Skocz do zawartości

Amortyzatory Mpakiet,a zwykłe...róznice


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Doczytałem na forum,że są inne,ale nie doczytałem czy mogę

zamontować zwykłe sachsa zamiast Makiet...

 

Wiem,że zwykłe mają inny skok,a Mpakiet inny

 

Chodzi mi o to,ze mam orginalne nówki sachsa amorki od zwykłego zawieszenia i chcę je zamontować do Mpakietu...czy one podejdą ??

 

Wiem,że będą miały krótszy żywot,ale przecież ich nie wyrzucę :mrgreen:

 

Chodzi mi czy poprostu mi podejdą czy ktoś to już montował??

 

dzięki za kazde cenne info

 

pozdrawiam

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano
witam przerabiałem temat to ci powiem. Tez mam zawieszenie M Pakiet tzn obniżone o jakies 2-3 cm. Jak kupiłem auto od poprzednika to on żeby mu było bardziej komfortowo jeżdził na standardowych Bilstein B4 zamiast na sportowych amortyzatorach Sachs Sport Performance. Na tych Bilstein B4 samochód oczywiście jeżdził dobrze, bo skok amortyzatora jest taki sam, ale samochód był za miekki, bujał sie w zakretach, czasami prawie dobijalem amory. Ja to zauwazalem bo jezdze dosc agresywnie ale jak ktos woli sie toczyc i jezdzi powoli to bylby zadowolony. NO i najważniejsze, to to, ze Bilsteiny z przodu padły mi już po 60 tys km. Teraz założyłem takie jak mają być tj. Sachs Sport Performance (ze znaczkiem BMW) i jeżdzi sie inaczej tj. auto troche twardsze, lepiej trzyma sie drogi, jednoczesnie troche mniej komfortowe. Amortyzatory standardowe (bilstein B4) mają taki sam skok ja te usportowione (Sach Sport Performance), z tym że te Sach mają dużo mocniejsze tłumienie w górnej fazie skoku.
Konrad
Opublikowano
A czy czasem MPakietowe nie mają krótszego skoku? Ja też mam mtechnik i każdy twierdził, że nie spasują mi zwykłe, bo są za długie i musiałem szukać do mtechnika.
Opublikowano

Też mam M-Pakiet, wymieniałem amory.

Do tego zawieszenia przewidziane są amory SACHS ADVANTAGE. Chciałem sobie poprawić komfort i założyć seryjne amorki, mech twierdził że miał takiego delikwenta który sam sobie włożył serie i tłok przebił dno. Aby włożyć serię trzeba też włożyć seryjne springi. Reszta zawiechy jest taka sama.

Opublikowano
witam przerabiałem temat to ci powiem. Tez mam zawieszenie M Pakiet tzn obniżone o jakies 2-3 cm. Jak kupiłem auto od poprzednika to on żeby mu było bardziej komfortowo jeżdził na standardowych Bilstein B4 zamiast na sportowych amortyzatorach Sachs Sport Performance. Na tych Bilstein B4 samochód oczywiście jeżdził dobrze, bo skok amortyzatora jest taki sam, ale samochód był za miekki, bujał sie w zakretach, czasami prawie dobijalem amory. Ja to zauwazalem bo jezdze dosc agresywnie ale jak ktos woli sie toczyc i jezdzi powoli to bylby zadowolony. NO i najważniejsze, to to, ze Bilsteiny z przodu padły mi już po 60 tys km. Teraz założyłem takie jak mają być tj. Sachs Sport Performance (ze znaczkiem BMW) i jeżdzi sie inaczej tj. auto troche twardsze, lepiej trzyma sie drogi, jednoczesnie troche mniej komfortowe. Amortyzatory standardowe (bilstein B4) mają taki sam skok ja te usportowione (Sach Sport Performance), z tym że te Sach mają dużo mocniejsze tłumienie w górnej fazie skoku.

 

Kurcze a już myśłałem,że nikt nie robił takiego manewru... :8)

 

Kolego czyli poprostu jednym słowem nie opłaca się zakładać zwykłych

sachs...nie z przyczyn technicznych(bo nie pasują) tylko chodzi o poprawną pracę zawieszenia i jego zaletę

 

Powiedz mi czy chodzi o te amorki??

http://allegro.pl/item418150896_amortyzatory_bmw_5_e39_e_39_z_m_technic_sachs.html

 

Cenię sobie bardzo komfort,ale bardziej cenię przyczepnośc dlatego

kupiłem e39 w Mpakiecie

 

Wszystkie auta jakie miałem wczesniej zawsze obniżałem jeżeli nie było obniżone np przez fabrykę.Dlatego chyba nie potrafię jeździć juz na seryjnym zawiasie...

 

Też mam M-Pakiet, wymieniałem amory.

Do tego zawieszenia przewidziane są amory SACHS ADVANTAGE. Chciałem sobie poprawić komfort i założyć seryjne amorki, mech twierdził że miał takiego delikwenta który sam sobie włożył serie i tłok przebił dno. Aby włożyć serię trzeba też włożyć seryjne springi. Reszta zawiechy jest taka sama.

 

 

Czyli wachacze i cała reszta jest jak w serii??

 

A jak jest z tylnymi amorami też są o innym skoku(utwardzane)??

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano
Czyli wachacze i cała reszta jest jak w serii??

A jak jest z tylnymi amorami też są o innym skoku(utwardzane)??

 

Wahacze i cała reszta jest jak w serii, różnica to amory i sprężyny tak z przodu jak i z tyłu.

Opublikowano

Te Sachsy powinny być dobre. W końcu są do m-technic.

 

Ja kupowałem Monroe E4624+odboje+gumy za 600zł komplet. Sceptycznie podchodziłem do Monroe ale po założeniu jestem zadowolony i w końcu nic nie stuka w zawieszeniu. Ile wytrzyma to nie wiem. Niby jest 3lata gwarancji.

Opublikowano

spiesze wyjasnic, ze teraz zalozylem amory które były seryjnie tj. sachs (chyba sport performance) ze znaczkiem BMW. Amory te mają taki sam skok, ale żeby to stwierdzić organoleptycznie trzeba wyjąć tłok w imadle bo tam jest takie tłumienie, że wydaje się że one mają krótszy skok. Nawet w warsztacie najpierw myśleli że coś jest nie tak, ale po prostu sportowe amory mają strasznie mocne tłumienie i same z siebie do końca się nie wysuwają.

Podkreślam, że nie wiem czy jest jeden rodzaj zawieszenia M czy dwa, ja mam takie że podchodzą do mojego amortyzatory Sport Performance o standardowym skoku ale większej twardości.

Konrad
Opublikowano
Te Sachsy powinny być dobre. W końcu są do m-technic.

 

Ja kupowałem Monroe E4624+odboje+gumy za 600zł komplet. Sceptycznie podchodziłem do Monroe ale po założeniu jestem zadowolony i w końcu nic nie stuka w zawieszeniu. Ile wytrzyma to nie wiem. Niby jest 3lata gwarancji.

 

Pisał że ma zawiasy M-Technic, a amory standard, więc nie pasują.

Monroe robi amory do zawieszeń z techniką M i te co kupiłeś są odpowiednie:

 

http://www.oscaro.es/ficha.asp?ID_OSC_LEVELS=202&ID_OSC_TYPES=3203&ID_GENERIC_ARTICLES=10004&ID_ARTICLES=1093200

 

Numer OEM pokrywa się z numerem na realoem.

Opublikowano

Ja wiem, że kupiłem odpowiednie ale chodziło mi o te sachsy z aukcji, którą podał.

 

cyt.:

"BMW 5 E39

520-530

z pakietem M-Technic

z zawieszeniem sportowym"

 

;)

 

Moje wiem, że są dobre bo szukałem do mtechnika po numerze seryjnym, który różni się od zwykłych ostatnią cyfrą. Zwykłe mają:

 

31 31 1 096 858

 

a m-technic

 

31 31 1 096 857

 

Zauważyłem, że te amory do połowy same się wysuwają, a od połowy jak je wyciągniemy to się wciągają i to dość mocno. :)

Opublikowano
Ja wiem, że kupiłem odpowiednie ale chodziło mi o te sachsy z aukcji, którą podał.

 

Aaaaaa....przegapiłem to, sorki.

Opublikowano
ja zamowilem wlasnie sachs'a super touring serie, i duzo innych czesci do zawieszenia, tak na przyszlosc zeby juz tam nie zagladac ;) pojezdze troche i zobaczymy jak sie beda spisywaly
Opublikowano
witam przerabiałem temat to ci powiem. Tez mam zawieszenie M Pakiet tzn obniżone o jakies 2-3 cm. Jak kupiłem auto od poprzednika to on żeby mu było bardziej komfortowo jeżdził na standardowych Bilstein B4 zamiast na sportowych amortyzatorach Sachs Sport Performance. Na tych Bilstein B4 samochód oczywiście jeżdził dobrze, bo skok amortyzatora jest taki sam, ale samochód był za miekki, bujał sie w zakretach, czasami prawie dobijalem amory. Ja to zauwazalem bo jezdze dosc agresywnie ale jak ktos woli sie toczyc i jezdzi powoli to bylby zadowolony. NO i najważniejsze, to to, ze Bilsteiny z przodu padły mi już po 60 tys km. Teraz założyłem takie jak mają być tj. Sachs Sport Performance (ze znaczkiem BMW) i jeżdzi sie inaczej tj. auto troche twardsze, lepiej trzyma sie drogi, jednoczesnie troche mniej komfortowe. Amortyzatory standardowe (bilstein B4) mają taki sam skok ja te usportowione (Sach Sport Performance), z tym że te Sach mają dużo mocniejsze tłumienie w górnej fazie skoku.

 

 

A powiedzcie mi czy Bilstein B6 nadają siedo zawieszrnia Mapkiet??

 

Piszecie ze B4 są za miękie a czy B6 są twardsze?

 

Warto je założyć??

 

Pytam bo mam możliwość kupienia w dobrych pieniądzach...

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano
z tego co slyszalem wczesniej to podobno bilstein b4 sa twardsze, a sach's super touring bardziej komfortowe, ogolnie na temat tych drugich moge wypowiedziec sie za tydzien poniewaz czekam na odbior autka bo wymieniam m.in na takie
Opublikowano
może nie w temacie, twardsze zawieszenie robi robotę, ale bardzo miło wspominam płynięcie oplem omegą. Kto jeżdził tym autem ten wie o co chodzi, dodatkowo jest chyba cichsze od e39, mam na mysli omegi do 2000 roku bo późniejszych już nie chciałem poznać :lol: z innych powodów. Jednak zawieszenia mają genialne :wink: tylko te blachy
Opublikowano
z tego co slyszalem wczesniej to podobno bilstein b4 sa twardsze, a sach's super touring bardziej komfortowe, ogolnie na temat tych drugich moge wypowiedziec sie za tydzien poniewaz czekam na odbior autka bo wymieniam m.in na takie

 

To chyba będę szybszy :) własnie zdecydowałem,że jutro je kupuję

i odrazu zamontuję...mam nadzieję,że nie będę rozczarowany :)

 

Co do twardości to nie bedę się sprzeczał,ale poradziłem się kolegi

co lata w radach i bardzo mi polecił B6 bo własnie mają charakter

sportowy...a Mpakiet własnie taki ma

Znajomy powiedział mi,ze sam lata na B7 ale to już własnie nadaje się bardzej do rajdówek

 

Znalazłem również taką informację w necie

 

Binstein B4 do samochodów

 

BMW 5 E39

520i, 523i, 528i, 525td, 525 tds,530 d

bez zawieszenia M-Technik

 

A po drugie w samym oznaczeniu BILSTEIN B6 SPORT jest to "SPORT"

więc chyba są twardsze :wink:

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano

Jezdze na bilstein B6 2 lata.Przy ostrej jezdzie ,wyprzedzanie ,hamowanie ,zmiany pasow przy 200km/h ,kontry,to jest najleprze zawieszenie jakie tylko moze byc w zwyklym samochodzie.Jest ogromnie stabilny i bezpieczny.

Na serii, po rozpedzeniu do sporej predkosci mialem ogromny dylemat co z tym pedem zrobic???Oblatywal mnie strach ,takie mialem odczucia po prostu nie byl pewny.... .

Jesli chodzi o komfort na drogach zlej jakosci ,to lipa ,za sztywny ,wszystko drrzy,w dzwiach cos klika ,szyber puka,a nie daj Boze dziura w drodze !!(regenerowalem 2x przod-free),ogulnie polecam.

Ile pali?Dwie radialki tygodniowo.
Opublikowano
witam przerabiałem temat to ci powiem. Tez mam zawieszenie M Pakiet tzn obniżone o jakies 2-3 cm. Jak kupiłem auto od poprzednika to on żeby mu było bardziej komfortowo jeżdził na standardowych Bilstein B4 zamiast na sportowych amortyzatorach Sachs Sport Performance. Na tych Bilstein B4 samochód oczywiście jeżdził dobrze, bo skok amortyzatora jest taki sam, ale samochód był za miekki, bujał sie w zakretach, czasami prawie dobijalem amory. Ja to zauwazalem bo jezdze dosc agresywnie ale jak ktos woli sie toczyc i jezdzi powoli to bylby zadowolony. NO i najważniejsze, to to, ze Bilsteiny z przodu padły mi już po 60 tys km. Teraz założyłem takie jak mają być tj. Sachs Sport Performance (ze znaczkiem BMW) i jeżdzi sie inaczej tj. auto troche twardsze, lepiej trzyma sie drogi, jednoczesnie troche mniej komfortowe. Amortyzatory standardowe (bilstein B4) mają taki sam skok ja te usportowione (Sach Sport Performance), z tym że te Sach mają dużo mocniejsze tłumienie w górnej fazie skoku.

 

 

A powiedzcie mi czy Bilstein B6 nadają siedo zawieszrnia Mapkiet??

 

Piszecie ze B4 są za miękie a czy B6 są twardsze?

 

Warto je założyć??

 

Pytam bo mam możliwość kupienia w dobrych pieniądzach...

 

 

B6 są twardsze, ale odpowiednikiem amortyzatorów do zawieszenia M Technik są B8. Jednak sporo taniej od B8 wychodzą Sachsy dedykowane do zawieszenia M Technik.

Opublikowano

W koncu mam chwilkę na napisanie... :)

 

 

Zamontowałem Bilsteny B6 i jestem bardzo zadowolony bo auto w koncu

trzyma się dobrze drogi,a po nierównościach(polskie drogi) dosłownie zajebioza :cool2:

 

Pojeżdziłem trochę po wyboistych drogach i dość sporych nierównościach.

Amory sprawują się bardzo dobrze,ale nie miałem porównania do seryjnych amorów(sprawnych)

bo moje były totalnie wyrąbane(na przeglądzie pokazało że są OK) :twisted:

 

Ustawiłem się z kolegą co ma taką samą Mpakiet tylko limo...(amory sachs)

Przejechałem się dla porównania po tych samych drogach i wydawało mi

się,że jego się lepiej ttrzyma drogi(moja jest na 16" jego 17") i dlatego

stwierdziłem że jest ta różnica.

 

Zwróciłem uwagę że e39 na Mpakietowskim zawiasie(felga 17")

zachowuje się podobnie(na wybojach) jak moja e39 na Bilstainie B6

z tym że różnica jest taka że ja mam 16"...czyli wychodzi jednak że B6 są troche twardsze

 

Jeszcze jedna bardzo ważna kwestia auto usiadło mi niżej o 10mm.

Sprawdziłem dlaczego i zobaczyłem,że pierscien na dole amorka(ten co wchodzi w piastę) jest własnie o 10mm niżej osadzony niż w sachsie

 

Jak zrobię jeszcze więcej km i założe felgi 17" to będę mógł więcej coś powiedzieć...

 

Ogólne jestem bardzo zadowolony z tych amorów i z czystym sumieniem mogę polecic ten zawias :cool2:

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano
no zrobilem 200 km testowe na nówkach sachsach super touring seria i zdecydowanie jest różnica co do moich poprzednich, wiecej wytłumi nierówności ale troszeczke jestem zawiedziony tym ze są jednak miękkie za bardzo chyba, chociaz z drugiej strony jak bym załozyl twardsze to po naszych drogach ciezko, no i trzeszczenie by mi sie wkoncu pojawilo w drzwiach itp, poza tym jezdze na 18 calowych obreczach i 235 przod 40 profil i tyl 265 i 35 profil takze jak na chwile do poszalenia na prosciutkich drogach to gitara ale na codzien nie bylo by wiekszego sensu po głebszym przemysleniu
Opublikowano

Dziś zrobiłem 100km na trasie po bardzo złej nawierzchni i powiem Wam

że dopiero jestem w stanie stwierdzić jak pracuje zawias na Bilsteinie B6

 

Jednak jest sporo twardszy niż sachs(Mpakiet) :8)

 

Dziury przyjmuje pieknie,ale jadąc np po ostrym zakręcie(ostro) po bardzo

nierównej naierzchni zauważyłem,ze zawieszenie potrafi oderwać się

od podłoża(traci przyczepność)...mówię tu o ostrej jeździe po zakrętach

 

Nie wiem teraz czy to jest spowodowane tym,że mam 16"(balony 225/55 :mrgreen: )

i to opona powoduje że auto traci przyczepność czy poprostu amorek jednak niezdaje egzaminu...

 

Moje odczucie jest takie że to chyba wina opon bo jak wczesniej opisywałem

przejechałem się kolegi e39(Mpakiet)miał założone orginalne 17" seria M

i jego trzymało się lepiej drogi

 

PS

Chyba zrobie jeszcze tak,że założę 17" i wtedy zobaczę czy na nierównościach przy dużej prędkośći po łuku dalej jest tak samo :wink:

 

 

A co Wy myslicie ??

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
  • 10 lat później...
Opublikowano

witam, mam w swoim e39 525i z 2001r zawias mtechnica i dość nisko siedzi w porównaniu do zwykłego. Ale moim zdaniem tak twarde zawieszenie nie nadaję się do komforotwego podróżowania tym autem, dosłownie wszystko jest odczuwalne, każda dziurka, nierówność, wybrzuszenie, próg, nawet czuję jak najeżdżam na słomkę.

Moje pytanie: Bez problemu podejdą sprężyny i amrotyzatory zwykłe? Jakie będą najbardziej komfortowe ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To sedan jest.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.