Skocz do zawartości

Steptronik - kolejne pytanie.


Spido

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa dotyczy zachowania skrzyni podczas hamowania:

 

Generalnie gdy jadę sobie powiedzmy ok. 60-70km/h w mieście i hamuje do zera przed światłami w miarę powoli - wszystko jest OK.

 

Natomiast, kiedy jadę sobię ok. 100km/h i zatrzymam się szybiej, nagle (hamowanie do zera) to tuż przed zatrzymaniem czuję jak automat wbija jedynkę - tzn. takie lekkie puknięcie/szarpnięcie wałem.

 

Czy jest to wina skrzyni, czy może łącznika elastycznego, czy czegoś innego?

 

Zaznaczam, że nie zawsze jest to odczuwalne, zależy jak szybko hamuje i z jakiej prędkości.

 

Sugestie?

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od podlaczenia do komputera i sprawdzenia ewentuanych bledow w sterowniku skrzyni, uzupelnij olej, sprawdz polaczenie gumowo-metalowe miedzy skrzynia a walem.

Ile auto ma przebiegu ? Wymieniales kiedykolwiek olej i filtr ?

pozdrawiam

mavic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Najczęstrzą przyczyną takiego zachowania są zużyte tuleje tylnej belki.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma 218 kkm, z pewnego źródła, przez cały okres serwisowane w ASO, książka jest gruba od wpisów, jednak ponieważ było serwisowane w ASO, olej nie był wymieniany - natomiast regularnie był sprawdzany jego stan i czystość. Jedno i drugie w normie.

 

Ponieważ to wbijanie jedynki nie jest odczuwalne zawsze, też jestem zdania, że to wina jakiegoś elementu amortyzującego w skrzyni, na wale lub w tylnim zawieszeniu.

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Identyczny problem mam w E65. Przy poprzedniej 745i (2002 r) sądziłem, że to efekt użytkowania auta. Niedawno przywiozłem nowszą 745i, po paru tys km przejechanych po naszych drogach problemy wróciły.

 

Rozmawiałem ostatnio w tym temacie z kilkoma osobami i poza standardowymi elementami, którymi w tym wypadku są do wymiany (mogą powodować problemy), tj. łącznik elastyczny wału oraz podpora wału, może mieć to związek z zawieszeniem skrzyni. Chyba nazywa się to poduszka skrzyni, w E39 w silniku w dieslu miałem to wymieniane bo padla i szarpało silnikiem przy np. wyłaczaniu go.

 

Dlaczego tak sądze - otóż mam EDC i w trybie sport problem jest słabiej odczuwalny i rzadziej się zdarza. Ale za to w trybie comfort już notorycznie przy wyhamowaniu, a to zdarza się cześto jadąc tym autem. Mam wrażenie, że skrzynia/wał "huśta" się podczas hamowania, tj. przechyla do przodu i potem jest ten efekt uderzenie + lekkie szarpniecie (opóźniona zmiana biegu przy jedynce).

 

W E65 podobno wyeliminowali to po lifcie. Nie jest to jakiś problem, natomiast jest to spory dyskomfort w aucie tej klasy. Musze z problemem sam się bliżej zapoznać i wymienić co trzeba. Martwi mnie tylko, że jeśli to będzie kwestia 'zawieszenia' skrzyni, to bez jej wyjęcia tego się zrobic nie da, a więc sporo auta trzeba rozebrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.