestuj w oryginalne części...

 

Wtedy jak się spotkamy to powiem "ale masz świtne e30 super seria" bo "wiejskiego tuningu" jest sporo... ja mam e36 które jeszcze kilka miechów temu chcialem obwiesić gadżetami... teraz uważam... tylko seria!!! :cool2:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
bo żeby miał jakiekolwiek uzasadnienie to powinien być nad samym asfaltem a nie pod maską obok gorącego silnika>

Bez przepływomierza nie pojeździsz.

 

Słuszna uwaga. Tyczy sie wszystkich montujących stożkowe filtry powietrza. Czestym widokiem jest to, że stożek zamontowany jest nad lub obok goracego silnika :P:P

 

Moje zdanie jest takie, że ja bym zostawił to tak jak jest. Moim pierwszym BMW było E30 z 90' z silnikiem M40 i mile wspominam ten samochód, gdyż stosunek mocy do masy był tutaj dość korzystny ( porównując oczywiście z autami z tamtej epoki :P:P ).

 

Reasumując - jesli jestes aż tak młody, że auto ze stanu kolekcjonerskiego chcesz zamieniac na "choinkę" z pierdzącymi wydechami i stozkami - to ja proponuję abyś postawił to auto na klockach i patrzył jak niszczeje lub może podaruj je komuś, kto doceni BMW bez upiększeń :-).

 

Pzdr,

 

P.S. Nie zrozum mnie źle ale trafić ładną 30 bez zbędnych spoilerów, nakładek, smiecioworów, pierdziwydechów jest sporym sukcesem.

Opublikowano

Hehe

Rozumiem o co wam chodzi, co do stożka to miałem go umieszczać trochę dalej od silnika i doprowadzić do niego dolot powietrza zimnego z zewnatrz, ale skoro tak bardzo odradzacie to chyba sobie daruje. A co powiecie o alu felgach ? Uważam że będzie ładnie z 16" wyglądać i na podstawie mojej wiedzy obliczeniowej wysokość wyjściowa koła jest prawie taka sama jak wysokość tego co mam teraz. Kolega doradza mi 17" ale dla mnie to już jest wiejskie :/ Żeby nie było, ja w żadnym wypadku nie chce zrobić z tego samochodu choinki, nigdy żaden spoiler nie będzie założony, tak samo nie będe przyciemniał nigdy szyb, dla mnie to jest barbarzyństwo. Jedynie wstawie dobre audio, ale naprawdę dobre, jestem lekkim audiofilem i lubię dobrą jakość. Co do wzmocnienia silnika to zakupiłem w USA właśnie tak zwane nitro czyli podtlenek azotu ale chyba to nie był najlepszy pomysł... co o tym sądzicie ?

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Opublikowano
Kolega doradza mi 17" ale dla mnie to już jest wiejskie :/ Żeby nie było, ja w żadnym wypadku nie chce zrobić z tego samochodu choinki

 

Mam 18" uważasz, że jestem wieśniakiem? Hmm... Ciekawe podejście do tematu, a co mają powiedzieć Ci którzy mają 20" w swoich 7'er?

 

Apropos tuningu o ile taki "zabieg" chodzi Ci po glowie. Polecam starą germańską szkołę, czyli: "nisko, szeroko na dobrej (szerokiej) feli".

Opublikowano

źle mnie zrozumiałeś :) Mi chodzi że w e30 17" to wieś z prostego powodu, jak tak patrzyłem po fotach to wszystkie e30 z 17" miały tak wielkiego kapcia że wychodził on poza karoserie, moim zadniem wygląda to śmiesznie w tym samochodzie.

Co do twoich 18' to wyglądają świetnie :D Też bym takie chciał tylko bym musiał szlifierką kontową sporo się napracować :P Tak samo nie mam nic do 20" w siódemkach, dla mnie każda felga pasuje byle się chowała w nadkola :) jak już wychodzi to nie jest za dobrze :P

Mam taki dziwny gust jeżeli chodzi o koła i ich wygląd w samochodzie :)

Co do obniżenia zawieszenia, nie chciałbym tego robić, ja wiem może się nie znam ale te które jest obecnie jest tak komfortowe i tak mi się podoba że nie chciałbym go zmieniać.

Jedyne modyfikacje jakich chce dokonać narazie to koła, dobre audio i chciałbym zrobić jakieś modyfikacje silnika które nie były by zbyt inwazyjne, dlatego pomyślałem o podtlenku.

Opublikowano
Kolego ja mam 1,6 i też M40 i mój btar cioteczny ma tez 1,6 M40 tyle że ja mam E36 a on E30. Pierwsze co zrób to zainwestój w dobrą osłonę pod silnik, tylko nie z plastiku a z dobrej blachy. Drogi w wawie nie są za cudne. Jak obniżyć, to tak nie ma problemu ale nie bardziej niż o 40mm przód, a tył to jak chcesz. Mój tem właśnie brat ma e30 z przodu obniżone o 60mm przy 15"miska mu wisi nad ziemią ok 4cm. Mała koleina ostre hamowanie i miski nie ma. Właśnie jestem w trakcie remontowanie takiej jednostki po zerwaniu miski. Napewno tanim kosztem nie podniesiesz mocy. Filtr to jak kto woli, ale to brzmienie i mi się podoba też mam stożek ale nie wystarczy kupić sam filtr. Musi być adapter "przejściówka" z przepływki na stożek. Inne utrzymanie trzeba dorabiać i koniecznie osłonę bo będzie zasysał ciepłe powietrze z silnika, a to nie dobrze. Możemy się gdzieś kiedyś ustawić w okolicy Miedzeszyna to pogadamy, a co do przeróbek to nie zmieniaj wyglądu. Obniż i tylko tyle. No i felgi ładne.
Opublikowano
Dziwi mnie ze pisesz ze masz bardzo miekkie zawieszenie.Chyba cos nie tak!ja mialem e30 na seryjnym zawieszeniu i byla twarda!zrobila sie miekka gdy amorki skonczyły żywot...Felgi 16 ładnie wyglądaja ale nie na oponkach 195/40,dziwny rozmiar moim zdaniem.Miałem stożek,wywaliłem bo moment przeniósł sie wyżej i akto było mniej elastyczne,no i głośne...
Opublikowano

no wyglądu nie będę zmieniał, dzięki za radę, co do tych przejściówek żeby założyć stożek to mógłbyś podać jakiś link czy coś takiego? :D Ja będę miał 16" i właśnie się zastanawiam czy obniżać czy nie, osobiście bardzo mi pasuje charakterystyka zawieszenia obecnie i będę musiał nad tym pomyśleć.

Wogóle dzisiaj natknąłem się na jeden problem... Planowałem założyć w seryjne miejsca na głośniki całkiem dobry sprzęt, ale również planowałem zamocować głośniki 6x9 w półce z tyłu, ku mojemu zdziwieniu pod półką jak się patrzy w bagażniku jest blacha... co prawda dla wyrzynarki nie jest to problem ale jest tam również kawałek mechanizmu od klapy, dokładnie są to dwa pręty które idą przez całą szerokość półki :/ dwa głośniki z przodu to dla mnie zdecydowanie za mało :/ co mogę z tym zrobić ?

Co do ustawki żeby pogadać to bardzo chętnie skorzystam :D Jakby co to się odezwę :)

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

 

Załóż nowy filtr powietrza za 20zł i nie kombinuj z żadnym stożkiem, czy innym badziewiem, które nic kompletnie nie daje... :duh:

Zawieszenie w e30 jest dosyć komfortowe i jak na swoje czasy bardzo dobre. Sprawdź je tylko na ścieżce diagnostycznej i zwróć uwagę, czy nic w nim nie stuka.

W e30 są przecież głośniki na tylnej półce, można tam zawsze coś wstawić w oryginalne miejsca i przykryć oryginalnymi maskownicami,żeby oczy nie bolały (imho, te nowoczesne głośniki szpecą tylko wygląd wnętrza)

 

Co do kół - jest kilka fajnych kółeczek do e30 w rozmiarze 16" - żeby wspomnieć borbet A, czy schmidt'y, bądź najpiękniejsze bbs rs.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Kurcze powiem szczerze że nie widziałem tam żadnych miejsc na głośniki, jesteś pewien że napewno w e30 jest miejsce na głosniki z tyłu w półce ? Ja mam wersje 2d. Czyściłem dzisiaj tą półkę i powiem szczerze że jakoś tak nic nie było chyba że te maskownice są takie genialne :P

Co do stożka to może nie poruszajmy tego tematu już bo widzę że jest drażliwy, może go założę może nie, narazie czeka mnie kupno felg z oponami, radia i głośników + rozrząd :)

Opublikowano

No i temat filtra zamknięty. Miom zdaniej jak 195 to na 50 chodzi tu o opony albo na 45.Mówisz że masz komfortowe zawieszenie, ale licz się z tym że jak obniżysz auto to będzie też i twardsze. Jak się spotkamy to i jeszcze z jarszym, też jest z tamtych okolic.Jutro wieczorem ci napisze jak to dokładnie jest z tą półką bo zobacze u braciaka. On też ma coupe. Sprawdzisz sobie odrazu jego auto i jego zawieszenie.

 

A tak przy okazji. Już wymieniłeś swoje sprężyny Jarszy?

Opublikowano

J jeszcze ich nie wymieniałem, mechanik powiedział że na zimę można ewentualnie je wymienić, póki co tylko koła a opony właśnie 195/40, widziałem je dzisiaj i nie jest tak strasznie :) Znalazłem dzisiaj rysunek taki przekrój czarno-biały na którym jak byk widać że z tyłu w e30 coupe można zamontować z tyłu w półce 6x9 i co lepsze w boczkach jeszcze jest miejsce na głośniki, zgłupiałem jak to zobaczyłem :/ dlatego jutro musze wymacać czy to prawda. Wogóle jakby co to ja się samochodem nie mogę ruszyć do końca tego tygodnia bo się boję, mam tam tak beznadziejne opony że droga hamowania ze 120 równa się drodze przyspieszania do tej prędkości :duh:

W środę jeszcze będę polerował lakier żeby było ładnie :D komora silnika cała dzisiaj została wypucowana, wygląda naprawdę super, jak już wypoleruje lakier i będą już felgi to zamieszcze pare fot :)

Opublikowano

U mnie w sedanie (i w każdym e30 w szerokiej lampie jakie znam-również coupe) są seryjnie głośniki na tylnej półce... Wyjątkiem są cabrio...i Twoje coupe....

 

W każdym razie, blacha pod półką jest tak wycięta po obu stronach,że zmieści głośniki.... Bo o ile robili różne półki,to wątpię,czy różne blachy wycinali

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.